Önmagukat pihentetik az automata Volvók

Start-stop rendszer kerül minden automata Volvóba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig a leálláskor az automata váltóban megszűnő olajnyomás gátolta a rendszer beépítését, de ezt a problémát immár a Volvo is áthidalta.

A Volvo eddig csak manuális váltóval felszerelt típusaihoz kínálta 8-10 százalékos CO2-kibocsátás csökkenést garantáló start-stop technológiáját, de mostantól már a hatfokozatú Geartronic automatával felszerelt modellek is megkapják ezt a technikát.

A technológia eddig is alapáron került a Volvo nagy, kézi váltós modelljeibe (leszámítva a T5-motorosokat), és mostantól az új S60, V60, V70 és S80 automata váltósát választóknak sem kell lemondani a megoldásnak köszönhető spórolásról és tisztább üzemről. A kétliteres D3 turbódízel esetében 10 g/km-es CO2- és 0,4 l/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez a berendezés beszerelése.
Eddig azért nem lehetett automata váltóhoz kapni a start-stopot, mert a motor leállításával az automatában keringő olajnyomás is visszaesett, ennek kiküszöbölésére immár nem a főtengelyről, hanem külön villanymotorral hajtják a váltó olajszivattyúját. Az automata modellekben nem a kuplung lenyomása, hanem a benyomott fékpedál felengedése aktiválja újra a motort.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?