Az új Honda Civic Type R a leggyorsabb a Nordschleifén

Új Nordschleife FWD rekord: 7 perc 43,8 másodperc

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új fronthajtású körrekord született a Nordschleifén, most a Honda Civic Type R által. Videó is van róla, ez remélhetőleg nincs felgyorsítva.


Megdőlt korunk legfontosabb autóipari körrekordja: a Honda Civic Type R új elsőkerekes körrekordot állított be Nürburgring hosszú vonalán, a Nordschleifén. Az új legjobb időt 2017 április 3-án állította be a fejlesztéshez használt próbamodell 7 perc 43,8 másodperces idővel. Ezzel a Volkswagen Golf Clubsport S tavalyi 7 perc 49,21 másodperces rekordját döntötte meg az új Civic Type R, ráadásul az elődje által beállított időnél is közel 7 másodperccel gyorsabb volt. Átalakítások persze voltak: bukóketrec került bele, cserébe kiszedték a szórakoztatóelektronikai és információs rendszert, valamint a hátsó üléseket. A Honda szerint úgy végezték az átalakításokat, hogy végül az utcai modell tömegét kapják, de azért a bukókeret extra merevsége előnyt jelent így is.
Hirdetés

A tizedik generációs Honda Civic vadított Type R változata egyébként április elején mutatkozott be a Genfi Autószalonon. 2,0 literes VTEC Turbo motorja immáron 320 lóerőt és 400 Nm-t teljesít, ezzel minden idők legerősebb Civicje. Sajnos továbbra is az első kerekeket hajtja, de legalább sperr-diffivel és rövid áttételezésű kézi váltóval megsegítve. Az alapmodellnél komolyabb leszorítóerőt kapott, torziós merevsége 38 százalékkal javult, és 16 kilóval könnyebb elődjénél. Új a több lengőkaros hátsó felfüggesztés, ami fékezéskor csökkenti a kitörési hajlamot, bár a videón azért keményen megdolgozik a kormánnyal a megbízott pilóta. A mérnökök minden eddiginél komolyabb figyelmet fordítottak a Type R-re, ami meg is látszik az alapmodellek karakterén is. Az új Type R gyártása idén nyáron kezdődik a swindoni gyárban. Érdekesség, hogy az új Civic Type R lesz az első Honda-emblémás Type R, amit hivatalosan forgalmaznak majd Észak-Amerikában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 19:19
    Permalink

    hogy jön ide a csalószoftver? 😀 bár autókhoz tartozik igen, de most akár a nyerges vontatókról is beszélgethetnénk akkor. Az atom az “tesztatom” volt, ha amcsinak viszket a tenyere, akkor viszket a tenyere kész….többről nem szól, erőfitogtatásról.
    De teljesen mind1, mert így akkor sem tudjuk, hogy ki mit állított át és belezett ki belőle…..így számomra értelmetlenek ezek a köridők. Akkor látnám értelmét, ha mindenki a szalonból kigurított géppel futná meg. Nem foglalnék állást, sem a honda mellett, sem a honda ellen, egyszerűen ez a hozzáállás pitiáner, mindenki részéről.

  • 2017.10.27. at 19:19
    Permalink

    az a baj, hogy úgy okoskodsz, hogy hülye vagy hozzá. ki nem sz@rja le, hogy fillérb@szó telepi józsika hogy csippeli a dezsőjét 😀 teljesen irreleváns példákat hozol fel, nem véletlen, hogy nem érted meg…..
    szóval még1x : az esetek többségében (99%) NEM SZÉRIA AUTÓ megy a ringen. Érted? feltudod dolgozni? így fölösleges az időt is bárhova is írni, reklámozni széria modellt pedig egy belezett autóval nagyfokú dilettizmus / csúsztatás, ez most nem csak a hondára vonatkozik.

    szóval hülye vagy csapó kettő, a csövezést sem érted ezek mellett. végig lehet menni csövezés nélkül is, bár tudom, hogy picinyke agyadnak ez felfoghatatlan, de a csövezés plusz faktor, a profi pilóta bátrabban meri neki tolni, olyan kanyarsebességet is bevállal, mint amit csövezés nélkül nem, ez megint torzít az időn.

    a normál utcai gumi b+ egy normál utcai gumi ! mit nem értesz ezen se? láttál már normál utcai gumit? NEM SLICK, NEM SEMI SLICK és még csak NEM IS DRAG. Házifeladat nézd meg milyen a futófelületek ezeknek a gumiknak….bár annyit ér neked ez mint halottnak a csók, úgysem értenéd :legyintősmile:
    szóval elmondom neked akkor a nagy talányt primkóba, hogy értsd : a SEMI SLICK verseny gumi SOKKAL JOBBAN TAPAD mint egy normál utcai gumi. Esőben pedig hulladék.

  • 2017.10.27. at 19:19
    Permalink

    nem szégyenlősek a jappók sem, ha a ringről van szó, kibelezik, becsövezik a kocsit pikpak 😀 csak azt nem értem, hogy ennek egyébként mi értelme van? hogy arc-bőrvastagságon múlik, hogy melyik gyártó mennyire belezi ki a kocsit (és most már maszekolja át a váltót is, meg esetleg még a turbó nyomást????) és végig küldi egy profival, így semmi értelmét nem látom. Úgy látnám, hogy normál utcai gumikon, módosítások nélkül végigtolná egy profi és kész.

  • 2017.10.27. at 19:19
    Permalink

    Elég unalmas már ez a köridő hajszolás.
    Sajnos ez az autó olyan bazári, főleg hátulról, hogy elég komolyan elveszi az ember kedvét a megvásárlásától.
    Pl. az a 3 kipufogó saját magának a paródiája. A nagy fekete betétek kétoldalt szintén szükségtelenek. Elől sem tetszenek.
    A digitális sebességmérő is egy vicc egy ilyen komoly sportautóban.
    Ezektől eltekintve (ha el lehet) viszont biztos nagyon jó kis autó. 🙂

Vélemény, hozzászólás?