M gyorsutakat kaphat Magyarország autópályák helyett, mellé

Új típusú gyorsforgalmiút-kategóriát vezetne be az NFM

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bővítené a gyorsforgalmi utak típusait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az autópálya és az autóút mellé javasolt harmadik kategória, az M gyorsút megépítése 25-30 százalékkal olcsóbb lehet a jelenleginél.


Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár ismertette az új gyorsforgalmi út lényegét: az M gyorsút 2x2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező, leállósáv nélküli gyorsforgalmi út lesz, amelyen lehet szintbeli kereszteződés, körforgalom és a települések közelében jelzőlámpás irányítás is, de több mint negyedével olcsóbban épülhet fel, mint egy autópálya. A legnagyobb kérdés egyelőre megválaszolatlan: még nem tudni, hogy matricakötelesek lesznek-e az M gyorsútak. Az sem ismert természetesen, hogy milyen sebességlimit lesz rajtuk érvényben, tippelhető a 110 km/órás. Miként azt az államtitkár ismertette, a tervek szerint 2020-ig 515 kilométer gyorsforgalmi utat építenek Magyarországon. Az új uniós támogatási időszakban 2020-ig mintegy 465 milliárd forint áll rendelkezésre közútfejlesztésre, ehhez a magyar kormány saját forrásból legalább nettó 750 milliárd forintot tesz hozzá, hogy a fejlesztések kellő mértékben valósuljanak meg.
Hirdetés

Tasó László szólt arról is, hogy az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítését az út forgalmi viszonyai indokolják. A bővítéshez a "Juncker-csomagból" szeretnének forrásokat szerezni, de ha nem sikerül, azt is meg kell gondolni, hogy hazai forrásból finanszírozzák a beruházást - jegyezte meg. Az államtitkár felidézte: 2010 óta mintegy 800 kilométernyi kerékpárút épült Magyarországon. Az augusztus végéig nyitva álló határidőig eddig beérkezett pályázatokkal összesen 7,5 milliárd forintot tudnak felhasználni kerékpárút építésére még az idén. Az év végére meg fogja haladni a 10 milliárd forintot a kerékpárutakra fordított összeg - mondta.
Hol találkozhatunk majd elsőként M gyorsúttal? Tasó László ezt is megválaszolta: egyebek mellett M gyorsút lehet az M44-es és az Eger és Kaposvár bekötését biztosító út, de felülvizsgálják a jelenlegi terveket is, hol van lehetőség a bevezetésére. Kitért arra is, hogy az M4-esen az Üllő és Cegléd közötti 48 kilométeres szakaszon, a kormány döntése értelmében, csökkentett műszaki tartalmú gyorsforgalmi út fog megépülni. Egyértelmű cél 2018-ig Szolnok bekötése - jelentette ki.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Egy a lényeg: tök’ mindegy, hogy jó lesz-e, vagy sem az út használóinak, csak fizetős legyen! Aztán csodálkoznak, hogy miért nem használja senki!

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Azt ismertem el, hogy igaza van, gz-nek, nem szabad foglalkozni Kempelennel, mert csak kötekedni tud. Amúgy meg te vagy a legnagyobb gazdatest akkor, mert ti akadtok itt össze örökké már évek óta. De tudod mit, nem akarok a te “gazdatested” sem lenni, vitázzatok egymással a hülyeségeken.

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Jócskán vannak olyan utak, amelyek az elképzelés szerinti 2×2 sávos megoldással bőven megfelelnének a várható forgalomnak. A jelenlegi 2×1 sávos országutak, valamint a néhány 2×1 sávos autóút a leállósáv ellenére is kevés. Ráadásul a hagyományos 2×1 sávos autóúton az előzés továbbra is komoly veszélyforrás. Egy 2×2 sávos, középen elválasztott út még a leállósáv nélkül is nagyságrendekkel biztonságosabb.

    Mellesleg:

    út – utak
    gyorsút – gyorsutak

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    “A neten hemzsegnek a hozzád hasonló tökéletes alakok, a való életben mégsem látni valahogy ilyeneket….”

    Ha eljöttél volna a megbeszélt találkozóra, akkor láthattál volna. 😀

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Hány embernek leírtad már ezt ezen szavakkal, tudatlan, fröcsög meg makog itt mindenki. És én vagyok a tökéletes, meg tévedhetetlen. Viccnek is rossz vagy öregem…

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Már megint a minden miatt nyafogó, mindent csípőből kritizáló formád kaktuszbónusz.

    Megbeszélték tán veled a hazudozásaik okát, vagy megint tudatlanul fröcsögsz? Ahol én lakom, ott is lehetne találni makogni valót. Ha az lenne a célom. Kellemes szar életet kívánok neked, ha így jobban érzed magad.

    Örülj, hogy te tévedhetetlen vagy. A neten hemzsegnek a hozzád hasonló tökéletes alakok, a való életben mégsem látni valahogy ilyeneket….

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Már megint a régi, kötekedő formád Kempelen, írtam én, hogy tökéletes vagyok, sohasem tévedtek, és mindent betartok amit ígértem?
    Amúgy az utóbbira törekszem, próbálom betartani, amit ígérek. Az urak meg csak hazudoznak az M4-es úttal kapcsolatban már vagy húsz éve. Kicsit unalmas, nem kicsit bosszantó, ha itt laknál, értenéd.

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Ezek tervek, s ha foglalkoznak vele, az mindenképpen jobb, mint ha semmit nem tesznek. Örülj neki, hogy te tökéletes vagy, sosem tévedtél és soha nem ígértél meg semmit, amit aztán nem teljesítettél.

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Elolvastad a cikket amúgy?
    Számoltál már kilométerenként még egy sávot?
    Megkérdezted azokat, akik felé 2×1 sáv megy, hogy segítene-e nekik egy ilyen M út, vagy inkább legyen semmi?

    Egyáltalán mennyit autózol te? Jegyezd meg:
    – nincs minden nap baleset
    – nem kell feltétlenül mindig teljes útzár
    – a több M út élhetőbb, mint a kevesebb autópálya

    Az autópályáink jelentős része tök üres Bp-től 60 km-re, minek még üresen kongó pálya?

    Tessék picit kollektíven gondolkodni, vagy megpróbálni.

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Még nem látom hol a buktató, de ez egy ésszerű gondolatnak tűnik. A pálya Debrecen felé pl teljesn üres, a 4-esen meg ott a nyomulás, az ember embernek farkasa túlélőmeccsek. Nagyobb szükség lenne most 1-2 intenzíven használt országút felfejlesztésére.

    Ez a gondolkodás valahogy szimpatikusabb, mint az alagút az Alföldön…

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Es mi lesz egy baleset eseten? 50 km-es torlodas mert csak 1 savban lehet kerulni, mar ha lehet kerulni. Es mi van ha megall vki alatt az autoja? 1 savot el fog foglalni. Ez eleg balaesetveszelyes!

  • 2017.10.28. at 13:54
    Permalink

    Nem tartom jó ötletnek. Ahol már vannak 2×2 sávos, de nem autópályának minősülő utak, ott az autósok-motorosok jelentős része mégis ugyanúgy használja az utat, mintha sztráda lenne, és ez nagyon balesetveszélyes.

Vélemény, hozzászólás?