CHEVROLET CAMARO

(2011 - 2015)

Pozitív


Dögös, múltidéző megjelenés, komoly menettulajdonságok, tisztességes minőség, szenzációs motor- és kipufogóhang, jó felszereltség, viszonylag alacsony ár

Negatív


Rossz úton rázós futómű, problémás kilátás, horror fogyasztás, határozottságot igénylő váltó, hátul szűk, várhatóan komoly értékvesztés, magas fenntartási költségek

Méret, kényelem, kidolgozás

Közel 5 méteres hosszával és több mint 1,9 méteres szélességével a Camaro igen terebélyes, szűk utcákban, mélygarázsokban nem könnyen manőverezhető azért sem, mert elég problémás belőle a kilátás. A parkolásban ugyanakkor tolatóradar és –kamera is segíti a sofőrt. Bár 2+2 személyes, hátul csupán gyermekeknek kényelmes. Elöl jókora bőrfotelekben lehet terpeszkedni, az ergonómia rendben, a felhasznált műanyagok és a kidolgozás európai szemmel legfeljebb közepes. A csomagtartó egész nagy, 384 literes, viszont szűk nyíláson át pakolható, s behúzója sincsen.

Különleges felszereltség

Egyebek mellett Xenon lámpa, napfénytető, elektromosan állítható és fűthető bőrülés, tempomat, 9 hangszórós, mélynyomós, 245 wattos Boston hifi, Head-up display is jár szériában. A klíma csak egyzónás, manuális.

Ajánlott motor

Magyarországon csak egyféle erőforrással rendelhető az autó, a 6,2 literes, V8-as, 16 szelepes, könnyűfém blokkos benzinmotor 432 lóereje és 569 Nm-e szürreálisan alacsony fordulatról is meglódítja az 1,8 tonnás autót. A motorhang csodás, a gyári 14 literes vegyes fogyasztás nem elérhetetlen, reálisabb persze a 20 l/100 km-es érték.

Biztonság

Amerikai töréstesztjén kiválóan vizsgázott, minden szempontból ötcsillagos minősítést érdemelt ki.

Típustörténet

Az aktuális - ötödik - generáció 2009-ben mutatkozott be az Egyesült Államokban 3,6 literes, 312 lóerős V6-ossal és 6,2 literes, váltótól függően 405-432 lóerős V8-as motorral. Hozzánk

végén érkezett meg kizárólag V8-as motorral, 6 fokozatú manuális vagy automata váltóval, kupéként vagy kabrióként. 2012-ben megjelent a Magyarországon nem elérhető ZL1 kompresszoros kivitel.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre