Csaknem egymilliárdot termelt egy hónap alatt a VÉDA rendszer

Több mint egy hónapja szolgálnak a fix telepítésű kamerák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a rendőrség több szabályszegőre és büntetésre számított, a VÉDA rendszer fix telepítésű kamerái az első üzemi hónap alatt közel egymilliárd forintnyi bírságot osztottak ki.


Április 5-én indult el a VÉDA 365 fix telepítésű kamerát tartalmazó rendszere. Mint az a később közzétett videóból kiderült, a kézben tartott készülékkel telefonálást az előzetes hírekkel szemben nem ismeri fel a rendszer, sok egyéb szabályszegést azonban igen.
Hirdetés
A naponta mintegy egymillió autót ellenőrző kamerák az első üzemi hónap során a rendőrség által közzétett adatok szerint az előzetes becslésnél szerényebb számú szabályszegést észleltek. Ez nem feltétlenül az autósok szabálykövető voltát, hanem jól informáltságát mutatja. A Waze vagy akár az offline iGo navigációs program is előre figyelmeztet a "mérési pontokra". Az autósok pedig valóban nem bízzák a véletlenre, jellemzően a megengedett tempó alá lassítanak a kamerák előtt. Ám tessék vigyázni, a kamerák előre és hátra is figyelnek, talán utóbbinak "köszönhető", hogy így is sok gyorshajtást regisztráltak.
A VÉDA rendszer fix telepítésű kamerái által az első üzemi hónapban regisztrált szabályszegések:
  1. 29 ezer gyorshajtás
  2. 116 esetben a biztonsági öv be nem csatolása
  3. 68 autós az autópályák leállósávjában haladt
  4. 27 pedig piroson hajtott át.


Bár az esetek feldolgozása és a bírságok küldése még folyamatban van, így arról nincs még információ, hogy összesen milyen összegű bírságot termelt a VÉDA rendszer első éles hónapja, ha a leggyakoribb gyorshajtások esetén csupán az alap, 30 ezer forintos bírsággal számolunk, 870 millió forintos összeget kapunk.

A bírságok teljes összege akár az egymilliárd forintot is elérheti.

Az EU-s forrásból megvalósított VÉDA rendszer elsődleges célja természetesen nem a bírságolás, hanem a közúti közlekedés biztonságának javítása. Az, hogy 2020-ra a 2010-es értékhez mérten a közúti halálozási szám a felére csökkenjen, 2050-re a nullához közelítsen. Utóbbit természetesen az autógyártók - egyéb módszerekkel - is célozzák.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Vipo, tizenkettő, minek veszitek komolyan akkor, amit írtam. Egyáltalán elolvastátok figyelmesen, vagy csak felszínesen? (kössünk bele az élő fába is szindróma)
    Helyesírás: amit írtam, azt direkt írtam ahogy, feszültségoldásként a számotokra feleim. Sajnálatos, hogy nem vettétek észre. A többi hibáért meg mem járhat lefejezés, olyan kicsi ujjam nincs és annyi időm se, hogy a telefon után javítsak. (kivéve szarvas hibákat, a többit meg az agy elvileg összerakja. 😉 )Még mielőtt valaki megemlíti nekem: nem szeretem ha a telefon próbálja meg kitaláln, mit is akarok írni, szóval ‘T9’ opció kilőve nálam. A saját hibáimért felek.
    De lehet felesleges nektek mondani bármit is.

    Ne legyünk már karótnyeltek…

    On: Amúgy kíváncsi lennék arra is, hogy milyen is lesz az állapot ezután az utakon, persze nem kozmetikázva/plasztikázva…

    PACE! Márcsak védjegyként is.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Azért a kreszt nem most találták ki, a fő szabályok 60 éve változatlanok. Szerintem egy elég jól átgondolt szabályrendszer ami Európában ráadásul közel azonos. Balesetek mindig vannak, lesznek is, mert az emberek tévednek, tévedhetnek, viszont ezt ne keverjük össze a szándékos szabálysértéssel amikor az illető teljesen tisztában van azzal amit tesz. Én ezt a mentalitást elítélem. Ennyi véletlen nincs mint amennyi embert egy hónap alatt elkaptak. Az meg, hogy ilyen műszaki képességű és fejlettségű autókhoz igazítják az egy más dolog. Attól, hogy esetleg némelyiket elavultnak érezzük, akkor sem mentesít senkit sem a betartása alól, illetve közel sem biztos, hogy bárki a kormány mögött ülve inden paramétert figyelembe tud venni amit esetleg akik kitalálták azt a korlátozást, azok megvizsgálták. És visszatérve mondjuk egy követési távolságra, a fizika az fizika, ugyanúgy érvényes lesz mindig.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Az a probléma, hogy nagyon sok minden túl van szabályozva, hiszen ezeket a leggyengébbekhez igazítják.
    Néhányat nem is próbálok betartani, mert nem értek vele egyet, de ha elkap a rendőr viselem a következményeit.
    Az esztelen szabálybetartás még nem véd meg a balesetektől és a túlszabályozott előírások gyakori semmibevétele sem jelent egyértelmű balesetveszélyt.
    Szerintem az a legfontosabb, hogyha valaki közlekedik, akkor arra figyeljen és ne mással foglalkozzon és csak addig nyújtózkodjon amíg a takarója ér. Sajnos sokan nincsenek tisztában a saját és autójuk képességeivel sem.

    Szóval engem biztos sokan elzavarnának a pi..ába, de én még senkinek nem okoztam gondot az utakon a sok “mindenszabálytbetartó majommal” ellentétben. 🙂

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Nem tudom, én elég sokat autózom sokfelé, de olyat még nem nagyon tapasztaltam, mint amit állítasz.

    Röhej neked vagy sem, ez a szabály, és nagyon sok más országban is így van. Én egyébként nem büntetném a biztonsági öv elhagyását. Mindenkinek legyen joga hülyének lenni és meghalni.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    A bíróságon meg majd lehet magyarázni a szituációt, hogy de nem tartottak mögötted követési távolságot és te azért mentél át. Ott nem nagyon fog senkit sem érdekelni hidd el.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Mellesleg aki átmegy a piroson nem tudom mennyire gondol bele abba, hogy simán oldalba kaphat egy teljesen szabályosan közlekedő autót, rosszabb esetben elcsap egy gyalogost. Nem tudom, de inkább törjék össze a kocsim hátulról, mint elüssek valakit.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Már ne is haragudj, de pont erre definiálták a követési távolságot a kreszben amire szintén mindenki magasról tesz mostanában. Ugyanolyan közlekedési szabály mint a sebességkorlátozás, vagy a jobbkéz szabály, szóval aki jogosítványt kap annak hallania kellet volna róla. Persze ez így elég elméleti, és nyilván senki sem szeretné, hogy hátulról belemenjenek, de az is abszurd feltételezés, hogy csakis ezért mennek át emberek még a piroson.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Pedig van igazság abban, amit a másik kolléga állít. Sok helyen gyakorlatilag minden átmenet nélkül lesz a zöldből piros, és 45-50-es tempóról is vészfékezni kell, ha az ember meg akar állni. Vagy áthajtasz a piroson, vagy veszélyhelyzetet teremtesz, és a mögötted lévő hajt beléd…

    Az pedig, hogy a rendőrnek (pláne a taxisnak, meg a buszsofőrnek) nem kell bekötnie magát, hogy “gyorsan intézkedhessen”, totál röhej…

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    [i]Biztonsági öv? Ha már a rendőr sem csatolja be [/i]

    A rendőrnek (ahogy a taxisnak, buszsofőrnek sem) nem is kell bekapcsolnia, mivel akadályozhatja az esetleges gyors intézkedést.
    [i]
    Piroson átjahtás: sok esztelen osztja azt, ami neki nincs: nyílván mindenki a teli piroson megy át… Nem lehet az, hogy a pénzbehajtásra tervezett lámpák túl gyorsan váltanak. Elég sok országban használják már a villogó rendszerű lámpákat. Ott nincs apelláta. De így,…. Hagyjuk…[/i]

    És a piros és a zöld közötti sárgáról hallottál már? Nem a pénzbehajtás miatt rövid a zöld, hanem mert nem lehet egy fél perces zöldet beállítani egy forgalmas kereszteződésben, ahol még 4 gyalogátkelőhely is nehezíti a helyzetet. Ez nem egy nyolcismeretlenes egyenlet, hogy ne értsd meg, felesleges összeesküvés elméleteket beleképzelned egyszerű, kis gondolkodással megmagyarázható összefüggésekbe. Vagy inkább vársz akár 4-5 percet a pirosnál?

    Lehet, hogy nem vagy kiskorú, de hogy a helyesírásod alapján agyoniskolázott sem, az is biztos. 🙂

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    De segítek egy kicsit, hogy megértsd az egybites agyaddal a dolgot. Tudod egy társadalom attól lesz igazi társadalom, hogy az ott élő emberek egy közös szabályrendszer szerint élnek, amit mindenki megpróbál betartani. És ez már az őskorban is így volt, csak ott nem adtak szavazati jogot minden féleszűnek, hanem elzavarták a picsába ha nem volt képes viselkedni.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Képzeld van autóm és pont az olyan gyökerekből van elegem mint pl te is vagy aki mindent megmagyaráz és szarik bele a szabályokba. Azon agyalj inkább, hogy hogyan tudnád te is betartani, ahogy teszi azt még rajtad kívül egy csomó ember a társadalomban. A Peace-t meg tanuld meg inkább leírni, utána használd.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Cirtek: Galambpostával

    Tizenkettő: az elmúlt pár kommented alapján vagy 12 éves vagy, aki most suzabadúlt ide, vagy rend bőre, vagy nincs autód. A diagnosztikáról a Véda kiküldi neked a számlát.
    Különösen zavaró a kommentszámod. (szófosásnak hívják szakzsargonban 🙂 )
    De amúgy PacE.

    On:
    Na, így rendd, fegyelem lesz… …dehogy.
    Biztonsági öv? Ha már a rendőr sem csatolja be (M3 Bp irányban észleltem Skodában, nert gondolom az még nem visít érte), de, mivan ha fekete a póló/pulcsi. Max a füle melleti kialakúlt 3szög lehetne az aduász. De azért én is bűntetnék, az nem egy fenékviszketős dolog.

    Leállósáv: kb a külföldi/belföldi autósok kedvenc Need for Speed gyakorló helye. Amennyiben meg is áll ott, bem gond, de ott akar előzni, akkor az már gond. Ha dugó van, és pont lehagytunk egy kijáratot, szívesen terpeszkednek a külső/leálló sávban a merészebbekje, akiket nem zavar a ‘sietősök’ villogása. Kalap le.

    Piroson átjahtás: sok esztelen osztja azt, ami neki nincs: nyílván mindenki a teli piroson megy át… Nem lehet az, hogy a pénzbehajtásra tervezett lámpák túl gyorsan váltanak. Elég sok országban használják már a villogó rendszerű lámpákat. Ott nincs apelláta. De így,…. Hagyjuk…

    Na és az élvezeti cikk, ami miatt ez az egész létrejött, a toplistás gyorshajtás.
    Emiatt hal ki MO, emiatt vonulnak el a fecskék korábban, emiatt nem tudunk buborékokat fújni. Szerintem (a kiskorúakon kívül) mindenki tisztában van ennek mivoltával. Semmi közepén 30-as tábla, kinfelejtett táblák tömgelege. Nem kell sorolni. Ugye ahogy más okosok megmondták, időben kell elindulni, és akkor nem kell sietni. Azok biztosan már 4-kor kellnek, hogy biztosan 7:00-re beérjenek a szomszéd utcából is. Hát nem mindenki ilyen okos. Sajnos, a legtöbb nem nethuszár megmondomjóska nem kell fel 4-kor, vagy le sem felszik, csak azért, mert az idegeit felőrölve azon aggódjon, hogy mi van ha, ma is kisiklik egy villamos, koccanás lesz az lezüllöt gyorshajtók miatt etc…

    Na ennyi lenne az én véleményem is. (ha már a kiskorúak teleírhatják) Tudom nem számít, de legalább elétek raktam. 😉
    jó rágódást!

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Az pont Tbányán van 🙂 (vagy legalábbis ugyanez a helyzet ott is)

    Amúgy előtte nem volt kinn a 90-es tábla, és az emberek 50-el mentek el alatta… Arra mondjuk kíváncsi vagyok, hogy a stop táblánál való megállást figyeli -e, mert ott pl lehetne kaszálni.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    60-as tábla? Akkor azok úriemberek!
    Amerre én járok ott “gyermekek” táblát tettek ki alá.
    És hogy tuti legyen a bevétel,az azt megelőző kereszteződések előtt 200m-rel szintén gyermekek táblát raktak ki…csak ameddig a véda ellát 😉
    Gyanítom ebből a 29 ezer “gyorshajtóból” kb. 15 ezer Kápolnán szedte össze a 30 ezres csekket, miközben lakott területen kínosan-pontosan 50-nel ment a 3-as számú főúton, ahol se járda, se gyerek se semmi.
    Persze tudom, a vasárnap hajnal 5-kor arra kóborló óvodás csoportok miatt van az egész…

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    A közlekedésbiztonságra ez a rendszer gyakorlatilag semmilyen hatással sincs. Anno azt jósoltam hogy előtte-utána 200m-en rend lesz, ehhez képest volt olyan barom aki élő egyenes adásban a TC stáb kamerája előtt megfordulni a záróvonalon a VÉDA alatt. Nem lesz itt rend ezek után sem. Balkán mindörökre.

    És mi következik ebből? Hogy semmi értelme a rendszernek. (a pénzbeszedésen kívül)

    És hogy mivel lehetne javítani a közlekedésbiztonságot? KRESZ vizsga mindenkinek, MINDENKINEK. Általános iskolástól a nyugdíjasig. Járművezetőknek 5évente újra. Kötelező vezetési tréning minden járművezetőnek.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Persze erről lehetne vitatkozni, hogy ez közvetlenül mennyire javítja a közlekedés biztonságát, de valahol egy képet is ad róla, hogy kb mennyire tojnak bele az emberek a szabályokra, és úgy állnak a dolgokhoz, ha nem látja “senki” sem, magyarul nem áll ott rendőr, akkor bármit szabad.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    “VÉDA rendszer elsődleges célja természetesen nem a bírságolás, hanem a közúti közlekedés biztonságának javítása.”

    Hát persze… a környékünkön a semmi közepére is kiraktak egy ilyen szart, rögtön dobtak is elé egy 60-as táblát, biztos ami biztos legyen miben beleszaladni… 🙂

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    És még csak annyit a dologhoz, hogy olyat is láttam, ahol 60-as és 90-es korlátozások váltották fel egymást oda vissza, és ott is a 90-es zónában volt elhelyezve. Aki ezek után belemegy azon nincs mit magyarázni és szépíteni.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Én eddig ahányat láttam belőle az mind teljesen egyértelműen volt elhelyezve, és egyértelmű sebességkorlátozás volt érvényben azon a helyen. Én nem vagyok okos, hanem betartom a szabályokat. Aki meg nem így tesz majd kapja a csekket és nem érti na az meg hülye. Kár is tovább ragozni a dolgot.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Ja, hogy 100-ról nehéz lelassítani 50-re a városban a táblától? Ez van. Nem kell száguldozni. Mellesleg mindegyik jóval a megengedett sebesség felé is van kalibrálva, szóval aki a tábla ellenére is belemegy az meg is érdemli.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    “Ahhoz azért elég hülyének kell lenni, hogy valaki egy fixen telepített trafiba belemenjen”

    Szerintem egyáltalán nem, hiszen nincs mindenkinek navigációja és a telefonján sincs ehhez alkalmazás. Ha olyan helyen jársz ahol nem vagy ismerős, akkor simán belefuthatsz.
    Persze aki olyan okos mint te, az ezt zsigerből nyomja. 🙂
    Csak egy a bökkenő. Aki “okos”, az tudja, hogy a táblák sz.rt sem érnek, mert vagy alig látható, vagy olyan közel tették ki, hogy már nem tudsz reagálni.

    Mellesleg én sem hiszem, hogy ezektől fog csökkenni a balesetek száma, de azt értem, hogy tenni kellett valamit.
    Ettől az eszetlen, dilettáns csürhétől ennyi telt. Nekem nincs vele bajom. 🙂

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    [i]a pénzbehajtáson és az autósok bosszantásán kívül bármire is jó lenne[/i]

    Tényleg borzasztó, ha egyszer-egyszer egy VÉDA-totemoszlop alatt átmenve szabályosan kell közlekedned…

    Egyébként, ha – szerinted – olyan helyekre telepítették őket, ahol amúgy mindenki szabályosan halad, akkor miért bosszantó és pénzbehajtó? Sikerült pár soron belül megcáfolnod egyik mondatoddal a másikat. 🙂

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Szívesen látnék [b]hiteles[/b], nem kozmetikázott statisztikát arról, hogy ezzel párhuzamosan a balesetek száma hogy alakult. Kicsit szkeptikus vagyok, nehezen hiszem, hogy ez a VÉDA a pénzbehajtáson és az autósok bosszantásán kívül bármire is jó lenne. Már csak ha abból indulok ki, hogy a környékünkön lévők hová vannak telepítve, hát teljesen felesleges mind, azokon a részeken amúgy sem ment gyorsan az ember soha. Persze tudom, “szakértők” végezték a helyszínek kiválasztását, valószínűleg hasonló kvalitású “szakértők” tanácsai alapján működik sok terület is kis hazánkban, ezért tartunk ott, ahol…

    A kitáblázást meg hagyjuk, előtte 20-50m-re van tábla, ha ott veszed észre, már régen késő.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    Az meg azért szép volt, ahogy futótűzként terjedt az az álhír, hogy nem tudja detektálni a be nem kötött övet. Na itt bizonyíték, hogy mekkora kacsa volt az a hír.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    XD. Ez sajnos pontosan így van. Ahhoz azért elég hülyének kell lenni, hogy valaki egy fixen telepített trafiba belemenjen, amit ráadásul előre kötelező kitáblázni is, nem mellesleg az összes navigációs app is ismeri a helyüket.

  • 2017.10.28. at 05:08
    Permalink

    29 ezer gyorshajtás – most erre mit lehet mondani azon kívül, hogy darwin díjas idióta mind?
    116 esetben a biztonsági öv be nem csatolása – ezeket egyiket sem gyógyítanám meg. Pusztuljon a férgese.
    68 autós az autópályák leállósávjában haladt – 500.000 Ft bírságot mindnek.
    27 pedig piroson hajtott át – az ugye egyik nyekergőnek sem jut eszébe, hogy mi van, ha ő meg éppen jön a zöldön…

    Kérem szépen internet ostoba népe! Ez így nagyon jól van. Kár, hogy a büntetési tételek alacsonyak.

Vélemény, hozzászólás?