0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Durvul a szmogriadó: már az Euro 2-es autókat is kitiltják

Szmogriadókor az autók harmadát kitiltják Budapestről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Módosította a Fővárosi Közgyűlés a szmogriadó riasztási fokozatában kitiltott autók körét: háromszor annyi autó számára parancsolhatnak megálljt, mint eddig.

Mostantól nem csak az Euro 2-esnél rosszabb, hanem az Euro 2-es autók sem közlekedhetnek Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában

Mostantól nem csak az Euro 2-esnél rosszabb, hanem az Euro 2-es autók sem közlekedhetnek Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában

Ahogyan az várható volt, módosította, szigorította a szmogriadó riasztási fokozatában érvényes forgalomkorlátozást a Fővárosi Közgyűlés. A korábbi korlátozás által érintett Euro 2-esnél rosszabb emissziós besorolású autók mellett a jövőben az Euro 2-esek sem közlekedhetnek Budapest közigazgatási határán belül, ha a légminőség miatt elrendelik a szmogriadó riasztási fokozatát.

Míg korábban mindössze az autópark 7-8 százaléka (Budapesten és Pest megyében 46-76 ezer gépjármű) kapott behajtani tilost, mostantól 29-32 százalék (Budapesten és Pest megyében 186-307 ezer gépjármű) lehet kitiltva Budapestről − a forgalmi engedélyek környezetvédelmi besorolása szerint a 2-es, 4-es besorolásúak számára is tiltott lesz mostantól a Budapesten közlekedés a szmogriadó riasztás fokozatában (figyelem, a forgalmiban látható környezetvédelmi osztály nem azonos az Euro-besorolással). Az elfogadott előterjesztésben rámutattak arra, hogy a módosítás által érintett autók már több mint 15 évesek, jellemzően 16 és 19 év közöttiek, míg a hazai autópark átlagos életkora a legfrissebb adatok szerint 13,7 év.

Miként arról az MTI beszámolt, a közgyűlés kormánypárti többsége a szavazáson nem támogatta azokat az ellenzéki javaslatokat, amelyek a környezetvédelmi besorolás helyett a rendszámtáblák páros vagy páratlan végződése alapján, naponta felváltva tiltották volna be a személyautók közlekedését a szmogriadó alatt. Az LMP és a PM javaslataikat azzal indokolta, hogy egy ilyen szabályozást sokkal könnyebb lenne betartani, Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes szerint azonban a jogszabályok nem engednek meg ilyen formájú tiltást.

Ez is érdekes lehet:
 

Villanymotorral együtt azért így is 326 lóerős a 740e

A rekord-sok díj után a legújabb Hetes BMW összkerékhajtású 740e modellje a leghosszabb típuselnevezésű...

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány...

Belül látszik igazán, hogy frissül a Mazda3

Eljött a Mazda3 félidős frissítésének ideje, ami elsősorban kisebb műszaki újdonságok megjelenését...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Toyota Proace nemzetközi menetpróba

Egy kishaszongépjármű, ami hihetetlen fürge rakomány nélkül, mégis azzal együtt érzi magát igazán...

Alfa Romeo Giulia és Giulia QV menetpróba

Pályán hajthattuk meg az Alfa Romeo legújabb dobását, nagyon komoly élményautó lett a Giulia...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Már tesztelik a jövőre debütáló Audi Q8-at

A bevált recept szerint várható az Audi palettájának új SUV típusa, a Q8, vagyis a Q7 kupésított...

Egy őrült kanadai sugárhajtású autót épített a garázsában

Őrület, egyesek mire képesek, ráadásul a saját garázsukban. Láttunk már cifra dolgokat kigördülni...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

ppgergő írta: 5 hónapja
Mx-5 tulaj írta: 5 hónapja

Fejlett országokban erre van mód. Nyilván itthon két stadion megépíttetése és működő utcai világítás méregdrágán gyengébbre cseréje és pár ember közvetett meggyilkolása miatt erre nem jut elég idő itthon...


Előzmények megtekintése

Nem keverném autós portálra az aktuálpolitikát, de "sajnos" egyetértek.

Amúgy melyik országban módosítják a környezetvédelmi besorolást kedvezőbb mérési eredmény hatására? Azért is érdekelne, mert vannak olyan városok, ahová a belsőbb részekre (és nem a közvetlen belvárosba) sem mehetsz lassan euro 3 alatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 5 hónapja
ppgergő írta: 5 hónapja

Ezért is hibás az a mostani gyakorlat, hogy egy LPG-vel szerelt autó a gyárinál kedvezőbb szennyezési értékek ellenére marad az eredeti besorolásban. Euro2-s motorból hármas kategóriába lehet vinni, ahogy az én euro 3-s autóm is kevesebbet szennyez, mint a benzines és/vagy diesel társai.


Előzmények megtekintése

Fejlett országokban erre van mód. Nyilván itthon két stadion megépíttetése és működő utcai világítás méregdrágán gyengébbre cseréje és pár ember közvetett meggyilkolása miatt erre nem jut elég idő itthon...

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 5 hónapja

Ezért is hibás az a mostani gyakorlat, hogy egy LPG-vel szerelt autó a gyárinál kedvezőbb szennyezési értékek ellenére marad az eredeti besorolásban. Euro2-s motorból hármas kategóriába lehet vinni, ahogy az én euro 3-s autóm is kevesebbet szennyez, mint a benzines és/vagy diesel társai.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kobuki58 írta: 5 hónapja
csalfaromeo írta: 5 hónapja

Ne tegyük már ezért felelőssé azt a néhány csóri Trabit, Wartburgot meg Barkast, ami még közlekedhet a fővárosban...Komolyan, még mindig fel kell hozni a kétüteműeket a szmogriadó kapcsán? 2016-ban? Ahhoz már meglehetősen kevesen vannak. Most az egykori keleti blokk autóinak rajongója szólalt meg bennem, de hagyjuk már azt a kevés számú régi NDK-s autót békében pöfögni, ne kelljen már roncstelepre vinni még azokat is, hogy írmagjuk se maradjon...


Előzmények megtekintése

Igazából a rengeteg - olajfüstöt kerregő robogóra - és nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpár társaikra gondoltam, melyek egyre népszerűbbek a mindennapi közlekedésben és a munkavégzésben, de nagyon nem jó a levegő a közelükben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 5 hónapja

Ezt egy tesztnek kell felfogni. A Riasztási küszöbérték szerinti korlátozás évente max. pár napot jelent. Ráadásul este használható marad az autó. Sőt, valószínűleg büntetni sem fognak.

A BKV buszokkal meg mi a baj, így is "szélsőségesen tömegközlekedés-orientált" az egész. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
PDA_FAN írta: 5 hónapja
csalfaromeo írta: 5 hónapja

Ne tegyük már ezért felelőssé azt a néhány csóri Trabit, Wartburgot meg Barkast, ami még közlekedhet a fővárosban...Komolyan, még mindig fel kell hozni a kétüteműeket a szmogriadó kapcsán? 2016-ban? Ahhoz már meglehetősen kevesen vannak. Most az egykori keleti blokk autóinak rajongója szólalt meg bennem, de hagyjuk már azt a kevés számú régi NDK-s autót békében pöfögni, ne kelljen már roncstelepre vinni még azokat is, hogy írmagjuk se maradjon...


Előzmények megtekintése

Mindennap autózom a fővárosban, de néha napokig egyetlen kétüteműt sem látok. Viszont naponta többször is kapok óriási fekete koromfelhőket a pofámba, mikor előttem az önjelölt sumakker páros lábbal ráugrik a gázpedálra, hogy a dízel krehácsával meggyorsulja a körúti villamost.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 5 hónapja
kobuki58 írta: 5 hónapja

A környezetszennyező régi buszok mellé még mondhatjuk az összes C-ben lévő régit, a régi munkagépeket és a kétüteműeket is.


Előzmények megtekintése

Ne tegyük már ezért felelőssé azt a néhány csóri Trabit, Wartburgot meg Barkast, ami még közlekedhet a fővárosban...Komolyan, még mindig fel kell hozni a kétüteműeket a szmogriadó kapcsán? 2016-ban? Ahhoz már meglehetősen kevesen vannak. Most az egykori keleti blokk autóinak rajongója szólalt meg bennem, de hagyjuk már azt a kevés számú régi NDK-s autót békében pöfögni, ne kelljen már roncstelepre vinni még azokat is, hogy írmagjuk se maradjon...

A válaszoláshoz belépés szükséges
kobuki58 írta: 5 hónapja

A környezetszennyező régi buszok mellé még mondhatjuk az összes C-ben lévő régit, a régi munkagépeket és a kétüteműeket is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja

Sosem tudtam megérteni, hogy egy mondjuk 1000-es euro2-es suzuki miért környezetszennyezőbb mint mondjuk egy euro4-es 300 lóerős diesel szörnyeteg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
Vipo írta: 5 hónapja

Pont ezt akartam írni... Amíg még mindig 3-400 Euro 1-es 15+ éves koromokádó busz járja a főváros útjait, addig én ezt kicsit túlkapásnak és képmutatásnak érzem.


Előzmények megtekintése

És inkább abban az irányban kellene elindulni ha már sarcolni akarnak, hogy rengeteg teljesen fölöslegesen erős autó is van ami értelmetlenül szennyezi a környezetet. Ezekkel a rendeletekkel megint a szegény rétegeket veszik csak célba, semmi értelme nincs. Ettől nem lesz tisztább a levegő.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


BMW 225xe Active Tourer teszt

Egyterű, zöld rendszámmal, a BMW-től

Fogd a BMW Active Tourer alapváltozatát, és pakolj a hátuljába egy 88 lóerős villanymotort, annyi akkumulátorral, amennyivel esetleg 40 kilométert is elmegy.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Egy Mercedes Vito, ami gyorsabb a Ferrarinál is Videó

13 órája – Sztori

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős Mercedes Vitóval gyorsulták le a Ferrarit.


A Star Wars egyik ikonikus gépéből készült sportkocsi

Űrhajóból versenyautó Videó

19 órája – Sztori

Star Wars lázban ég a világ fele, jó, igazából a nagy része már lassan negyven éve, de az utóbbi években újra komolyabban lángol, nem csoda, hogy a Hot Wheels is meglovagolja a témát.


30 éves az Opel Omega

Az Opelnél sem csak a húszéveseké a világ

22 órája – Sztori

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17 jó éve. De még micsoda évek...


Használtautó.hu

FORD S-MAX 2.0 TDCi. Titanium

FORD S-MAX 2.0 TDCi. T...

Ár: 3.900.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT VII 2.0 TDI. Áfás. 1 tulaj. klíma

VOLKSWAGEN PASSAT VII...

Ár: 4.038.200 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI I20 1.2 i. 42768 km. 1 tulaj

HYUNDAI I20 1.2 i. 427...

Ár: 1.887.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!