0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

2,8 l/100 km Ford Mondeóval és speciális abronccsal

Új étvágyrekord: 2,8 l/100 km Ford Mondeóval

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Finnország és Norvégia között 0,4 literrel tudták apasztani a Mondeo legutóbbi fogyasztási rekordját. A középkategória rekorder értéke ismét a Fordé.

Ismét a Mondeo EcoNetic a középkategória legtakarékosabbja

Ismét a Mondeo EcoNetic a középkategória legtakarékosabbja

Nyilvánvalóan kemény harc folyik az autómárkák között, hogy ki tudja a legjobb sofőrökkel, tökéletes trükkökkel a legalacsonyabb fogyasztást elérni. Tavaly szenzáció volt a méretes Ford Mondeo 3,2 l/100 km értéke, de idén az Egyesült Államokban 2,8 l/100 km értéket is el tudott érni a Taylor házaspár egy Volkswagen Passattal. Mindkét modellt 1,6 literes dízelmotor hajtotta természetesen fogyasztásra optimalizált változatban, azaz a Ford esetében EcoNetic, a Volkswagennél BlueMotion kivitelben.

Most ismét fordult a kocka, a Ford visszavehette a kategóriában elért legkedvezőbb fogyasztás címet a Volkswagentől, ugyanis a május 12-én Helsinkiből indult és május 14-én Norvégiában célba ért, a 46 órás utazás két végpontja között 2536,4 km-t megtett Mondeo és két sofőrje új európai rekordot állított fel a középkategóriások körében: a tankjába eredetileg töltött 70,93 liter üzemanyagból átlagosan 2,79648 liter fogyott el 100 kilométerenként.

Henrik Borchgrevink és Knut Wilthil több mint 2500 kilométert ment egyetlen tanknyi gázolajjal és egy négyajtós Ford Mondeóval

Henrik Borchgrevink és Knut Wilthil több mint 2500 kilométert ment egyetlen tanknyi gázolajjal és egy négyajtós Ford Mondeóval

A Mondeo gyári fogyasztáscsökkentői (speciálisan hosszúra áttételezett 6 fokozatú váltó, csökkentett hasmagasságot adó futómű, légellenállást javító padlóburkolat és egyéb aerodinamikai elemek, alacsony viszkozitású motorolaj) mellé különleges, 2,8 barra fújt Continental ContiEcoContact™ 5 abroncsok is besegítettek.

Knut Wilthil időben indított, jól tervezett utazásokat javasol a fogyasztáscsökkentés érdekében

Knut Wilthil időben indított, jól tervezett utazásokat javasol a fogyasztáscsökkentés érdekében

A Mondeót hajtó Knut Wilthil két jó tanáccsal szolgál azoknak, akik a lehető legspórolósabban kívánnak vezetni. „A legfontosabb, hogy szánjunk elég időt az utazásra, és tartsunk jókora követési távolságot az előttünk haladó autótól. Ha késésben vagyunk, többször kell visszaváltanunk, magasabb fordulaton pörgetjük a motort és gyakrabban fékezünk. Ezekkel pedig egyáltalán nem teszünk jót a fogyasztásnak. A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz. Alapjáraton ugyanis a motor fogyaszt némi üzemanyagot, míg motorféküzemben gurulva semennyi üzemanyag nem jut az égéstérbe, csupán a hajtáslánc alkatrészeinek tehetetlensége miatt jár a motor” – mondja Whilthil.

A sofőröknek az autó vezetési tulajdonságainak megítélésében a takarékos vezetés során szerzett tapasztalatuk is segít. „Ahogy elkezdtem megismerkedni az autóval, feltűnt, hogy a gumiabroncsok roppant könnyedén futnak, és a tapadásuk is kiváló. Munkából hazafelé menet van egy pont az úton, ahol általában leveszem a lábam a gázról, és hagyom, hogy az autó magától leguruljon az utolsó lejtőn egy körforgalomig. A ContiEcoContact 5 abroncsokat vezetve azt vettem észre, hogy jóval hamarabb levehetem a lában a gázról, mint ahogy szoktam” – nyilatkozta Knut Wilthil, akinek kétsége sincs afelől, hogy az autó és az abroncsok párosítása fontos volt a rekord sikeres végrehajtásához.

Ez is érdekes lehet:
 

Jövő héttől még olcsóbb lehet a benzin és a gázolaj

Bár a héten számottevően apadtak a szeptember közepe óta folyamatosan mérséklődő üzemanyagárak...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Volkswagen Golf III 1.4 CL, 1994 - használtteszt

Aligha van ma szebb 20 éves Golf III itthon, mint a Volkswagen-találkozó nyereményautója. Újdonsült...

Olvasói autó: Fiat 500S

Több mint hét éve fut az új Fiat 500. Olyan tulajjal találkoztunk, aki már a másodiknál tart.

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben...

Körkép: a piac legkisebb autói. Egyben a legolcsóbbak is?

Speciális csoportban, az ötajtós miniautók között néztünk szét, azt keresve, hogy mennyiért kaphatunk...

Nem csak veséket veszített, idegen emblémákat és orrokat is kapott a BMW i8

Szerinted melyik márka frontrészével mutatna legjobban a BMW i8? Megnézhetjük Aston Martinként...

Konnektorból tölthető és akár kéthengeresen is ketyegő lehet az új Audi A4

Gyári fotó még nincs, dizájnterv már van, meg csokornyi pletyka is a várhatóan a jövő évi Frankfurti...

Tartósság: 26 év alatt 890 ezer kilométeres túra egy Mercedes-Benz G-osztállyal

Günther Holtorf nem taxis, hanem egy életvidám nyugdíjas, aki 177 országot járt be 1988-as 300...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Törölt felhasználó írta: 2012 július 01., vasárnap 15:19:46

Hát nem tudom, ez a fogyasztás nekem annyira futurisztikus és egyszerre hihetetlen, a cégünknél most már több mint 10éve használunk Fordkat Mondeót és Focusokat tavaly kapott egy-két kolléga az új Focusból, 95 és 115 LE-ös 1,6-os dízel verziókat is, bonus jár a kevesbb fogyasztásért, tehát van motiváció a takarékos vezetésre, az alföldi kollléga aki Szolnok mellett lakik ott is dolgozik, rettenet "szüttyögős" az az lassú(Amire én csak azt mondom hogy;NEM ÉLETSZERŰ!) vezetéssel ért el 4,7liter/Km a fed.comp szerint ami szintén nem a valóság mert, a valós érték kb.: 5,1-5,2 liter/100km volt. Az autón Michelin Energy Saverek vannak, ami ha jól tudom szintén csökkentett gördülési ellenállású. Mindent összevetve, azt nem értem hogy ha ilyen fogyasztások elérhetőek bizonyos változtatásokkal, akkor miért nem ilyenek a széria autók,(vinnék mint a meleg zsemlét). Miért nem sikerül a széria autókkal ezeket az értékeket megközelíteni, még véres verejték árán sem!!??? Ennél számomra meggyőzőbb ahogyan a BMW vagy a LEXUS csinálja bizonyos nyílt napokon egy sima átlag ember próbaúton győződhet meg a beígért alacsony vagy "extrém alacsony" fogyasztásról, és ami fontosabb teljesen széria autóval. Mindettől függetlenül azért azt gondolom elképzelhető ilyen alacsony fogyasztás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 30., szombat 12:40:01

javítás:

Lehet, hogy valahol jobb a motorfék, de amerre én jártam eddig, az olyan esetek száma sokkal kevsebb, ahol motorfékezéssel értékelhető távot lehetne vitorlázni.

Általában akkor jobb a motorfék, ha az ember lassítani is akar, nem pedig a földrajzi viszonyokat kihasználva kb állandó sebességgel vitorlázni! Például városban...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 30., szombat 12:36:16
Aventador írta: 2 éve

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)

És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.


Előzmények megtekintése

Hát nekem nincs computerem, csak ami a gyújtást vezérli.

Akkor sem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy "márpedig aki gurul, az hülye, mert bibbííí motorfékkel nincs befecskendezés"

Tatabánya-SZékesfehérvár között 55 km-ert autózom minden nap. Nos, ott vannak olyan részek, például Zámoly előtt, hogy kiveszem üresbe, gurulok fél kilométert változatlan sebességgel és utána tudok motorfékezni majdnem egy egész kilométert a lámpáig, elég durva lejtőn.

Namármost, gurulás helyett vagy nyomok egy kis gázt, hogy tartsam a sebességet, és utána motorfékezek, vagy azonnal motorfékezek, viszont kb harmadannyi utat megtéve.

Hihetetlen, de SOKKAL takarékosabb gurulni, és utána motorfékezni, mint nyomni a gázt, és utána harmadannyit motorfékezni.

Hiába nem fogyaszt az autó motorfékezés közben, ha harmadannyit tudsz csak megtenni ezzel a módszerrel, plusz a maradék távon gázt kell nyomni.

Lakott területen kívül a gurulás+motorfék kombó a legjobb, szituációtól függően

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 június 29., péntek 23:51:29
Aventador írta: 2 éve

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)

És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.


Előzmények megtekintése

Nem tapasztaltam, hogy a modernebb kocsiknak kisebb a motorfékjük, nekem van egy Picanto-m hát... motorfékkel lassul, ahogy az elvárható. A Kappám szintén az pedig öreg már. Nekem is az a tapasztalatom, hogy a motorfék és gurítás kombó a legjobb helyzettől függően persze, ugyanis ha mondjuk egy lejtő után egyből fékezni kell, ahogy nyilatkozta az ürge akkor tényleg hülyeség legurítani, de ha "szabad a pálya" és kigurulhatja magát az autó akkor meg a motorfék a hülyeség hiába létezik a 0 betáplálás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Aventador írta: 2012 június 29., péntek 20:56:27
Sheppard írta: 2 éve

Nyilván fogom a kuplungot fél percig nyomni. A lábam is hamar elzsibbadna, és a kuplung kinyomócsapágya sem szereti.


Előzmények megtekintése

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)
És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 29., péntek 18:23:26
kw3v865 írta: 2 éve

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."



Természetesen a morofékezést és a gurítást kombinálva érhet el a legjobb eredmény. Azonban a kuplungot csak akkor kelll használni, ha muszáj (ki kell venni üresbe). Aki a kuplungot benyomva hagyja gurulni az autót, az egy barom, de legalább is hosszú távon nem spórol egy Ft-ot sem, mivel tönkreb*ssza a kuplungot. A takarékos vezetést ésszel kell csinálni!


Előzmények megtekintése

Nyilván fogom a kuplungot fél percig nyomni. A lábam is hamar elzsibbadna, és a kuplung kinyomócsapágya sem szereti.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kw3v865 írta: 2012 június 29., péntek 16:47:31
Sheppard írta: 2 éve

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."



Imádom az általánosítást. Egyébként az a 4 perces összes gurulás tényleg sok ám, főleg, hogy óránkánt 0,5 litert fogyaszt alapjáraton az autó :)



Lejtők általában:



Gurulva sebbességveszteség nélkül leérsz az aljára

Motorfékezel és leérsz az aljára, de csak 75 km/h-ával



Szerintem a motorfék városba való, vagy max durva lejtőkre, különben lelassulsz, és másokat is idegesítesz, vagy pedig a lejtő feléig motorfékezel onnantól gázt adsz lejtőn lefelé, ergo lószart sem spórolsz.



Ez a Knut Wilthil nagyon okos, egyszerűen annyit kellett volna mondania, hogy a szituáció dönti el, hogy motorfékezzünk, vagy guruljunk. Ennyi a történet.


Előzmények megtekintése

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."

Természetesen a morofékezést és a gurítást kombinálva érhet el a legjobb eredmény. Azonban a kuplungot csak akkor kelll használni, ha muszáj (ki kell venni üresbe). Aki a kuplungot benyomva hagyja gurulni az autót, az egy barom, de legalább is hosszú távon nem spórol egy Ft-ot sem, mivel tönkreb*ssza a kuplungot. A takarékos vezetést ésszel kell csinálni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Superbfan írta: 2012 június 29., péntek 11:34:09

Kipróbáltam, tavaly tavasztól őszig jártam 2,8-ra fújt gumikkal (205/55R16, kb 15000 km-t mentem így). Az eredmény az lett, hogy a gumi közepén 0-ra kopott a mintázat, a szélén 4-5 mm maradt. Esőben úgy csúszkált az autó, mintha jégen mentem volna. Lehet, hogy spóroltam 2 dl-t 100-on, de veszélyes volt és vehettem 4 új gumit is. Ez a spórolási technika nem hoz megtakarítást.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 29., péntek 09:46:10

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."

Imádom az általánosítást. Egyébként az a 4 perces összes gurulás tényleg sok ám, főleg, hogy óránkánt 0,5 litert fogyaszt alapjáraton az autó :)

Lejtők általában:

Gurulva sebbességveszteség nélkül leérsz az aljára
Motorfékezel és leérsz az aljára, de csak 75 km/h-ával

Szerintem a motorfék városba való, vagy max durva lejtőkre, különben lelassulsz, és másokat is idegesítesz, vagy pedig a lejtő feléig motorfékezel onnantól gázt adsz lejtőn lefelé, ergo lószart sem spórolsz.

Ez a Knut Wilthil nagyon okos, egyszerűen annyit kellett volna mondania, hogy a szituáció dönti el, hogy motorfékezzünk, vagy guruljunk. Ennyi a történet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Veterán ritkaság: Opel Ascona Voll kabrió 1983-ból

Az ismeretlen vászontetős - Opel Ascona kabrió

8 órája – Sztori

Mitől lesz egy kocka-Ascona érdekes veterán? Hogy a kétajtósra épített és gyárinak elismert, de kisszériás kabrió. Ugye, hogy különleges?


Virtuáltuning visszafelé: sportkocsik fapadosan

Kéne a Dacia-kerekű AMG Merci?

21 órája – Sztori

X-Tomi új területen mutatta meg magát. Szupersportkocsik fapados változatát készítette el. Lamborghini, McLaren és Ferrari lemezfelniken.


Jack Nicholson 1972-es Mercedes-Benz 600-asa ma múzeumi ritkaság

Ilyen a Mercedes, ami igazából Rolls-Royce

Tegnap – Sztori

A korszak legjobb luxusautója, a Mercedes 600-as híres és hírhedt tulajokat vonzott. Ez a csodásan megőrzött példány Jack Nicholsoné volt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD MONDEO 2.0

FORD MONDEO 2.0

Ár: 549.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD MONDEO Turnier 1.8 TD CLX

FORD MONDEO Turnier 1....

Ár: 139.000 Ft

Évjárat: 1998 / 9

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO 2.0 TDCi Ambiente

FORD MONDEO 2.0 TDCi A...

Ár: 1.299.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó