FIAT BRAVA (1995 − 2002)

Fontos a vezérműszíj cseréje 60 ezrenként vagy 3 évente.
Az eltömitődő hűtő miatt megsülhet a motor.
Zörögnek a beltéri műanyagok.
Meghibásodásra hajlamos katalizátor.
Kopogó futómű, egyenetlen gumikopás.

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

4 fajta motor

82-114 LE

1242-1747 cm³

1 féle karosszériával

Dízel:

2 fajta motor

66-105 LE

1910-1929 cm³

1 féle karosszériával

Pozitív

Olcsón beszerezhető és egész költségkímélő módon fenntartható, élhető, tágas alsó-középkategóriás autó, gondos karbantartás mellett egész megbízható, jó motorokkal.

Negatív

Sok a fapados és a leharcolt példány, nem olyan jó vezetni mint Bravo testvérmodelljét, sosem számított kifinomult típusnak, váratlan hibákat produkálhat.

Összértékelés

3,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Jóllehet a Brava elöl-hátul egyaránt megfelelő helykínálattal bírt, de ez nem volt elég a dicsőséghez, mert a helyenként olcsó anyagokból összerakott, amúgy figyelmes megoldásokkal teleszórt utastérben folyton zörög-nyiszorog vagy épp lelazul valami. Kulccsal kikapcsolható az utasoldali légzsák, és akkoriban ez még nem volt magától értetődő, lopásbiztos kialakítást kapott a rádió, nagy ajtózsebek és mély kesztyűtartó várták az apróságokat, alapból 380 literes volt az 1165 literesig bővíthető csomagtartó, és jó a vezetési pozíció.

Különleges felszereltség

Mindenképpen faceliftes, vagyis 1998 utáni Brava-t vegyünk, azoknak már sokkal jobb az alapfelszereltsége, az első évjáratok ugyanis utasoldali légzsák és ABS nélkül léptek piacra.


Hogy megy?

Ajánlott motor

Simán bevállalható az alap 1.4-es (majd később az 1.2-es 16 szelepes) benzines, mivel a Brava egy viszonylag könnyű, alig 1,1 tonna tömegű autó. Minél feljebb lépünk, annál jobban kiderülnek a futómű hiányosságai, és a Brava különben is komótos haladásra való. Dízelből mindenképpen már közös nyomócsöveset vegyük, az egyszerre haladós és spórolós. A TD labdába sem rúghat a JTD mellett.

Vezethetőség, menetkomfort

Puhábbra hangolt mint a háromajtós Bravo testvérmodellje, ezért sem nevezhető túl vidámnak a vezetése, de a magyar útviszonyok között ez inkább áldás. Az elektronikus kormányszervót itt még csak tanulta a Fiat, de tűrhető. Ebben a kritériumban legalább jót alakít a Brava. Komfortos futóműhangolás, egész sikerült ülések, kiváló térkínálat hátul. De sajnos a szélzaj és a motormoraj bántón befurakodik nagyobb sebességnél.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Hogy a Brava szinte aprópénzért beszerezhető, az csupán az érem egyik oldala. Rengeteg a fapados, csupán egy árva klímával rendelkező modell a használt piacon, amelyek általában nem voltak gazdáik féltve őrzött kincsei, meg hát a típus sem annyira tartósságáról elhíresült, így javarészt leharcoltak. Ha mégis kifognánk egy gazdagon felszerelt, fiatalabb JTD-s példányt, az jelentheti egyetlen esélyünket a majdani könnyebb túladásra. Kész szerencse, hogy az alkatrészek java része egyáltalán nem drága, és több forrásból is gond nélkül beszerezhető, mert a legváratlanabb pillanatokban gondolhatja úgy a Brava, hogy ő most akkor makacskodik kicsit, és néhány javítás meglepően költésigényessé tud fajulni, például a nehezen orvosolható kuplungproblémák.

Biztonság

A kétcsillagos NCAP értékelésen nem sokat segít, hogy a fékrendszer azért tényleg tartós, és megfelelő lassulást idéz elő, érzékletes adagolhatóság mellett.

FIAT BRAVA (1995-2016)

Általános információk
Átlagos életkor
17 év
Átlag km
151.240 km
Adatlapok száma

Osztályzat (198 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
2,8 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (860)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1480)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (3)
  • BMW (1757)
  • CADILLAC (10)
  • CHEVROLET (460)
  • CHRYSLER (233)
  • CITROEN (1537)
  • DACIA (253)
  • DAEWOO (743)
  • DAIHATSU (89)
  • DODGE (22)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2596)
  • FORD (3382)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1315)
  • HYUNDAI (433)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (57)
  • JEEP (51)
  • KIA (370)
  • LADA (568)
  • LANCIA (211)
  • LAND ROVER (97)
  • LEXUS (98)
  • LOTUS (4)
  • MAHINDRA (2)
  • MARUTI (41)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (899)
  • MERCEDES-BENZ (1177)
  • MG (8)
  • MINI (21)
  • MITSUBISHI (755)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (956)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5425)
  • PEUGEOT (2000)
  • POLSKI FIAT (101)
  • PORSCHE (40)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3178)
  • ROVER (290)
  • SAAB (191)
  • SEAT (1156)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2046)
  • SMART (74)
  • SSANGYONG (46)
  • SUBARU (159)
  • SUZUKI (3339)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2055)
  • TRABANT (182)
  • VOLKSWAGEN (3671)
  • VOLVO (741)
  • WARTBURG (133)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
  • FORD (USA) (1)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

FIAT BRAVA

(1995-2016 )

198 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

FIAT BRAVA (1995-2016) képekben

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTUmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTUmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy

FIAT tesztek

Fiat Tipo 1.4 16V Opening Edition teszt

Lusta, de szerethető családtag - Fiat Tipo teszt

Rég járt nálunk Fiat tesztautó, ezért nagy lelkesedéssel vártuk, mit nyújt majd az új Tipo. Az alapmotornak számító 1.4-essel próbáltuk.


Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Még több FIAT teszt

Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 145 1.4 Sok Műszaki jó szerkezeti áll

ALFA ROMEO 145 1.4 Sok...

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1997 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD Distinctive

ALFA ROMEO 156 SW 1.9...

Ár: 549.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 147 2.0 Twin Spark Selespeed

ALFA ROMEO 147 2.0 Twi...

Ár: 549.000 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD

Ár: 690.000 Ft

Évjárat: 2001 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 146 1.6 boxer

ALFA ROMEO 146 1.6 boxer

Ár: 150.000 Ft

Évjárat: 1996

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 146 1.4 T.Spark L

ALFA ROMEO 146 1.4 T.S...

Ár: 229.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 145 1.6 TS KLÍMÁS. MEGKÍMÉLT

ALFA ROMEO 145 1.6 TS...

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 1999 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T. Spark Distinctive

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 680.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD Fantázia kék

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD...

Ár: 240.000 Ft

Évjárat: 1999 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 166 2.0 Twin Spark 16V B-101

ALFA ROMEO 166 2.0 Twi...

Ár: 690.000 Ft

Évjárat: 2000 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó