Erősítést ígér a BMW, de villanyautókat még nem hoz nekünk

Szeptemberben már itthon is a BMW volt a legkelendőbb prémiumautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az EU teljes piacát nézve a prémiumautók között favorit a BMW, itthon az éves adatok szerint az Audi és a Mercedes is előzi. Szeptemberben azonban hazánkban is élen voltak a bajorok.

Nem mondható párhuzamosan alakulónak a hazai és az európai autópiac, míg itthon erős volt a szeptember, a kontinens egészét tekintve visszaesés látható a tavalyi évhez mérten. Eltérő sorrend látható a márkáknál is - legalábbis éves szinten. A prémiummárkák sorrendjére pillantva itthon Audi, Mercedes-Benz, BMW rendben sorakozik a német prémiumtrió, Európában a BMW az első, második az Audi és csak harmadik a Mercedes-Benz. Talán közelítünk azonban Európához: szeptemberben már a hazai eladások is e sorrendet állították fel. [kepallojobb=343332]Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezetője szerint a márka itthon és Európában is jó úton jár[/kepallojobb]
A BMW tehát úton van - mondta el a márkát hazánkban június 1-óta irányító francia származású Baudouin Denis, aki a BMW-nél különböző pozíciókban és országokban 22 éve dolgozik. Már itt van például a 4-es sorozat Coupéja, jön Cabriója is, még idén megjelenik a harmadik generációs X5, a márka egyik legfontosabb modelljének számító 5-ös már frissített kiadásával kapható, s újnak mondható a legnagyobb példányszámban eladott BMW-nek számító, tavaly érkezett 3-as sorozat is.
A november 18-án, azaz a Mini márkát megteremtő Sir Alec Issigonis 150. születésnapján bemutatkozó új, fejlett sofőrsegédekkel érkező Mini a mára igen széles palettával rendelkező márka összes modelljét újjáteremti majd, de frissítést és erősítést ígér motorkerékpárjainál is a BMW, sőt, i, azaz elektromos sorozatával a mobilitás új dimenzióját jövendöli. Hiába érdekes és forradalmi autó azonban az i3 és az i8, mint sok más villanyautóból, belőlük sem fogunk még kapni. A kereslet ugyanis nagyobb irántuk, mint amit ki tud szolgálni a gyártó, így elsőként azon piacokon fogja bevezetni, ahol megfelelő a környezet. Gondolva itt egyszerre a töltőhálózat kiépítettségére és az állami ösztönzőkre is. Logikusan oda viszi villanyautóit a BMW, ahol adókedvezmény támogatja vásárlóit. Itthon ilyen nincs, így egyelőre i3 és i8 sem lesz. Később majd jöhet, ám egyelőre nem tudni, hogy mikor.
Hirdetés

Addig maradnak a hagyományos modellek, melyek között ma már a 3-as, az 5-ös és a 7-es sorozatban is van hibrid. Ha a prémiumgyártók között itthon nem is listavezető a BMW, xDrive, intelligens, s szükség esetén a nyomatéknak akár a 100 százalékát előre vagy hátra adni képes, azt menet közben a másodperc törtrésze alatt dinamikusan szabályzó összkerékhajtásával a 4x4-esek között a legnagyobb példányszámot elérő márka. Telis-tele érdekes és értékes technikai csemegékkel, nem utolsó sorban minden itthon újonnan értékesített modellhez 5 év/100 000 km Service Inclusive szolgáltatással, azaz díjmentes karbantartással. Továbbá még újabb vevőcsábítókkal, ilyen lesz például az autók 3 dimenziós bemutatótermi konfigurátora, illetve a BMW Genius, aki nem értékesítő, hanem a BMW modellek összes részletét ismerő zseni lesz, aki a vevők minden kérdésére választ kíván majd adni egészen a rendelés kezdetéig, az ugyanis továbbra is az értékesítők feladata lesz. Ha a BMW tervei bejönnek, jövőre a szeptemberi számokat folytatva itthon is a legnépszerűbb prémiummárka lehet, új modelljei könnyedén a csúcsra vihetik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?