Kilenc autót küldött falnak az Euro NCAP

Újabb autókat törtek, kilencből hét modell öt csillaggal végzett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új Ford Fiesta öt csillagot ért el a törésteszten, de a Mazda CX-5, a Renault Koleos és az Opel Grandland X is maximálisat kapott. Az Opel villanyautója viszont csupán négyet ért el.


Ismét több modellt vizsgált az Euro NCAP, amik között meglepő eredmények is születtek. Összesen kilenc autót, köztük két modellt kétféle felszereltségben küldtek falnak, oszlopnak, az új Ford Fiesta az Ibizát követően idén a második kisautó, amelyik kérdés nélkül 5 csillagot kapott. Az új Kia Rio is elérte ezt az eredményt, ám csak a felárért kapható biztonsági extrákkal szerelt változatával, alapkivitelben csupán 3 csillagot ért el. Az apró Picanto szintén csak hármat kapott alapból, annak jobban felszerelt kivitele viszont már négyet, ami a miniautók között dicséretes.
Az Euro NCAP legújabb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2017 eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Baleset-elkerülő rendszerek
Ford Fiesta 5 csillag 87% 84% 64% 60%
Jeep Compass 5 csillag 90% 83% 64% 59%
Kia Picanto 3 csillag 79% 64% 54% 25%
Kia Picanto* 4 csillag 87% 64% 54% 47%
Kia Rio 3 csillag 85% 84% 62% 25%
Kia Rio* 5 csillag 93% 84% 71% 59%
Mazda CX-5 5 csillag 95% 80% 78% 59%
Mercedes-Benz C-osztály Cabriolet 5 csillag 89% 79% 66% 53%
Opel Ampera-e 4 csillag 82% 73% 75% 72%
Opel Grandland X 5 csillag 84% 87% 63% 60%
Renault Koleos 5 csillag 90% 79% 62% 75%
Hirdetés

A Jeep Compass, a Mazda CX-5, az Opel Grandland X és a Renault Koleos szintén öt csillaggal vizsgázott, ahogy a Mercedes C-osztály kabriója is, ám utóbbinál a hátsó sorban ülő 10 éves gyermeket szimuláló bábú szerzett sérüléseket oldalsó ütközésnél a tetőszerkezettől, ám nem súlyosakat. Mivel az Opel villanyautója, az Ampera-e Európa több országában is elérhető már, ezért vizsgálták azt is. Csupán négy csillagot szerzett, mivel a hátsó sor biztonsági övei nem rendelkeznek, és nem is rendelhetőek előfeszítéssel, ami több esetben is komoly sérülésektől védhetné meg a hátsó utasokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:58
    Permalink

    A kommented kb minden eleme totális marhaság.

    Nagyon ritkán ütköznek 100-zal, (pl ha bealszk a sofőr) És ott az eredmény garantált is. Ezért nem is nagyon végeznek rendszeresen ilyen tesztet.

  • 2017.10.27. at 14:58
    Permalink

    Igen, sokan gondolják ezt. Persze nem mindegy hogy mi-mivel ütközik (lásd smart vs S600 mercedes crash tesztjét, ahol a smart egyszerűen “lepattant”), meg sokan gondolják, hogy elég ha “benne van az anyag”, minél nagyobb annál biztonságosabb (régi Ford F150, Opel Frontera stb. anno mégis leszerepelt)… És azt azért ne feledd, hogy ezekből a 4-5 csillagos autókból egy városi baleset esetén kiszállnak az emberek! sőt ha a féket taposva gázolsz gyalogost (ezt szimulálja a 40-es tempós euroncap teszt) akkor az is megmarad (nem csapja szét a fejét a motorháztető meg a szélvédő), hordágyon viszik el és nem zsákban.
    Ha jelenlegi forgalom harminc évvel ezelőtti autókkal zajlana biztos többszöröse lenne a súlyos és halálos áldozatok száma mint most (tehát csak ér valamit ez a sok biztonsági fejlesztés)

  • 2017.10.27. at 14:58
    Permalink

    Nekem az a véleményem hogy a töréstesztnek semmi értelme sincs. A valós balesetek kb.:85%-a nem 50-60km/h sebességnél történik hanem min.:100km/km-h vagy felette… Meg hát az sem mindegy mivel karambolozik az ember… Tulajdonképpen néphülyítés az egész…

  • 2017.10.27. at 14:58
    Permalink

    És miért nem?

    Pont ezért írtam, hogy egy bizonyos méret alatt nincs értelme az európai piacra szánt modellekkel bíbelődni, viszont egy amerikai modellel annyira esélytelenné válik a márka, hogy már akkor sincs értelme piacon tartani, ha amúgy más piacok miatt megvan a modell…

    Ráadásul a Brexit miatt most nagyon inog a swindoni gyár, pedig a Honda szinte mindet erre tett fel (kivéve a “csóró” Civic, ami a törököknél észül).

    A GM-nek nincs JELENLEG annyi gondja az európai kapacitással mint a Hondának. Valamitől kegyetlenül betojhattak…

    Hondának sokkal jobban fáj a Brexit mint a GM-nek, az Opel eladás sokkal macerásabb volt mint első

  • 2017.10.27. at 14:58
    Permalink

    Az új Civic 4 csillaga elég volt ahhoz, hogy baljós próféciákkal kápráztass el minket a Honda jövőjével kapcsolatban. Most újra itt egy 4 csillagos törésteszt, ezúttal egy GM-által fejlesztett autótól. Számukra is közel a vég? Mit mutat az üveggömböd?:)))

    Annak itt most semmi jelentősége, hogy a PSA-hoz került az Opel.

Vélemény, hozzászólás?