0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Durvul a szmogriadó: már az Euro 2-es autókat is kitiltják

Szmogriadókor az autók harmadát kitiltják Budapestről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Módosította a Fővárosi Közgyűlés a szmogriadó riasztási fokozatában kitiltott autók körét: háromszor annyi autó számára parancsolhatnak megálljt, mint eddig.

Mostantól nem csak az Euro 2-esnél rosszabb, hanem az Euro 2-es autók sem közlekedhetnek Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában

Mostantól nem csak az Euro 2-esnél rosszabb, hanem az Euro 2-es autók sem közlekedhetnek Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában

Ahogyan az várható volt, módosította, szigorította a szmogriadó riasztási fokozatában érvényes forgalomkorlátozást a Fővárosi Közgyűlés. A korábbi korlátozás által érintett Euro 2-esnél rosszabb emissziós besorolású autók mellett a jövőben az Euro 2-esek sem közlekedhetnek Budapest közigazgatási határán belül, ha a légminőség miatt elrendelik a szmogriadó riasztási fokozatát.

Míg korábban mindössze az autópark 7-8 százaléka (Budapesten és Pest megyében 46-76 ezer gépjármű) kapott behajtani tilost, mostantól 29-32 százalék (Budapesten és Pest megyében 186-307 ezer gépjármű) lehet kitiltva Budapestről − a forgalmi engedélyek környezetvédelmi besorolása szerint a 2-es, 4-es besorolásúak számára is tiltott lesz mostantól a Budapesten közlekedés a szmogriadó riasztás fokozatában (figyelem, a forgalmiban látható környezetvédelmi osztály nem azonos az Euro-besorolással). Az elfogadott előterjesztésben rámutattak arra, hogy a módosítás által érintett autók már több mint 15 évesek, jellemzően 16 és 19 év közöttiek, míg a hazai autópark átlagos életkora a legfrissebb adatok szerint 13,7 év.

Miként arról az MTI beszámolt, a közgyűlés kormánypárti többsége a szavazáson nem támogatta azokat az ellenzéki javaslatokat, amelyek a környezetvédelmi besorolás helyett a rendszámtáblák páros vagy páratlan végződése alapján, naponta felváltva tiltották volna be a személyautók közlekedését a szmogriadó alatt. Az LMP és a PM javaslataikat azzal indokolta, hogy egy ilyen szabályozást sokkal könnyebb lenne betartani, Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes szerint azonban a jogszabályok nem engednek meg ilyen formájú tiltást.

Ez is érdekes lehet:
 

Rimac, LaFerrari és Tesla - ki nyeri a gyorsulási versenyt?

Vajon le tudja győzni a horvát újonc Rimac a sportkocsik és az elektromos autók nagyágyúit?

Piaci körkép: automataváltós családi autók 1,79 millió forint alatt

A családi autó leginkább kényelmes kell legyen, annak pedig sokak számára alapfeltétele az automata...

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors...

Pénteken csak a gázolaj drágul

A szerdai drágulás után pénteken ismét áremelés következik a hazai töltőállomásoknál gázolajat...

Chervolet Lacetti 1.6 16V Elite Automata, 2010 - használtteszt

Többszörösen is bácsiautó a próbált, 6 éve forgalomba helyezett, de 8 éve gyártott Lacetti. Egy...

Egy kis háttér videó a több darabból összerakott 7-es BMW-ről

Minden használtautó-vásárló rémálmát mutatja meg részletesen egy orosz szerelő, vagy inkább mondhatnánk...

Kisméretű és takarékos autóiba 11 fokozatú váltót tenne a Honda

Lehetne egy kuplunggal több? Már annyian gyártanak duplakuplungos automatákat, a Honda ennél...

Lexus RX 400h 2006 – használtteszt

11,5 éves az első hibrid SUV, mi pedig egy éppen tíz esztendős példányt kaparintottunk meg, hogy...

Igazoltatás elől próbált megszökni egy taxis Budapesten

Filmekbe illő autós üldözés alakult egy igazoltatási kísérletből a fővárosban. Egy taxis próbált...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

ppgergő írta: 6 hónapja
Mx-5 tulaj írta: 6 hónapja

Fejlett országokban erre van mód. Nyilván itthon két stadion megépíttetése és működő utcai világítás méregdrágán gyengébbre cseréje és pár ember közvetett meggyilkolása miatt erre nem jut elég idő itthon...


Előzmények megtekintése

Nem keverném autós portálra az aktuálpolitikát, de "sajnos" egyetértek.

Amúgy melyik országban módosítják a környezetvédelmi besorolást kedvezőbb mérési eredmény hatására? Azért is érdekelne, mert vannak olyan városok, ahová a belsőbb részekre (és nem a közvetlen belvárosba) sem mehetsz lassan euro 3 alatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 6 hónapja
ppgergő írta: 6 hónapja

Ezért is hibás az a mostani gyakorlat, hogy egy LPG-vel szerelt autó a gyárinál kedvezőbb szennyezési értékek ellenére marad az eredeti besorolásban. Euro2-s motorból hármas kategóriába lehet vinni, ahogy az én euro 3-s autóm is kevesebbet szennyez, mint a benzines és/vagy diesel társai.


Előzmények megtekintése

Fejlett országokban erre van mód. Nyilván itthon két stadion megépíttetése és működő utcai világítás méregdrágán gyengébbre cseréje és pár ember közvetett meggyilkolása miatt erre nem jut elég idő itthon...

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 6 hónapja

Ezért is hibás az a mostani gyakorlat, hogy egy LPG-vel szerelt autó a gyárinál kedvezőbb szennyezési értékek ellenére marad az eredeti besorolásban. Euro2-s motorból hármas kategóriába lehet vinni, ahogy az én euro 3-s autóm is kevesebbet szennyez, mint a benzines és/vagy diesel társai.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kobuki58 írta: 6 hónapja
csalfaromeo írta: 6 hónapja

Ne tegyük már ezért felelőssé azt a néhány csóri Trabit, Wartburgot meg Barkast, ami még közlekedhet a fővárosban...Komolyan, még mindig fel kell hozni a kétüteműeket a szmogriadó kapcsán? 2016-ban? Ahhoz már meglehetősen kevesen vannak. Most az egykori keleti blokk autóinak rajongója szólalt meg bennem, de hagyjuk már azt a kevés számú régi NDK-s autót békében pöfögni, ne kelljen már roncstelepre vinni még azokat is, hogy írmagjuk se maradjon...


Előzmények megtekintése

Igazából a rengeteg - olajfüstöt kerregő robogóra - és nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpár társaikra gondoltam, melyek egyre népszerűbbek a mindennapi közlekedésben és a munkavégzésben, de nagyon nem jó a levegő a közelükben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 6 hónapja

Ezt egy tesztnek kell felfogni. A Riasztási küszöbérték szerinti korlátozás évente max. pár napot jelent. Ráadásul este használható marad az autó. Sőt, valószínűleg büntetni sem fognak.

A BKV buszokkal meg mi a baj, így is "szélsőségesen tömegközlekedés-orientált" az egész. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
PDA_FAN írta: 6 hónapja
csalfaromeo írta: 6 hónapja

Ne tegyük már ezért felelőssé azt a néhány csóri Trabit, Wartburgot meg Barkast, ami még közlekedhet a fővárosban...Komolyan, még mindig fel kell hozni a kétüteműeket a szmogriadó kapcsán? 2016-ban? Ahhoz már meglehetősen kevesen vannak. Most az egykori keleti blokk autóinak rajongója szólalt meg bennem, de hagyjuk már azt a kevés számú régi NDK-s autót békében pöfögni, ne kelljen már roncstelepre vinni még azokat is, hogy írmagjuk se maradjon...


Előzmények megtekintése

Mindennap autózom a fővárosban, de néha napokig egyetlen kétüteműt sem látok. Viszont naponta többször is kapok óriási fekete koromfelhőket a pofámba, mikor előttem az önjelölt sumakker páros lábbal ráugrik a gázpedálra, hogy a dízel krehácsával meggyorsulja a körúti villamost.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 6 hónapja
kobuki58 írta: 6 hónapja

A környezetszennyező régi buszok mellé még mondhatjuk az összes C-ben lévő régit, a régi munkagépeket és a kétüteműeket is.


Előzmények megtekintése

Ne tegyük már ezért felelőssé azt a néhány csóri Trabit, Wartburgot meg Barkast, ami még közlekedhet a fővárosban...Komolyan, még mindig fel kell hozni a kétüteműeket a szmogriadó kapcsán? 2016-ban? Ahhoz már meglehetősen kevesen vannak. Most az egykori keleti blokk autóinak rajongója szólalt meg bennem, de hagyjuk már azt a kevés számú régi NDK-s autót békében pöfögni, ne kelljen már roncstelepre vinni még azokat is, hogy írmagjuk se maradjon...

A válaszoláshoz belépés szükséges
kobuki58 írta: 6 hónapja

A környezetszennyező régi buszok mellé még mondhatjuk az összes C-ben lévő régit, a régi munkagépeket és a kétüteműeket is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja

Sosem tudtam megérteni, hogy egy mondjuk 1000-es euro2-es suzuki miért környezetszennyezőbb mint mondjuk egy euro4-es 300 lóerős diesel szörnyeteg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja
Vipo írta: 6 hónapja

Pont ezt akartam írni... Amíg még mindig 3-400 Euro 1-es 15+ éves koromokádó busz járja a főváros útjait, addig én ezt kicsit túlkapásnak és képmutatásnak érzem.


Előzmények megtekintése

És inkább abban az irányban kellene elindulni ha már sarcolni akarnak, hogy rengeteg teljesen fölöslegesen erős autó is van ami értelmetlenül szennyezi a környezetet. Ezekkel a rendeletekkel megint a szegény rétegeket veszik csak célba, semmi értelme nincs. Ettől nem lesz tisztább a levegő.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.


BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Betonhattyú - BMW 440i Cabrio

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió BMW. Nem annyira patyolat, mint amilyennek mutatja magát. Lehet ez jobb is, kevesebbért!

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Grafikán a német luxuskupé kabrió változata

Ilyen lehetne a kabrió Vision Mercedes-Maybach 6

8 órája – Sztori

Csak napok kérdése volt, de X-Tomi Design máris elkészítette hogyan nézne ki a Mercedes-Maybach legújabb koncepciója kabrió változatban.


Beindult az elektromos enduro sorozatgyártása

Alta, a villanymotoros enduro Videó

11 órája – Sztori

Két kerékre álmodott Tesla-követő újonc az Alta Motors, amely 2007 óta dolgozik Redshift névre keresztelt endurója megvalósulásán.


30. Jubileumi Bábolnai Gazdanapok augusztus végén, szeptember elején

Autókat is mutat ám a Bábolnai Gazdanapok

2 napja – Sztori

Jövő hét szerdától vasárnapig 30. Bábolnai Gazdanapok mezőgazdasági seregszemle. Mindent felsorakoztatnak, ami az agráriumhoz kapcsolódik. Betakarítógépek, teherautók, pickupok, meg persze traktorok is lesznek.


Használtautó.hu

OPEL ZAFIRA B 1.9 DTI Enjoy +szervizkönyv 96e. km felújíto

OPEL ZAFIRA B 1.9 DTI...

Ár: 1.999.999 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ W 140 s500 egyedi lakk fekete

MERCEDES-BENZ W 140 s5...

Ár: 1.150.000 Ft

Évjárat: 1995 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FIAT RITMO 100 S 1.6 105TC

FIAT RITMO 100 S 1.6 1...

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 1986 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!