0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

2,8 l/100 km Ford Mondeóval és speciális abronccsal

Új étvágyrekord: 2,8 l/100 km Ford Mondeóval

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Finnország és Norvégia között 0,4 literrel tudták apasztani a Mondeo legutóbbi fogyasztási rekordját. A középkategória rekorder értéke ismét a Fordé.

Ismét a Mondeo EcoNetic a középkategória legtakarékosabbja

Ismét a Mondeo EcoNetic a középkategória legtakarékosabbja

Nyilvánvalóan kemény harc folyik az autómárkák között, hogy ki tudja a legjobb sofőrökkel, tökéletes trükkökkel a legalacsonyabb fogyasztást elérni. Tavaly szenzáció volt a méretes Ford Mondeo 3,2 l/100 km értéke, de idén az Egyesült Államokban 2,8 l/100 km értéket is el tudott érni a Taylor házaspár egy Volkswagen Passattal. Mindkét modellt 1,6 literes dízelmotor hajtotta természetesen fogyasztásra optimalizált változatban, azaz a Ford esetében EcoNetic, a Volkswagennél BlueMotion kivitelben.

Most ismét fordult a kocka, a Ford visszavehette a kategóriában elért legkedvezőbb fogyasztás címet a Volkswagentől, ugyanis a május 12-én Helsinkiből indult és május 14-én Norvégiában célba ért, a 46 órás utazás két végpontja között 2536,4 km-t megtett Mondeo és két sofőrje új európai rekordot állított fel a középkategóriások körében: a tankjába eredetileg töltött 70,93 liter üzemanyagból átlagosan 2,79648 liter fogyott el 100 kilométerenként.

Henrik Borchgrevink és Knut Wilthil több mint 2500 kilométert ment egyetlen tanknyi gázolajjal és egy négyajtós Ford Mondeóval

Henrik Borchgrevink és Knut Wilthil több mint 2500 kilométert ment egyetlen tanknyi gázolajjal és egy négyajtós Ford Mondeóval

A Mondeo gyári fogyasztáscsökkentői (speciálisan hosszúra áttételezett 6 fokozatú váltó, csökkentett hasmagasságot adó futómű, légellenállást javító padlóburkolat és egyéb aerodinamikai elemek, alacsony viszkozitású motorolaj) mellé különleges, 2,8 barra fújt Continental ContiEcoContact™ 5 abroncsok is besegítettek.

Knut Wilthil időben indított, jól tervezett utazásokat javasol a fogyasztáscsökkentés érdekében

Knut Wilthil időben indított, jól tervezett utazásokat javasol a fogyasztáscsökkentés érdekében

A Mondeót hajtó Knut Wilthil két jó tanáccsal szolgál azoknak, akik a lehető legspórolósabban kívánnak vezetni. „A legfontosabb, hogy szánjunk elég időt az utazásra, és tartsunk jókora követési távolságot az előttünk haladó autótól. Ha késésben vagyunk, többször kell visszaváltanunk, magasabb fordulaton pörgetjük a motort és gyakrabban fékezünk. Ezekkel pedig egyáltalán nem teszünk jót a fogyasztásnak. A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz. Alapjáraton ugyanis a motor fogyaszt némi üzemanyagot, míg motorféküzemben gurulva semennyi üzemanyag nem jut az égéstérbe, csupán a hajtáslánc alkatrészeinek tehetetlensége miatt jár a motor” – mondja Whilthil.

A sofőröknek az autó vezetési tulajdonságainak megítélésében a takarékos vezetés során szerzett tapasztalatuk is segít. „Ahogy elkezdtem megismerkedni az autóval, feltűnt, hogy a gumiabroncsok roppant könnyedén futnak, és a tapadásuk is kiváló. Munkából hazafelé menet van egy pont az úton, ahol általában leveszem a lábam a gázról, és hagyom, hogy az autó magától leguruljon az utolsó lejtőn egy körforgalomig. A ContiEcoContact 5 abroncsokat vezetve azt vettem észre, hogy jóval hamarabb levehetem a lában a gázról, mint ahogy szoktam” – nyilatkozta Knut Wilthil, akinek kétsége sincs afelől, hogy az autó és az abroncsok párosítása fontos volt a rekord sikeres végrehajtásához.

Ez is érdekes lehet:
 

A Dodge Challenger SRT Hellcat: országúton elvan akár 10,7 literrel is

Környezetvédelem, fogyasztáscsökkentés. Részben erről is szól ma minden, ezért a valaha gyártott...

Volkswagen Golf 1.6 GL, 1989 - használtteszt

Röviden a sztori: állt öt évet, aztán egy néni hajtotta, ma meg a restaurátor óvja. Egy 25 éves...

Milliószámra futnak autók hazai fejlesztésű kormányművel

Magyar mérnökcsapat fejleszti a ThyssenKrupp kormányműveit Budapesten. Bepillanthattunk a munkájukba...

Ötajtós, csinos, farmotoros, és már kapható az új Renault Twingo

A Renault Twingo első generációja máig fogalom, a térhasznosítás és a vidám autózás szinonimája...

Időutazás: Volkswagen Golf GLS Automatic, 1977

Vezettem még egy automata Golfot. Várj! Ez muzeális minősítésű, levelibéka zöld és barna bársonykárpitos...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Személyautó átlagéletkor márkánként és területenként

Egyre korosabb a hazai autópark. Vajon mennyire maradunk le Európától, milyen különbségeket láthatunk...

Okosabb és takarékosabb a frissített Ford Focus

Elegánsabb, még biztonságosabb, új motorjaival persze zöldebb is lett. A friss Ford Focusnak...

Egyre szívesebben közösködnek a magyarok, terjed az autómegosztás

Már több mint egy éve itthon is elérhető a közösségi autózás, a carsharing. A rendszer most négy...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Törölt felhasználó írta: 2012 július 01., vasárnap 15:19:46

Hát nem tudom, ez a fogyasztás nekem annyira futurisztikus és egyszerre hihetetlen, a cégünknél most már több mint 10éve használunk Fordkat Mondeót és Focusokat tavaly kapott egy-két kolléga az új Focusból, 95 és 115 LE-ös 1,6-os dízel verziókat is, bonus jár a kevesbb fogyasztásért, tehát van motiváció a takarékos vezetésre, az alföldi kollléga aki Szolnok mellett lakik ott is dolgozik, rettenet "szüttyögős" az az lassú(Amire én csak azt mondom hogy;NEM ÉLETSZERŰ!) vezetéssel ért el 4,7liter/Km a fed.comp szerint ami szintén nem a valóság mert, a valós érték kb.: 5,1-5,2 liter/100km volt. Az autón Michelin Energy Saverek vannak, ami ha jól tudom szintén csökkentett gördülési ellenállású. Mindent összevetve, azt nem értem hogy ha ilyen fogyasztások elérhetőek bizonyos változtatásokkal, akkor miért nem ilyenek a széria autók,(vinnék mint a meleg zsemlét). Miért nem sikerül a széria autókkal ezeket az értékeket megközelíteni, még véres verejték árán sem!!??? Ennél számomra meggyőzőbb ahogyan a BMW vagy a LEXUS csinálja bizonyos nyílt napokon egy sima átlag ember próbaúton győződhet meg a beígért alacsony vagy "extrém alacsony" fogyasztásról, és ami fontosabb teljesen széria autóval. Mindettől függetlenül azért azt gondolom elképzelhető ilyen alacsony fogyasztás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 30., szombat 12:40:01

javítás:

Lehet, hogy valahol jobb a motorfék, de amerre én jártam eddig, az olyan esetek száma sokkal kevsebb, ahol motorfékezéssel értékelhető távot lehetne vitorlázni.

Általában akkor jobb a motorfék, ha az ember lassítani is akar, nem pedig a földrajzi viszonyokat kihasználva kb állandó sebességgel vitorlázni! Például városban...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 30., szombat 12:36:16
Aventador írta: 2 éve

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)

És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.


Előzmények megtekintése

Hát nekem nincs computerem, csak ami a gyújtást vezérli.

Akkor sem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy "márpedig aki gurul, az hülye, mert bibbííí motorfékkel nincs befecskendezés"

Tatabánya-SZékesfehérvár között 55 km-ert autózom minden nap. Nos, ott vannak olyan részek, például Zámoly előtt, hogy kiveszem üresbe, gurulok fél kilométert változatlan sebességgel és utána tudok motorfékezni majdnem egy egész kilométert a lámpáig, elég durva lejtőn.

Namármost, gurulás helyett vagy nyomok egy kis gázt, hogy tartsam a sebességet, és utána motorfékezek, vagy azonnal motorfékezek, viszont kb harmadannyi utat megtéve.

Hihetetlen, de SOKKAL takarékosabb gurulni, és utána motorfékezni, mint nyomni a gázt, és utána harmadannyit motorfékezni.

Hiába nem fogyaszt az autó motorfékezés közben, ha harmadannyit tudsz csak megtenni ezzel a módszerrel, plusz a maradék távon gázt kell nyomni.

Lakott területen kívül a gurulás+motorfék kombó a legjobb, szituációtól függően

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 június 29., péntek 23:51:29
Aventador írta: 2 éve

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)

És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.


Előzmények megtekintése

Nem tapasztaltam, hogy a modernebb kocsiknak kisebb a motorfékjük, nekem van egy Picanto-m hát... motorfékkel lassul, ahogy az elvárható. A Kappám szintén az pedig öreg már. Nekem is az a tapasztalatom, hogy a motorfék és gurítás kombó a legjobb helyzettől függően persze, ugyanis ha mondjuk egy lejtő után egyből fékezni kell, ahogy nyilatkozta az ürge akkor tényleg hülyeség legurítani, de ha "szabad a pálya" és kigurulhatja magát az autó akkor meg a motorfék a hülyeség hiába létezik a 0 betáplálás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Aventador írta: 2012 június 29., péntek 20:56:27
Sheppard írta: 2 éve

Nyilván fogom a kuplungot fél percig nyomni. A lábam is hamar elzsibbadna, és a kuplung kinyomócsapágya sem szereti.


Előzmények megtekintése

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)
És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 29., péntek 18:23:26
kw3v865 írta: 2 éve

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."



Természetesen a morofékezést és a gurítást kombinálva érhet el a legjobb eredmény. Azonban a kuplungot csak akkor kelll használni, ha muszáj (ki kell venni üresbe). Aki a kuplungot benyomva hagyja gurulni az autót, az egy barom, de legalább is hosszú távon nem spórol egy Ft-ot sem, mivel tönkreb*ssza a kuplungot. A takarékos vezetést ésszel kell csinálni!


Előzmények megtekintése

Nyilván fogom a kuplungot fél percig nyomni. A lábam is hamar elzsibbadna, és a kuplung kinyomócsapágya sem szereti.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kw3v865 írta: 2012 június 29., péntek 16:47:31
Sheppard írta: 2 éve

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."



Imádom az általánosítást. Egyébként az a 4 perces összes gurulás tényleg sok ám, főleg, hogy óránkánt 0,5 litert fogyaszt alapjáraton az autó :)



Lejtők általában:



Gurulva sebbességveszteség nélkül leérsz az aljára

Motorfékezel és leérsz az aljára, de csak 75 km/h-ával



Szerintem a motorfék városba való, vagy max durva lejtőkre, különben lelassulsz, és másokat is idegesítesz, vagy pedig a lejtő feléig motorfékezel onnantól gázt adsz lejtőn lefelé, ergo lószart sem spórolsz.



Ez a Knut Wilthil nagyon okos, egyszerűen annyit kellett volna mondania, hogy a szituáció dönti el, hogy motorfékezzünk, vagy guruljunk. Ennyi a történet.


Előzmények megtekintése

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."

Természetesen a morofékezést és a gurítást kombinálva érhet el a legjobb eredmény. Azonban a kuplungot csak akkor kelll használni, ha muszáj (ki kell venni üresbe). Aki a kuplungot benyomva hagyja gurulni az autót, az egy barom, de legalább is hosszú távon nem spórol egy Ft-ot sem, mivel tönkreb*ssza a kuplungot. A takarékos vezetést ésszel kell csinálni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Superbfan írta: 2012 június 29., péntek 11:34:09

Kipróbáltam, tavaly tavasztól őszig jártam 2,8-ra fújt gumikkal (205/55R16, kb 15000 km-t mentem így). Az eredmény az lett, hogy a gumi közepén 0-ra kopott a mintázat, a szélén 4-5 mm maradt. Esőben úgy csúszkált az autó, mintha jégen mentem volna. Lehet, hogy spóroltam 2 dl-t 100-on, de veszélyes volt és vehettem 4 új gumit is. Ez a spórolási technika nem hoz megtakarítást.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 29., péntek 09:46:10

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."

Imádom az általánosítást. Egyébként az a 4 perces összes gurulás tényleg sok ám, főleg, hogy óránkánt 0,5 litert fogyaszt alapjáraton az autó :)

Lejtők általában:

Gurulva sebbességveszteség nélkül leérsz az aljára
Motorfékezel és leérsz az aljára, de csak 75 km/h-ával

Szerintem a motorfék városba való, vagy max durva lejtőkre, különben lelassulsz, és másokat is idegesítesz, vagy pedig a lejtő feléig motorfékezel onnantól gázt adsz lejtőn lefelé, ergo lószart sem spórolsz.

Ez a Knut Wilthil nagyon okos, egyszerűen annyit kellett volna mondania, hogy a szituáció dönti el, hogy motorfékezzünk, vagy guruljunk. Ennyi a történet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Terepkombi másként - Citroën C5 Cross Tourer teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross Tourer is sajátos megközelítésű terepkombi.


Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Na, ez tényleg sporthibrid. Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne egy Nissan 370Z-t!


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Napraforgóolajjal és temérdek újítással jön a Michelin Alpin 5

Díjnyertes téli gumiját váltja a Michelin, itt az Alpin 5

12 órája – Sztori

Évi 622 millió eurós költségvetéssel és 6600 alkalmazottal fejleszti abroncsait a Michelin. Legújabb téli gumijuk az Alpin 5.


Amerika visszainteget: megújult a Fiat Dobló

Mosolygós arcot kapott a Fiat Dobló

3 napja – Haszonjármű

A Fiat Dobló gyakorlatilag az átcímkézésével Amerika számára született Ram Pro Master City alapján újult meg.


Interjú: Robert Lešnikkel, a Mercedes-Benz személyautók külső formatervezési részlegének vezetőjével

Az idők változnak - találkozás Robert Lešnik dizájnerrel

3 napja – Sztori

Első autója Yugo Koral volt, és az eltökéltséget hiányolja a dizájner hallgatókból a Mercedes formatervezője. Interjú Robert Lešnikkel.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD MONDEO 2.0 Ghia 2.0 cm3 108Kw 147Le

FORD MONDEO 2.0 Ghia 2...

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO Turnier 2.0 16V GLX

FORD MONDEO Turnier 2....

Ár: 195.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD MONDEO 2.0 TDCi Trend Magánszemélytől!

FORD MONDEO 2.0 TDCi T...

Ár: 1.450.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó