Videón a Corvette ZR1 házon belüli gyilkosa

ZL1, a legerősebb Chevrolet Camaro

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Merész lépésre szánta rá magát a Chevrolet: a Camaro csúcsmodellje, a ZL1 alaposan keresztbe tehet a házi trónt elfoglaló Corvette ZR1-nek.


A Chevrolet Corvette ZR1 nem hétköznapi sportkocsi. Az LS9 jelű, 6,2 literes, alumínium blokkos, V8-as motorja - köszönhetően a kompresszoros feltöltésnek - 638 lóerős, és ezzel a nemzetközi mezőnyben is elismerésre méltó menetteljesítményekre képes. Bár egy Ferrarihoz viszonyítva szinte ingyen van, azért a 111 000 dolláros alapár a tengerentúlon is tisztességes összegnek számít. És itt kerül képbe a kistestvér, a Chevrolet Camaro csúcsmodellje, a ZL1, amely biztosan nem lesz ilyen drága, ellenben úgy tűnik, nagyon gyorsan lehet majd vele repeszteni. Az LSA erőforrás természetesen V8-as, 6,2 literes, kompresszoros, és szám szerint ugyan gyengébb, mint a Corvette ZR1, de az 557 lóerő, illetve a 677 Nm forgatónyomaték nem igazán ad okot panaszra. Amerikai típustól szokatlan, hogy automata helyett hatfokozatú manuális sebességváltó birkózik meg a bődületes erővel, konkrétan egy Tremec TR-6060 szerkezet. A futómű felvonultatja a Magnetic Ride Control névre hallgató csodát, a fékeket pedig az olasz Brembo szállította, előre 6, hátra 4 dugattyús nyergekkel, 365 milliméteres tárcsákkal. A 20 colos felnikre Goodyear Supercar F2 gumikat húznak. Az utastérben Bosto Acoustic hifi kényezteti a fület - szerintünk a V8-as hangjával nehéz konkurálni -, és olyan tartozékok is járnak a ZL1-hez, mint a Head up Display, vagy éppen a visszapillantóba integrált tolatókamera.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?