FIAT BRAVA (1995 − 2002)

Fontos a vezérműszíj cseréje 60 ezrenként vagy 3 évente
Az eltömitődő hűtő miatt megsülhet a motor
Zörögnek a beltéri műanyagok
Meghibásodásra hajlamos katalizátor
Kopogó futómű, egyenetlen gumikopás

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

4 fajta motor

82-114 LE

1242-1747 cm³

1 féle karosszériával

Dízel:

2 fajta motor

66-105 LE

1910-1929 cm³

1 féle karosszériával

Pozitív

Olcsón beszerezhető és egész költségkímélő módon fenntartható, élhető, tágas alsó-középkategóriás autó, gondos karbantartás mellett egész megbízható, jó motorokkal.

Negatív

Sok a fapados és a leharcolt példány, nem olyan jó vezetni mint Bravo testvérmodelljét, sosem számított kifinomult típusnak, váratlan hibákat produkálhat.

Összértékelés

3,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Jóllehet a Brava elöl-hátul egyaránt megfelelő helykínálattal bírt, de ez nem volt elég a dicsőséghez, mert a helyenként olcsó anyagokból összerakott, amúgy figyelmes megoldásokkal teleszórt utastérben folyton zörög-nyiszorog vagy épp lelazul valami. Kulccsal kikapcsolható az utasoldali légzsák, és akkoriban ez még nem volt magától értetődő, lopásbiztos kialakítást kapott a rádió, nagy ajtózsebek és mély kesztyűtartó várták az apróságokat, alapból 380 literes volt az 1165 literesig bővíthető csomagtartó, és jó a vezetési pozíció.

Különleges felszereltség

Mindenképpen faceliftes, vagyis 1998 utáni Brava-t vegyünk, azoknak már sokkal jobb az alapfelszereltsége, az első évjáratok ugyanis utasoldali légzsák és ABS nélkül léptek piacra.


Hogy megy?

Ajánlott motor

Simán bevállalható az alap 1.4-es (majd később az 1.2-es 16 szelepes) benzines, mivel a Brava egy viszonylag könnyű, alig 1,1 tonna tömegű autó. Minél feljebb lépünk, annál jobban kiderülnek a futómű hiányosságai, és a Brava különben is komótos haladásra való. Dízelből mindenképpen már közös nyomócsöveset vegyük, az egyszerre haladós és spórolós. A TD labdába sem rúghat a JTD mellett.

Vezethetőség, menetkomfort

Puhábbra hangolt mint a háromajtós Bravo testvérmodellje, ezért sem nevezhető túl vidámnak a vezetése, de a magyar útviszonyok között ez inkább áldás. Az elektronikus kormányszervót itt még csak tanulta a Fiat, de tűrhető. Ebben a kritériumban legalább jót alakít a Brava. Komfortos futóműhangolás, egész sikerült ülések, kiváló térkínálat hátul. De sajnos a szélzaj és a motormoraj bántón befurakodik nagyobb sebességnél.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Hogy a Brava szinte aprópénzért beszerezhető, az csupán az érem egyik oldala. Rengeteg a fapados, csupán egy árva klímával rendelkező modell a használt piacon, amelyek általában nem voltak gazdáik féltve őrzött kincsei, meg hát a típus sem annyira tartósságáról elhíresült, így javarészt leharcoltak. Ha mégis kifognánk egy gazdagon felszerelt, fiatal JTD-s példányt, az jelentheti egyetlen esélyünket a majdani könnyebb túladásra. Az alkatrészek olcsók. Kész szerencse, hogy az alkatrészek java része egyáltalán nem drága, és több forrásból is gond nélkül beszerezhető, mert a legváratlanabb pillanatokban gondolhatja úgy a Brava, hogy ő most akkor makacskodik kicsit, és néhány javítás meglepően költésigényessé tud fajulni, például a nehezen orvosolható kuplungproblémák.

Biztonság

A kétcsillagos NCAP értékelésen nem sokat segít, hogy a fékrendszer azért tényleg tartós, és megfelelő lassulást idéz elő, érzékletes adagolhatóság mellett.

FIAT BRAVA (1995-2014)

Általános információk
Átlagos életkor
15 év
Átlag km
149.645 km
Adatlapok száma

Osztályzat (192 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
2,8 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (846)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1454)
  • BMW (1729)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (5)
  • CADILLAC (9)
  • CHEVROLET (436)
  • CHRYSLER (219)
  • CITROEN (1497)
  • DACIA (241)
  • DAEWOO (718)
  • DAIHATSU (88)
  • DODGE (20)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2550)
  • FORD (3322)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1280)
  • HYUNDAI (409)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (54)
  • JEEP (47)
  • KIA (348)
  • LADA (563)
  • LANCIA (201)
  • LAND ROVER (93)
  • LEXUS (95)
  • LOTUS (4)
  • MG (7)
  • MAHINDRA (2)
  • MARUTI (40)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (871)
  • MERCEDES-BENZ (1156)
  • MINI (21)
  • MITSUBISHI (729)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (935)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5290)
  • PEUGEOT (1959)
  • POLSKI FIAT (99)
  • PORSCHE (37)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3115)
  • ROVER (278)
  • SEAT (1137)
  • SAAB (184)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2015)
  • SMART (69)
  • SSANGYONG (40)
  • SUBARU (156)
  • SUZUKI (3293)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2011)
  • TRABANT (177)
  • VOLKSWAGEN (3605)
  • VOLVO (719)
  • WARTBURG (130)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

FIAT BRAVA

(1995-2014 )

192 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

FIAT BRAVA (1995-2014) képekben

NCAP (törésteszt) eredmény

FIAT BRAVA (1995-2014)

Eredmény Pont

Felnőtt utas (Adult occupant)

16

Gyalogos (Pedestrian)

11

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTUmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTUmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy

FIAT tesztek

Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Hét ülés nagy térben - Fiat Dobló teszt

Hét ülést és csöppnyi poggyászteret vagy öt ülést és óriási csomagteret egyaránt adhat a Fiat Dobló, melyet legésszerűbb motorjával kaparintottunk próbára.


Még több FIAT teszt

Kapcsolódó tartalom


Az Autónavigátor ajánlja


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 156 2.0 16V T. Spark Selespeed LIMITÁLT SZÉRIA

ALFA ROMEO 156 2.0 16V...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB Felújított motorral!

ALFA ROMEO 166 2.0 V6...

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1998 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 146 1.6 T.Spark Special Edition AW

ALFA ROMEO 146 1.6 T.S...

Ár: 399.000 Ft

Évjárat: 2000 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO SPIDER 1.8 TS

ALFA ROMEO SPIDER 1.8 TS

Ár: 1.799.000 Ft

Évjárat: 2000 / 7

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD Bi-Xenon 18 Coll

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2001 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T.S.

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD Progression

ALFA ROMEO 156 SW 1.9...

Ár: 879.000 Ft

Évjárat: 2001 / 8

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD Progression Bőr belső. klíma

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD...

Ár: 780.000 Ft

Évjárat: 2001 / 9

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 147 2.0 T. Spark Distinctive Selespeed

ALFA ROMEO 147 2.0 T....

Ár: 930.000 Ft

Évjárat: 2001 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD Distinctive 77.ezer km futott. SZÉP ÁLLAPO

ALFA ROMEO 156 SW 1.9...

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó