Vygor Opera: inkább tragikomédia az olasz SUV

Vygor Opera, az új olasz crossover

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindössze százötven példányt gyártanak a másfél tonnás kupé-terepjáróból, szerintünk bőven elég lesz.

Olasz formatervezés így, olasz formatervezés úgy, ha dizájnról van szó, elvitathatatlan Olaszország és az olasz tervezők hatása a művészet és az ipar területén. Ha csak a mi szempontunkból érdekes autótervezést nézzük, akkor is be kell ismerni, hogy Bertone és társai több új formát adtak a világnak, mint a világ önmagának. Van azonban egy terület, amihez, akárhogy nézzük, egyáltalán nincs érzékük, és ez nem más, mint a terepjárók világa.
A Lamborghini LM002 érdekes Hummer-paródia volt még annak megjelenése előtt, nyomokban Countach-t tartalmazott, de azért lássuk be, nem ők teremtették a SUV-kategóriát. Vagy ott van az ultragyors terepkupékat gyártó Fornasari: irgalmatlanul gyorsulnak, közel 300-zal mennek, befogadásukhoz mégis erős gyomor szükségeltetik. Folytathatnánk a De Tomaso Deauville-lel vagy épp a Maserati Kubanggal, amik szintén nem ütik meg az olasz sportkocsik vagy akár miniautók által felállított mércét.
És mégis lelkesen próbálkoznak, legújabb jelentkezőjük a toszkán Vygor Opera, amely úgy néz ki, mintha egy terepjáró padlólemezére egy kompakt kupé karosszériáját húzták volna. Mindez megfejelve Pontiacra emlékeztető orr-résszel, hármas BMW-re hajazó oldalajtókkal és lexusos hátsóval, úgyhogy mellette a BMW X6 szépen formált, egységes látványnak hat.
Műszaki alapjairól egyelőre csak annyit tudni, hogy csövekből hegesztett váza alumínium és kompozit műanyag karosszéria-elemeket visel és elöl-hátul független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, négykerék-hajtással, valamint egyelőre ismeretlen specifikációjú, 3-400 lóerős motorral mozog.
Döntsék el Önök: megtalálta-e a helyes utat az olasz cég, vagy inkább térjenek vissza a sportkocsikhoz?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 09:49
    Permalink

    Az biztos, hogy nem egy telitalálat. Azért van valami, amivel nem igazán értek egyet. A kipufogókat ért kritikával. Történetesen, a Ferrari California kéményei szinte pont így helyezkednek el, ami ugye nagyon bazári európában, de kínában szódával elmenne!

Vélemény, hozzászólás?