Bukáshegyek, meglepetés a Német ralin

WRC: szinte minden menő kiesett, először nyert a Hyundai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elképesztő csillaghullást hozott a Német rali, végül az a Neuville örülhetett, aki még a shakedownon hatalmasat bukfencezett a szőlőtőkék között.


A 13 versenyből álló ralivilágbajnoki sorozat kilencedik állomásán, a Trier központú aszfaltos Német ralin talán Kris Meeke számított a legnagyobb esélyesnek. De kiváltképp azért, mert a Rally Deutschlandon 2001 óta mindig a Citroën volt a leggyorsabb. Főleg persze a kilencszeres legjobb Sébastien Loeb révén, na de Meeke sem rossz pilóta, az autója meg egy DS3 WRC. De nem ő nyert. Nem is a vb-címvédő Sébastien Ogier, nem is a Volkswagen másik ásza, Jari-Matti Latvala, nem is Mikko Hirvonen (Ford), nem is az F1-ből érkezett Robert Kubica (Ford).
Hirdetés

Hanem Thierry Neuville, aki bár tény, hogy aszfalton az egyik legügyesebb, de ha már az elitbe idén visszatérő Hyundai valamelyik ászára kellett volna fogadni, inkább a 2013-as németországi első, rutinosabb Dani Sordóra illett volna tenni. Sordo végül második lett, azaz a koreai márka első győzelme hihetetlen kettős győzelemre sikeredett. Harmadikként a VW harmadhegedűse, Andreas Mikkelsen végzett.

A Francois Duval (2005) után második belga WRC-futamnyertes Neuville úgy diadalmaskodott (pályafutása során első ízben), hogy még a csütörtöki shakedownon bepottyant a szőlőtőkék közé… Veszélyben volt egyáltalán az indulása is, a szerelők 18 óra alatt építették újjá az i20-ast. Kellett aztán a sikeréhez nyilván, hogy Ogier vezető pozícióból rontson, hogy Latvala vezető pozícióból rontson, s hogy Meeke is vezető pozícióból rontson… Mellesleg „természetesen” Kubica is kiesett. Videón mind. Ogier számára öröm az ürömben: nem csökkent az összetettbeli előnye. Latvala ezt elszúrta, de fenemód. Folytatás három hét múlva Ausztráliában.
A 32. Német rali végeredménye (aszfalt, 17 szakasz, 313,23 km)
  1. Neuville, Gilsoul (belga, Hyundai i20 WRC) 3:07:20.2 ó (100,3 km/ó)
  2. Sordo, Martí (spanyol, Hyundai i20 WRC) + 40.7 mp
  3. Mikkelsen, Floene (norvég, Volkswagen Polo R WRC) + 58.0


Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
  1. Ogier, Ingrassia (francia, Volkswagen Polo R WRC) 187 pont
  2. Latvala, Anttila (finn, Volkswagen Polo R WRC) 143
  3. Mikkelsen, Floene (norvég, Volkswagen Polo R WRC) 110


A konstruktőri pontverseny állása (élcsoport)
  1. Volkswagen Motorsport 320 pont
  2. Citroën WRT 138
  3. Hyundai WRT 131

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?