Csomagok, friss levegővel – kézbesítés villanyfurgonnal

Újabb postásokat szolgál a Nissan NV200 EV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elektromos hajtású Nissan NV200 EV kisáruszállítókat bocsát a Federal Express rendelkezésére a Nissan.

Hatvan napos próbaútra indulnak a Nissan villanymotoros furgonjai a brit fővárosban, hogy kiderüljön, hogyan viseli a környezetbarát technológia azt a rendkívüli igénybevételt, aminek a postaszolgálat teszi ki a járműveket. Az autógyártó és a világ egyik legnagyobb csomagszállító vállalata, a FedEx által közösen megszervezett kísérlet nemcsak a Nissan számára szolgálhat fontos tanulságokkal, hanem általában az elektromos közlekedés, azon belül is a rövid távú, logisztikai felhasználások terén is meghatározó információkat hozhat.
A két hónapon át tartó projektben részt vevő, elektromos hajtású prototípusok alapját az az NV200 haszonjármű képezi, amelynek speciálisan átalakított kivitele a közelmúltban megnyerte a New York-i taxitendert, így az elkövetkezendő években ezerszám jelenhet meg az észak-amerikai metropolisz utcáin – a ki nem mondott, de valószínűsíthető elképzelések szerint akár elektromos üzemű változatban is. Utóbbi műszaki szempontból a márka emissziómentes zászlóvivőjével: a Nissan Leaffel mutat rokonságot, a haszonjármű lényegi változtatások nélkül kapta meg az ötajtós családi villanyautó hajtásláncát, valamint akkumulátor-csomagját.
Hirdetés
A számos díjjal jutalmazott, a mai napig világszerte mintegy húszezer példányban értékesített Leaf a Nissan elektromos közlekedési jövőképének gerince, amelyhez kötődően nem csak egyre fejlettebb töltési infrastruktúrákat dolgoz ki a gyártó, hanem az év eleji japán katasztrófák nyomán előtérbe került igény: az elektromos autók lakossági energiaforrásként, illetve hálózati terhelést kiegyenlítő eszközként történő hasznosítása terén is izgalmas megoldásokat tárt a nagyközönség elé.
Habár az NV200 kapcsán az utóbbi témakör egyelőre nem merült fel – talán azért, mert munkaeszköz lévén vélhetően nem magánlakások hálózatára csatlakoztatva, hanem a céges telephelyen tölti tétlen óráit –, az Európában csak a közelmúltban bevezetett gyorstöltő-rendszert a FedEx rendelkezésére bocsátotta a Nissan, így a csomagszállító vállalat munkatársai akár fél óra alatt képesek lesznek 80 százalékra tölteni a furgonok akkumulátorát.
Egyik fél számára sem ismeretlen egyébként ez a fajta kooperáció. A FedEx két európai és négy észak-amerikai nagyvárosban összesen 43, nulla emissziójú járművet üzemeltet, összhangban azon vállalásával, hogy 2020-re 20 százalékkal javítsa gépjárműparkjának globális átlagfogyasztását, a Nissan NV200 EV pedig már 2011-ben is bizonyította képességeit csomagszállító szerepben, a japán posta színeiben.
Forrás: ECO Hírügynökség
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?