BMW 3-AS SOROZAT

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

BMW 3-AS SOROZAT története

A 3-as sorozat a BMW legnépszerűbb, egyben piaci szempontból a legfontosabb modellje. A típus sikertörténete 1975-ben kezdődött, ekkor mutatták be a müncheni Olimpiai Stadionban az első - E21 kódjelű - hármast, amely kizárólag kétajtós karosszériával készült. Újdonságnak számított a vezető felé fordított középkonzol, ami sokáig jellemezte a BMW-k utastéri kialakítását. Kezdetben négy-, 1977-től már hathengeres motorok is szerepeltek a palettán - a sorozat csúcsát a befecskendezős, ikerfényszórós 323i jelentette. [br] 1982-ben debütált a második generáció, a közismert E30, amely klasszikus négyajtós, kétajtós kupé, vászontetős kabrió, végül legutoljára kombi (Touring) karosszériával igazodott a vásárlói igényekhez, alaposan lekörözve ezzel legnagyobb vetélytársát, a kizárólag limuzinként árusított Mercedes 190-est. Igazi kuriózumnak számított a 325iX, az első összkerékhajtásos BMW, valamint ebben is megjelent 324d és 324td jelzéssel a hathengeres dízel. A típus sportváltozata már születésekor legendává vált, az M3 először 2,3, majd 2,5 literes, négyhengeres motorral futott, és idővel M3 Cabrio is készült. [br] 1990-ben, a harmadik generációnál a bajorok azt kommunikálták, hogy soha nem volt egy BMW ennyire új, de az E36 kezdetben minőségi problémákkal küzdött. A szép sorban tálalt limuzin, kupé, kombi (Touring) és kabrió mellett 1995-ben a szokatlan formájú, háromajtós Compact is bemutatkozott, míg az M3 286 lóerővel szerzett magának további híveket. A ráncfelvarrásnál csak apró külső és belső módosításokat hajtottak végre, a kupékat Ci betűkkel jelölték, de többek között az M3 sorhatosa is 321 lóerősre izmosodott. [br] Tartva a 8 esztendős ritmust, a negyedik 3-as sorozat, az E46 német precizitással 1998-ban jelent meg. Egy évvel később a Touring és a Coupe karosszériák is elkészültek. A konkurencia erősödése indokolttá tette az xDrive összkerékhajtás bevezetését, és a kezdeti kudarc ellenére a Compact kapott még egy esélyt. Az M3 megtartotta a soros hathengeresét, de 343 lóerővel már-már a végletekig kihegyezték az M GmbH-s mérnökök. 2001-ben a modellfrissítés még vonzóbbá tette az E46-ot, az amúgy sem szegényes motorkínálatot a common-rail dízelekkel bővítették, és 360 lóerővel az összes bőrt lehúzták az M3-ról a fehér hollónál is ritkább CSL, valamint GTR változatokkal. [br] Menetrend szerint leplezték le az újabb generációt, a 2005-ös születésű E90-est. A Compact eltűnt a süllyesztőben, ellenben a Cabrio elektromosan mozgatható fémtetőt kapott a korábbi többrétegű vászon helyett. 2007-ben a száguldás szerelmesei az aktuális M3-asnak örülhettek, ebbe vadonatúj, 4.0 literes, 420 lóerős V8-as került. [br] 2009-ben mélyreható, de nem látványos ráncfelvarráson esett át az E90, ami nem csak a külsejét érintette. A négyhengeres és manuális váltóval szerelt modelleket start/stop automatikával látták el az EfficientDynamics jegyében, és a kétliteres dízelhez is elérhetővé vált az xDrive összkerékhajtás. [br] Az F30-as, lámpáival a veséket súroló hatodik nemzedék 2011 őszén Münchenben debütált, forgalmazása 2012 tavaszán kezdődött. Minden motor turbós, stop-startos és igen takarékos lett, az automata váltó már 8 fokozatú. Válaszul a helykínálatot illető jogos kritikákra alaposan meg is nőtt az autó. A limuzin és az F31-es kombi mellé 2013-ban érkezett egy ötajtós, nyújtott tengelytávú, F34-es kódjelű Gran Turismo változat is az 5 GT kistestvéreként. Kínában - és kínai gyártással - egy nyújtott tengelytávú szedán is megjelent F35-ös kóddal, míg a 3 ActiveHybrid egy benzines hibrid prémiumlimuzin a 335i alapján 4 km-es elektromos hatótávval. 2014-től M3-as jelvényt már csak a szedán visel, az izomkupé a polgáribb kupékkal, a kabrióval és egy új kasztnival, a Gran Coupéval együtt 4-es típusjelzést kapott.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

A guminyomásszenzor kötelező, a téli gumi erősen ajánlott

Holnaptól kötelező a guminyomás-szenzor az új autóknál

3 órája – Autósvilág hírei

A téli gumi még mindig nem előírás, de erősen ajánlott, a guminyomás-szenzor pedig november 1-től minden új autónál kötelező tétel.


Mazda6 sebességrekord: 24 óra 221 km/órás átlagtempóval, dízelmotorral

Sebességrekordokat döntött, kupéként is jöhet a Mazda6

6 órája – Autósvilág hírei

Nemrégiben gázolajos sebességrekordot döntött a Mazda6, most pedig itt a hír, hogy kupéként is jön a formás középkategóriás.


BMW 530d (E39), 2002 – használtteszt

Sok rajta az adó. BMW 530d (E39) használtteszt

9 órája – Használtautó

Ma már olcsónak tűnik egy E39-es BMW 5-ös. Vannak kifejezetten filléresek és emészthető árúak is. A kínálat felső harmadából néztünk egyet.


Használtautó.hu

SEAT ALHAMBRA 1.9 PD TDI Signo DIGIT KLÍMA.BŐR.XENON

SEAT ALHAMBRA 1.9 PD T...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2003 / 4

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

SUBARU LEGACY 2000 Sedan 16V 4WD

SUBARU LEGACY 2000 Sed...

Ár: 620.000 Ft

Évjárat: 1992

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW X3 2.0 d

BMW X3 2.0 d

Ár: 4.190.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 TDCi Fresh DPF 115.998KM Magyaro.i kmGarancia

FORD FOCUS 1.6 TDCi Fr...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2010 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN GOLF IV Variant 1.9 TDI Comfortline Megkímélt szép állapot

VOLKSWAGEN GOLF IV Var...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész