Kinyírják a Nissan Z-sorozatát?

Valószínűleg utód nélkül marad a Nissan 370Z

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hibridek, villanyautók, alternatív hajtáskombinációk, kis fogyasztás, SUV-k, ez csak egy pár olyan, ami az autóőrülteket lelombozhatja. Na meg az, hogy ezekért a Nissan beáldozza a Z-sorozatot.


Ha alternatív hajtáskombinációkról van szó, a Nissan, meg úgy általában a japánok élen járnak mind fejlesztésben, mind pedig sorozatgyártású autókkal is. Ugyanez a mondat viszont igaz a sportkocsikra és a színtiszta vezetési élmény megalkotására is, hiszen ott a Mazda MX-5, ami díjak és túlzások nélkül is a világ egyik legjobb autója, de mondhatnánk a Toyota Suprát, GT86-ot, a Honda NSX-et, a Nissan Skyline-t, vagy GT-R-t és a kisebb 370Z-t is. Még jó, hogy például a Mazda még tartja magát a hagyományokhoz, ugyanis a Nissan elkezd kihátrálni a sportautók szegmenséből.
Hirdetés

A Nissan vezető mérnöke, Philipe Klein a CarAdvice-nak nyilatkozott a márka jövőjét illetően, amiben pár mondatban azt is kifejtette, hogy a sportautók szegmense igencsak szűk rétegnek szól, ráadásul egyre kevesebb az érdeklődés. A Nissannál pedig két komolyabb sportkocsi is csatasorban áll, a GT-R és a 370Z, viszont úgy néz ki, csak az erősebb maradhat. A 370Z utódjáról hivatalosan még nem, de az interjúban elmondottak alapján már letettek a japánok. A név persze marad, mi máson is jöhetne vissza a Z jelölés, mint egy SUV-n? Végülis, a Mitsubishi is ezt csinálja az Evóval. A GT-R-ért azonban nem kell aggódni, helyére minden valószínűséggel érkezik majd az utód, és ha minden igaz, hibrid hajtásláncot kap, amivel a Nismo 2,8 másodperces 100-ra gyorsulását is megdöntheti.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Kár, pedig már pletykáltak egy “390Z” nevű koncepció-modellről, de az is igaz, hogy komoly sportautó-tobzódás van Nissanéknál, és nyilvánvaló, hogy ilyenkor a kisebbiket kell nyugdíjazni. Elég sötét autós horizont rajzolódik ki, ha a jövőbe próbálunk tekinteni: a legendák sorra pusztulnak ki, hogy helyüket érdektelen, viszont masszív profitot hozó közlekedőedényeknek adják át.

  • 2017.10.30. at 17:40
    Permalink

    Mint a BMW a 6-os coupe-val… lesz nagyobb kupé (8), így a hatost megszüntetik, a név viszont tovább él a négy-öt ajtósokban (GC GT). Pedig negyven éve a hatos BMW-ről mindenkinek a coupe jutott eszébe. Mocskos üzleti érdekek nem engedik, nem engedték soha hogy a 6 és a 8 coupe egyszerre legyen a piacon (érdekes a Merci meg tudja oldani, be tudja vállalni… hiába nagyobb cég-nagyobb lehetőségek)

Vélemény, hozzászólás?