ElÅ‘ször hatvanasait négyhengeresÃti a Volvo
Volvo: fájó búcsú a hengerektől
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volvo egy gyilkos huszárvágással lecseréli erÅ‘forrásait, egyben nyugdÃjazza a 4 hengeresnél nagyobbakat. ElsÅ‘ként az S60-as, a V60-as és az XC60-as paletta tisztul meg.
Európában (a D4-gyel, a T5-tel és a T6-tal) most Å‘sszel debütál az új motorcsalád csak és kizárólag 2,0 literes, 4 hengeres (persze, hogy turbós, de a T6-nál kompresszorral is megtámogatott) benzines és dÃzelmotorokkal, elÅ‘ször az S60, a V60 és az XC60 kÃnálatában. Ezzel párhuzamosan az 5 és 6 hengeres, illetve az egy ideje már nem is nagyon forgalmazott 8 hengeres motoroktól fájó búcsút vehetünk - lehetett szép hangjuk, sajátos, karakteres orgánumuk, elfújta mind a zöld szél.
A saját fejlesztésű és alapból ugye mindössze két új erÅ‘forrás nem kevesebb mint nyolc régit nyugdÃjaz, s úgy fejlesztették Å‘ket, hogy elsÅ‘- és összkerékhajtással, plug-in hibrid hajtással is párosÃthatóak legyenek. A dÃzelek sorában a D2 120, a D3 150, a D4 180, a D5 230 lóerÅ‘s, mÃg benzinfronton egyelÅ‘re annyit tudni, hogy a T5 240, a T6 több mint 300 lovas lesz, s 140 lóerÅ‘rÅ‘l indul majd a skála. Titkait jó eséllyel a szeptemberi Frankfurti Autószalonon fedi fel a Volvo.