Könnyen borítható a Toyota Hilux

Ugyanazzal a problémával küzd az új Hilux, mint elődje. Könnyen borul

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány autóról legendás rénszarvasteszt videó kering a neten, az előző Toyota Hilux is közéjük tartozik. Az új sem vizsgázott jobban egy magazin tesztjén.


A Jepp Cherokee, vagy például az első Mercedes-Benz A-osztály is régóta híres arról, milyen csúnyán bukták el a független tesztelők által végrehajtott rénszarvastesztet. Nemrég a Jeep Renegade és a Dacia Duster is csúnyán vizsgázott, valamint a Porsche Macannak sem ment hiba nélkül. 2007-ben az akkor új Toyota Hilux közel volt hozzá, hogy tetőre kerüljön, most ugyanaz a svéd magazin, a Teknikens Värld tesztelte a legújabb generációs modellt. Egészen meglepődtek.
Hirdetés
Az új Hilux szinte ugyanazt produkálja az egymás után hirtelen oda-vissza történő sávváltáskor, mint a 9 évvel ezelőtti tesztautó. Ráadásul nem is kell hozzá túl nagy sebesség, 55-56 km/h-nál áll kétkerékre saját sávjába visszatéréskor, és még nem is volt megpakolva a plató. Viszonyításképpen néhány kategóriatárs tesztjét is hozzá fűzték. A Ford Ranger, vagy az Isuzu D-Max, a Volkswagen Amarok, a Nissan Navara, a Mitsubishi L200, de még a Dodge Ram is szépen vizsgázott, ráadásul magasabb sebességnél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Igen,így is lehet nézni a problémát,de szerintem a mai világban senki sem fog kizárólág csak terepen közlekedni egy új pick-up-al.Amúgy lehet az is a probléma oka hogy az új Hiluxon az egyik lengéscsillapító a hátsó tengely elött van,a másik pedig a tengely hátánál,állítólag ezért ”komfortosabb”.De lehet hogy pont ezért kiszámíthatatlanabb.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Én erről az egészről azt gondolom hogy honnan is kellene megközelíteni ezt a kérdést.
    Ez egy teherautó, volt valamikor, azok meg billegtek annyit is tudtak.
    Ma már a Ford Ranger az etalon az első ilyen személyautó kategóriában futó az 5 csillagos töréstesztjével és az sem borul fel.
    Mivel egyre többen közúton használják ezeket én is ehhez tartanék, tehát bízom benne hogy a toyota minimum módosít az esp-n, legalább ahol számbaveszik a svéd tesztet.
    Ha viszont úgy nézek rá mint inkább terepjáró de személyautó is, talán az egyik de lehet a legkiválóbb azok közül is.
    Új autóként ennyi pénzért elvárható hogy ne boruljon fel.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Én ugyanezt a manővert alkamaztam már többször,az ABS is erre van kitalálva,hogy fékezés közben legyen íranyítható az autó,na meg az ESP is besegít.
    Na,szóval 18 éves voltam,estefelé elindultam a szüleim autójával (Audi A4 2.0i) csajozni.Akkoriban még gombos telefonok voltak,egy nagyon csendes utcán kellett keresztülmennem így hát félkézzel írtam az sms-t a csajnak,megírtam,megnyomtam az OK gombot és mikor felnézek elöttem pár méterre egy hatalmas halom homok a sávomban teljesen jelöletlenül,az utolsó pillanatban vettem észre,kb.60 km/h-val mehettem,tiszta reflexből hirtelen balrarántottam a kormányt majd vissza jobbra majd megint balra hogy ne sodródjon ki az autó,mindez a másodperc töredéke alatt.A homokdombot sikeresen kikerültem,csak egy enyhe horzsolás maradt a hátsó lökhárítón ahol enyhén súroltam a dombot.És a magas járdaszélhez sem ért az autó,pedig nagyon szük utca volt.Na mostmár,ha egy ilyen Hiluxban lettem volna talán felborultam volna és belekerülök a hírekbe,így simán megúsztam.És a randi is sikeres volt. 🙂

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Lehet hogy nem fog tömegeket elriasztani,de néhány embert biztosan.Én ezek utan biztos nem venném meg,nekem fontos a biztonság.Egy 2016-os pick-up igenis legyen annyira stabil hogy ne boruljon fel (vagy váljon íranyítathatatlanná).

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Mindenhol előfordulhat hogy valami miatt kitérőmanővert kell végezned. Amiért a Svédeknél fontos, az pont a Rénszarvas, mivel a 400 kilós állat esetén nem elütöd, hanem elsodorod a lábát, majd megkapod az agancsos 400 kilós testet a szélvédőre.

    Kevés olyan eset van amikor ennyire fontos hogy ne menj neki frontálisan. Náluk ez egy elég komoly probléma, ezért is lett külön neve.

    Ami pedig a Technikkens-t illelti ők már akasztottak ki mindent, Jeepet, Porschét, és újabb Mercedeseket is.Néha kicsit túl is tolják ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/12/08/megint_lesujtott_a_mercedes_totemallata[/url]), de ez nekik egy nagyon fontos dolog, ahogy Skandináviában, Kanadában vagy Alaszkában is.

    Nálunk ez annyira nem fontos, mivel felénk nincsenek ilyen bestiák, felénk azt tanítják hogy inkább üsd el…

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Ez Jo!

    Ez a sved ujsagiro bagazs eleg hatasvadasz. Mennek a lajkokra, nezettsegre. Kiteszik az autokat a hatarra hulyen, hogy felhivjak a figyelemet egy szinte hihetetlen helyzetre, amikor olyan gyorsan kell rangatni a kormanyt amit foldi halando, najo atlagember meg se tudna csinalni.
    Persze ez meg egy valos rizikofaktor kb. 1:10000-ben.
    Legjobban az teccik hogy amikor Jens dumal az irodaban rengeteg mappa van mogotte mint egy ugyvedi irodaban, meg okoska szemuveg ami ad meg 5 iQ pontot kinezet alapjan. Tudjak hogy megy a showbiznic. 🙂

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Nyilván ez nem fog tömegeket elriasztani a Hiluxtól, legfeljebb némelyest belerondít a bizonyítványába. Ahogy a cikkből is kiderül, a ravasz svédek többször bizonyították már, hogy “nem minden arany, ami fénylik”. Mindig is sokra tartottam a skandinávokat, az ilyen tesztjeik pedig különösen értékesek.

Vélemény, hozzászólás?