Tisztább és karakteresebb is lett a Toyota Prius+

Toyota Prius+: óvatosan, de megújult

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig is a piac legtisztább üzemű, egyetlen hétüléses hibrid egyterűje volt a Toyota Prius+, ám most megújult, immár az Euro6-ot is tudja.


Gyakorlatilag csak specifikáció és típusjóváhagyás kérdése, hogy immár az Euro6-os normát is teljesíti a Toyota Prius+, ami a Toyota 1,8 literes Atkinson ciklusú benzinmotorjával és a HSD hajtáslánccal eddig is a legtakarékosabb volt 4,1 l/100 km vegyes fogyasztásával és legkevésbé környezetpusztító 96 g/km CO2 emissziójával. Mostantól az Euro6-os normát is teljesíti, s hogy a frissített verziók kívülről is felismerhetőek legyenek, a Toyota az amúgy is már hároméves (nálunk csak 2012 óta kapható) modellen a lökhárítókat és a lámpákat is lecserélte.
Van két új (egy barna és egy éjfekete) szín is, új vezérlőpultot kapott a légkondi, újak a műszerfal gombjai, s a krómozott ajtókilincsek is. Állítólag olvashatóbbak lettek az immár 4,2 colos, a kormánykerékről lapozható egérmozit körülölelő műszerek. A középkonzoli hibridrendszer-kijelzőn újdonság a sofőrt pontozó, és a takarékos vezetéshez tanácsokat adó „Öko-bíró”. Ugyanezen 6,1 colos, a korábbinál több színt képes megjeleníteni képes, 800x480 pixelesre növelt felbontású kijelző a Toyota Touch 2 rendszert is adja. Alapáron tolatókamerával, a csatlakoztatott okostelefonok vezérlésével (MirrorLink funkcióval). Opcióként kérhető a Toyota Touch® 2 & Go Plus rendszer, egyebek mellett 3 dimenziós városképpel, a fontos épületek grafikus megjelenítésével, vagy az SMS-felolvasással.
A rendszer a mobiltelefon Bluetooth kompatibilitásának függvényében képes megjeleníteni az e-maileket és naptári bejegyzéseket is, emellett „Játssz hasonlót” funkciója is van. Ha egy dal megtetszik, a fejlett zenefelismerő rendszer által kérhetünk hasonlókat tartalmazó listát. A zenék is jöhetnek az internetről, s a Touch 2 & Go Plus wifi csatlakozást is kínál.
A 2015-ös Prius+ esetén már a közepes felszereltségi szinttől elérhető a parkolóasszisztens, újdonság az elektromos ülésállítás és a háromféle kárpitozás. Az alapáras szövet helyett részleges és teljes bőrkárpit is kérhető. A középső könyöklő mindegyik verzióban bőrözött, pontosabban Toyota E-Tex bevonatú. A Toyota E-Tex a márka közleménye szerint egy igen tartós, szintetikus anyag, amely tökéletesen szimulálja a bőr tapintását, ugyanakkor 30 százalékkal könnyebb annál, és rendkívül könnyen tisztítható.
Hirdetés
A frissítéssel jelentősen kibővítették a Prius+ biztonsági felszereltségét is. Hirtelen fékezés esetén a vészfékezési jelzőrendszer (Emergency Brake Signal) a kétoldali irányjelzők villogtatásával figyelmezteti a mögöttes forgalmat a veszélyhelyzetre, és segít elkerülni a ráfutásos baleseteket. Az ütközést megelőző (Pre-Crash Safety) rendszernek megnövelték a fékteljesítményét, mostantól akár 60 km/órával képes csökkenteni a gépkocsi sebességét. Ezen felül a rendszer riasztási tűréshatárát mostantól a vezető állíthatja be, illetve a berendezés teljesen ki is kapcsolható.
Bár a hajtáslánc, s a menetdinamikai értékek változásáról nincs hír, a menettulajdonságok ígérnek újdonságot. Az áthangolt futómű jobb vezethetőséggel és fokozott rugózási komforttal, míg a kalaptartónál alkalmazott új, nagy teljesítményű hangelnyelő anyag fokozott zajcsillapítással kecsegtet.
Az új Prius+ piaci bevezetése jövő év elején várható, a hazai utakon nem lesz látványos a modellfrissítés, hiszen az idei év első 9 hónapjában mindössze 6 Prius+ fogyott újonnan. Érdekesség, hogy használtan is pont ugyanennyi érkezett az országba, míg hagyományos Priusból 326. Érthető, hiszen abból már jóval korosabbak is vannak, jóval olcsóbban, továbbra is tökéletes megbízhatósággal, a mai autókhoz mérten is szerény étvággyal, finom üzemmel. A hazai vevőknek a frissítés talán inkább azért örömhír, mert mutatja, hogy a Prius+ már hároméves, lehet reménykedni és várni, hogy egyszer a hazai átlagcsaládok pénztárcájával is megfizethető lesz a tiszta üzemű egyterű. "Rossz" hír, hogy értéktartása miatt még jó néhány évnyi türelem kell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?