Hibrid, e-quattro és persze új motorok az új Audi A4-esben
Szeptemberben bemutatják, most még kémfotón látható az Audi A4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyban tesztelik a tavaly 20 éves Audi A4 ötödik generációját. A legnagyobb számban elkelt négykarikást még idén bemutatják.
A B9-es generációjú, új Audi A4-est már egy éve is lekapták a lesifotósok, most viszont már nagyjából látni a végleges változat lámpáit is. Még mindig álcázott prototípusokat láttak a szemfülesek, de ezek feltehetőleg már nagyon közel vannak a szériaérettséghez, mert idén már megtartják a modell premierjét. A képeken látható próbaautó elég mélyen ül, de erre nem lehet felelősséggel alapozni, hiszen nem tudni pontosan, hogy melyik futómű van alatta. A képek alapján úgy tűnik, egy kicsit nőtt a B9-es az elődjéhez képest. Ez persze érthető, az időközben bemutatott - már rendőrautóként is szolgáló - A3 szedántól így jobban elkülönül az A4.
Az új A4 a 2007-es A5-tel debütált MLB platform frissített változatán jön már, ezzel az összes hosszmotoros, azaz az A3-nál nagyobb Audival és a Porsche Macannal is osztozik. Az átdolgozott építőkészlettel viszont tudnak csökkenteni az autó tömegén, így még a nagyobb méretek ellenére is könnyebb lehet az új A4. A motortérben a konszern megszokott TFSI benzinesei és TDI dízeljei lesznek 1,4 és 3,0, illetve 1,6 és 3,0 liter között. A háromliteres turbósok V6-osok, a legújabb generációból.
A váltó alapáron hatfokozatú kézi, de rendelhető lesz majd egy új kilencfokozatú automata is. A hajtás alapvetően előre jut, de az Audi fő márkaértékét jelentő quattro összkerékhajtás is természetesen része marad a kínálatnak. A hajtáslánc legnagyobb újdonsága, hogy nagy valószínűséggel benzines és dízel hibrid kivitelek is lesznek majd az A4-ből, sőt az e-quattro nevű új rendszer - amiről korábban írtunk - is itt debütálhat. Az A4 elsőnek idén ősszel szedánként, később Avant kombiként mutatkozik be. Utánuk jön az A5; kupé, kabrió és Sportback formában.
Az új A4 a 2007-es A5-tel debütált MLB platform frissített változatán jön már, ezzel az összes hosszmotoros, azaz az A3-nál nagyobb Audival és a Porsche Macannal is osztozik. Az átdolgozott építőkészlettel viszont tudnak csökkenteni az autó tömegén, így még a nagyobb méretek ellenére is könnyebb lehet az új A4. A motortérben a konszern megszokott TFSI benzinesei és TDI dízeljei lesznek 1,4 és 3,0, illetve 1,6 és 3,0 liter között. A háromliteres turbósok V6-osok, a legújabb generációból.
A váltó alapáron hatfokozatú kézi, de rendelhető lesz majd egy új kilencfokozatú automata is. A hajtás alapvetően előre jut, de az Audi fő márkaértékét jelentő quattro összkerékhajtás is természetesen része marad a kínálatnak. A hajtáslánc legnagyobb újdonsága, hogy nagy valószínűséggel benzines és dízel hibrid kivitelek is lesznek majd az A4-ből, sőt az e-quattro nevű új rendszer - amiről korábban írtunk - is itt debütálhat. Az A4 elsőnek idén ősszel szedánként, később Avant kombiként mutatkozik be. Utánuk jön az A5; kupé, kabrió és Sportback formában.
Nem az egész, ez téves infó, csak egy része!!!
Egészen biztosan. Az egész Audi sztori egy nagy bukta…
Gyönyörű szép bukta lesz ebből is.
Nem értem honnan jött ez a 9 fokozatú váltó ötlete mikor az új 10 sebességes dsg váltja a mostaniakat 550nm ig utána ” erősebb motoroknál ” elképzelhető a Zf féle még meg sem jelent egység de az alap és a legtöbbet eladott váltó a 10 sebességes dsg lesz . Egyébként ha jól tévedek nem is volt más váltó az A4 hez mint multiszartronic ,dsg/stronic és manuális … Meg lennék lepve ha külső beszállítótól vásárolnának egy 9 fokozatú váltót az egyik legnagyobb példányszámban eladható Audiban . A kocsiról meg annyit , hogy már kész volt tavaly ilyenkor csak valamiért nem mutatták be … gondolom megvárták mit tudnak a Mercinél C osztályban mert igazából a BMW 3 nem lett valami jó darab … Akárhogy is van 1 év késésben vannak ráadásul a másik húzó modell az A5 kupéra még az A4 bemutatása után jó fél 1 évet várni kell …
Mondja a szakértő…”.fotelszakmabeli”.
“valószínűséggel benzines és dízel hibrid kivitelek is lesznek majd”
felesleges erőlködés