Négynapos munkahéttel spórol a rekordveszteséget termelő Lada

Részvénykibocsátással emeli alaptőkéjét a Lada gyártója, az AvtoVaz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jelentős adóssággal és csökkenő kereslettel küzd a Lada gyártója, az AvtoVaz. Négynapos munkahéttel spórol, tőkeemeléssel szerez pénzt.


A Lada gyártójaként ismert, ma 67%-ban a Renault, 33%-ban a Rosztyeh nevű orosz állami konszern tulajdonában lévő AvtoVaz részvényesei 16,4 milliárd rubelnyi (mintegy 72 milliárd forint), részvénykibocsátás útján megvalósuló alaptőke-emelésről döntöttek. Ezt a pénzt sajnos nem elsősorban a jövőbeni fejlesztésekre, hanem a jelentősre nőtt adósság átütemezésre kell majd fordítsák.
A részvényesek határozata szerint részvényenként 5 rubel (1 rubel=4,40 forint) értében 3,281 milliárd AvtoVaz-részvényt bocsátanak ki - írja az MTI. Szergej Szkvorcov, az AvtoVaz igazgatótanácsának az elnöke szerint a cég pénzügyi helyzetének a stabilizálásához 85 milliárd rubelre van szükség. Ez az összeg nem tartalmazza azt a 20 milliárd rubelt, amivel az egyik főtulajdonosnak, a Rosztyehnek tartozik a vállalat, és amit az orosz állami konszern várhatóan elenged.
Hirdetés
Az AvtoVaz a tavalyi évet 73,85 milliárd rubel rekordveszteséggel zárta, ami csaknem háromszorosa az egy évvel korábbinak. A cég tavalyi bevétele 8 százalékkal, 176,4 milliárd rubelre csökkent. A részvényesek márciusban úgy döntöttek, hogy lecserélik az AvtoVaz addigi vezérigazgatóját. Április 4-től a svéd Bo Anderson helyére a francia Nicolas Maure került, aki addig a Renault csoport romániai ügyvezető igazgatója és egyben az Automobile Dacia SA elnök-vezérigazgatója volt.
Az orosz cég eladási gondjait jelzi, hogy október 17-től jövő év február 19-ig négynapos munkahetet vezet be gyáraiban. Nem ez az első termeléscsökkentés, előzőleg február közepétől augusztus közepéig volt négynapos munkahét az AvtoVaznál. Reményt adhat a márkának, hogy Oroszországban 23 ezer Lada autót értékesítettek szeptemberben, ami 5 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az orosz autópiacon az AvtoVaz részesedése 18,2 százalékra emelkedett a tavaly szeptemberi 15,4 százalékról. A Lada tavaly december óta a magyar piacon is jelen van, innen szeretné meghódítani Európát, nálunk az év első háromnegyedében 919 példányos eladással 1,32 százalékos piacrészt ért el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Mókás film! A drabális ruszki bemutatja, hogy a Niva átmegy árkon-bokron. Mitagadás, a világ egyik legkeményebb terepese. Igaz nem tudja kicsavarni a fákat csörlővel, mint egy Hummer, de elmegy ott is ahová a Hummer be se fér.. Azok akik Nivát vesznek munkára veszik, és nem egy csili-vili garázsba ahogyan a svéd videó mutatja.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    A vásárló az orosz jelenből táplálkozik. 1./ A saját pénztárcája. 2./ A szervízhálózat (pontosabban annak hiánya). 3./ Az utak állapota és az időjárási viszonyok.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Nos kétségtelen, hogy az orosz piacra gondoltak a Renaultál, de ez orosz piac nem működik. Egyszerűen nem a józan ész logikája mellett van az orosz “piac”. Egy szűk rétegnek van pénze kocsira, ezek csúcskategóriás BMW és Mercedes kocsikat vesznek. Hatalmas tömegek pedig az új Ladáknál egyszerűbb és igénytelenebb kocsit vennének. Igen, kicsit durva, de olyat amilyen a régi kocka-Lada volt. A tajgán kalapáccsal javítható kocsi kell nekik.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Nekem lenne pár tippem. Az egyik dolog pont a típusbizonyítvány lehet, amit a korábbi autókra esetleg már évekkel ezelőtt megcsináltak és most pont ezt tudják kihasználni is az esetleges hiányosságokkal. Illetve a másik, hogy ha a Renault-n múlik a dolog akkor szerintem ezek nagy eséllyel nem is fognak ide kerülni. Ez a mostani import nem teljesen hivatalos értékesítési láncon keresztül történik szerintem jelenleg, hanem azt megkerülve egy magánkézben lévő cégen keresztül, így simán lehet az új modelleket már nem is lehetne ilyen módon értékesíteni. (Lehet jól meg fogják szívni akik már vettek ilyen csodát mert pár éven belül járkálhatnak majd az oroszokhoz alkatrészért, mert hivatalosan szó sem volt róla, hogy a Renault csoport ezeket itt forgalmazni akarja. Ez egy korábbi lada féle saját akció eredménye ami most itt van, lehet ez is közrejátszott abban, hogy menesztették az akkori igazgatót nemrég. Az tisztán látszik, hogy a Renault-nak a hatalmas orosz piac miatt kellett az egész, nem még egy olcsó márkát akart magának.)

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Azt nem értem az egészben, hogy elvileg ott van a vesta amit már gyártanak egy éve és elvileg teljesít minden követelményt. (elvileg, legalább is ezt már úgy tervezték) Akkor miért ezeket az elavult ócskaságokat árulják itt belőle és miért nem képesek a vestát forgalmazni?

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Igazából engem az nem érdekel, hogy milyen kiskaput játszanak ki. Hanem baromira nem tartom etikusnak, hogy mindenki mástól megkövetelik, ők meg egy kiskaput kijátszva megkerülik azt amire mindenki más egy vagyont költ, hogy megfeleljen. Ez zavar. Egyáltalán nem egyelnők a feltételek és ezzel ők előnyhöz jutnak az összes többi piaci résztvevővel szemben. Nem beszélve a sok EU biztonsági kampányról és irányzatról a közúti közlekedés biztonsági fejlődésében ami meg a hitelességét veszti ezek után. Ezt nem lett volna szabad ide beengedni ha nem képes megfelelni az előírásoknak.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Ezt nem egészen értem… a statisztikákban nem szerepel a Lada, a wiki szerint 2010től szürkeimportban hoznak be.

    Hivatalosan két országban van jelen a lada, Magyarország és Németország.

    Amit belinkeltél annak alapján a Lada Sverige eléggé mutyinak hat…

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    A multbol taplalkozik? Dehat minden autogyarto a mult sikereire epit. Van akinek BMW, Honda, vagy Lada.
    Mindegyik mashogy jo es mashogy rossz.
    Amugy a multkori cikk alatt mar azt taglaltatok hogy hogy engedhettek be a Nivat az Ejuba mikor nincs is rajta ABS, biztos megy a mutyizas. Legalabb is erre jutottatok.
    Most akkor megmutatnam hogy megy ez Svedorszagba:
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=mAjOKVd6Dws[/url]
    http://www.ladasverige.se/
    Szoval akkor a svedek is mutyizank?
    Vagy a csalant csak magunk paskolasara hasznaljuk, megint?

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Nem Magyarország fogja őket megmenteni. Még ha 900 vagy 1000 darabot el is adtak belőle itthon. Egy komolyabb gyár ezt egy fél műszak alatt legyártja. Ez nekem csak annyit mutat meg, hogy itthon még mennyi racionális gondolkodásra képtelen impulzív vásárló van aki sok esetben a múltból táplálkozik.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Mellesleg nem értem, hogy ezeket a folyamatosan provokáló másokat állandóan sértegető felhasználókat mért kell eltűrni. Aztán ha az ember visszaszól hasonló stílusban akkor meg az ő hozzászólását törlik.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Nyilvánvaló, hogy ki kit vett meg, de nem tudom, ez hogy jön ide. A franciákat ne akard már a lean “nagymestereinek” kikiáltani, jó? Ja, és remélem, rájöttetek már – te is a buta fejeddel meg Zöld is – mekkora orbitális m*rhaságokat híreszteltetek a Renault-Nissan szövetséggel kapcsolatban. Zöldike lökte a b*romságot, te meg bólogattál hozzá. Agyatlan bagázs:)

    Ha a detektorom igazságtalanságot érzékel, abban biztos lehetsz, hogy megtalállak, öreg, és ki is osztalak. Mert megérdemled:)

    A gyógyszereidet amúgy miért nem szeded?:)

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    F.szkalap olvasd már el, hogy ki vett meg kit b.meg. Ennyire nyomi hülye nem lehetsz, hogy képtelen legyél elolvasni amit írnak és felfogni azt.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    “A Lada tavaly december óta a magyar piacon is jelen van, innen szeretné meghódítani Európát, nálunk az év első háromnegyedében 919 példányos eladással 1,32 százalékos piacrészt ért el.”

    919 síkh*lye ember, igaz, Tizenkettő?:)))

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    “Na meg a lean sem az erősségük.”

    Mert a franciáknak igen? Több évtizeden keresztül olyan szórással jöttek ki a gyárkapun az autóik, hogy a fal adta a másikat. Szépen meg is alapozták vele a rossz hírüket – azt, amit te kézzel-lábbal próbálsz megcáfolni:)

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Persze, nem csak ez az oka a problémáiknak. De azt is be kell látni, hogy lehet sok mindenhez értenek az oroszok, viszont az személyautó gyártás nem tartozik ezek közé. Na meg a lean sem az erősségük.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Van itt még egy olyan gond is, hogy a ruszkiknál már nem a lada a bestseller, hanem a Kia Rio/Hyundai Solaris páros, meg az ott renault jellel futó dacia-k, a szegényebb réteg meg a japánok által kidobott katalizátorhibás jobb kormányos használtautókat veszi.

  • 2017.10.28. at 00:57
    Permalink

    Kezdődhet a tisztogatás. Most majd kidobják az összes elavult, ócska modellt aminek a gazdaságtalan gyártása a veszteséghez szerintem szintén hozzájárul. Az idők végezetéig nem fogják így működtetni a gyárat, nem lehet mindig egy tőkeemeléssel kihúzni a bajból. És most már a megfelelő többsége is megvan a Renault-nak, hogy ezt meg is tegye.

Vélemény, hozzászólás?