Kisbuszokat tört az Euro NCAP, lehangolóak az eredmények

Sok emberre kis védelem - kisbuszok töréstesztje az Euro NCAP által

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lassacskán hozzászokunk az 5 csillagos törésteszt-eredményekhez a személyautóknál. A furgonoknál azonban ez még távoli jövőnek ígérkezik.

Európa legnépszerűbb személyszállító kisbuszait küldte falnak deformálódó tömbnek az Euro NCAP, hogy kiderítse, melyik transzporter védi legjobban az utasokat és persze a sofőrt, aki lehet hivatásos, de akár egy nagy család feje is. Korábban e buszokat nem a személyautók szabványai szerint vizsgálták, ám mivel üzleti célok mellett egyre többen választják ezen, mind személyautósabb kisbuszokat a felsőbb kategóriás egyterűek alternatívájaként, az Euro NCAP ezúttal ugyanazt várta el tőlük, mint a személyautóktól.
Hirdetés
Az eredmények lehangolóak, egyedül az idén érkezett Ford Transit Custom tudott kiváló, a személyautók körében lassan általánossá váló 5 csillagos eredményt szerezni. A többiek közül egyik modell sem érdemelt 4 csillagot, a Hyundai H1, illetve a lényegében egyező szériát jelentő Citroën Jumpy, Fiat Scudo, Peugeot Expert egyaránt 3, míg a biztonság tekintetében amúgy élharcos Renault, az Opel Vivarót is jelentő, amúgy kedvelt és ügyes Traficja csupán 2 csillagot kapott. Utóbbi értékelését természetesen az is lehúzta, hogy a sorozatban alapáron nem szerepel ESP, de a hátsó utasok nyaki sérülése is extrém volt, ahogyan a Transit Custom kivételével a többi modellnél is. Az Euro NCAP ezért felhívja a gyártók figyelmét, hogy tegyék biztonságosabbá ezen modelljeiket is, a vásárlókét pedig arra, hogy nagy testű furgonok esetén is tartsák szem előtt az utasvédelmet, a méret ugyanis nem garantálja azt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?