Amerikai lesz a Chevrolet Spark EV gyártása

Valóban amerikai villanyautót épít a General Motors

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyáron ütős villanyautóval lép piacra a Chevrolet, az anyacég General Motors nem csupán a termékre, hanem arra is büszke, hogy az valóban amerikai munkával születik.


Nem a General Motors, illetve a Chevrolet lesz az első olyan - amerikai - autógyártó, amelyik teljesen emissziómentes villanyautót (is) gyárt, ám elsőséget mégis fel tud mutatni. A Baltimore-ban hamarosan gyártásba kerülő és a nyáron (legalábbis egyes államokban) már piacra is lépő - 130 lóerős, 542 Newtonméteres - Spark EV különlegessége lesz, hogy villanymotorja - az eddigi jenki villanyautók import hajtásláncával szemben - amerikai tervezésű és amerikai gyártású is.
A GM közleménye szerint mérnökeik - nem meglepő módon - úgy tervezték a Spark villanymotorját, hogy az a lehető leghatékonyabb és a lehető legmegbízhatóbb legyen. Utóbbit majd a következő évek tapasztalata dönti el, a Spark EV-ről azonban már tudjuk, hogy 8,5 másodperc alatt 100 km/órára érhet. Az amerikai piacon szokatlanul kicsiny méretű és emissziómentes, ugyanakkor dinamikusnak ígérkező modell elsőként Kalifornia és Oregon államban idén nyáron fog piacra lépni, majd a tervek szerint Európában és Dél-Koreában is bevezetésre kerül.
Hirdetés

A villanymotorok próbagyártásán egyébként már túl is van a GM, s a baltimore-i gyár dolgozói túlestek a betanításon, indulhat a termelés. Villanymotorokkal persze eddig is bőven találkoztak, elektromos ülések, ablakok, tükrök, stb. biztosan szép számmal fordultak már meg bármelyik munkás kezeiben.
Most pedig olyan villanymotorokat fognak építeni, ami viszi az autót, ami nem is szerény menetdinamikát ad, s ami nem utolsó sorban amerikai fejlesztésű és gyártású egység, így a GM számításai szerint a Spark EV költséghatékonyabb több profitot termelő lesz, mint bármelyik eddigi amerikai villanyautó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Leborulok a tudásod előtt, már rájöttem ki vagy:
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=Wkoxg6qJdQs[/url] 😛

    A lekezelő, kioktató stílusod miatt valami hasonló kép alakult ki bennem rólad:
    [url]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ASO_zypdnsQ#![/url]

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Ami neked nem választható, akkor az nem is létezik?”[/i]
    DE s3000 létezik és örülünk neki, hogy van.

    De amig nem lesz széles körökben elérhető és megfizethető, addig a villanyautó csak a lázálmod marad.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Na ebben igazat adok neked, csak ezt a szintet te sem éred el…”[/i]

    Így van, évtizedek óta a témával foglalkozom ebből nyilván az következik, hogy nem tudok róla semmit. És ezt az fogja megállapítani, aki még egy értelmes mondatot sem tud megfogalmazni a kérdésben.

    [i]“akkor olvad újra, mert volt benne egy NEM szó is. “[/i]

    Nem olvasom el újra, elsőre is megértettem, de te még sokadjára sem érted.

    [i]“És igen amíg szén-földgáz égetéssel termelnek áramot, addig nagyobb a környezeti terhelés.”[/i]

    Minél nagyobb???

    [i]“-sajnálom, hogy élek, de nem bírom megvenni…. Szóval ez nekem nem választható lehetőség.”[/i]

    Ami neked nem választható, akkor az nem is létezik?

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Az én véleményem szerint nem a jövedéki adót fogják emelni az áramon hanem egy teljesen új adót fognak kivetni az elektromos autókra. Mint olvashatod a mondatban Különadót szerintem fognak majd kivetni”[/i]

    El foglak keseríteni, mert a jövedéki adó az különadó. Pláne ha az adott termékre korábban nem létezett. Ettől függetlenül nulla érvet voltál képes megint felhozni arra, hogy miért fognak különadót kivetni.

    [i]“Úgy körülbelül mint a bankszámlákra kivetették a tranzakciós adót (vagy esetleg ezt sem követték el és nem emelkedtek a bankszámla költségek?)”[/i]

    Bankszámlákra semmilyen adót sem vetettek ki. A tranzakciós adó nem a bankszámlákra hanem a pénzügyi tranzakciós műveletek egy körére vonatkozik.
    Most már sokadjára adod ezt elő, vagy semmit sem értesz az egészből vagy hihetetlenül nem tudsz fogalmazni (de a legvalószínűbb, hogy mindkettő igaz).

    [i]“Az a “szemét” külföldi vagy multicég, ad nagyon sok embernek munkát, ruhapénzt, szabadságot stb.”[/i]

    Óh, mindjárt elsírom magam. És egy magyar cég nem ad ilyeneket? Ott ingyen dolgoznak és nincs szabadság sem?
    Fiam, a multi kiviszi a profit nagyrészét az országból a magyar cég nem. A multinak gyakorlatilag alig kellett eddig adót fizetnie mert különböző kedvezmények formájában ugyanannyit vagy még többet is kapott az államtól mint amit adóként be kellett fizetnie, a magyarnak meg coki volt kedvezmény helyett.

    [i]“Plusz tegyük hozzá, csökkent a lakossági áram ára,de az ipari felhasználok áram ára nőtt.”[/i]

    És azt mikor teszed hozzá, hogy mennyivel nőtt az ipari áram és mennyivel csökkent a lakossági? Mert e nélkül semmit sem mondtál.

    [i]“de te jobban tudod”[/i]

    Végre egyszer sikerült valamit eltalálnod. De ez is inkább a vak tyúk esete.

    [i]“Soroljam az új különadókat….”[/i]

    Igen, sok hülyeséget felsorolhatsz még, amiknek semmi közük sincs se az elektromos autókhoz se az áramhoz.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    1. Bizonyít. Méghozzá azt, hogy valami súlyos baj ban veled. 🙂 (Lsd. még a korábbi 9-pontos buktádat, külön kiemelve a kuplungos részt 😉
    2. Nem, “sokkal olcsóbb és zöldebb energiahordozók”-ról beszéltél. Nem az erőművet szokták energiahordozónak hívni hanem azt amiből pl. a villamos energiát nyeri.
    3. Na akkor mesélj, mondjuk egy naperőmű milyen “elég nagy” terhelést okoz a környezetének? Az én házam tetején is vagy egy ilyen, de egyelőre még rohadtul nem éreztem semmi terhelését de te biztosan nagyon okosan ezt is el tudod magyarázni nekem. 😛
    4. Átmeneti lenne? Én nem ezt hallottam hajtogatni a fórumos észlényektől az elmúlt 10+ évben, hanem azt, hogy zsákutca. LOL! 🙂 Most akkor hirtelen a zsákutcából átmeneti megoldás lett? 🙂 És mennyire lesz átmeneti, mint a belsőégésű motor egy jó 100-150 évig? 🙂

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Lacika100
    Ne is próbálkozz úgyse fogod tudni meggyőzni ez így szélmalomharc! Érvek ellenérvek logika mind felesleges mivel neki küldetéstudata van (ő az éter és a kibertér szent felhatalmazott éber ŐRE) közben pedig “megsemmisítő erejű atomcsapásokat mér ránk, orbitális pályára helyez, felszántja a pofinkkal az aszfaltot, móresre tanít, vagy csak szimplán kivakar bennünket a ganéból”!!!! Ezek az ő szavai és bizonyítékai e beteg elmének…
    Szóval Lacika100 ne is próbálkozz megcáfolni ŐT, mert rögtön kapsz tőle egy “leülhetsz fiam elégtelen”-t!!!!

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]No látod, pontosan itt van a gyökere a problémának, hogy Te hiszel vagy nem hiszel pedig ezt a templomban kell űzni, itt tudni kell. Az pedig egy egészen másik szint. 🙂
    [/i] Na ebben igazat adok neked, csak ezt a szintet te sem éred el…

    [i]“de amíg [b][u]nem[/u][/b] fenntartható energiából állítják elő a szükséges áramot, szerintem ez csak növeli a környezeti terhelést az áram előállítási helyén”[/i] akkor olvad újra, mert volt benne egy NEM szó is.

    És igen amíg szén-földgáz égetéssel termelnek áramot, addig nagyobb a környezeti terhelés. Az atom erőműnek is vannak veszélyei, ez bebizonyosodott Japánban. Bár én sem mondom, hogy zárják be csak vigyázzanak rá/ránk. A megújuló és fenntartható energiát pedig a víz-szél- és nap-energia jelenti.
    Nem beszéltem benzin/gázolajról.

    [u]Tesla Model S 85kWh-s verzió: EPA tesztciklus szerinti hatótáv 424 km, eddigi rekord: 667 km egy feltöltéssel.
    Nincs akkora város a Föld nevű bolygón amiből ne lehetne kijutni ezzel egy feltöltéssel.[/u]

    -sajnálom, hogy élek, de nem bírom megvenni…. Szóval ez nekem nem választható lehetőség.

    [u]Van hangja. Sajnos. Pl. a kerekek zaja, menetszél, és néha még a villanymotort meg az elektronikát is lehet hallani.[/u]
    [url]http://hvg.hu/cegauto/20130123_Csendes_gyilkosnak_hivjak_a_hibridet[/url]
    2017-től az USA-ban az elektromos autóknak a normál autókéhoz hasonló hangot kell haladás közben kiadniuk.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Akkor újra fogalmazom és megmagyarázom neked hátha sikerül megérteni mit szerettem volna írni:
    [i]“Különadót szerintem fognak majd kivetni, ugyanúgy mint a gázos autóknál is emelték a jövedéki adót.”[/i]
    Az én véleményem szerint[b] nem [/b]a jövedéki adót fogják emelni az áramon hanem egy teljesen új adót fognak kivetni az elektromos autókra. Mint olvashatod a mondatban [i]Különadót szerintem fognak majd kivetn[/i]i Úgy körülbelül mint a bankszámlákra kivetették a tranzakciós adót (vagy esetleg ezt sem követték el és nem emelkedtek a bankszámla költségek?) [url]https://www.google.hu/search?q=emelkedtek+a+banksz%C3%A1mla+d%C3%ADjak&newwindow=1&hl=hu&biw=1920&bih=955&sa=X&ei=of19UdL0HsT04QSm8YEI&ved=0CB8QpwUoBg&source=lnt&tbs=cdr%3A1%2Ccd_min%3A2012.11.1.%2Ccd_max%3A2013.4.29.&tbm=[/url]
    [u][/u]

    [i]“Az Áfa bevétel nem csökkent jelentősen, mert a ugye 25%-ról 27%-ra felemelték”[/i]
    Azért ugye nem gondolod, hogy ez a rezsicsökkentés ez tegnap ugrott ki a fejéből bárkinek is. Vagy szerény véleményed szerint a kormány egyik-napról a másikra ötletelget. Én úgy gondolom, hogy ők tervszerűen csinálják azt amit csinálnak. Szóval esetleg előfordulhat, hogy a 2012.01.01-tól bevezettet ÁFA változás is egy jól kidolgozott terv része… Én legalábbis remélem, hogy egy jól tervezett előre átgondolt módon irányítják az országot és ők látják, hogy mit bír el az ország.

    [u]Abból indul ki, hogy jaj-jaj csak külföldi tulajdonú cégek érdekeit ne bántsuk már. Nevetséges, és akkor még finoman fogalmaztam.[/u]
    Az a “szemét” külföldi vagy multicég, ad nagyon sok embernek munkát, ruhapénzt, szabadságot stb.

    Plusz tegyük hozzá, csökkent a lakossági áram ára,de az ipari felhasználok áram ára nőtt.

    [i]Rendben, akkor majd jelentkezz kitüntetésre ha a lakossági áramra jövedéki adót vetnek ki ahogyan veled együtt a sok gondolkodásra képtelen droid habzó szájjal kántálja ezt évek óta.[/i]
    Én nem értelmezem jól a szöveget? A [i]VELED együtt[/i] szavaiddal abba a csoportba soroltál amit szidalmazol, bár gondolom ezt is megmagyarázod, hogy az nem is úgy van, meg nem is ezt írtad, de te jobban tudod. 🙂

    [i]1. Az előbb megmutattam, hogy a saját magad által leírt szövegedet sem értetted meg. Ebből rosszindulat nélkül feltételezhető, hogy akkor a más által leírtat még annyira sem érted. Na ez is megtörtént ebben az esetben. Senki nem írt olyat, hogy a Te szád habzana, habzó szájú droidokról volt szó, akik veled együtt mondják a hülyeséget.[/i] azt hiszem ezt most cáfoltam meg, hogy ki nem érti a másik szövegét…
    [i]
    2. Ha ez egy fórum és mindenki elmondhatja a véleményét, akkor én is elmondhatom hogy hülyeség a véleményed. De én ennél többet szoktam tenni, még be is szoktam bizonyítani ezt.
    [/i] értem én csak ezt nem tetted meg, vagy ha írtál is érvelést felületesen érintesz minden témát.

    [i]Jó, akkor még egyszer szögezzük le, hogy most csökkentette a bevételeit, nem növelte hanem csökkentette.[/i] jó és akkor megint leírom, az állam bácsi ahol ad ott elvesz is. Soroljam az új különadókat…. [url]http://ado.hu/rovatok/ado/a-vartnal-tobb-uj-adot-jelentettek-be[/url]

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    1 Te hangoztatod mindig mennyi hülye van, hát látod… az olajos és elavult ökoterror eladási számai is növekednek, akkor ez bizonyít vagy cáfol?
    2 A nap és a szél igen, kolbászkerítés mellett a habcsók mezőkön túl… írtam, hogy olcsó is legyen. Mint akármilyen erőmű, ezek sem azok. Vagy ha igen, akkor telepíthetnél párat Messiásfalván ahol élsz:D
    3 Azért, mert elég nagy terhelése van a környezetre, akkor is ha az olajé nagyobb, és akkor is ha szerinted az nincs amit nem látsz.
    4 A hibrid mindenki szerint egy átmeneti időszak, azt hittem ez számodra is egyértelmű.

    Értem én, hogy most minden szavamba bele kell kötnöd, de kicsit nézz már előre.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Szerintem sem járható út egyelőre, vagy sokkal olcsóbb és zöldebb energiahordozók fejlesztésével kinőheti magát városi cirkálónak.”[/i]

    Nem tudom megállni, ez megint annyira “HSD kuplung”-osan hangzik! LOL! 🙂
    Most abba már nem megyek bele, hogy nyelvtanilag is egy káosz a mondat, elég a tartalmi fejlövéseit kivesézni. 🙂
    1. Ha nem járható egyelőre, akkor miért van az eladási számaiban százalékban mérve 3 számjegyű (!) növekedés évről évre? Azok a százezrek akik eddig ilyet vettek milyen úton járnak? 🙂
    2. A nap és a szél ingyen van, milyen energiahordozót álmodtál meg ami ennél olcsóbb? 🙂

    [i]“és akkor még mindig ott van az energia előállítása, amit képmutatás zöldnek hívni akkor is ha áramról beszélünk”[/i]

    Mert hogy miért lenne képmutatás? Azért mert csak? 😉

    [i]“hibrid meg egy kötelező de nagy drága lépcsőfok, amit akár ki is lehetne hagyni.”[/i]

    Erről a kihagyható lépcsőfokról jutott eszembe egy kis ajándék Neked. Csak most CSAK NEKED nagy szeretettel egy [b]garantáltan kuplung mentes[/b] video-t ajánlok a figyelmedbe LOL! 😉

    [url]http://www.youtube.com/watch?v=RZkrdmE7Adc[/url]

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Vissza a tárgyhoz, nem igazán hiszek ezekben a villany autókban”[/i]

    No látod, pontosan itt van a gyökere a problémának, hogy Te hiszel vagy nem hiszel pedig ezt a templomban kell űzni, itt tudni kell. Az pedig egy egészen másik szint. 🙂

    [i]“de amíg nem fenntartható energiából állítják elő a szükséges áramot, szerintem ez csak növeli a környezeti terhelést az áram előállítási helyén”[/i]

    Igen, erről beszéltem, gondolkodásból megint egyes:
    1. A nap/víz/szél/atom/geotermikus erőművekben milyen környezeti terhelést növel az elektromos autó?
    2. A benzint/gázolajat fenntartható energiaforrásból állítják elő?
    3. Ha valaki elektromos autóval közlekedik, akkor ugyanabban az időpillanatban nem közlekedik olajossal. Ha ezt belátod, akkor miért nem számolod bele az egyenlegbe az el nem használt olajat és annak lokális és globális környezetterhelését? Azért nem, hogy így aztán teljes hülyeség jöjjön ki vagy a hit miatt? LOL! 🙂
    4. Ha életedben legalább 1x utána számoltál volna többek között az 1. 2. 3.-ban feszegetett kérdéseknek, akkor tudhatnád, hogy az elektromos autó nem növeli hanem CSÖKKENTI az összenergiaigényt, ha azzal olajos járművet váltunk ki, méghozzá nagyon jelentősen éppen a 2x-4x nagyobb well-to-wheel hatásfokának köszönhetően a dínófüstölőkhöz képest! Az üzemeltetéséből adódó környezetterhelést meg akár a nullára is le lehet csökkenteni (az előállítása/újrafeldolgozása ugyan több energiát és szennyezést okoz mint az olajos szarnak, de az üzemeltetési előny ezt sokszorosan kompenzálja).

    [i]“Meg nekem ez a rövid hatótáv ami zavar, ez tényleg csak városba jó, nem pedig nagyobb táv megtételére.”[/i]

    Tesla Model S 85kWh-s verzió: EPA tesztciklus szerinti hatótáv 424 km, eddigi rekord: 667 km egy feltöltéssel.
    Nincs akkora város a Föld nevű bolygón amiből ne lehetne kijutni ezzel egy feltöltéssel.

    [i]“Ami még zavar, hogy nincs hangja :)”[/i]

    Van hangja. Sajnos. Pl. a kerekek zaja, menetszél, és néha még a villanymotort meg az elektronikát is lehet hallani.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Én nem mondtam, olyat, hogy jövedéki adót vetnek ki az áramra… olvasd el szerintem újra amit írtam.”[/i]

    Csak a Te kedvedért újra elolvastam amit írtál, tessék:

    [i]“Különadót szerintem fognak majd kivetni, ugyanúgy mint a gázos autóknál is emelték a jövedéki adót.”[/i]

    Ezek után adódik a kérdés, Te elolvastad amit saját magad írtál? Ha igen, szerinted az mit jelent? Mert amit írtál, az azt jelenti, hogy jövedéki adót meg fogják emelni az áramra – “ugyanúgy” mint ahogyan azt az LPG-vel tették – és mivel most nincs rajta ilyen, ebből az következik hogy ki fogják vetni rá. Ezzel szemben hevesen tiltakozol, hogy Te ilyet nem mondtál. Én elhiszem neked, ha azt mondod, hogy nem akartál ilyet állítani, de tudod én nem a másik gondolatában olvasok, hanem amit leír. Az meg nem ez volt.

    [i]“Az Áfa bevétel nem csökkent jelentősen, mert a ugye 25%-ról 27%-ra felemelték”[/i]

    Ez megint szimplán nem igaz. Semmilyen ÁFA-emelés nem volt 2013 január 1-től, de 10%-os áram és gázárcsökkentés volt. Súlyosan kevered a dolgokat, a 2%-os ÁFA kulcs emelés 1 évvel korábban, 2012 január 1-től volt és semmi köze sincs az áram és gázár idei csökkentéshez.

    [i]“Például ez az oldal is egész jó ötletet adhatna másoknak: http://energiagorilla.blog.hu/2013/03/28/rezsicsokkentes_ertelmesen“[/i]

    Átfutottam az energiagorilládat. Noha van benne 1-2 megfontolásra érdemes gondolat, de alapjában véve ugyanazokon a vadkapitalista elveken alapul amibe éppen most pusztul bele a világ. Abból indul ki, hogy jaj-jaj csak külföldi tulajdonú cégek érdekeit ne bántsuk már. Nevetséges, és akkor még finoman fogalmaztam.

    [i]“A másik nem hiszem, hogy habzó szájjal mondtam volna bármit is, csak ha neked esetleg ez feltűnik ez egy fórum, ahol más is elmondhatja a véleményét.”[/i]

    1. Az előbb megmutattam, hogy a saját magad által leírt szövegedet sem értetted meg. Ebből rosszindulat nélkül feltételezhető, hogy akkor a más által leírtat még annyira sem érted. Na ez is megtörtént ebben az esetben. Senki nem írt olyat, hogy a Te szád habzana, habzó szájú droidokról volt szó, akik veled együtt mondják a hülyeséget.
    2. Ha ez egy fórum és mindenki elmondhatja a véleményét, akkor én is elmondhatom hogy hülyeség a véleményed. De én ennél többet szoktam tenni, még be is szoktam bizonyítani ezt.

    [i]“És igen úgy gondolom, hogy az állam növeli a bevételeit”[/i]

    Jó, akkor még egyszer szögezzük le, hogy most csökkentette a bevételeit, nem növelte hanem csökkentette.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Szerintem sem járható út egyelőre, vagy sokkal olcsóbb és zöldebb energiahordozók fejlesztésével kinőheti magát városi cirkálónak. Úgy el tudom képzelni, ha könnyű szerkezetes (pár száz kiló önsúly) kocsikban lesz majd ilyen meghajtás, alacsony végsebességgel, de ehhez valahol a robogó és a mostani autók közé kéne redukálódnia az emberek fejében. Persze ezt mind olyan áron, hogy tömegcikk lehessen, és akkor még mindig ott van az energia előállítása, amit képmutatás zöldnek hívni akkor is ha áramról beszélünk. Megoldás erre is lenne, csak nem olcsó és az egész kicsit utópisztikus.
    Ha kicsit jobban elengedem a fantáziám, akár a távolsági autózás is lehetne elektromos jobb energiahordozók esetén, de ide már a nagy sebesség miatt nehezebb bódé kell, ehhez még nagyobb hatásfok. A mostani irány inkább erre hajaz, de ez még nagyon gyerekcipős, a hibrid meg egy kötelező de nagy drága lépcsőfok, amit akár ki is lehetne hagyni.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Vissza a tárgyhoz, nem igazán hiszek ezekben a villany autókban, legalábbis kétségeim vannak.
    Igaz, hogy a városok levegő szennyezettsége csökkenhet a kipufogó gázok nélkül, de amíg nem fenntartható energiából állítják elő a szükséges áramot, szerintem ez csak növeli a környezeti terhelést az áram előállítási helyén. Mert ehhez vagy kell egy új atom erőmű, vagy szén erőmű, nem?
    Meg nekem ez a rövid hatótáv ami zavar, ez tényleg csak városba jó, nem pedig nagyobb táv megtételére.

    Ami még zavar, hogy nincs hangja 🙂

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Sajnálom, hogy számodra csak ez a szintű társalgás a megfelelő, hogy másokat sértegetsz és kigúnyolsz, de nem szeretnél lealacsonyodni a szintedre…
    Én nem mondtam, olyat, hogy jövedéki adót vetnek ki az áramra… olvasd el szerintem újra amit írtam.

    Az Áfa bevétel nem csökkent jelentősen, mert a ugye 25%-ról 27%-ra felemelték, biztosan van bevétel kiesés, és én nem mondom, hogy nincs , azt sem mondom, hogy nem értek egyet a rezsi csökkentéssel, de ugye ahogy te mondod az “alapot” csökkentették, szerintem volna más módszer is. Például ez az oldal is egész jó ötletet adhatna másoknak: http://energiagorilla.blog.hu/2013/03/28/rezsicsokkentes_ertelmesen

    A másik nem hiszem, hogy habzó szájjal mondtam volna bármit is, csak ha neked esetleg ez feltűnik ez egy fórum, ahol más is elmondhatja a véleményét. Na most ha nem tetszik a véleményem, akkor van pár lehetőséged:
    1, nem olvasod el, és átsiklasz felette.
    2, megcáfolod amit mondok, érvekkel és nem droidozással, stb…
    3, nem cáfolod meg, de elmondod, hogy nem értesz vele egyet, normális emberi stílusban. Ahogy én szólok hozzád.

    És igen úgy gondolom, hogy az állam növeli a bevételeit, de sokkal egyszerűbb okból, mint te szerinted én gondolom, egyszerűen a több jobb minőségű szolgáltatás nyújtáshoz, és fenntartáshoz több bevételre van szükség. A fejlesztésekhez, Eu-s támogatások igényléséhez szükséges önrészt elő kell teremteni. És igen hiszem, hogy közben a zsebüket is megtömik, meg a családjáét és stb stb. Csak ez nem párttól függ, mert mindegyik ezt teszi/tette eddig is.

    De amúgy tiszta szívből nevethetsz, mert ebben sem tartalak vissza…

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Tisztelt Publikum és Szerkesztőség!
    Vegyék a fáradságot végre és olvassák végig hogy ez a jó-képességű s3000 hogyan b@szta el már megint az itt kialakuló beszélgetést, avagy hogyan jutottak el az elektromos autótól a “droidozásig” !!!
    Kedves s3000 neked pedig tiszta szívből azt kívánom hogy tényleg élvezd ki minden cseppjét… Rolfmao Lol:-))))))

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Lacika nyugodj meg, nem 10x hanem sokkal többször fogom még beírni és minden alkalommal kiélvezem minden cseppjét. 🙂

    Rendben, akkor majd jelentkezz kitüntetésre ha a lakossági áramra jövedéki adót vetnek ki ahogyan veled együtt a sok gondolkodásra képtelen droid habzó szájjal kántálja ezt évek óta. De amíg ez bekövetkezik, engedd meg hogy tiszta szívből had röhögjek egy jót ezen a saját magának is ellentmondó hülyeségen. 🙂

    Az ÁFÁ-hoz már hozzányúltak indirekt módon úgy, hogy az alapját csökkentették. És az az icipici probléma ne zavarjon, hogy ezzel az ÁFA bevételeket is csökkentették ami ordító ellentétben áll a kedvenc mantrátokkal, miszerint az állam csak és kizárólag növeli a saját bevételeit. 🙂

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    De néha azért felvillant a szikrája. (na nem 2002-2010 időszakban) Szóval létezik az, csak nagyon sokan nem veszik észre. Az ellenzék pedig minden eszközzel próbálja elhomályositani az emberek szemét. És ahogy nézem sokakét sikerül is.
    DE a politikáról ennyit. Ez nem ide való

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    “[i]Ezek a dolgok nem is politikai nézetekről szólnak,[/i] [b]hanem józan észről.[/b]”
    Na ez az ami az utóbbi 22 évben egyáltalán nem létezett országunk gazdasági életével kapcsolatban.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Annál tényleg több, de nem akartam ismertetni a politikai nézeteimet, mert akkor tényleg kitiltanak:)
    Maradjunk annyiban, hogy nem a balt kívánom vissza.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Nézd. Lehet azt nézni hogy 2010-hez képest igy is emelkedett, de a kormány most megállította az emelkedést végre. Ez is több mint amit az előző kormány csinált. Ugyanis az ő idejük alatt 3.osára emelkedett a gázár, ők meg csak nézték. Úgy érzem hogy ez mégiscsak ok az örömre.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    s3000 légyszíves írd már le még 10 x ezt a kuplungos témát és vergődj már rajta még egy kicsit….

    Különadót szerintem fognak majd kivetni, ugyanúgy mint a gázos autóknál is emelték a jövedéki adót. Mert sokan áttértek a gázra és állam bácsinak kell a bevétel. Ne legyetek már naivak, a kieső bevételt pótolnia kell a kormányoknak (függetlenül a kormány színezetétől)

    Az, hogy felvásárolták a földgáztároló részleget nagyon kevés beleszólás még. Amúgy ha annyira akarnák a rezsit csökkenteni akkor az áfához nyúlnak hozzá szerintem 🙂

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Én nem mondtam, hogy ők emelték, nem is a cím a lényeg hanem a táblázat, az viszont valós számokat tartalmaz, (nézd meg jobb oldali helyeken is) teljesen mindegy, hogy jobbról vagy balról “számolod”. Egyébként ha eddig nem lett volna hatásuk rá, akkor szemétszállításba is bevásárolja magát a kormány szerinted? Csak mert ugye ott is lesz ilyen csökkentés. Nem politikai célzattal linkeltem, csak látni kéne, hogy ha valami folyamatosan növekvő tendenciát mutat, aztán jön egy ehhez képest elenyésző csökkenés az nem ok a tapsolásra. De hagyjuk is a politikát…
    A különadóról is csak annyit írtam, hogy érdekes téma, erre essháromezer támadásnak vette, mintha én akarnám, hogy legyen itthon még egy adó:D Legalább te ne olvass ki többet a soraimból mint amit leírtam…

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Te nem cáfoltál az ég világon semmit sem, csak szokás szerint már azt sem érted amit magad írsz nemhogy amit a másik.
    Neked ha valami egy jó ideig növekszik aztán elkezd csökkenni akkor az nő? 🙂 Mondjuk a HSD-s kuplungod után már egyáltalán nem csodálkozom. LOL! 🙂 Lehet így bünteti a sors az elmebetegeket, hiába kell kevesebbet fizetnie valamiért aminek az egységára csökkent ő továbbra is úgy érzi hogy nem hogy nem történt csökkenés, sőt még nőtt is az ára. 🙂
    A csekkeimet nem tudom megnézni, nagyon rég nem foglalkozom már ilyen elavult marhaságokkal, ezt meghagyom inkább a hozzád hasonlóknak, had szívjanak velük. 😉
    Abba már nem megyek bele hogy ki mikor és minek növelte vagy csökkentette az árát, mivel ha jó láthatóan 2 valós szám összehasonlítása sem megy már neked akkor az ennél bonyolultabb összefüggések megértése hogyan menne. Maradjunk annyiban hogy TE többet fizetsz a villanyért és a gázért is, a lakosság többi része meg kevesebbet. Fogd fel ezt úgy mint a képességeidet díjazó jutalmat 🙂

    Amúgy a nagy menekülésed közepette elfelejtettél beszámolni az elektromos járműveket terhelő és egyre emelkedő japán és norvég különadókról. Pedig ezek is ott lesznek valahol ahol a magyar lakossági emelkedő áram és gáz árakat találad. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Az elektromos autó jelenleg egy botrány nagy deficit mindenkinek. Minden gyártó dob be egyet-kettőt, hogy lássák nekik is van egyenlőre az elektromos autók itt tartanak.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    A gázárat ne pezzegessük, mert az a lap amit linkeltél ugy hülyeség ahogy van.

    Nemrég vásárolta vissza az állam az eon földgáz üzletágát. Ideág nem volt beleszólása a gázárba.
    Tehát egy olyan cimet irni hogy a fidesz emelt gázárat már önmagában egetverő hülyeség.

    Tudom, hogy divat szidni a koemányt, meg a balolfal meg is tesz mindent hogy szidja a kormányt, de gondolkodni kéne nem minden szart elhinni az ellenzéknek

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Az USA-ban elektromos autókra kivetendő különadó nyilvánvalóan töredéke az évi futásteljesítmény alapján számított üzemanyagba beépítettnek, de jelzés, azaz precedens értékű abban a vonatkozásban, hogy az állam számára nem tabu az elektromos autók megadóztatása, s ennek mértéke bármikor módosítható a bevételi elvárásoknak megfelelően.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    a kormány csökkentette a gáz árát..ja igen a lakossági gázét…
    mert hogy a gázkúton nem tankolok 10%-kal olcsóbban az tuti..év elején is 276 Forint volt, és most is annyi…előtte meg 252 volt ugyanazon kúton..sőt még egyszer emelnek rajta jövedéki adót, így szépen elhagyja a 300-at literje…

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Csak hogy tisztázzuk..
    [i]hiszen az állam CSÖKKENTETTE a villany és a gáz árát[/i]
    Te hoztad fel a gázt, nem is értettem miért. Aztán megcáfoltam és most menekülsz:D Az árammal sem más a helyzet, kotorj már utána gúglin vagy a csekkjeid között. Gondolom azért nincs, mert a gondozód intézi ezeket beszámíthatatlanság miatt, esetleg szüleiddel laksz még?:D

    Azt meg ne hívjuk már adókedvezmények ha valamire nincs regadó.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Jó, és melyik elektromos autó megy földgázzal földműveském?

    [i]“Visszatérve az eredeti témára, ezt is linkelték neked, csak nem tudsz rá reagálni, mert betonhülyeségeket beszéltél és önmagad kéne meghazudtolni”[/i]

    Ha el is olvastad volna azokat – ja meg meg is értetted volna, de hát ezt azért végképp nem várhatom el tőled -, akkor nem beszéltél volna ismét betonhülyeségeket. Még az “energia ugyanaz mint a teljesítmény” IQ bajnokunk benyögése ELŐTT leírtam mi a helyzet a témában, de ezt sem fogtad fel. Most szokás szerint hónapokig fogsz kuncsorogni hogy reagáljak már rá, amit persze már azelőtt megtettem mielőtt megjelent volna az amire reagálni lehetett volna, de neked ez jól láthatóan magas. LOL! 🙂

    [i]“van különadó és lesz mindenhol ahogy terjednek az elektromos autók, sőt egyre nagyobb mértékű lesz, ahogyan a jelenlegi bevételek csökkennek”[/i]

    Aha persze móricka. Akkor mesélj szépen, Japánban, Norvégiában ahol a legjobban terjednek a világon, milyen különadók vannak rájuk és azok hogyan nőnek? LOL! 🙂 Egyelőre negativ különadók vannak, amit vagy közvetlenül vagy adókedvezmény formájában lehet igénybe venni. Puff neki, megint bemutattál egy szép arcon csúszást. 😛
    Erről annyit hogy neked mi a logikus. 😉

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“de itthon se kedvezmény se logikusan kiszámolt sarcok nincsenek”[/i]

    Hülyeség. A regisztrációs adó nulla rájuk. Ez felfogható kedvezménynek is. Néhány városban nem kell parkolási díjat fizetni, ez is kedvezmény. Olyan külön sarc meg nincs az elektromosokra ami ne lenne másra.

    Igen, új adókat szeretnek bevezetni, de nem vezettek be itt ilyet, ámde olcsóbb lett az áram, úgyhogy ezt veheted negatív adónak is, csak hogy valamiben neked is igazad legyen. 😛

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    http://jozanparaszt.info/cikkek/parasztvakitok/mennyivel-emelte-a-gaz-arat-2010-ota-a-fidesz.html
    Ezer másik táblázatból is kijön az eredmény, ezt csak a domain neve miatt választottam, csak neked:D
    Szóval te a reklámnak hiszel, én meg tudom mert fizetem. Melyikünk is él álomvilágban?:D
    Visszatérve az eredeti témára, ezt is linkelték neked, csak nem tudsz rá reagálni, mert betonhülyeségeket beszéltél és önmagad kéne meghazudtolni, van különadó és lesz mindenhol ahogy terjednek az elektromos autók, sőt egyre nagyobb mértékű lesz, ahogyan a jelenlegi bevételek csökkennek. Nem azért mert én mondom, hanem mert ez így logikus.
    Kuplungozhatsz nyugodtan, én egyszer tévedtem de verheted rá évekig:D

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Örülök, hogy a 10%-os médiakampány ennyire magával ragadott. Azt már tudom, hogy más intézi a rezsi ügyeidet, különben nem írnád ilyen büszkén.”[/i]

    Aki sokadjára is kuplungot keres a HSD hibridekben attól nem meglepő. hogy a legegyszerűbb mondatba is egetverő marhaságokat képzel bele.

    [i]“Attól, hogy egyeseknek nem tetszik, az állam nem fog hagyni egy rést sem a megszokott bevételeihez képest. Ha nem külön adó, akkor sima, de valakinek kevesebb pénze lesz és az a fogyasztó lesz, hidd el:D”[/i]

    Pont ezt a marhaságot hallgatom évek óta az óbégatóktól. Egy cseppet sem zavarja őket, hogy a tények azonnal cáfolják őket, mint ahogyan téged sem zavart egy cseppet sem hogy egy csomószor elmondtam hogy nincs semmilyen kuplung a HSD-ben, te makacsul kitartottál mellette (csak hogy 1-et említsek a 9 buktádból 😉
    Most is szépen elintézted magad, hiszen az állam CSÖKKENTETTE a villany és a gáz árát, ezáltal az ebből származó saját bevételei is CSÖKKENTEK a kisebb áfa alap miatt, de téged ez nem tántorít el a mantrád mormolásától, sőt, még veszed a bátorságot azt állítani, hogy annak ellenére hogy tökéletesen az ellentéte történik annak mint amit hajtogatsz, azért higgyem azt el. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Na igen, mondjuk ez még minimális teher az adókedvezménnyel szemben, de itthon se kedvezmény se logikusan kiszámolt sarcok nincsenek. Az új adókat viszont kedveli szeretik bevezetni.

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    márpedig az elektromos autóra az adót van ahol bevezették:

    [url]http://privatbankar.hu/ado/megadoztatjak-az-elektromos-autokat-25384[/url]4

    Hiú ábránd hogy egy az anyagiakra épülő gazdaságban valami ingyen lesz, vagy fillérekbe fog kerülni, HA az a gazdaságból von el pénzt.(legyen az ÁFA, vagy valamilyen adó)
    Azt adó formájában így vagy úgy beszedik.Tetszik nem tetszik ez van.

    Sőt, az elektromos autóktól sincs elájulva mindenki, legfőképp azok akik már vettek:
    [url]
    http://www.origo.hu/auto/20130325-harombol-egy-tulajdonos-nem-venne-tobbet-elektromos-autot.html%5B/url%5D

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Apa keeezdőőődííík:D
    Én nem álmodoztam róla, csak beszélgetésre érdemesnek találtam a témát. Bár az vidivel volt, nem veled.
    Örülök, hogy a 10%-os médiakampány ennyire magával ragadott. Azt már tudom, hogy más intézi a rezsi ügyeidet, különben nem írnád ilyen büszkén. Attól, hogy egyeseknek nem tetszik, az állam nem fog hagyni egy rést sem a megszokott bevételeihez képest. Ha nem külön adó, akkor sima, de valakinek kevesebb pénze lesz és az a fogyasztó lesz, hidd el:D

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    A külön adókról csak a hozzá nem értők álmodoznak reménytelenül évek-évtizedek óta. Lógó orruk még jobban megnyúlt amikor a különadó helyett 10%-os árcsökkentést kaptak nemrég az arcukba amely csökkenés könnyen lehet hogy hamarosan folytatódni is fog. Ennyit a hazai elektromos járművek különadójáról meg az abszolút agylövésről, az áram jövedéki adóval történő terheléséről. LOL! 🙂

    Az USA néhány államában pedzegetett adó meg így is csak töredéke lenne az olajos járművek üzemanyagba épített adójához mérve átlagos évi futásteljesítmény mellett. Persze akinek szokás szerint fogalma sincs arról, hogy miről beszél, annak hatalmas tétel ez is. 😉

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    Ez a külön adó érdekes téma, gondolom akkor itthon is megjelenik pár év múlva. Jöhetne egy témába vágó cikk, hogy ne ezt kelljen szét offolni:)

  • 2017.10.30. at 04:22
    Permalink

    [i]“Amerikában fog készülni az ott is fejlesztett Chevrolet Spark EV,
    áraként korábban 32 500 dollárt hallhattunk”[/i]
    Ha figyelembe veszem azt, hogy vadi új 2,5 L-es 4 hengeres NISSAN ALTIMA-t, ami az USA-ban igen népszerű, 17.000$-ért meg lehet csípni, (tartós, hosszú útra is kényelmes, megbízható portéka) ez ahhoz képest rendkívül drága.
    Továbbá azt is bekalkulálhatjuk, hogy a tisztán elektromos autókra külön adó kivetése folyamatban, (mivel mentes az üzemanyagokat terhelő adóktól, mert azért ott is van, csak nem akkora mint Európában) akkor meg pláne drága.

Vélemény, hozzászólás?