BMW 3-AS SOROZAT

3-AS SOROZAT (1934-2015)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
1934-2015

tovább »

3-AS SOROZAT (1934-2015)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
1934-2015

tovább »

3-AS SOROZAT (1982-1993)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
1982-1993

tovább »

3-AS SOROZAT (1991-1998)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
1991-1998

tovább »

3-AS SOROZAT (1998-2005)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
1998-2005

tovább »

3-AS SOROZAT (2005-2011)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2005-2011

tovább »

BMW 3-AS SOROZAT története

A 3-as sorozat a BMW legnépszerűbb, egyben piaci szempontból a legfontosabb modellje. A típus sikertörténete 1975-ben kezdődött, ekkor mutatták be a müncheni Olimpiai Stadionban az első - E21 kódjelű - hármast, amely kizárólag kétajtós karosszériával készült. Újdonságnak számított a vezető felé fordított középkonzol, ami sokáig jellemezte a BMW-k utastéri kialakítását. Kezdetben négy-, 1977-től már hathengeres motorok is szerepeltek a palettán - a sorozat csúcsát a befecskendezős, ikerfényszórós 323i jelentette. [br] 1982-ben debütált a második generáció, a közismert E30, amely klasszikus négyajtós, kétajtós kupé, vászontetős kabrió, végül legutoljára kombi (Touring) karosszériával igazodott a vásárlói igényekhez, alaposan lekörözve ezzel legnagyobb vetélytársát, a kizárólag limuzinként árusított Mercedes 190-est. Igazi kuriózumnak számított a 325iX, az első összkerékhajtásos BMW, valamint ebben is megjelent 324d és 324td jelzéssel a hathengeres dízel. A típus sportváltozata már születésekor legendává vált, az M3 először 2,3, majd 2,5 literes, négyhengeres motorral futott, és idővel M3 Cabrio is készült. [br] 1990-ben, a harmadik generációnál a bajorok azt kommunikálták, hogy soha nem volt egy BMW ennyire új, de az E36 kezdetben minőségi problémákkal küzdött. A szép sorban tálalt limuzin, kupé, kombi (Touring) és kabrió mellett 1995-ben a szokatlan formájú, háromajtós Compact is bemutatkozott, míg az M3 286 lóerővel szerzett magának további híveket. A ráncfelvarrásnál csak apró külső és belső módosításokat hajtottak végre, a kupékat Ci betűkkel jelölték, de többek között az M3 sorhatosa is 321 lóerősre izmosodott. [br] Tartva a 8 esztendős ritmust, a negyedik 3-as sorozat, az E46 német precizitással 1998-ban jelent meg. Egy évvel később a Touring és a Coupe karosszériák is elkészültek. A konkurencia erősödése indokolttá tette az xDrive összkerékhajtás bevezetését, és a kezdeti kudarc ellenére a Compact kapott még egy esélyt. Az M3 megtartotta a soros hathengeresét, de 343 lóerővel már-már a végletekig kihegyezték az M GmbH-s mérnökök. 2001-ben a modellfrissítés még vonzóbbá tette az E46-ot, az amúgy sem szegényes motorkínálatot a common-rail dízelekkel bővítették, és 360 lóerővel az összes bőrt lehúzták az M3-ról a fehér hollónál is ritkább CSL, valamint GTR változatokkal. [br] Menetrend szerint leplezték le az újabb generációt, a 2005-ös születésű E90-est. A Compact eltűnt a süllyesztőben, ellenben a Cabrio elektromosan mozgatható fémtetőt kapott a korábbi többrétegű vászon helyett. 2007-ben a száguldás szerelmesei az aktuális M3-asnak örülhettek, ebbe vadonatúj, 4.0 literes, 420 lóerős V8-as került. [br] 2009-ben mélyreható, de nem látványos ráncfelvarráson esett át az E90, ami nem csak a külsejét érintette. A négyhengeres és manuális váltóval szerelt modelleket start/stop automatikával látták el az EfficientDynamics jegyében, és a kétliteres dízelhez is elérhetővé vált az xDrive összkerékhajtás. [br] Az F30-as, lámpáival a veséket súroló hatodik nemzedék 2011 őszén Münchenben debütált, forgalmazása 2012 tavaszán kezdődött. Minden motor turbós, stop-startos és igen takarékos lett, az automata váltó már 8 fokozatú. Válaszul a helykínálatot illető jogos kritikákra alaposan meg is nőtt az autó. A limuzin és az F31-es kombi mellé 2013-ban érkezett egy ötajtós, nyújtott tengelytávú, F34-es kódjelű Gran Turismo változat is az 5 GT kistestvéreként. Kínában - és kínai gyártással - egy nyújtott tengelytávú szedán is megjelent F35-ös kóddal, míg a 3 ActiveHybrid egy benzines hibrid prémiumlimuzin a 335i alapján 4 km-es elektromos hatótávval. 2014-től M3-as jelvényt már csak a szedán visel, az izomkupé a polgáribb kupékkal, a kabrióval és egy új kasztnival, a Gran Coupéval együtt 4-es típusjelzést kapott.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Dél-Korea három Ferrari Enzójából az egyik oszlopnak ütközött

Vigyázat, fájni fog! Kettévágta az oszlop a Ferrari orrát

38 perce – Autósvilág hírei

Nem tudni, hogy lehet-e gazdasági totálkárról beszélni a dél-koreai Ferrari Enzónál, amely egy parkolóban ütközött oszlopnak.


Mégis lehet az A1-nél kisebb autója az Audinak

Városi miniautót tervez az Audi

4 órája – Autósvilág hírei

Megint elővehetjük az ötéves poént: mi lesz az új Audi kisautó neve, talán A0, vagy A-1?


Lóerők Éjszakája - június 6-án Tökölön

Ne tökölj, irány Tököl! Jön a Lóerők Éjszakája Videó

6 órája – Autósvilág hírei

Június első szombatján ismét Lóerők Éjszakája. Több mint tíz különféle autós program egyetlen éjszaka, egyetlen helyszínen.


Használtautó.hu

RENAULT MEGANE Grandtour 1.6 Dynamique Plus

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

LADA 1200 S 21013

LADA 1200 S 21013

Ár: 149.000 Ft

Évjárat: 1986 / 4

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.25 Titanium

FORD FIESTA 1.25 Titanium

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ SL 500 (NEM RESTAURÁLT)

MERCEDES-BENZ SL 500 (...

Ár: 11.300.000 Ft

Évjárat: 1984 / 11

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA 1.3 CDTI EcoFlex Selection Start-Stop Nagy Navi-Tolatóradar

OPEL MERIVA 1.3 CDTI E...

Ár: 2.750.000 Ft

Évjárat: 2012 / 8

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész