Räikkönen: Nem jött be, ennyi

Schumi és Kimi sem búslakodik a kínai blama után

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az F1-szezon harmadik versenye két világbajnoknak kifejezetten pechesre sikeredett, de egyik sem különösebben szomorú.


Amennyiben tudják tartani a tempójukat és a balszerencse is elkerüli őket, akár mindketten dobogóra állhattak volna a hétvégi F1-es Kínai Nagydíjon. Két, a száguldó cirkuszba visszatérő világbajnokról van szó, a hétszeres legjobb Schumacherről és a 2007-es első Räikkönenről. Mindkettő a második helyről esett ki vagy vissza: előbb, még a verseny első harmadában MSC, akinek eredmény(telenség)ét a szerelők elbaltázott munkája határozta meg, később a Jégember, aki alatt szimplán elfogyott a gumi, s pillanatok alatt úgy előzte meg boldog-boldogtalan, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne.
Csapatuk, a Mercedes és a Lotus ugyanakkor nem sír, mert Schumi kollégája, Rosberg - pályafutása során először - győzött, Kimi társa, Grosjean pedig idei első pontjait szorgoskodta össze. "Nem haragszom a szerelőkre, legfeljebb sajnálom azt a srácot, aki most felelősnek érzi magát a történtek miatt, de ez benne van a pakliban. Úgy tűnik, végre erősek vagyunk. Ausztráliában túl korán elhasználtuk az abroncsokat, Malajziában nem volt elég tapadásunk, most úgy fest, megtaláltuk az arany középutat" - nyilatkozta a Forma-1 élő legendája és - 43 évével - korelnöke. "Két kerékcserével próbáltuk meg teljesíteni a távot, mert ez tűnt a legjobb stratégiának, ám a végén teljesen elfogytak a gumik. Nem jött be, ennyi" - fogalmazott Räikkönen.
Hirdetés

Ami a többi világbajnokot illeti, a ponttáblán pillanatnyilag bronzérmes Alonso úgy véli, hatodik is lehetett volna (kilencedik lett), mindenesetre reálisnak értékelte a Ferrari Kínában mutatott produkcióját. A kétszeres címvédő Vettel elégedett az ötödik hellyel, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a Red Bullnak a kvalifikációs tempója, a végsebessége és a balansza sem az igazi, illetve még nem tudják, melyik kipufogó-megoldás az ideális (Webber és ő eltérő konstrukciót használtak Sanghajban).
A két McLaren-pilóta közül Button volt a kevésbé vidámabb, hiába zárt csapattársa előtt. "Az utolsó kiállásnál vesztettem vagy 9-10 másodpercet, utána ráadásul forgalomba kerültem, így nem maradt esélyem Rosberg után menni. Kár, hogy nem harcolhattam a győzelemért, azonban szórakoztató volt az utolsó pillanatokig küzdeni és előzgetni" - mondta. "Ha így, komolyan koncentrálva folytatom a munkát, a győzelmek is meg fognak jönni. A Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Sauber is erős - jó a meccs, élvezetes nekünk és a rajongóknak is" - értékelt egy tényleg egyre felnőttebb és összeszedettebb Hamilton, aki három harmadik helyével vezeti a pontversenyt.
Az egyéni és a konstruktőri vb állása



egyéni pont csapat pont
1. Hamilton (McLaren) 45 McLaren 88
2. Button (McLaren) 43 Red Bull 64
3. Alonso (Ferrari) 37 Ferrari 37
4. Webber (Red Bull) 36 Sauber 31
5. Vettel (Red Bull) 28 Mercedes 26
6. Rosberg (Mercedes) 25 Lotus 24
7. Perez (Sauber) 22 Williams 18
8. Räikkönen (Lotus) 16 Force India 9
9. Senna (Williams) 14 Toro Rosso 6
10. Kobajasi (Sauber) 9
11. Grosjean (Lotus) 8
12. Di Resta (Force India) 7
13. Vergne (Toro Rosso) 4
14. Maldonado (Williams) 4
15. Ricciardo (Toro Rosso) 2
16. Hülkenberg (Force India) 2
17. Schumacher (Mercedes) 1

A három eddigi futamon a hat világbajnokból Melbourne-ben öt ért célba (és szerzett pontot), csupán Schumi esett ki; Sepangban négyen finiseltek a Top10-ben, miközben Vettel és Button és végigment, de nem kapott érte semmit; Sanghajban négy zárt pontban, Räikkönen nem, Schumi kiesett. Az meg tiszta sor, hogy Rosberg, aki elkente a kismillió világbajnok száját, túláradó jókedvvel nyilatkozott karrierje első győzelmét követően: "Tökéletes hétvége volt ez számomra (pole pozíció és győzelem), igazán különleges érzés nyerni. Mindenkinek köszönöm itt a csapatban és a gyárakban, Brackley-ben és Brixworth-ben. Soha nem felejtem el ezt a versenyt! Az utolsó 20 kör nagyon nehéz volt, azt hittem, sose lesz vége... Dolgozunk tovább, meglátjuk, mire megyünk Bahreinben."
A Bahreini Nagydíj néhány nap múlva, április 22-én lesz, ha lesz. Jelenleg mindenki (szervező, főnök, csapat, pilóta) úgy látja, hogy lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?