Európa legkelendőbb autói
Továbbra is a Volkswagen Golf a legkelendőbb
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Harmadik éve tart a Golf hegemóniája, 2011-ben is a Volkswagen kompaktja lett a legkelendőbb európai autó.
2011-es európai Top10 modellek
2010 (db) | 2011 (db) | változás (%) | |
Volkswagen Golf | 492 238 | 484 547 | -1,6 |
Volkswagen Polo | 354 640 | 356 490 | +0,5 |
Ford Fiesta | 401 919 | 348 465 | -13,3 |
Opel/Vauxhall Corsa | 318 900 | 313 325 | -1,7 |
Renault Clio | 338 583 | 294 172 | -13,1 |
Opel/Vauxhall Astra | 290 936 | 287 249 | -1,3 |
Ford Focus | 261 857 | 280 209 | +7,0 |
Peugeot 207 | 305 461 | 242 385 | -20,6 |
Renault Mégane | 260 932 | 239 329 | -8,3 |
Volkswagen Passat | 159 264 | 233 330 | +46,5 |
Amint az látható, a Golf előnye szignifikáns, míg a Top10 harmadik Volkswagenje, a Passat elképesztő 46,5 százalékkal nőtt. A Ford Focus 7 százalékos bővülése is szép eredmény, majdnem el is csípte a kevésbé keresett Opel/Vauxhall Astrát. Nem kerültek be a legjobbak közé, ugyanakkor említésre méltó a Ford C-Max/Grand C-Max, a Citroën C4, a BMW X3 és a Kia Sportage fejlődése, akárcsak a Peugeot középkategóriás sikere, hiszen az 508-asból 2011-ben háromszor annyit adtak el, mint 407-es elődjéből 2010-ben. Ami a márkákat illeti, a Volkswagen komolyan növelte részesedését, de az Audi és a BMW is jó évet zárt.
2011-es európai Top10 márkák
2010 (db) | 2011 (db) | változás (%) | |
Volkswagen | 1 538 719 | 1 678 219 | +9,1 |
Ford | 1 119 261 | 1 087 912 | -2,8 |
Renault | 1 138 909 | 1 038 313 | -8,8 |
Opel/Vauxhall | 1 000 377 | 985 322 | -1,5 |
Peugeot | 1 003 409 | 909 340 | -9,4 |
Citroën | 836 763 | 770 175 | -8,0 |
Audi | 623 633 | 679 690 | +9,0 |
BMW | 608 912 | 640 318 | +5,2 |
Mercedes | 591 109 | 591 348 | +0,0 |
Toyota | 587 465 | 532 437 | -9,4 |
Te valami elektromos autó gyártó cég reklám embere vagy,hogy minden fórumon ugyanazt hajtod,az elektromos autóké a jövő?Fel kéne már ébredned,hogy még olaj van a földben,addig minden más lehetőség el lesz nyomva!Anno annak idején a napelemes autókat is reklámozták,próbálgatták nagyban és nem is lett belőle semmi!Ezzel ugyanaz lesz!Ugyan kinek kellesz olyan vacak autó,ami csak egy merülni képes akkuval működik és bármikor lemerülhet,akár a hidegtől is?Csak küszködés lenne vele az utakon,semmi más!
Nofene 🙂
Meg fogsz lepődni, de mindenben egyetértek veled. -:))
Sajnos az igazi elektromos autózás még mindig messze van, a jelenlegi technológiák sok sebből véreznek és még csak nem is környezetkímélőbbek összességében, mint a benzin/olaj égetők.
A másik, hogy amint tényleg lesz valami olcsó alternatíva, ami elterjed, abban a pillanatban meg fogják adóztatni, hogy a benzin/dízel eladásokon elbukott bevételt pótolják (nem csak nálunk, mindenhol). Naív ember aki azt gondolja, hogy a kocsiba áramot majd az otthoni konnektorból és ugyanazon az áron “tankolunk”.
Volt a legkelendőbb. Ha nem rukkolnak elő egy használható hatótávolságú elektromos vagy Plug-In hibrid modellel belátható időn belül, akkor 2012-13-ban súlyos veszteségeket könyvelhetnek el, hiába érzik ennyire nyeregben most magukat!
Tessék komolyan venni az elektromos autókat, mert amint ideérnek az emberek ezrével fogják eladásra kínálni vagy a bontóba vinni a kőolajzabáló szörnyeteg autóikat. Ez akkor is így lesz, ha valamilyen csoda folytán felére csökken az üzemanyagok ára, mert az elektromos autó még ahhoz képest is INGYEN megy!