Kemény büntetéseket kapott Michelisz és a Zengő Motorsport

WTCC, Marokkó: López és Muller is nyert, Michelisz tört, volt boldog is, de büntetést kapott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Zengő Motorsport élete Marokkóban sem volt könnyű, ennek ellenére elégedettek a hétvége eredményével, Michelisz Norbi 6. és 8. helyével.

Ötödik alkalommal indulhatott a Zengő Motorsport színeiben versenyző honfitársunk, Michelisz Norbert a WTCC marokkói futamán Marekesben, korábbi (a pályabemutató alkalmával részletezett) eredményeinél jobban szerepelt most.
Az időmérőn Michelisz a hatodik helyen végzett, így nem jutott be a kvalifikáció harmadik szakaszába. Viszont a korábban kiosztott büntetések miatt előre léphetett két helyet, így elvileg a negyedik helyről vághatott volna neki az első futamnak. Ám ezúttal neki is befigyelt egy büntetés: az időmérő utáni mérlegelésen kiderült, hogy a Zengő Motorsport Honda Civic versenyautója 3 kg-mal könnyebb a megengedettnél - valószínűleg az üzemanyagtartályt nem szívta le kellő mértékben az automata szivattyú a korábbi mérlegelések előtt. A felügyelők nem láttak idegenkezűséget vagy szándékosságot, így csak rajthelyes büntetést róttak ki Michelisz Norbertre. Ennek értelmében az első futamot a hetedik helyről kezdhette meg.
Hirdetés
A mezőnyből a svéd Rydell nem tudott rajthoz állni ezen a versenyhétvégén, mert bakteriális fertőzést kapott és kórházba került Svédországban. Családi okok miatt pedig a szerb Dusán Borkovic nem indult el, bár a szombati edzéseken és az időmérőn is részt vett.
WTCC 2015, Marokkó - az 1. futam eredményei
Versenyző Autó Idő
1. J.M. López Citroën C-Elysée 24:31.802
2. Q.H. Ma Citroën C-Elysée +0.942
3. S. Loeb Citroën C-Elysée +4.492
4. M. Bennani Citroën C-Elysée +5.405
5. Y. Muller Citroën C-Elysée +21.617
6. T. Monteiro Honda Civic +22.986
7. G. Tarquini Honda Civic +23.410
8. N. Michelisz Honda Civic +24.799
9. S. D'Aste Chevrolet RML Cruze +26.904
10. T. Chilton Chevrolet RML Cruze +30.552
11. R. Huff Lada Vesta +35.044
12. J. Thompson Lada Vesta +45.222
13. M. Kozlovskiy Lada Vesta +53.650
14. J. Filippi Chevrolet RML Cruze +54.397
15. H. Valente Chevrolet RML Cruze +3 kör
Kiesett
16. G. Demoustier Chevrolet RML Cruze
17. T. Coronel Chevrolet RML Cruze

Az első futamon a pole pozícióból a világbajnok argentin José María López indulhatott, a hazai kedvenc Mehdi Bennani mellől. A kínai Ma Csing Hua és a portugál Monteiro a második sorból, a francia Sébastien Loeb és a holland Tom Cornel pedig a harmadikból. López nagyon jól kapta el a rajtot, de a marokkói beragadt és a második és a harmadik sor elhúzott mellette. Loeb annyira jól jött el, hogy a portugált is simán lehagyta, így három Citroën került az élre. A magyar versenyző nem vesztett egy helyet sem, viszonylag simán rajtolt. Viszont a francia Hugo Valente a rajtrácson ragadt, nem tudott elindulni. Az első körben Coronel ütközött az angol Chiltonnal, melynek következtében kitört a jobb első kereke. Ez rossz hír volt a hollandnak, hiszen a második futamon az első sorból indulhatott. Loeb feljött a harmadik helyre az ötödikről, nagy csatában volt pozíciója megőrzéséért a marokkóival, de végül ő jött ki győztesen. Az első kör végén a Citroënnel versenyző francia Yvan Muller megelőzte Michelisz Norbit, majd az olasz Tarquini is, így a Zengő Motorsport pilótája a nyolcadik helyre csúszott vissza és ezt a pozícióját a leintésig sikerült megtartania. Muller volt talán ennek a futamnak a legnagyobb nyertese, mivel a 10. helyről beérkezett az ötödikre. A leintésnél egymás után öt Citroënnek lobogott a kockás zászló, az alábbi sorrendben: López, Ma, Loeb, Bennani és Muller. Michelisz Norbert nyilatkozata az első, elégedettséget még nem hozó futam kapcsán alább.

A második futam (fordított) rajtsorrendjét a korábban említett szankciók mát nem érintették, így Michelisz az ötödik helyről indulhatott. Az első rajthelyet a francia Yvan Muller szerezte meg, a holland Tom Coronel és a francia Sébastien Loeb előtt. A ROAL Motorsport vezetősége, a pilótával egyetértésben, nem kérte ki a parc fermé feloldását, az első futamon elszenvedett sérülés miatt, bár félő volt, hogy nem sikerül megjavítaniuk Coronel autóját, de vállalták a kockázatot. Igazuk lett, megoldották a feladatot és a holland felállhatott az első sorba a francia Muller mellé.
Michelisz Norbi nagyon jól kapta el a rajtot, akárcsak a portugál, Tiago Monteiró és Loeb, aki feljött a második helyre. De Micheliszt az egyenesben valószínűleg meglökte a jobbról érkező kínai versenyző. Emiatt, mint egy kártyavár, úgy hullottak az autók: a magyar fiú hozzáért a holland versenyautójához, kibillentve azt az egyensúlyából (ezért később 30 másodperces büntetést kapott). Coronel pedig meglökte Monteirót. Az ütközések miatt mind a ketten feladni kényszerültek a versenyt, Michelisz azonban bent maradt. Az első körben megelőzte a kínai Ma, és Bennani is szorongatta, mi több meg is lökte hátulról a sérült autóval versenyző magyar pilótát. Az utolsó kanyarban két Lada ütközött, melynek következtében Kozlovszkij autója ripityára tört, és sérült az angolé is, de a szerencsésebb Huff be tudta vinni az autót a boxba.
A második körben már Muller és Loeb csatázott az elsőségért, amiből az előbbi került ki győztesen, és az angol Chilton stabilan tartotta magát a harmadik helyen. Ám a mögötte lévő Valentének nem lankadhatott a figyelme López miatt, aki végül az ötödik kör elején meg tudta előzni az franciát. Az argentin ezután a Chevyt vezető angolt vette célba és próbálta hibára kényszeríteni. Egy körrel később megelőzte, így felállt az élmezőny citroënes hármasa. A kínai Ma Csing Hua kihasználva a francia márka motorerejét átrágta magát az előtte lévőkön és a hetedik körben sikerült neki is megelőznie Chiltont, így már négy Citroen volt az élbolyban. A következőkben Bennanit megforgatta Valente, de előttük valamilyen okból kicsúszott és a gumifalba csapódott a kínai versenyző, de a futamot nem adta föl és utolsóként, a 12. helyen ért célba. Michelisz Norbi büntetésével viszont az utolsó előtti helyre került fel, Norbi lett az utolsó.
WTCC 2015, Marokkó - a 2. futam eredményei a verseny után (büntetések nélkül)
Versenyző Autó Idő
1. Y. Muller Citroën C-Elysée 24:22.255
2. S. Loeb Citroën C-Elysée +0.552
3. J.M. López Citroën C-Elysée +18.113
4. T. Chilton Chevrolet RML Cruze +22.754
5. H. Valente Chevrolet RML Cruze +26.490
6. N. Michelisz Honda Civic +37.677 (büntetés +30)
7. G. Tarquini Honda Civic +39.496
8. S. D'Aste Chevrolet RML Cruze +40.215
9. M. Bennani Chevrolet RML Cruze +40.653
10. J. Thompson Lada Vesta +54.634
11. J. Filippi Chevrolet RML Cruze +55.245
12. Q.H. Ma Citroën C-Elysée +59.952
Kiesett
13. G. Demoustier Chevrolet RML Cruze
14. R. Huff Lada Vesta
15. T. Monteiro Honda Civic
16. T. Coronel Chevrolet RML Cruze
17. M. Kozlovskiy Lada Vesta

A magyar versenyző folyamatos csatában volt a középmezőnyben a jobb pozíciókért, és amíg tudta tartotta magát az erősebb motorral rendelkező versenytársakkal szemben. A marokkói az utolsó körben elfékezte magát és lekoccolta Valentét, aki ennek ellenére tudta folytatni a versenyt. Viszont így belassult Bennani autója, föltartotta Micheliszt és a mögötte haladó olasz Stefano D’Astét és az olasz Tarquinit. Norbinak végül sikerült erőből megelőznie az afrikai pilótát és behozta a Civicet a hatodik helyre. Tarquini a célegyenes ráfordítójában nagyon ügyesen hagyta maga mögött honfitársát és az utolsó métereken egy pozíciót fogott, így a hetedik helyen ért célba. Hiába autózott jól a kezdeti kocc utána Michelisz, büntetése miatt az utolsó hely lett az övé.
A futamot végül nem fejezte be: az angol Robert Huff, a portugál Tiago Monteiro, a holland Tom Coronel, az orosz Mikhail Kozlovszkij, a belga Grégoire Demoustier. A Zengő Motorsport és Michelisz a második futam után elégedetten tekintett vissza a hétvégére, Norbi második futam utáni nyilatkozata alább. A büntetés utáni érzést pedig senkinek sem kívánjuk.
Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
  1. López (argentin, Citroën C-Elysée) 53 pont
  2. Loeb (francia, Citroën C-Elysée) 43
  3. Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) 28
  4. Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) 22
  5. Muller (francia, Citroën C-Elysée) 22


A konstruktőri pontverseny állása
  1. Citroën 95 pont
  2. Honda 59
  3. Lada 1

Marokkó után hazánk következik, május első hétvégéjén a mogyoródi Hungaroringen lesz látható a WTCC ötödik és hatodik idei futama.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?