Konnektorból tölthető szabadidő-autó a Volkswagentől

Volkswagen Cross Coupe GTE concept a Detroiti Autószalonon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Emissziómentes üzemet és dinamikus menetjellemzőket, 6 másodperces százra gyorsulást ígér a Volkswagen Cross Coupe GTE concept.


Jövőre új hétüléses szabadidő-autót mutat be a Volkswagen, s annak újabb előfutára a 2015-ös Detroiti Autószalonra készített Volkswagen Cross Coupe GTE plug-in hibrid koncepció. Ez is a Volkswagen új - Amerikának szánt - dizájnvilágát mutatja, ám csak ötüléses. A Volkswagen így nemcsak azt kívánta demonstrálni, hogy új SUV-t hoz, hanem azt is, hogy igencsak szerteágazó kínálatra számíthatnak a szegmenst kedvelő amerikai vevők.
Bár az európai Volkswagenektől távol álló modellekre számíthatunk, mind a Volkswagen keresztmotoros és moduláris MQB platformjára fognak épülni. A Cross Coupe GTE koncepció hosszúsága 4847 mm, szélessége 2030, magassága 1736 mm. Klaus Bischoff vezető formatervező szerint a forma kifejezetten Észak-Amerika számára szánt, erőteljes, harcias.
A hajtáslánc sem elaprózott. Az első kerekeket 3,6 literes direktbefecskendezéses 3,6 literes V6-os benzines (280 LE, 350 Nm) és egy 54,4 lóerős, 220 Nm nyomatékú villanymotor hajtja. Az összkerékhajtás mechanikus kapcsolat helyett csak elektromos vezetékekkel és a hátsó kerekeket hajtó 115,6 lóerős, 270 Nm nyomatékú villanymotorral megoldott. A rendszerteljesítmény 360 lóerő, ami kereken 6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást ad, 229 km/órás végsebességhez elegendő . A padlólemez közepén, a "kardánalagútban" elhelyezett, konnektorból is tölthető lítium-ion akkumulátor kapacitása 14,1 kWh, ami 32 kilométeres emissziómentes hatótávhoz elegendő. Az E-Mode mellett további négy menetmód választható: Hybrid, Offroad, Battery Hold (töltésmegtartás) és Battery Charge (akkutöltés).
Hirdetés
A hajtásláncot érintő programok mellett az egyéb jellemzők is hangolhatók. Közúton Comfort és Eco, terepen sziklás, iszapos, homokos és kavicsos talajhoz finomíthatjuk az ESP-t. A terepes programokban természetesen automatikusan éled az összkerékhajtás, alacsony akkumulátor-töltés esetén a belső égésű motor generátorként szolgál, az akkumulátor pedig a fékezési energiából is táplálkozik.
A beltér a külsőhöz hasonlóan modern, a márkától megszokottan egyenes vonalakkal rajzolt. Az infotainment 10,1 colos érintőkijelzővel irányítható, a műszerblokk pedig a Passatból ismert, itt 12,3 colos "Active Info Display" színes és nagyfelbontású kijelző. Elöl sportülések, hátul 2/1 arányban osztható, sík raktérpadlót adó pad várja az utasokat a koncepcióban, mely alapján jövőre jöhet a Volkswagen - egyik - Egyesült Államoknak szánt új szabadidő-autója.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?