A márka története
1914-ben két testvér, név szerint Horace és John Dodge alapÃtotta a Dodge Brothers Motor Vehicle Company-t. Mondhatni, ekkorra már múltjuk volt az autóiparban, hiszen Henry Ford részére (mint résztulajdonosok) több mint tÃz éven át szállÃtottak alkatrészeket, továbbá gyártottak saját nevükkel fémjelzett bicikliket, és csapágyakat is. Néhány korai Oldsmobile tervezésében szintén részt vettek. ElsÅ‘ saját autójuk egy túrakocsi volt, amelyet hamarosan követett egy roadster, és egy négy ajtós szedán. A Dodge Model 30 olyan újdonságokat vonultatott fel, mint a 12 voltos elektromos rendszer, vagy a teljesen acélból készült karosszéria – az autók ekkor a fém burkolat alatt fa szerkezetre épültek. 1917-tÅ‘l teherautókat gyártottak az amerikai hadsereg számára, sok Dodge mentÅ‘autóként vagy csapatmozgatóként szolgált. A háború végén folytatták ezt a tevékenységet, de civilek számára is kÃnálták ezeket a járműveket.
Miután 1920-ban mindkét testvér elhunyt, a Dodge fejlesztései megtorpantak, és 1925-ben átmenetileg egy bank gyakorolta a tulajdonosi jogokat. Végül 1928-ban a Chrysler Corporation vette át a vállalatot, és specializálta a gyártást teherautókra, valamint különleges, nagy teljesÃtményű gépkocsikra. 1929-ig a korábbi modelleket gyártották kisebb módosÃtásokkal, de 1930-tól - az új koncepció szerint - a DeSoto és a Chrysler közé pozÃcionálták a Dodge árát. Ebben az évben nagyot lépett elÅ‘re a márka, bevezették a nyolchengeres motort, és 1935-ben a "Wind Stream" kinézet által váltak igen népszerűvé. A második világháborúban újra fontos szerepet kapnak a Dodge teherautók, mÃg a '60-as években ez a márka is vág egy vastag szeletet az izomautók tortájából. A Dodge jelenléte jelképes az európai piacon, nimbuszát a V10-es motorral szerelt, meglehetÅ‘sen nyers karakterű Viper sportkocsinak köszönheti, de a RAM kisteherautók sem ismeretlenek a térségben. A Caliber, a Journey és a Sebring a legújabb fejlesztéseket képviselik.