FIAT BRAVA (1995 − 2002)

Fontos a vezérműszíj cseréje 60 ezrenként vagy 3 évente.
Az eltömitődő hűtő miatt megsülhet a motor.
Zörögnek a beltéri műanyagok.
Meghibásodásra hajlamos katalizátor.
Kopogó futómű, egyenetlen gumikopás.

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

4 fajta motor

82-114 LE

1242-1747 cm³

1 féle karosszériával

Dízel:

2 fajta motor

66-105 LE

1910-1929 cm³

1 féle karosszériával

Pozitív

Olcsón beszerezhető és egész költségkímélő módon fenntartható, élhető, tágas alsó-középkategóriás autó, gondos karbantartás mellett egész megbízható, jó motorokkal.

Negatív

Sok a fapados és a leharcolt példány, nem olyan jó vezetni mint Bravo testvérmodelljét, sosem számított kifinomult típusnak, váratlan hibákat produkálhat.

Összértékelés

3,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Jóllehet a Brava elöl-hátul egyaránt megfelelő helykínálattal bírt, de ez nem volt elég a dicsőséghez, mert a helyenként olcsó anyagokból összerakott, amúgy figyelmes megoldásokkal teleszórt utastérben folyton zörög-nyiszorog vagy épp lelazul valami. Kulccsal kikapcsolható az utasoldali légzsák, és akkoriban ez még nem volt magától értetődő, lopásbiztos kialakítást kapott a rádió, nagy ajtózsebek és mély kesztyűtartó várták az apróságokat, alapból 380 literes volt az 1165 literesig bővíthető csomagtartó, és jó a vezetési pozíció.

Különleges felszereltség

Mindenképpen faceliftes, vagyis 1998 utáni Brava-t vegyünk, azoknak már sokkal jobb az alapfelszereltsége, az első évjáratok ugyanis utasoldali légzsák és ABS nélkül léptek piacra.


Hogy megy?

Ajánlott motor

Simán bevállalható az alap 1.4-es (majd később az 1.2-es 16 szelepes) benzines, mivel a Brava egy viszonylag könnyű, alig 1,1 tonna tömegű autó. Minél feljebb lépünk, annál jobban kiderülnek a futómű hiányosságai, és a Brava különben is komótos haladásra való. Dízelből mindenképpen már közös nyomócsöveset vegyük, az egyszerre haladós és spórolós. A TD labdába sem rúghat a JTD mellett.

Vezethetőség, menetkomfort

Puhábbra hangolt mint a háromajtós Bravo testvérmodellje, ezért sem nevezhető túl vidámnak a vezetése, de a magyar útviszonyok között ez inkább áldás. Az elektronikus kormányszervót itt még csak tanulta a Fiat, de tűrhető. Ebben a kritériumban legalább jót alakít a Brava. Komfortos futóműhangolás, egész sikerült ülések, kiváló térkínálat hátul. De sajnos a szélzaj és a motormoraj bántón befurakodik nagyobb sebességnél.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Hogy a Brava szinte aprópénzért beszerezhető, az csupán az érem egyik oldala. Rengeteg a fapados, csupán egy árva klímával rendelkező modell a használt piacon, amelyek általában nem voltak gazdáik féltve őrzött kincsei, meg hát a típus sem annyira tartósságáról elhíresült, így javarészt leharcoltak. Ha mégis kifognánk egy gazdagon felszerelt, fiatalabb JTD-s példányt, az jelentheti egyetlen esélyünket a majdani könnyebb túladásra. Kész szerencse, hogy az alkatrészek java része egyáltalán nem drága, és több forrásból is gond nélkül beszerezhető, mert a legváratlanabb pillanatokban gondolhatja úgy a Brava, hogy ő most akkor makacskodik kicsit, és néhány javítás meglepően költésigényessé tud fajulni, például a nehezen orvosolható kuplungproblémák.

Biztonság

A kétcsillagos NCAP értékelésen nem sokat segít, hogy a fékrendszer azért tényleg tartós, és megfelelő lassulást idéz elő, érzékletes adagolhatóság mellett.

FIAT BRAVA (1995-2016)

Általános információk
Átlagos életkor
17 év
Átlag km
151.240 km
Adatlapok száma

Osztályzat (198 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
2,8 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (857)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1474)
  • BMW (1750)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (3)
  • CADILLAC (10)
  • CHEVROLET (455)
  • CHRYSLER (233)
  • CITROEN (1532)
  • DACIA (252)
  • DAEWOO (741)
  • DAIHATSU (89)
  • DODGE (22)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2587)
  • FORD (3376)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1311)
  • HYUNDAI (426)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (56)
  • JEEP (49)
  • KIA (366)
  • LADA (568)
  • LANCIA (210)
  • LAND ROVER (97)
  • LEXUS (98)
  • LOTUS (4)
  • MG (8)
  • MAHINDRA (2)
  • MARUTI (41)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (896)
  • MERCEDES-BENZ (1174)
  • MINI (21)
  • MITSUBISHI (750)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (956)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5408)
  • PEUGEOT (1988)
  • POLSKI FIAT (100)
  • PORSCHE (39)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3167)
  • ROVER (290)
  • SEAT (1152)
  • SAAB (191)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2040)
  • SMART (74)
  • SSANGYONG (45)
  • SUBARU (159)
  • SUZUKI (3335)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2049)
  • TRABANT (182)
  • VOLKSWAGEN (3662)
  • VOLVO (737)
  • WARTBURG (132)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
  • FORD (USA) (1)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

FIAT BRAVA

(1995-2016 )

198 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

FIAT BRAVA (1995-2016) képekben

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTUmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTUmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy

FIAT tesztek

Fiat Tipo 1.4 16V Opening Edition teszt

Lusta, de szerethető családtag - Fiat Tipo teszt

Rég járt nálunk Fiat tesztautó, ezért nagy lelkesedéssel vártuk, mit nyújt majd az új Tipo. Az alapmotornak számító 1.4-essel próbáltuk.


Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Még több FIAT teszt

Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 145 1.6 L

ALFA ROMEO 145 1.6 L

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1996

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V Sportronic Fullextrás

ALFA ROMEO 166 3.0 V6...

Ár: 429.000 Ft

Évjárat: 1999

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin/Gáz

ALFA ROMEO 156 2.0 16V Twin Spark Selespeed limitált 100-as széria

ALFA ROMEO 156 2.0 16V...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2000 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 146 1.6 T.Spark L

ALFA ROMEO 146 1.6 T.S...

Ár: 349.000 Ft

Évjárat: 1999 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 155 TS 2.0 Super

ALFA ROMEO 155 TS 2.0...

Ár: 180.000 Ft

Évjárat: 1996 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 147 2.0 T. Spark Distinctive Selespeed F1 VÁLTÓ+BŐR+TEMPOMAT!

ALFA ROMEO 147 2.0 T....

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2002 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T. Spark Progression 159000 KM!

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 549.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.6 16V Twin Spark

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 500.000 Ft

Évjárat: 2000 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 SW 2.0 16V Twin Spark

ALFA ROMEO 156 SW 2.0...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 2000 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 164 2.0 V6 TB

ALFA ROMEO 164 2.0 V6 TB

Ár: 775.000 Ft

Évjárat: 1997 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó