A kisebb Tesla szedán 3-as BMW-t és Audi A4-est reggelizne

Újabb spekulatív képeken a Tesla harmadik modellje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egyelőre még név nélküli új autójával a Tesla meg akarja hódítani Európát. Legalábbis a prémiumkonkurensek orra alá borsot törne.


A Model S-nél kisebb új Tesla modellt 3, vagy C néven szokás emlegetni, ez lehet ugyanis a cég harmadik terméke, legalábbis, ha a korai Roadstert nem számítjuk. Mindegy is, a lényeg, hogy a Model X crossover után, már jövőre bemutatkozhat a cég első középkategóriás modellje - a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály konkurensének szánva. A cél egy legalább 200 mérföld, azaz 320 kilométer tatahótávú villanyautó, ami körülbelül 20 százalékkal lesz méretben kisebb a Model S-nél, de ára jóval alacsonyabb, 30-35 ezer dollár körüli lehetne.
Hirdetés


A német prémium-középkategóriások ellenfelének szánt villanyautóról hivatalos képet eddig nem láthattunk, csak annyit tudni, hogy tervezői lendületesnek és extravagánsnak szánják. Theophilus Chin grafikáján az autó eszerint jelenik meg. A vitruáltuner az autó alapformáját a Jaguar XE-től kölcsönözte, de több ponton módosított. A teslás megjelenést a Model S kerekei, lámpái és hűtőmaszkjának adaptációja adja meg. Lehet kritizálni, de nem rossz. Már csak az a kérdés marad hátra, hogy vajon a jövőre látható végleges és gyári változat milyen lesz, és mennyi lesz a tényleges ára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Igen a töltőhálózat már ki van alakítva, ez így igaz! Az emberek fel is tudják tölteni a mobiltelefonjaikat a lakásaikban. Tehát a jelenelgi töltőhálózatról lehet akksikat tölteni. Meg is van oldva a probléma. Ötös!!!!
    Kisebb bökkenő, vagy zavaró körülmény, hogy az autókkal nem egyszerű a gardrobban, vagy a nappaliban parkolni. Vagy pl. a hetedikre is nehéz felmenni, mert nem fér be a liftbe.
    Aki családi házban lakik, az meg tudja oldani, nem vitás, bár egyelőre így is nagyon kompromisszumos a dolog. De mi lesz a lakótelepen élőkkel? A 10.-ről kilógatják a hosszabbítót? Mert ha igen, akkor azonnal elkezdek 3×2-es MTK kábelt árulni :)))
    Szóval a töltőhálózat – Magyarországon – nincs megoldva, nagyon nincs.

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    [i]“Én esetleg azt hiányolnám, hogy miért nem próbáltak eddig piacra dobi egy kicsi modellt is (pl Swift méretű) ami nem az erőre és a luxusra éppítene, hanem ezzel a technológiával már képes lenne akár a mostani hatótávolság többszörösére is.”[/i]

    A Teslának más az üzleti modellje. Egy kis sorozatú relatív drága rétegmodelltől haladnak a nagysorozatban gyártható a szélesebb rétegek számára is elérhető olcsóbb modellek felé. A Model III után váható esetleg olyan amire gondoltál.
    Többen is próbálkoztak kiskocsival indítani, vagy belebuktak vagy ilyen vegetálásba fordult a dolog. Igaz a Tesla is többször is a csőd szélén táncolt, de hát nagyon nem egyszerű a Rockefeller féle köcsögökkel szembe menni. De mostmár végleg kiszabadult a szellem a palackból úgyhogy előbb-utóbb lenyomjuk őket, ha nem is úgy mint süsü a cölöpöt, de valahogy sikerülni fog. 😉

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Mintha csak a ződet olvasnám. Ilyen az, ha a végtelen tehetségtelenség az ostobasággal alkot halálos párost. 🙂

    [i]“Ha 10-15 perc alatt teljesen fel lehet majd tölteni, és újra képes lesz a maximális hatótávra, akkor lesz jó ez a kocsi.”
    [/i]

    Van egy rossz hírem, ez már időtlen idők óta teljesül. A lényeg az, hogy a teljes feltöltés minusz 10-15 percnyi töltés állapotból kell kezdeni a töltést. 🙂
    Ha tudnál helyesen fogalmazni, akkor azt írtad volna hogy akkor lesz majd jó ez a kocsi ha teljesen lemerült állapotból 10-15 perc alatt 100%-ig fel lehet tölteni, de ne reménykedj, mert ez is hülyeség lett volna. 🙂 Ugyanis rajtad kívül csak elhanyagolható számú ember gondolja úgy, hogy az elektromos autót tipikusan úgy töltik, hogy már a vezető tolja oda a konnektorhoz a teljesen kimerült járművet a konnektorhoz és minden ilyen esetben teljesen fel is akarná azt tölteni.

    [i]“A harmadik dolog pedig a töltőhálózat kialakítása lesz. Amire mindez megvalósul az állam majd kitalálja, hogyan fogja mindezt jól megadóztatni, hiszen nyilvánvalóan nem fog lemondani a jövedéki adó, ÁFA és a további üzemanyagokból származó bevételeiről.”[/i]

    Igen, ezt az egetverő marhaságot már nagyon vártam, hiszen nagyon-nagyon hosszú évek óta elmaradhatatlan kelléke a gondolkodásra teljesen képtelen hozzá nem értők szokásos károgásainak. Nem mintha már nem írtam volna le ezerszer, de hátha ezeregyedszerre átüt, leírom megint:

    Ad 1.: A töltőhálózat már ki van alakítva, ahol vezetékes áram van, ott automatikusan töltőhálózat is van, ami az elmúlt 80 évben elég szépen kiépült. Sőt, még az elektromos járművek igényeinek megfelelő dedikált töltőhálózat is legalább 5 éve kiépülőben van mára több tízezer töltőponttal.
    Ad 2. Ennek ellenére az állam semmilyen plusz adókat nem rakott ezekre (pláne nem jövedéki adót aminek a felemlegetése akkora állatság mint ide a Plútó) sőt, a legtöbb helyen TELJESEN INGYENES az elektromos járművek töltése! Úgyhogy NEM, még véletlenül sem, az állam(ok) nem hogy nem mondanak le, hanem szinte minden ezzel kapcsolatos bevételükről már le is mondtak!

    Természetesen ezek a tények az elmebetegeket nem hogy nem akadályozzák meg, hanem kifejezetten megerősítik abban, hogy a valósággal szöges ellentétben álló hülyeségeiket újra és újra beböfögjék.

    [i]“Ahhoz pedig, hogy az a BMW-t és a Mercit legyőzze egy amerikai “csoda” igencsak korán kell(enek) kelnie.”[/i]

    A Tesla az elavult germán csodákat szó szerint már szarrá verte a Model S-el az USA-ban. Technológiailag fényévekre van a germán tragacsoktól, de jaj atyaúristen még az eladott darabszámok tekintetében is elpusztította a Tesla a germán “premium”-okat.

    Csak úgy érdekelne, volt már valaha az életben olyan eset, hogy legalább egyszer valamit eltaláltál volna és nem a valóság tökéletes ellentétét hitted? 🙂

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Nem, nem fele a hatótáv. Amiről Te beszélsz azt hatósugárnak nevezik nem hatótávnak. Arról nem is beszélve, hogy szó sincs arról, hogy mindenki csak és kizárólag a kiválasztott célpont és az otthona között ingázna.
    Az általad “nemlétező”-nek hitt elektromos töltőhálózat már ma is sok TÍZEZER töltőpontból áll a világon és a Tesla saját töltőhálózata is több 100 tagból áll már, ahol legfeljebb 1 óra alatt teljesen fel lehet tölteni a kocsikat, igyen, örökre (idén Magyarországon is megnyílik egy).
    Amit Te sokkal jobb alternatívának tartasz az sokkal de sokkal rosszabb és a Tesla soha – megismétlem SOHA – nem fog elavult, szennyező és rabszolgaságot okozó belsőégésű trágyát rakni a kocsijaiba. Se hatótávnövelőnek, se másnak.

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Sok-sok éve olvasom már a hozzászólásaidat különböző helyeken, de 1-2 kivételtől eltekintve nem nagyon volt még olyan, hogy minimum ne fogtam volna a fejemet, de inkább legszívesebben ne ugrottam volna ki az ablakon azoktól a sületlenségektől amiket írsz. Ha lehet totálisan mellétrafálni és hihetetlenül nem érteni a lényeget, akkor neked az üzembiztosan szokott sikerülni. 😉
    A mostani is szépen beáll a sorba, a 2014-es eladási számoknak mi közük van ahhoz, hogy 2017-18-tól a Model III hogy fog szerepelni Európában a már most végtelenül elavult, ócska koromdízelekkel szemben?
    Azért csak mondom, hogy az USA-ban a német hülegyerekek agyon vannak verve a prémium kategóriában a Model S-által és néhány éve ugyanez az agyatlan károgás volt a Model S-el kapcsolatban is mint amit most előadtál.

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Szerintem eléggé komolyan veszik, ugyanis a BMW saját akksi gyára és annak kapacitása, a sorozatban gyártható karbon elemek technológiája már eddig is tárgyalásra ösztönözte a Teslát, cserébe nem tudom mit adhatnak, hiszen minden fejlesztésük nyilvános. De ilyen szinte senki nem tervezget közös együttműködést komolytalannak vélt partnerrel 🙂

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Német autógyártóknak komolyan kell venni a testlat, még ha ilyen rövid hatótávja jelenleg. Ha nem figyelnek oda és követik a technológiai változást akkor akár bedőlhet a gazdaságuk alapja ami az autógyártásra épül.

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Nem értem mi is a gond. A Tesla abszolút úttörőnek számít az elketromos hajtású autók gyártásában és szerintem igenis szuperul végzik a dolgukat. Soha nem fognak benzinmotort tenni egyetlenegy autójukba sem, mert ők nem ebben az irányban fejlesztenek.
    Mellesleg ha “otthonról” egy teljesen feltöltött autóval indulunk el akkor többet tudunk autókázni. mint 320 kilóméter, illetve ha mondjuk én Győrből Debrecenbe szeretnék eljutni a barátnőmhöz akkor az valószínűleg egy “teli tank” lesz és aznap már nem is tervezem a visszajövetelt. Hopp. már is töltődhet az autó akár a 220V-ról másnap reggelig. Azaz nem mindenki gondolkodik féltávon.
    Annak idején a tetű lassú merevlemezek esetében még csak Megabájtokról beszéltünk, mára már az SSD meghajtók is GB-os méretűek lettek. De én biztos vagyok benne, hogy hamarosan megalkotják a még ennél is jobb akkumulátorjaikat, így akár az 1000 km is elérhetővé válik.
    Én esetleg azt hiányolnám, hogy miért nem próbáltak eddig piacra dobi egy kicsi modellt is (pl Swift méretű) ami nem az erőre és a luxusra éppítene, hanem ezzel a technológiával már képes lenne akár a mostani hatótávolság többszörösére is.
    Ja és nem utolsósorban a Tesla éves eladásai azért annyi amennyi, mivel ennyit tudnak legyártani. Szerintem igenis hamar eltrerjed majd az autófőleg akkor, miután megjelennek majd a további modellek is így bőven lesz miből válogatni.

  • 2017.10.28. at 18:22
    Permalink

    Nem is kellene elérni az 1000 km-es hatótávot, elég lenne, ha erős használat (gyorsítások, lassítások, város, klíma, stb.) mellett stabilan tudna 5-600 km-t. A másik amit fejleszteni kellene, az a töltési idő, hiszen ez a másik rákfenéje egyelőre a dolognak. Ha 10-15 perc alatt teljesen fel lehet majd tölteni, és újra képes lesz a maximális hatótávra, akkor lesz jó ez a kocsi. A harmadik dolog pedig a töltőhálózat kialakítása lesz. Amire mindez megvalósul az állam majd kitalálja, hogyan fogja mindezt jól megadóztatni, hiszen nyilvánvalóan nem fog lemondani a jövedéki adó, ÁFA és a további üzemanyagokból származó bevételeiről.
    Ahhoz pedig, hogy az a BMW-t és a Mercit legyőzze egy amerikai “csoda” igencsak korán kell(enek) kelnie.

  • 2017.10.28. at 18:23
    Permalink

    Már csak a neve alapján sem tehetnének bele benzinmotort. A Teslának pont az a lényege, hogy csak elektromos meghajtás. Ők nem hibridet akarnak az van elég. Arra gyúrnak, hogy ők legyenek a legfejlettebbek az elektromos meghajtás terén. Ha tényleg olyan akkumulátorok fognak kijönni, amikről mostanában elég sokat hallani, akkor elég nagy konkurenciája lehet más márkáknak. Ha elérnék egy töltéssel az 1000 km-es hatótávot, akkor nem is lenne kérdés és előbb utóbb elfogják a technika gyorsan fejlődik.

  • 2017.10.28. at 18:23
    Permalink

    Most ebben az egész Tesla hype-ban pont a motor a lényeg. Szerintem ezekben fel se merül az ilyesmi amit te írtál, vagy az hogy ugyan abba a kaszniba beletegyenek egy 300-400 lóerős benzines motort, vagy akár vmi traktor motort.

  • 2017.10.28. at 18:23
    Permalink

    Szép szép az elméleti 320 km es hatótáv , de ez valójában csak fele mivel a kocsival haza is kell menni ha csak nem tölt valaki órákat azzal hogy a nemlétező elektromos kúthálózaton elkezdi feltölteni az autót … esetleg bekopogtat minden házba egy hosszabbítóval , hogy kérjen egy kis áramot . Én sokkal jobb alternatívának tartanám ha pl lenne benne egy generátorként funkcionáló 200 lóerő körüli benzin motor és a drága akucsomag egy részét kiváltaná azzal hogy adott esetben töltené az lemerülő telepeket … legalább spórolnának 200 -250 kg-t .

  • 2017.10.28. at 18:23
    Permalink

    Na jó, most valamit tisztázzunk: a Tesla 2014-ben évi 30.000 autót adott el. Ez soknak tűnik mondjuk a Ferrarihoz képest. De mondjuk a Masearti többet adott el, és ők nem a prémium hanem inkább a luxusautók piacán nyomulnak. És akkor még nem beszéltünk a szintén feljebb pozicionált Jag és a Porsche 100.000 feletti éves eladásairól.

    A prémiumközépbe való betörés legfeljebb a hazai piacon fog sikerülni (és ezzel nem a németeknek fog konkurenset állítani hanem a Lexusnak, és a Caddinek,), pláne ha a villanyhajtás mellett konzekvensen kitartanak. Európában nehéz lesz konkurenset állítani a tömegesen eladott alapdízeleknek.

Vélemény, hozzászólás?