Nagy a baj a Volkswagennél, bukhat a cégvezér

Winterkorn bocsánatot kért a vevőktől, ám a pozíciójába is kerülhet az emissziós botrány

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volkswagen beismerte, hogy csaltak autóikkal az Egyesült Államok emisszióméréséhez. Mintegy félmillió autót visszahívás érint, a botrány Martin Winterkorn pozícióját is veszélyezteti.


Nagy a baj a Volkswagennél, miután kiderült, hogy csalt a márka az Egyesült Államokban forgalmazott 2,0 literes Clean Diesel címkével is ellátott TDI-k emissziómérésénél, a márka részvényei több mint 20%-kal estek be. A cég vezetése nem tagadta, hogy valóban módosított, csökkentett teljesítménnyel üzemeltek az autók nyitott motorháztetővel, azaz emissziómérést feltételezve, s így tudtak megfelelni az USA környezetvédelmi előírásainak. Martin Winterkorn cégvezér személyesen kért bocsánatot a vevőktől, független vizsgálóbizottságot állíttatott fel az ügyben, de az mindenképp komoly probléma, hogy egyrészt komoly presztízsveszteség érte a céget, másrészt eladott autónként akár 37 500 dolláros, azaz összességében akár 18 milliárd dolláros pénzbüntetést is kaphat a cég. Ráadásul autóit visszahívással kell az emissziós normához illesztenie, ami még kérdéses, hogy miként lesz kivitelezhető.
Hirdetés


Duplán fájhat Martin Winterkorn cégvezér feje, ugyanis eddig hiába élvezett erős támogatást a cég felügyelőbizottságától, hamarosan lejáró megbízatásának hosszabbítása most erőteljesen kérdőjelessé vált. A botrány további, nem csupán személyes kihatásokkal is járhat, az Amerikában eddig is kevésbé népszerű dízelek is veszíthetnek népszerűségükből, az eset ugyanis rávilágít arra: a gázolajos motorokkal nagyon küzdelmes a mai emissziós normák betartása. Ráadásul már Németországban, Dél-Koreában is vizsgálják a Volkswagen autóit, az árfolyamveszteség miatt dühödt részvényesek pedig kártérítést követelnek a cégtől, ugyanis úgy érzik, a botrány a nem kalkulálható kockázat volt, a vállalat nem tájékoztatta kellően a befektetőket. Lesz itt még néhány fordulat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Kérdésedre Vascsi a válasz igen!
    Büszke vagyok magamra, hogy nem merítettem ki a közösség elleni uszítás fogalomkörét. Nem akarok folyton “megölni/tarkón lőni” másként gondolkodókat, csak azért mert másképp látják a dolgokat! Ironikus és cinikus vagyok ezt elismerem, s olykor -lásd lent- igen én is átlépem a határokat, de ellentétben ezzel a szerencsétlen pszichopatával nem kívánom senki másnak sem a halálát!

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Büszke vagy magadra, Tibor? Lehetsz is, Tibor!

    (Ja, fussál a bölcsisbácsi lábához és jelentsd be magad mert megsértetted a felhasználási feltételeket. Vagy most az nem számít?)

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    De, rengeteget kihagytam, egy bő évtized alatt szerintem bőven száz feletti ilyen fehérjehalmazzal sikerült összefutnom. Azért is írtam oda, hogy és valahány név a naptárban, hogy nehogy valaki is rosszul érezze magát attól, hogy kihagyom ebből a díszes társaságból. 😉
    Persze az is lehet, hogy ennek a bandának a jelentős része az esztelen kempelen fikanikjeiből áll össze, így a tényleges elmebetegszám az jóval kevesebb. 😛

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Mit pattogsz tolószékes Antika? Nem tudod feldolgozni, hogy csak az óvodások szellemi szintjén tudsz vitatkozni és belenyomjuk a fejed a sárba? Vagyis a disznósz*rba, inszeminátor :D. Minden hirdetett ökörségedet végérvényesen megcáfoltuk, erre csak annyi volt a válasz, hogy a diesel rosszabb és hangosabb, diesel rosszabb és hangosabb, diesel rosszabb és hangosabb :D.

    Ovis, hülye gyerek, állj a sarokba és szégyenkezz sőt ha már ott vagy lődd is fejbe magad nyugodtan :D.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Ez csak a jéghegy csúcsa zöld! Vélhetően buknak majd itt más márkák is, ha ez valóban olyan nagy fiaskó, mint amilyennek most tűnik. Erre mondják, hogy “szar ügy”? 😀

    Az viszont tényleg az álszentség csúcsa, hogy ezt a legnagyobb környezetszennyező, minden kvótát magasról leszaró usa (így kicsivel) robbantja, még akkor is, ha
    – csalni végbélség, elfogadhatatlan
    – a kib….t profitot vakon hajhászni korlátoltság

    Kíváncsi vagyok a folytatásra.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Kár fárasztanod magad vele, nem fogja megérteni, genetikailag képtelen rá. zoldfulu kisgyerek egy erős 10 éve igen jól ismert koromdízel-idióta, én is már n+1 elmagyaráztam a beton fejének a tutit, de NULLA hatás. Halálpontosan ugyanazt a valósággal szöges ellentétben álló faszságot nyomja újra meg újra mint egy kiakadt gramofon és most is ugyanezt teszi. A síkmarhája még most is arcizom rándulás nélkül “modern” koromdízelekről hadovál össze-vissza meg a nem létező előnyeikről kvartyog, de soha egy kurva szót nem ugatott még arról a halálos pusztításról amit okoz.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    [i]“Információk szerint a meglepő lépés hátterében a dízelmotorok nehéz továbbfejlesztése áll. Nagyobb, nehezebb modellekben a Euro 6-os norma teljesítését már csak nitrogénodix-katalizátorral és a sokak számára igen kényelmetlen AdBlue adalékkal tudták megoldani…”[/i]

    Nos igen, óhh jaj de meglepődtem ezen, hiszen ezt legalább egy jó vastag 8 éve ugatom, hogy a végtelenül elavult halálgyár koromdízel úgy halott és úgy zsákutca ahogyan csak van. Persze mindig voltak vannak és lesznek is olyan minyon agyú barmok (lsd. pl. eszement kopasz, sheppard, “a hummer zőőődebb mint a Prius”der milan, esztelen kempelen, zoldfulu és valahány név a naptárban), akiknek a torkán bármilyen trágyát le lehet nyomni egészen ameddig bele nem döglenek az élményfosuk által okozott környezetpusztítás valamelyik következményébe és ki nem lehelik szánalmas lelküket.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Kérdésre kérdéssel válaszolok – a VW-en kívül ki nyomult még dízelekkel az USÁ-ban? Úgy tudom, senki más – a Mazda meg a GM tervezték, azt tudom. Lehet, hogy kapható volt már dízellel a Mazda 6 vagy a Chevy Cruze.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Ugyanez jutott eszembe a Volkswagennel kapcsolatos dolog kapcsán – ha a többi gyártó nem csalt akkor hogy tudták eladni a dízel autóikat a sokkal rosszabb paraméterekkel?

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    najóvan okostóni, értő olvasás zéró 😀 nem azt mondtam, hogy egy szétfújt traki nem csinál akkora nyomatékot (tudom nagyon jól és ismerem a “modern” motorokat lol), mint egy őskövület 4 ezres V8 szívó. CSAK AZT, hogy a trakit szét kell FÚJNI, hogy akkora legyen a nyomaték és legyen megfelelő LE, ennyi, semmi több (jó a szívóhoz meg nagy cm3 kell meg szétpörgetni)….nem kell mást beleképzelni, mint ami. és ettől függetlenül én már nem tartom fair-nek egy nem turbós konstrukcióval összehasonlítani….egy 1.8-as benzin turbós is tud olyat, mint a jól megboldogult V8 4-ezres….ez van, azt sem tartanám fair összehasonlításnak, ennyi.

    2.0 benya turbó tessék : AMG A45 , 380HP /450Nm

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Elképzelem, ahogy Télikukorica bácsi sír:”Es tut mir leid…brühühüüü”… Az lenne nekik a legkomolyabb büntetés, ha kitiltanák őket az észak-amcsi piacról. Lovettájuk az van bőven, a Suzukitól is kapnak most jócskán, ha a japók visszaveszik a részvénycsomagjukat – a pénzbírságot simán kifizetnék, aztán mehetne tovább a sumákgyár.

    Remélem, minden kétkedő ráébredt: a kezdetektől a Toyota csinálta jól a hibrid technológiával.

    A PSA dízel-hibridjei is megbuktak – a modellváltáskor eltűnnek a kínálatból.

    Winterkorn papa meg menjen a Mutterjába:)

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Na jó, lehet menni a sunyiba.. A szétfúőjt hülyeségeddel együtt. Amíg nem vezettél modern autót addig ne alkoss véleményt. Vagy legalább nézz meg egy-egy nyomatékgörbét.

    2.0 Dízelek 400nm-t simán hoznak. Ez a szívó V8asok tudása. Csak mivel azok kipörgethetők 6000 fölé ezért csillagészati csúcsteljesítményük van. CSÚCS. Attól még 100-150 lóerőt kapsz 2500-ná, ahogy egy 2.0 dízelnél. Vagyis egy dízel teljesítményéhez 2500nál, egy V8as kell. Vagy egy 6000-ig pörgetett szívóbenya.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Mostanában kapja a VW a pofonokat, illetve magának csinálja a bajt. Eddig a tsi motorok borzolták a kedélyeket, most meg a dízelekkel ez a csalás, az amcsik pedig kíméletlenül szét fogják szedni őket.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    investor.hu:[b]…”a cég értéke csaknem 24 milliárd euróval csökkent.

    Felfüggesztik
    Martin Winterkornt a VW ügyvezetőjét a szeptember 25-i igazgatósági ülésen mentik fel pozíciójából – írja a Guardian a Tagesspiegel értesüléseire hivatkozva. Sajtóinformációk szerint Winterkornt a Porsche jelenlegi vezére, Matthias Muller követheti majd a Volkswagen-konszern élén.

    A VW-vezér nagyon sajnálja a történteket és utolsó nyilatkozatainak egyikében a Volkswagen együttműködéséről biztosította a hatóságokat, az okozott kár teljes megtérítését ígérte – közölte a CNBC.

    A vállalat kedd reggeli közleménye szerint 11 millió dízel jármű lehet érintett a most kirobbant botrányban. “…A többi autógyár is lép
    A konkurensek sem késlekedtek a válaszlépésekkel. A Mercedes-Benznél például igen súlyos döntésre szánták rá magukat, ugyanis Stuttgartban nem a dízelmotorok továbbfejlesztése, hanem

    a paletta teljes eltörlése mellett döntöttek.
    Információk szerint a meglepő lépés hátterében a dízelmotorok nehéz továbbfejlesztése áll. Nagyobb, nehezebb modellekben a Euro 6-os norma teljesítését már csak nitrogénodix-katalizátorral és a sokak számára igen kényelmetlen AdBlue adalékkal tudták megoldani…”[/b]Hú-hú nagyb@zmeg lesz még itt.A benzin meg 600.-/liter lesz és jön a hibridkorszak.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    általánosan gondoltam, hogy fals és nem fair a hasonlítgatás. Olyan mintha egy 3 lábú kutya meg egy 4 lábú versenyt futna…. 😀 mivel a turbó elég sok pluszt ad, ezért úgy fair, ha a másik oldalon is turbósított verzióval nézzük.

    az meg, hogy eljárt volna az idő a sima szívó felett…hát, akár lehetne az is egyébként. de ez még folyamatosan alakul (vegyük csak példának okáért a mazda skyactive cuccait nagy kompresszióval – nagyobb Nm-el, nem egy zsákutca, de persze nem is versenyképes a nagy Nm és Le-k világában, de talán a mindennapi életben azok annyira nem is fontosak? csak egy kicsit, h kellőképpen biztonságos legyen). de majd a jövő eldönti….

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Már miért lenne butaság? Mondok egy példát: a 2.0 dCi 180 le és 380 Nm, a régi szívó 3.5 V6 ami a velsatisban volt 240 le és 330 Nm. Érzésre a dCi közel van az öreg szívóhoz. Az persze már egy másik kérdés, hogy itt egy turbós motort hasonlítunk szívóhoz. De mivel innen indultunk ki, ezért jogos a kolléga felvetése! Ezért mondtam azt, hogy szívó benzinesek fölött eljárt az idő. Ma a megane rs ben lévő 2.0 T motor (275 le, 360 Nm) simán tudja azt -jóval alacsonyabb fogyasztás mellett!!!- mint amit a szívó 3.5 V6 -os tudott!

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    megint a butaság…hol tud egy 2ezres SZÍVÓ DÍZEL olyat, mint egy 4 ezres SZÍVÓ BENZINES :D:D:D:D:D ne szórakozzunk már…ha meg turbóval szétfújt dízelt nézel, akkor légyszi nézzél turbóval szétfújt 4-ezres benzinest hozzá…aztán lehet pislogni 🙂

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Pont ezt írtam korábban, hogy ez csak a kezdet ki tudja kik fognak még ebbe belebukni. Mert az biztos, hogy ebből hadjárat lesz most és mindenki nagyító alá esik.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Nem tudom, de az a bűz amit eregetnek nekem marja a torkom. Elviselhetetlen, legyen az bármilyen korszerű diesel. Ezzel szemben a benzines autóknál nem érzek hasonlót. Ez szerintem azért jelent valamit. Nem feltétlenül abból kell kiindulni amit mérnek egy vizsgálat során. Mert lehet sok mindent meg nem mérnek vagy nem úgy mérnek ahogy kellene. És összességében még ha a széndioxidból keveset is ereget a levegőbe egy diesel mint egy benzines, lehet a kipufogógáz összetételét figyelembe véve sokkal károsabb.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Én egy valamit nem értek. a VW lényegesen nem produkál jobb adatokat, mint mások dízelei. Nyilvánvaló hogy mások is fel fognak kerülni a “szégyenpadra” olyan dologért ami ezek szerint mindennapos dolog, és talán minden gyártó csinál… Csak egy volt olyan hülye hogy bepróbálkozott más piacokon is, ahol nem azonosak a szabályok.

    Nem véletlen, hogy minden gyártó saját modellt fejleszt az USA piacára.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Látom nem érted a lényegét a dízelnek. Pont az a jó bennük, hogy alacsony csúcstelejsítmény mellett hatalmas nyomatékot adnak. Egy 2.0 dízel kb azt tudja mint egy leszabályozott 4.0 szívóbenzines. Csak ezeket megfogja a lóerőadó. Meg a co2 adó is.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    itt a méreten lenne a lényeg, még ami injektoros és “porlaszt” az minden termel mikroszkopikus részecskéket, csak !!!!!! Nem mind1, hogy azok bizony ki tudnak ürülni a szervezetből…..namármost a dízel 8-10x akkora nyomáson “porlaszt” ebből következik ugye, hogy jobb és tökéletesebb égés, hatásfok stb! nade, ez sokkal kisebb részecskéket is eredményez, érted. most még benzines kutatást nem néztem, de az eddigiekből kiindulva logikusnak (és reálisnak) tűnik, h a benzines után nagyobb részecskék maradnak (mivel nyolcada,tizede a nyomás/”porlasztás”), amik kiürülhetnek a tüdőből…kiürülhetnének.Ha olyan szűrőt raknánk a kocsira, ami ezeket megtudja szűrni (asszem ilyen nem is létezik), akkor el sem indulna a kocsi szerintem 😀

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Nem tu8dom te merrefelé élsz, amerer én, ott a dízelek aránya igen magas. És nem többnyire új és nem alap autókat vesznek. Mégsem látom a kormot, és nem is érzem azt a pöfékelést vagy szagot.

    Nem lehet hogy kifogtál pár magyar módra “okosan ügyesen” használt autót, amit használt sülkrumpliolajjal, kiütött szelepvezérléssel és kiiktatott részecskeszűrővel használnak?

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    El is küldik ezt a tetűt már a héten.

    Szívből kívánom, hogy a fosvágent ezért a mocskos csalásáért maximálisan szexuálják meg az USA-ban és mindenhol máshol is ezen a bolygón!
    Kis szerencsével talán még azt is végignézhetjük, hogy a többi – még nem lebukott – halálgyártó két pofára fog lakmározni a fosvágen oszló teteméből.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Nagyon egyszerű, mindössze egyetlenegy szabályt kell mindenkinek betartania: Soha ne tégy olyat mással, amit magaddal sem tennél.
    Minden más már ebből levezethető.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    A piac igényeire formálódtak olyanra a mai dízelek amilyenek. Az emberek nagy teljesítményű erős és takarékos autókat akarnak, csupán ennyi a történet! Erre tökéletes alternatíva egy jó dízel erőforrás, de az új turbós benzinesek is. A régi teherautókkal azért vitatkoznék, sorolj már be egy Debrecen-Szombathely vonalon végig egy w50-es Ifa vagy egy 280-as Ikarus mögé…… . A szívó benzinesek nem képesek teljesíteni a fenti elvárásokat, eljárt felettük az idő. (pedig hogy imádtam én is a velsatis 3.5 v6-osát):-D

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Én egyébként csodálkoztam is amikor elkezdték ezeket ott forgalmazni, hogy hogyan tudják teljesíteni az ottani normákat mert Californiában ezt a környezetvédelem dolgot elég komolyan veszik, a diesel autó fogalma teljesen ismeretlen.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    És akkor mekkora lesz még ez a balhé amikor elkezdik visszavinni az amerikaiak a kocsikat a kereskedésbe, mert nem tudja azt amit leírtak és amiért megvették őket. 😀 Mert ott az ilyen dolgokat komolyan veszik, a fogyasztóknak vannak jogaik. Érdemes visszaemlékezni a Toyota féle elcsúszó szőnyegre abból is mekkora balhé volt…..

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    A 22 éves benzin/gázos autóm meg szinte semmit nem bocsájt ki ezekhez képest… olyan tiszta a kipufogó egy deka korom nincs… a sok szar dizeles meg pöfékel, rendesen érezni ha mögötte mész az ocsmány szagot. Még a régi teherautóknak buszoknak is jobb szaga van, nem olyan kellemetlen érzés.. nagyobb részecskéket még megszűri a szervezetünk is..
    Nagyon rossz irányba mentek el, személyautóba felesleges a dízel… egy LPGs CNGs szivo benzin motor sokkal gazdaságosabb, és 100x környezetbarátabb… városba meg már rég elektromos autóval kéne mindenkinek járni…mert oda az a ideális… és már adott lenne a megfizethető technológia, csak hátráltatták egyes érdekek..

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Hehehhehehehehe. És akkor mekkora balhé lesz amikor kiderül, hogy az új motorvezérlő sw-el a motor kb fele annyi teljesítményt tud, és az összes kocsi hirtelen alulmotorizált lassú járművé válik. És tuti nem csak ott ment a tükközés, mi fog még itt kiderülni az elkövetkező hónapokban. (halkan megjegyzem esetleg más gyártóknál is) Azt hiszem ez lesz az első kegyelemdöfés a modern diesel motoroknak. Így is már mindenhol nagyon feszegetik az egészségre káros hatását még euro6-os szabvány betartása mellett is.

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    [i]“bukhat a cégvezér”[/i]

    Nagyon helyes a szemétre az ilyen tetű csalókkal akik mások halálából és megnyomorodásából hízlalják a hájas seggüket. Meg mehet utána az egész fosvágen is az összes elavult hígfos koromdízelével együtt és csatlakozhat hozzá a többi germán meg más nációjú halálgyár gyártó is!

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Besz***k! Tényleg a motorháztető nyitott állapotával feltételezték a mérést 🙂 ? Nem gondolták, hogy ezzel könnyen le fognak bukni? A konszern részéről ez hatalmas pofon a részvényekről nem is beszélve. Ezt nem gondoltam volna azért:).

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    A direkt befecskendezéses turbós benzinmotor is termel mikroszkopikus szilárd részecskéket csak nyilván nem korom formájában teszi mint a diesel motor az is éppen úgy lerakódik a tüdőben … szóval a benzinmotorok is pont olyan rákkeltőek mint a diesel annyi a különbség , hogy dieselnél látszik mivel kormól …benzinesnél meg nem ” már amelyik nem eszi az olajat ” .

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    ez most fájni fog….remélem betiltják végre a traktorokat 😀 bár az eu egységek könnyebben lefizethetőek, itt biztos marad a rákosítás szépen.

Vélemény, hozzászólás?