BMW 3-AS SOROZAT

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

3-AS SOROZAT (2014–)

3-AS SOROZAT

Évjárat:
2014–

tovább »

BMW 3-AS SOROZAT története

A 3-as sorozat a BMW legnépszerűbb, egyben piaci szempontból a legfontosabb modellje. A típus sikertörténete 1975-ben kezdődött, ekkor mutatták be a müncheni Olimpiai Stadionban az első - E21 kódjelű - hármast, amely kizárólag kétajtós karosszériával készült. Újdonságnak számított a vezető felé fordított középkonzol, ami sokáig jellemezte a BMW-k utastéri kialakítását. Kezdetben négy-, 1977-től már hathengeres motorok is szerepeltek a palettán - a sorozat csúcsát a befecskendezős, ikerfényszórós 323i jelentette. [br] 1982-ben debütált a második generáció, a közismert E30, amely klasszikus négyajtós, kétajtós kupé, vászontetős kabrió, végül legutoljára kombi (Touring) karosszériával igazodott a vásárlói igényekhez, alaposan lekörözve ezzel legnagyobb vetélytársát, a kizárólag limuzinként árusított Mercedes 190-est. Igazi kuriózumnak számított a 325iX, az első összkerékhajtásos BMW, valamint ebben is megjelent 324d és 324td jelzéssel a hathengeres dízel. A típus sportváltozata már születésekor legendává vált, az M3 először 2,3, majd 2,5 literes, négyhengeres motorral futott, és idővel M3 Cabrio is készült. [br] 1990-ben, a harmadik generációnál a bajorok azt kommunikálták, hogy soha nem volt egy BMW ennyire új, de az E36 kezdetben minőségi problémákkal küzdött. A szép sorban tálalt limuzin, kupé, kombi (Touring) és kabrió mellett 1995-ben a szokatlan formájú, háromajtós Compact is bemutatkozott, míg az M3 286 lóerővel szerzett magának további híveket. A ráncfelvarrásnál csak apró külső és belső módosításokat hajtottak végre, a kupékat Ci betűkkel jelölték, de többek között az M3 sorhatosa is 321 lóerősre izmosodott. [br] Tartva a 8 esztendős ritmust, a negyedik 3-as sorozat, az E46 német precizitással 1998-ban jelent meg. Egy évvel később a Touring és a Coupe karosszériák is elkészültek. A konkurencia erősödése indokolttá tette az xDrive összkerékhajtás bevezetését, és a kezdeti kudarc ellenére a Compact kapott még egy esélyt. Az M3 megtartotta a soros hathengeresét, de 343 lóerővel már-már a végletekig kihegyezték az M GmbH-s mérnökök. 2001-ben a modellfrissítés még vonzóbbá tette az E46-ot, az amúgy sem szegényes motorkínálatot a common-rail dízelekkel bővítették, és 360 lóerővel az összes bőrt lehúzták az M3-ról a fehér hollónál is ritkább CSL, valamint GTR változatokkal. [br] Menetrend szerint leplezték le az újabb generációt, a 2005-ös születésű E90-est. A Compact eltűnt a süllyesztőben, ellenben a Cabrio elektromosan mozgatható fémtetőt kapott a korábbi többrétegű vászon helyett. 2007-ben a száguldás szerelmesei az aktuális M3-asnak örülhettek, ebbe vadonatúj, 4.0 literes, 420 lóerős V8-as került. [br] 2009-ben mélyreható, de nem látványos ráncfelvarráson esett át az E90, ami nem csak a külsejét érintette. A négyhengeres és manuális váltóval szerelt modelleket start/stop automatikával látták el az EfficientDynamics jegyében, és a kétliteres dízelhez is elérhetővé vált az xDrive összkerékhajtás. [br] Az F30-as, lámpáival a veséket súroló hatodik nemzedék 2011 őszén Münchenben debütált, forgalmazása 2012 tavaszán kezdődött. Minden motor turbós, stop-startos és igen takarékos lett, az automata váltó már 8 fokozatú. Válaszul a helykínálatot illető jogos kritikákra alaposan meg is nőtt az autó. A limuzin és az F31-es kombi mellé 2013-ban érkezett egy ötajtós, nyújtott tengelytávú, F34-es kódjelű Gran Turismo változat is az 5 GT kistestvéreként. Kínában - és kínai gyártással - egy nyújtott tengelytávú szedán is megjelent F35-ös kóddal, míg a 3 ActiveHybrid egy benzines hibrid prémiumlimuzin a 335i alapján 4 km-es elektromos hatótávval. 2014-től M3-as jelvényt már csak a szedán visel, az izomkupé a polgáribb kupékkal, a kabrióval és egy új kasztnival, a Gran Coupéval együtt 4-es típusjelzést kapott.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Középkategóriás nélkül maradhat a Honda, nem lesz többé Accord

Véget érhet a Honda Accord pályafutása

6 órája – Autósvilág hírei

Amerikában tavaly már a kilencedik Accord jelent meg, Európában viszont a nyolcassal megszűnik a sorozat, utódja még nem ismert.


Olvasói autó: Fiat 500S

Nem új, de prémiumos, értékarányos, csábító és tüzes. Fiat 500S

10 órája – Használtautó

Több mint hét éve fut az új Fiat 500. Olyan tulajjal találkoztunk, aki már a másodiknál tart.


Jack Nicholson 1972-es Mercedes-Benz 600-asa ma múzeumi ritkaság

Ilyen a Mercedes, ami igazából Rolls-Royce

22 órája – Sztori

A korszak legjobb luxusautója, a Mercedes 600-as híres és hírhedt tulajokat vonzott. Ez a csodásan megőrzött példány Jack Nicholsoné volt.


Használtautó.hu

DACIA LOGAN 1.5 dCi Ambiance 57.015 km!!!!!!!!!

DACIA LOGAN 1.5 dCi Am...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9 PD TDI Highline 7 ÜLÉSES

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9...

Ár: 1.799.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

SEAT ALTEA 1.6 MPI Stylance

SEAT ALTEA 1.6 MPI Sty...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.4 Fresh 88.192.km

FORD FIESTA 1.4 Fresh...

Ár: 1.199.999 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL VECTRA 2.0 DTI Cosmo HIBÁTLAN

OPEL VECTRA 2.0 DTI Co...

Ár: 1.448.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész