Elsumákolta a Splash frissítését a Suzuki

Új motorokkal fut az idén már 3 éves Suzuki Splash

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ésszerű döntést hoztak a Suzuki vezetői, a Swiftből ismert, a Splash korábbi 1,2-esénél izmosabb és takarékosabb benzinest tették kisebb modelljükbe is.


Úgy néz ki takarékoskodnak a hazai eladásainak zömét elvesztett Suzukinál. A 2008-óta kapható Splash ezúttal nem kap „kötelező 3 éves frissítést”, mindössze motorpalettáját gyúrták át, hogy az megfeleljen az Euro5 emissziós-normának.
Alapvetően változatlan, továbbra is 65 lóerős, 1 literes, háromhengeres alapgép, az 1,2-es viszont teljesen új, a tavaly érkezett Swiftből ismerős, változó szívó- és kipufogó-oldali szelepvezérlésű, mely 93 lóerejével 7 lóerővel izmosabb a Splash korábbi 1,2-esénél, 118 Newtonméter nyomatéka pedig néggyel több.
A modernebb motor nem csak erősebb, 131 helyett 119 g/km szén-dioxid emissziójával tisztább és 5,5 helyett 5,1 l/100 km kombinált fogyasztásával takarékosabb is elődjénél. Az új csúcs Splash végsebessége változatlanul 175 km/óra, 0-100 km/órára gyorsulása azonban 12,3-ról 12,0 másodpercre rövidült.
A motorpaletta Euro5-konformosításával a Fiat-eredetű, 1,25 literes turbódízel eltűnt a kínálatból – noha a Swiftből azt is át lehetett volna emelni Euro5-normával, a Suzuki ugyanarra jutott, mint például a Nissan a Micrával, vagy a Honda a Jazz-zel, miniautót fölöslegesnek tart viszonylag drága dízelmotorral árulni. Az új Splasht viszont már itthon is árulja, a Magyar Suzuki 20 éves évfordulója alkalmából 200 000 forintos kedvezménnyel, épp a még mindig elcsíphető kifutó Swift ára alá lőtt 2 348 000 forinttól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?