0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

2,8 l/100 km Ford Mondeóval és speciális abronccsal

Új étvágyrekord: 2,8 l/100 km Ford Mondeóval

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Finnország és Norvégia között 0,4 literrel tudták apasztani a Mondeo legutóbbi fogyasztási rekordját. A középkategória rekorder értéke ismét a Fordé.

Ismét a Mondeo EcoNetic a középkategória legtakarékosabbja

Ismét a Mondeo EcoNetic a középkategória legtakarékosabbja

Nyilvánvalóan kemény harc folyik az autómárkák között, hogy ki tudja a legjobb sofőrökkel, tökéletes trükkökkel a legalacsonyabb fogyasztást elérni. Tavaly szenzáció volt a méretes Ford Mondeo 3,2 l/100 km értéke, de idén az Egyesült Államokban 2,8 l/100 km értéket is el tudott érni a Taylor házaspár egy Volkswagen Passattal. Mindkét modellt 1,6 literes dízelmotor hajtotta természetesen fogyasztásra optimalizált változatban, azaz a Ford esetében EcoNetic, a Volkswagennél BlueMotion kivitelben.

Most ismét fordult a kocka, a Ford visszavehette a kategóriában elért legkedvezőbb fogyasztás címet a Volkswagentől, ugyanis a május 12-én Helsinkiből indult és május 14-én Norvégiában célba ért, a 46 órás utazás két végpontja között 2536,4 km-t megtett Mondeo és két sofőrje új európai rekordot állított fel a középkategóriások körében: a tankjába eredetileg töltött 70,93 liter üzemanyagból átlagosan 2,79648 liter fogyott el 100 kilométerenként.

Henrik Borchgrevink és Knut Wilthil több mint 2500 kilométert ment egyetlen tanknyi gázolajjal és egy négyajtós Ford Mondeóval

Henrik Borchgrevink és Knut Wilthil több mint 2500 kilométert ment egyetlen tanknyi gázolajjal és egy négyajtós Ford Mondeóval

A Mondeo gyári fogyasztáscsökkentői (speciálisan hosszúra áttételezett 6 fokozatú váltó, csökkentett hasmagasságot adó futómű, légellenállást javító padlóburkolat és egyéb aerodinamikai elemek, alacsony viszkozitású motorolaj) mellé különleges, 2,8 barra fújt Continental ContiEcoContact™ 5 abroncsok is besegítettek.

Knut Wilthil időben indított, jól tervezett utazásokat javasol a fogyasztáscsökkentés érdekében

Knut Wilthil időben indított, jól tervezett utazásokat javasol a fogyasztáscsökkentés érdekében

A Mondeót hajtó Knut Wilthil két jó tanáccsal szolgál azoknak, akik a lehető legspórolósabban kívánnak vezetni. „A legfontosabb, hogy szánjunk elég időt az utazásra, és tartsunk jókora követési távolságot az előttünk haladó autótól. Ha késésben vagyunk, többször kell visszaváltanunk, magasabb fordulaton pörgetjük a motort és gyakrabban fékezünk. Ezekkel pedig egyáltalán nem teszünk jót a fogyasztásnak. A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz. Alapjáraton ugyanis a motor fogyaszt némi üzemanyagot, míg motorféküzemben gurulva semennyi üzemanyag nem jut az égéstérbe, csupán a hajtáslánc alkatrészeinek tehetetlensége miatt jár a motor” – mondja Whilthil.

A sofőröknek az autó vezetési tulajdonságainak megítélésében a takarékos vezetés során szerzett tapasztalatuk is segít. „Ahogy elkezdtem megismerkedni az autóval, feltűnt, hogy a gumiabroncsok roppant könnyedén futnak, és a tapadásuk is kiváló. Munkából hazafelé menet van egy pont az úton, ahol általában leveszem a lábam a gázról, és hagyom, hogy az autó magától leguruljon az utolsó lejtőn egy körforgalomig. A ContiEcoContact 5 abroncsokat vezetve azt vettem észre, hogy jóval hamarabb levehetem a lában a gázról, mint ahogy szoktam” – nyilatkozta Knut Wilthil, akinek kétsége sincs afelől, hogy az autó és az abroncsok párosítása fontos volt a rekord sikeres végrehajtásához.

Ez is érdekes lehet:
 

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta...

Személyes visszaemlékezés: autós sztorik a nyolcvanas évekből - hazánkból és a líbiai kiküldetésből

Rendhagyó módon ezúttal előbb olvashattak egy autóról, most meg jöjjön pár történet a gazdájától...

Mitsubishi Eclipse 2.4 16V MIVEC, 2007 - használtteszt

Ha ismered is a Mitsubishi Ecpise modellt, tuti nem erre gondolsz. Ez ugyanis már nem a kilencvenes...

Brutális beismerés: 25 éve csalnak a fogyasztási adatokkal

Nagyon régi probléma a tesztkörülmények és a valós használat közötti fogyasztásdifferencia. A...

Új fejlemények az emissziós mizériában, gond lehet a Fiatnál is

Míg a Volkswagen-konszern már itthon is javában korrigálja az autóit, az érintett márkák körébe...

3741 autós kap csekket a 24 órás Speedmarathon akciónak "köszönhetően"

Hiába jelentette be a rendőrség jó előre a fokozott sebesség-ellenőrzést, hiába árulta el a helyszíneket...

Nem foglal nagy helyet a kertből, nem is drága a nyitott garázs

Bármilyen garázs nagyon komoly védelmet ad a szabad ég alatt álláshoz képest, már a nyitott is...

Már hazánkban is rendelhető a Ford Edge

Közel két évvel ezelőtt láthattuk már a Ford Edge szabadidő-autót, tavaly ismét ülhettünk benne...

Így nézhet ki a legnagyobb BMW, az X7

Tovább folytatódik az információ-szivárogtatás a BMW legnagyobb szabadidő-autójáról. Már teljes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Törölt felhasználó írta: 2012 július 01., vasárnap 15:19:46

Hát nem tudom, ez a fogyasztás nekem annyira futurisztikus és egyszerre hihetetlen, a cégünknél most már több mint 10éve használunk Fordkat Mondeót és Focusokat tavaly kapott egy-két kolléga az új Focusból, 95 és 115 LE-ös 1,6-os dízel verziókat is, bonus jár a kevesbb fogyasztásért, tehát van motiváció a takarékos vezetésre, az alföldi kollléga aki Szolnok mellett lakik ott is dolgozik, rettenet "szüttyögős" az az lassú(Amire én csak azt mondom hogy;NEM ÉLETSZERŰ!) vezetéssel ért el 4,7liter/Km a fed.comp szerint ami szintén nem a valóság mert, a valós érték kb.: 5,1-5,2 liter/100km volt. Az autón Michelin Energy Saverek vannak, ami ha jól tudom szintén csökkentett gördülési ellenállású. Mindent összevetve, azt nem értem hogy ha ilyen fogyasztások elérhetőek bizonyos változtatásokkal, akkor miért nem ilyenek a széria autók,(vinnék mint a meleg zsemlét). Miért nem sikerül a széria autókkal ezeket az értékeket megközelíteni, még véres verejték árán sem!!??? Ennél számomra meggyőzőbb ahogyan a BMW vagy a LEXUS csinálja bizonyos nyílt napokon egy sima átlag ember próbaúton győződhet meg a beígért alacsony vagy "extrém alacsony" fogyasztásról, és ami fontosabb teljesen széria autóval. Mindettől függetlenül azért azt gondolom elképzelhető ilyen alacsony fogyasztás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 30., szombat 12:40:01

javítás:

Lehet, hogy valahol jobb a motorfék, de amerre én jártam eddig, az olyan esetek száma sokkal kevsebb, ahol motorfékezéssel értékelhető távot lehetne vitorlázni.

Általában akkor jobb a motorfék, ha az ember lassítani is akar, nem pedig a földrajzi viszonyokat kihasználva kb állandó sebességgel vitorlázni! Például városban...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 30., szombat 12:36:16
Aventador írta: 4 éve

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)

És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.


Előzmények megtekintése

Hát nekem nincs computerem, csak ami a gyújtást vezérli.

Akkor sem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy "márpedig aki gurul, az hülye, mert bibbííí motorfékkel nincs befecskendezés"

Tatabánya-SZékesfehérvár között 55 km-ert autózom minden nap. Nos, ott vannak olyan részek, például Zámoly előtt, hogy kiveszem üresbe, gurulok fél kilométert változatlan sebességgel és utána tudok motorfékezni majdnem egy egész kilométert a lámpáig, elég durva lejtőn.

Namármost, gurulás helyett vagy nyomok egy kis gázt, hogy tartsam a sebességet, és utána motorfékezek, vagy azonnal motorfékezek, viszont kb harmadannyi utat megtéve.

Hihetetlen, de SOKKAL takarékosabb gurulni, és utána motorfékezni, mint nyomni a gázt, és utána harmadannyit motorfékezni.

Hiába nem fogyaszt az autó motorfékezés közben, ha harmadannyit tudsz csak megtenni ezzel a módszerrel, plusz a maradék távon gázt kell nyomni.

Lakott területen kívül a gurulás+motorfék kombó a legjobb, szituációtól függően

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 június 29., péntek 23:51:29
Aventador írta: 4 éve

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)

És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.


Előzmények megtekintése

Nem tapasztaltam, hogy a modernebb kocsiknak kisebb a motorfékjük, nekem van egy Picanto-m hát... motorfékkel lassul, ahogy az elvárható. A Kappám szintén az pedig öreg már. Nekem is az a tapasztalatom, hogy a motorfék és gurítás kombó a legjobb helyzettől függően persze, ugyanis ha mondjuk egy lejtő után egyből fékezni kell, ahogy nyilatkozta az ürge akkor tényleg hülyeség legurítani, de ha "szabad a pálya" és kigurulhatja magát az autó akkor meg a motorfék a hülyeség hiába létezik a 0 betáplálás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Aventador írta: 2012 június 29., péntek 20:56:27
Sheppard írta: 4 éve

Nyilván fogom a kuplungot fél percig nyomni. A lábam is hamar elzsibbadna, és a kuplung kinyomócsapágya sem szereti.


Előzmények megtekintése

Egy régebbi benzinesnél lehet hogy komolyabb a motorfék, az új technikáknál lejtőn lefelé szinte nem is lassul a kocsi, ha leveszed a gázról a lábad. Vagy ha direkt lassítani akarsz egyenes úton, de nem hirtelen, akkor is tökéletes üzemi fék helyett. (mondjuk lakott terület felé közeledsz országúton)
És mindez azért, mert hihetelen módon a pillanatyni fogyira a computer 0,0-t ír.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 29., péntek 18:23:26
kw3v865 írta: 4 éve

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."



Természetesen a morofékezést és a gurítást kombinálva érhet el a legjobb eredmény. Azonban a kuplungot csak akkor kelll használni, ha muszáj (ki kell venni üresbe). Aki a kuplungot benyomva hagyja gurulni az autót, az egy barom, de legalább is hosszú távon nem spórol egy Ft-ot sem, mivel tönkreb*ssza a kuplungot. A takarékos vezetést ésszel kell csinálni!


Előzmények megtekintése

Nyilván fogom a kuplungot fél percig nyomni. A lábam is hamar elzsibbadna, és a kuplung kinyomócsapágya sem szereti.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kw3v865 írta: 2012 június 29., péntek 16:47:31
Sheppard írta: 4 éve

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."



Imádom az általánosítást. Egyébként az a 4 perces összes gurulás tényleg sok ám, főleg, hogy óránkánt 0,5 litert fogyaszt alapjáraton az autó :)



Lejtők általában:



Gurulva sebbességveszteség nélkül leérsz az aljára

Motorfékezel és leérsz az aljára, de csak 75 km/h-ával



Szerintem a motorfék városba való, vagy max durva lejtőkre, különben lelassulsz, és másokat is idegesítesz, vagy pedig a lejtő feléig motorfékezel onnantól gázt adsz lejtőn lefelé, ergo lószart sem spórolsz.



Ez a Knut Wilthil nagyon okos, egyszerűen annyit kellett volna mondania, hogy a szituáció dönti el, hogy motorfékezzünk, vagy guruljunk. Ennyi a történet.


Előzmények megtekintése

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."

Természetesen a morofékezést és a gurítást kombinálva érhet el a legjobb eredmény. Azonban a kuplungot csak akkor kelll használni, ha muszáj (ki kell venni üresbe). Aki a kuplungot benyomva hagyja gurulni az autót, az egy barom, de legalább is hosszú távon nem spórol egy Ft-ot sem, mivel tönkreb*ssza a kuplungot. A takarékos vezetést ésszel kell csinálni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Superbfan írta: 2012 június 29., péntek 11:34:09

Kipróbáltam, tavaly tavasztól őszig jártam 2,8-ra fújt gumikkal (205/55R16, kb 15000 km-t mentem így). Az eredmény az lett, hogy a gumi közepén 0-ra kopott a mintázat, a szélén 4-5 mm maradt. Esőben úgy csúszkált az autó, mintha jégen mentem volna. Lehet, hogy spóroltam 2 dl-t 100-on, de veszélyes volt és vehettem 4 új gumit is. Ez a spórolási technika nem hoz megtakarítást.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 június 29., péntek 09:46:10

"A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé a kuplungot benyomva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz."

Imádom az általánosítást. Egyébként az a 4 perces összes gurulás tényleg sok ám, főleg, hogy óránkánt 0,5 litert fogyaszt alapjáraton az autó :)

Lejtők általában:

Gurulva sebbességveszteség nélkül leérsz az aljára
Motorfékezel és leérsz az aljára, de csak 75 km/h-ával

Szerintem a motorfék városba való, vagy max durva lejtőkre, különben lelassulsz, és másokat is idegesítesz, vagy pedig a lejtő feléig motorfékezel onnantól gázt adsz lejtőn lefelé, ergo lószart sem spórolsz.

Ez a Knut Wilthil nagyon okos, egyszerűen annyit kellett volna mondania, hogy a szituáció dönti el, hogy motorfékezzünk, vagy guruljunk. Ennyi a történet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

Egy Citroën logóval kevesebb - DS5 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta magáról, és önálló márkaként, DS néven fut tovább. Legnagyobb és legerősebb változatát tettük próbára.


Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3  teszt

Családi Mustang? Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne. És még így is a legtökösebb kompakt kombi.


Renault Mégane 1.6 dCi 130 Bose teszt

Hozhat új vevőket? Csúcsdízel Renault Mégane teszt

Az új Mégane kezdeti kínálatában a 130 lóerős 1.6-os a csúcsdízel. Már ez is megdöbbentően nagyot lép, nem csak a Renault-hívőket foghatja meg.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Minden idők legkeményebb Skoda Octavia kiadását mutathatjuk

Íme az egyetlen, magyar kézben lévő kupás Octavia

22 órája – Sztori

A Hungaroringen sikerült szemügyre venni a vadiúj kupás Octaviákat, amik újjáéledésük első futamát hazánkban futják a hétvégén.


Vége a demonstrációnak, ám újabbat, még keményebbet ígérnek a taxisok

Egész Budapestet lezárnák a taxisok, ha nem lesz változás Videó

3 napja – Sztori

A taxisoknak nem a kormánnyal van bajuk - tudhattuk meg tüntetésük sajtótájékoztatóján. A budapestiektől elnézést kértek, ám jövő héten az egész fővárost lezárnák.


Taxis demonstráció miatt lezárások várhatók Budapest belvárosában

Hamarosan kezdődik: újabb taxis tüntetés Budapesten

3 napja – Sztori

A taxis szervezetek demonstrációja miatt a keddi napon útlezárások, forgalomkorlátozások várhatók a fővárosban.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD MONDEO 2.0 TDCi Trend

FORD MONDEO 2.0 TDCi T...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2008 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO Turnier 1.6 Ti-VCT Ambiente Magyar-Sz.könyv-KM GARANCIA

FORD MONDEO Turnier 1....

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD MONDEO 2.0 TDCi Trend

FORD MONDEO 2.0 TDCi T...

Ár: 1.350.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!