20 éve gyárt nyugati autókat a Skoda
Születésnapos, 20 éves a Skoda Felicia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pontosan 20 évvel ezelÅ‘tt gördült le a gyártósorról az elsÅ‘ Skoda Felicia, az elsÅ‘ Skoda, ami már a Volkswagen irányÃtása alatt született.
Pontosan 20 évvel ezelÅ‘tt, 1994. október 17-én gördült le az akkor már részint a Volkswagen csoport kezében lévÅ‘ Skodánál az elsÅ‘ Felicia, ami a márka hatvanas évekbeli kabriójának nevét viselte. Bár a Favoritot is Volkswagen-minÅ‘ségűként hirdették már, ez volt az elsÅ‘ olyan modell, ami a márka 1991-ben aláÃrt akvizÃciója után, már a német irányÃtás alatt mutatkozott be.
Mai szemmel mosolyogtató, de elÅ‘djéhez képest valóban ráaggatható volt a tágas, modern és a kifinomult jelzÅ‘ is. Eredetileg az 1298 cm3-es Å‘sblokk 40 és 50 kilowattos, azaz 54 és 68 lóerÅ‘s verzióival kÃnálták, 1996-tól 75 lóerÅ‘s 1.6-os benzinessel és 64 lóerÅ‘s 1,9 literes dÃzellel is. A praktikus, családi autónak is gond nélkül alkalmas Felicia Combi 1995 nyarától egészÃtette ki a kÃnálatot. KésÅ‘bb pick-up is érkezett, s annak alapjain Felicia Fun szabadidÅ‘-platós kiadás is.
A Skodánál elsÅ‘ként kÃnált ABS-t és légzsákokat a Felicia, a korábbi modellekénél jobb biztonságát a TÃœV is elismerte. Légkondit szintén elsÅ‘ként adhatott a Felicia, volt bÅ‘rüléses Laurint & Klement változat is. 1998-ban az Octavia arcára rÃmelÅ‘en frissült a sorozat, amit az 1999-ben megjelent Fabia nem nyugdÃjazott teljesen, a Felicia 2001-ig, kevéssel több mint 1,4 millió példányban készült.
Nekem a mai napig ilyen vasam van teljesen megfelel mind formailag mind motorikusan ,de sportos vezetésre teljesen alkalmatlan,lusta mint egy szamár,a fogyasztása viszont nagyon baráti ,központi injektor nem kér sok anyagot ,szerviz költsége se magas,alkatrészárak nagyon alacsonyak nagyon szeretem lustaságot .
a
Gyerekkoromban (80-as évek) a családban nálunk is több 120-as szolgált, mindig újonnan a Merkúr-tól. 90-ben aztán egy Németországból 3 évesen vásárolt 626-os Mazda váltotta az utolsó, 1989.december 29-én átvett, az ország egyik utolsó 120L-jét. Ekkor édesapám -utólag elég könnyelműen- azt a kijelentést tette egy baráti beszélgetés során, hogy “Akkor veszünk újra Skodát, ha majd lesz diesel!” Hát erre 1996-ig kellett várni, hiszen a Feliciában megjelent az 1,9 szÃvó diesel motor. Nem vettünk ugyan ilyet, de a cégnél volt szerencsénk egy pick-uphoz diesel motorral. Akkori viszonyokhoz mérten kifejezetten jól mozgatta a dobozzal ellátott, akár jócskán megpakolt Skodrit még klÃmával is. És kiváló volt az ár-érték aránya, a szÃvó diesel kiment a világból (akkor még nem volt common-rail motor, részecskeszűrÅ‘, komoly ütközésvédelem stb) és mivel egyszerű és könnyű volt ezért a fogyasztása is 6liter körül volt pakolva és nem kÃmélve!
120L volt az elso autom mokas volt az elozo tulaja mert a Felicia VW system-es cimkejet raragasztotta 🙂
Emlékszem egy kollégámnak volt egy ilyen korai Feliciája, és a hátuljára a Skoda Felicia felirat alá gyárilag oda volt Ãrva – kicsit kisebb betűkkel -, hogy “VW system”.
Amúgy tényleg jó kis gép volt, sokszor vezettem én is ilyet.
Jó kis kocsi.
Érdekes cikk. Köszönjük!
Nekünk is volt ilyen! Tökéletes autó családi használatra.
Az ún. 1998- as modelfrissÃtéssel viszont nagyon elkúrták kÃvülrÅ‘l. A régebbi smi nekünk is volt, sokkal szebb,Szerintem.