A Ceed volt a legnépszerűbb Európában
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatok alapján 2022-ben a személyautók európai piacán a Kia részesedése rekord nagyságúra, 4,8%-ra emelkedett. A márka 2021-es európai piaci részaránya 4,3%-os volt. A Kia értékesÃtése az Európai Unió, az EFTA országok és az Egyesült Királyság piacán jelentÅ‘sen növekedett 2022 során. A márka 542 423 darabos tavalyi értékesÃtése összesen 7,9%-kal múlta felül az egy évvel korábbit (502 677 darab). Mindez különösen kiemelkedÅ‘ eredmény annak tükrében, hogy az európai személyautó-piac 4,1%-kal visszaesett ugyanebben az idÅ‘szakban.
Ez az ábra jól szemlélteti a Kia fejlődését
A Kia eladásait jelentÅ‘sen serkentette villamosÃtott modelljeinek keresletemelkedése, az európai értékesÃtés közel egyharmadát (30,9%, 176 149 db) ilyen modellek tették ki tavaly. A Kia-eladások számos ország piacán kiválóan alakultak. Az Egyesült Királyságban például szintén rekordnagyságúra, 6,2%-osra nÅ‘tt a márka piaci részesedése, miközben a Kia szigetországi történelme során elÅ‘ször, az összeladás meghaladta a 100 000 darabot. A 8%-os lengyelországi és a 7,8%-os spanyol piaci arány szintén kiemelkedÅ‘nek számÃt, akárcsak az, hogy a Kia Hollandiában elnyerte a legkedveltebb importmárka cÃmét, a teljes helyi piacot is vezetve 9,7%-os részesedéssel. A Kia Ãgy immár ott áll az értékesÃtési ranglisták képzeletbeli dobogóján Spanyolországban, Lengyelországban, Svédországban, Horvátországban, Finnországban, Izlandon és Szlovákiában is.
A Sportage volt a második legnépszerűbb
A márka eladásait 2022-ben a Ceed család vezette szerte Európában, összesen 137 347 darabbal, és a Sportage darabszáma is emelkedett: összesen 136 293 talált belőle gazdára. A 2022-es Kia ranglista harmadik helyén a Niro állt, 80 461 darabos európai eladással.
A Niro léphetett a dobogó alsó fokára