3,3 l/100 km étvággyal jöhet a Mercedes legújabb luxusautója

Újabb részletek az új Mercedes-Benz S-osztályról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb fotókon látható a jövőre érkező legfrissebb Mercedes-Benz S-osztály. Már azt is tudjuk, hogy szupartakarékos hibridként is várható.

Kémfotón, ráadásul AMG változatával már láthattuk, most pedig már óriásira nőtt hűtőmaszkját is mutatja az először 40 évvel ezelőtt megjelent Mercedes-Benz S-osztály legfrissebb, jövőre megjelenő szériája.
A CLS után nem meglepő, hogy az S is LED-es fényszórókat kap, a luxusautó talán nem csak opcióként világít majd diódás lámpatestekkel. Természetesen hátul is LED-esek a lámpák, formájuk - már amennyi egyelőre látható, a CL kupét idézik. Noha az utastérről egyelőre fotót még nem láthatunk, szemtanúk elbeszélése alapján a műszerfal két óriási LCD panelt vonultat majd fel, egyik a sofőr előtti területen nyugdíjazza a hagyományos órákat, míg a másik, ráadásul a luxusautóknál szokatlan módon érintőképernyős egység az információs-, szórakoztató- és a navigációs rendszerek megjelenítésére, valamint a klíma vezérlésére szolgál majd.
Hirdetés
Az új S motorpalettája - vélhetően a most is kapható négyhengeres, 2,1 literes és 3,0 literes V6-os turbódízel mellett - V6-os és V8-as, közvetlen befecskendezésű, turbós V6-os és V8-as benzineseket sorol majd, az AMG változatok pedig 5,5 literes dupla turbós V8-asok lesznek, a downsizing ugyanis nyugdíjazhatja a jelenlegi, 6,0 literes V12-es S 65 AMG változatot. Legfőbb újdonságként pedig az új hibrid verzió említhető, melynek motorjai egyelőre ismeretlenek, ám 100 km/órára gyorsulását 6 másodperc alattinak, étvágyát 3,3 l/100 km-nek mondják a tűzhöz legközelebbi források.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 10:07
    Permalink

    A szabványos tesztciklus szerinti fogyasztásnak is van értelme, ha az embernek van némi ismerete a természeti törvéyekről, és képes legalább alapszintű gondolkodásra. Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek döntő többsége ezt nem ugorja meg. Külön röhejes, hogy a magukat autós szakújságírónak vallók majdnem 100%-a is ezt a béndzsa csapatot erősíti. A mai napig is tömegével olvasni olyan sirámokat, hogy “”jaj jaj jaj, nem lehet hozni vele a gyári fogyasztást”. Ugye olyan, hogy gyári fogyasztás nincs is, soha nem volt és soha nem is lesz, mert teljesen értelmetlen lenne (persze csak annak, aki tud gondolkodni, aki nem, annak ez sosem tűnik fel). Másrészről a szabványos tesztciklus szerinti fogyasztás egyetlen dolgot célozhat meg reálisan, hogy olyan értéket adjon, amivel EGY MÁSIK ugyanilyen tesztciklust futott jármű értékével össze lehessen hasonlítani, és még véletlenül sem azt, hogy én vagy akárki más mennyit tapasztal vele akármilyen más körülmények között hajtva.
    Félelmetes, hogy ezt a trivialitást azóta nem képesek felfogni, amióta ilyen tesztciklusok léteznek, azaz már 42 éve!!!

    [i]“Azt nem tudod esetleg, hogy 2002-ben is ugyanez a teszt volt, mint ami most érvényben van?”[/i]

    Ugyanez. Az eredeti NEDC 1970-óta létezik, 1990-ben egészítették ki a városon kívüli teszttel.

    [url]http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle[/url]

  • 2017.10.30. at 10:07
    Permalink

    Értem én, amit írsz, valóban nem a Toyota hibája elsősorban. Most kicsit utánanéztem ennek a teszt-ciklusnak. Hihetetlenül alacosny fogyasztást adnak meg a legújabb dízeleknél turbós benzineseknél (amik egyébként ugyanolyan hulladékok, mint a dízelek, és ami a legnagyobb baj, sajnos kormolhatnak is!) Józan ésszel végiggondolva azonnal meg lehet mondani, hogy a valósághoz nem sok közük van ezeknek a katalógus-adatoknak. Persze ennek ellenére nyilván kevesebbet fogyasztanak a hibridek, és egyre jobbak lesznek, egyértelműen a hibridekék a jövő (na nem erre a Mercire gondolok, ez a nagy, nehéz dög soha nem fog 4 liter körül fogyasztani). Viszont egy Yaris HSD-t simán bevállalnék, amivel egy tapasztalt, defenzíven vezető sofőr el tud járni 4 literrel.
    Nos, valóban nagyon kellene már egy új, a valósághoz közelebb álló teszt. Látom, vágod a témát. Azt nem tudod esetleg, hogy 2002-ben is ugyanez a teszt volt, mint ami most érvényben van? Azért kérdem, mert én, a Corollámmal viszonylag simán hozom a gyár által megadott fogyasztást. Persze az is igaz, hogy nem is álalt módon nagygáz-satufék üzemmódban közlekedek vele, hanem ésszel.

  • 2017.10.30. at 10:07
    Permalink

    Hátrébb az agyarakkal, teljesen másról van szó!
    Természertesen azt nem lehet kizárni, hogy bármelyik gyártó trükközik a fogyasztási adatokkal, de valójában nem ez a fő probléma. A fő probléma az, hogy Európában a legalább 15 éve elavult NEDC-t alkalmazzák – azazhogy kötelezeően minden gyártónak ezt kell alkalmaznia – a normafogyasztás megállapítására. Plugin hibridek az NEDC megalkotásakor sehol sem voltak még, ezért jönnek ki ilyen értékek, és nem azért mert bárki is hazudna. Az USA-ban sokkal jobb a helyzet, az ott alkalmazott EPA tesztciklust 2008-ban frissítették, ami sokkal reálisabb adatokat ad, sőt azóta a konnektorról tölthető járművekhez is igazították a metódust.
    Az áram árát soha nem is fogják beleszámolni ilyesmibe, mert az árnak nincs köze a fogyasztáshoz, a szénhidrogének árát sem számolták bele sosem.
    2014-től ha minden igaz jön a WLTP ( [url]http://en.wikipedia.org/wiki/World_Light_Test_Procedure[/url] ), ami valamit javíthat a dolgon, bár akkor meg majd jön a nagy sírás-rívás, hogy nem fogják érteni az oktondi pockok hogy lehet az, hogy ugyanaz a jármű egyik évről a másikra sokkal többet fog fogyasztani a normafogyasztások alapján. 🙂

  • 2017.10.30. at 10:07
    Permalink

    Ez bizony lehetséges, de csak akkor, ha plug-in hibridről van szó (a sima hibrid biztos nem megy 5 km-nél többet benzinmotor nélkül teljesen feltöltött aksival), bár még így is elég hihetetlennek tűnik. Sajnos a Toyota is elkezdte a hazudozást a Prius plug-in-nel. Gátlástalanul hazudoznak: 2,1-es fogyasztást adnak meg vegyes fogyasztásnak ehhez a modellhez. Azt persze nem teszik hozzá, hogy ez csak teljesen feltöltött aksival érvényes (amivel 25 km-t tud menni benzinmotor nélkül). De mi van akkor, ha én 500 km-t szeretnék menni vegyesen városban és országúton úgy, hogy közben nem töltöm? Biztos vagyok benne, hogy 3 liter alá nem tudnám vinni. Ja és az országúti fogyasztást valamiért nem adták meg, na meg az áram árát se számolták hozzá, mert az sincs ingyen…
    Szégyellje magát a Toyota, ezzel a húzással kicsit leszerepeltek! (mondom ezt Toyota-tulajként)

  • 2017.10.30. at 10:07
    Permalink

    Nem arról van szó egyszerűen, hogy viszonylag nagy kapacitású akkumulátorokat szerelnek be,ami a fogyasztás mérésekor teljesen feltöltött, és az ebből elfogyasztott elektromos energiát nem számolják be a fogyasztásba?

  • 2017.10.30. at 10:07
    Permalink

    “étvágyát 3,3 l/100 km-nek mondják a tűzhöz legközelebbi források.” Csak azt elfelejtik közölni a paraszttal aki majd megveszi hogy ehhez a fogyasztáshoz a 100 km-ből 70-ben tolni kell 🙂 LOL

  • 2017.10.30. at 10:07
    Permalink

    A németek hazudozása túlmegy minden határon! Hihetelten, hogy a Merci és a BMW gyári mekkorákat hazudik. Egy ekkora autó hogy a francba fogyaszthat 3,3 litert úgy, hogy 6 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsulni??? FIZIKAI KÉPTELENSÉG! A japánok nem tudták megcsinálni a 15 éves hibrides tapasztalatukkal, pedig a Prius és a Yaris HSD sokkal könnyebb és kisebb a benzinmotorjuk is. Még a kíváló Yaris HSD is leglaább 3,5 litert kér 100-on (ami egyébként nagyon jó érték, persze ez vezetési stílustól függ).
    Van jövője a hibrid technológiának, de amit a Mercedes állít az egyszerűen képtelenség és hazugság!

Vélemény, hozzászólás?