Durvább a C4 Cactus-nél is: Citroën Aircross

Sanghaj francia sztárja lehet a Citroën Aircross

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az eddig kiszivárogtatott információk után most stúdiófotókon is megmutatta legújabb tanulmányát a Citroën. Az Aircross egy vadabb Cactus.


Részletgazdag és feltűnő - elsőre ennyit lehet megállapítani a Citroën új ufó-járművéről. Az Aircross tanulmányt élőben csak a Sanghaji Autószalon közönsége láthatja majd, de már most közzétették a főbb adatait. A stílus a C4 Cactus-szel megismert innovatív és mozgalmas formavilág. Ez a narancsszín kocsi túl is tesz azon mindenben. Egyrészt sokkal nagyobb nála, gyakorlatilag az Aircross már a középkategóriás suvok, illetve crossoverek ligájában játszhatna. A 22 colos felniken hajtó újdonságra is rákerültek a városi koccanásoknak ellenálló védőelemek, ezek mellett a krómozással kiemelt hátsó ablakkeret és az első légbeömlők sora jellegzetes megoldás.
Hirdetés


Az Aircrossba egy benzines turbómotor és egy elektromotor alkotta plug-in hibridrendszert építettek. Az 1.6-os 218 lóerőt és 275 Nm nyomatékot tud, a villanyhajtás meg 200 newtonméterrel tud besegíteni, ereje 70 kW (95 LE). A rendszer összteljesítménye 313 lóerő, a tisztán elektromos hatótáv 50 kilométer és az akkumulátor feltöltéshez elég három és fél óra normál hálózaton. A gyorsulás is elég vad: 4,5 másodperc százig. A fogyasztás már a szinte hihetetlen kategóriába esik, 1,7 liter százon, amihez alig 39 g/km szén-dioxid kibocsátás tartozik.

Hogy a beltér se legyen mindennapi, rögtön kettő darab 12 colos képátmérőjű kijelzőt is beszereltek, a középső ráadásul nem fix, kedvünk szerint mozgathatjuk. Az utasok minden ülésen kaptak saját mikrofont és hangszórót, hogy ezzel ösztönözve legyenek a párbeszédre - furcsa elgondolás. A hátsó ülésekre a hátsó élüknél zsanérozott "öngyilkos" ajtókon át lehet bejutni. Nem tudni, hogy valaha lesz-e az Aircrossból szériaautó, vagy sem. A gyár célja az, hogy a nemzetközi szinten is egyre fontosabb ázsiai piacon és világszerte megmutassa ambícióit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?