Hidrogénhajtással a rally pályán

Vadonatúj hidrogénes autójával állt rajthoz a Toyota a Német Rallyn

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2017-ben visszatér a japán márka a WRC sorozatba. Ennek jeléül a Német rallyt egy üzemanyagcellás Miraival teljesítették.


Idén év elején megerősítette a Toyota, hogy 2017-ben visszatér a WRC versenysorozatba. A márka rajongói azonban már a múlt hétvégi ADAC Német Rallyn láthattak egy Mirait, igaz csak előfutóként. Az első példányaival Európába e hónapban érkezett üzemanyagcellás autó persze nem pályára termett, európai piacra lépése az elkövetkező hetekben várható. Részben emiatt, promóciós jelleggel ment végig a gyorsaságikon Mitsuhiro Kunisawa japán újságíró és autóversenyző. A Mirain csupán minimális módosítások történtek. A bukókeret mellett speciális fékbetéteket és versenygumikat kapott. A hajtáslánchoz nem nyúltak, így a gyári 9,6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást hozza.
Hirdetés

Yoshikazu Tanaka, a Mirai főmérnöke elmondta: "Az az álmunk, hogy egy napon üzemanyagcellás versenyautókat láthassanak a nézők a WRC bajnokság mezőnyében. Ezen cél érdekében kitartóak vagyunk és folytatjuk tovább a technológiai fejlesztéseket. A Német Rally nézőinek bizonyára fura volt hang nélküli autót látni a pályán, a jó oldala viszont, hogy így zéró emisszióval lehet versenyezni."
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 14:03
    Permalink

    El is kell páholni a VW-t, úgyhogy hajrá Toyota, hajrá Hyundai!
    Furán néz ki a Mirai ezzel a ralis külsővel. Vajon milyen hangja lehetett csapatás közben?:)

Vélemény, hozzászólás?