Ha sok az OPC: 150 lóerős 1.4 Turbo az Opel Corsa kínálatában

Újabb motorral bővül az Opel Corsa palettája

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb benzines turbót kap az Opel Corsa eddig sem szerény motorpalettája. A 150 lóerős 1.4-eshez sportos külső is dukál, de ez nem az OPC.


Nem kell mindenkinek OPC (ami 210 lóerős 1.6-os, szentgotthárdi turbós a Corsa esetében), bőven vannak vevők, akik csupán egy szerényebb teljesítményű, ám sportos kisautóra vágynak. Nekik szól a tavaly debütált Opel Corsa E legújabb kiadása, a 150 lóerős (a korábban tesztelt 1,0 litereshez és az OPC 1.6-osához hasonlóan Euro 6 normás) új 1.4 Turbo. Az eddig 100 és 140 lóerővel elérhető 1.4-esből nem csak 10 lóerővel nagyobb, 150 lóerős teljesítményt, hanem 10%-kal több nyomatékot (220 Nm-t) is kihoztak az OPC-nél szolidabban fickós Corsa számára.
Hirdetés

Míg az alapnak tekinthető, 100 lóerős 1.4 Turbo 11, a 150 lóerős 8,9 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órára gyorsítani a Corsát. A másfélszeres teljesítmény jelentőseb, 185 helyett 207 km/órás végsebességet is adhat, a váltó természetesen hatsebességes kézi. A legtöbb vásárló számára sanszosan komoly érv lesz még a 150 lóerős mellett, hogy esetében opció az OPC megjelenését adó "Turbo Plus Package", de a 150 lóerős 1.4 Turbo bizonyára azzal is jóval olcsóbb lesz, mint a valódi OPC. További előny, hogy sokkalta takarékosabb is, míg az OPC 1.6-osa 7,5, a 150 lóerős 1.4 Turbo mindössze 5,9 l/100 km vegyes fogyasztási értéket ígér. Jóval kedvezőbb az emissziója is: 174 helyett 136 g/km, ami adózásilag sok helyen fontos lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?