FIAT BRAVA (1995-2002)

Fontos a vezérműszíj cseréje 60 ezrenként vagy 3 évente
Az eltömitődő hűtő miatt megsülhet a motor
Zörögnek a beltéri műanyagok
Meghibásodásra hajlamos katalizátor
Kopogó futómű, egyenetlen gumikopás

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

4 fajta motor

82-114 LE

1242-1747 cm³

1 féle karosszériával

Dízel:

2 fajta motor

66-105 LE

1910-1929 cm³

1 féle karosszériával

Pozitív

Olcsón beszerezhető és egész költségkímélő módon fenntartható, élhető, tágas alsó-középkategóriás autó, gondos karbantartás mellett egész megbízható, jó motorokkal.

Negatív

Sok a fapados és a leharcolt példány, nem olyan jó vezetni mint Bravo testvérmodelljét, sosem számított kifinomult típusnak, váratlan hibákat produkálhat.

Összértékelés

3,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Jóllehet a Brava elöl-hátul egyaránt megfelelő helykínálattal bírt, de ez nem volt elég a dicsőséghez, mert a helyenként olcsó anyagokból összerakott, amúgy figyelmes megoldásokkal teleszórt utastérben folyton zörög-nyiszorog vagy épp lelazul valami. Kulccsal kikapcsolható az utasoldali légzsák, és akkoriban ez még nem volt magától értetődő, lopásbiztos kialakítást kapott a rádió, nagy ajtózsebek és mély kesztyűtartó várták az apróságokat, alapból 380 literes volt az 1165 literesig bővíthető csomagtartó, és jó a vezetési pozíció.

Különleges felszereltség

Mindenképpen faceliftes, vagyis 1998 utáni Brava-t vegyünk, azoknak már sokkal jobb az alapfelszereltsége, az első évjáratok ugyanis utasoldali légzsák és ABS nélkül léptek piacra.


Hogy megy?

Ajánlott motor

Simán bevállalható az alap 1.4-es (majd később az 1.2-es 16 szelepes) benzines, mivel a Brava egy viszonylag könnyű, alig 1,1 tonna tömegű autó. Minél feljebb lépünk, annál jobban kiderülnek a futómű hiányosságai, és a Brava különben is komótos haladásra való. Dízelből mindenképpen már közös nyomócsöveset vegyük, az egyszerre haladós és spórolós. A TD labdába sem rúghat a JTD mellett.

Vezethetőség, menetkomfort

Puhábbra hangolt mint a háromajtós Bravo testvérmodellje, ezért sem nevezhető túl vidámnak a vezetése, de a magyar útviszonyok között ez inkább áldás. Az elektronikus kormányszervót itt még csak tanulta a Fiat, de tűrhető. Ebben a kritériumban legalább jót alakít a Brava. Komfortos futóműhangolás, egész sikerült ülések, kiváló térkínálat hátul. De sajnos a szélzaj és a motormoraj bántón befurakodik nagyobb sebességnél.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Hogy a Brava szinte aprópénzért beszerezhető, az csupán az érem egyik oldala. Rengeteg a fapados, csupán egy árva klímával rendelkező modell a használt piacon, amelyek általában nem voltak gazdáik féltve őrzött kincsei, meg hát a típus sem annyira tartósságáról elhíresült, így javarészt leharcoltak. Ha mégis kifognánk egy gazdagon felszerelt, fiatal JTD-s példányt, az jelentheti egyetlen esélyünket a majdani könnyebb túladásra. Az alkatrészek olcsók. Kész szerencse, hogy az alkatrészek java része egyáltalán nem drága, és több forrásból is gond nélkül beszerezhető, mert a legváratlanabb pillanatokban gondolhatja úgy a Brava, hogy ő most akkor makacskodik kicsit, és néhány javítás meglepően költésigényessé tud fajulni, például a nehezen orvosolható kuplungproblémák.

Biztonság

A kétcsillagos NCAP értékelésen nem sokat segít, hogy a fékrendszer azért tényleg tartós, és megfelelő lassulást idéz elő, érzékletes adagolhatóság mellett.

FIAT BRAVA (1995-2002)

Általános információk
Átlagos életkor
15 év
Átlag km
149.645 km
Adatlapok száma

Osztályzat (192 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
2,8 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (842)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1446)
  • BMW (1724)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (5)
  • CADILLAC (9)
  • CHEVROLET (434)
  • CHRYSLER (218)
  • CITROEN (1487)
  • DACIA (237)
  • DAEWOO (715)
  • DAIHATSU (87)
  • DODGE (19)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2546)
  • FORD (3306)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1277)
  • HYUNDAI (403)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (52)
  • JEEP (47)
  • KIA (346)
  • LADA (562)
  • LANCIA (200)
  • LAND ROVER (91)
  • LEXUS (94)
  • LOTUS (4)
  • MG (7)
  • MAHINDRA (2)
  • MARUTI (40)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (864)
  • MERCEDES-BENZ (1147)
  • MINI (20)
  • MITSUBISHI (724)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (929)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5264)
  • PEUGEOT (1945)
  • POLSKI FIAT (99)
  • PORSCHE (37)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3099)
  • ROVER (276)
  • SEAT (1133)
  • SAAB (182)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2009)
  • SMART (68)
  • SSANGYONG (37)
  • SUBARU (154)
  • SUZUKI (3283)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2001)
  • TRABANT (175)
  • VOLKSWAGEN (3585)
  • VOLVO (717)
  • WARTBURG (130)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

FIAT BRAVA

(1995-2002 )

192 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

FIAT BRAVA (1995-2002) képekben

NCAP (törésteszt) eredmény

FIAT BRAVA (1995-2002)

Eredmény Pont

Felnőtt utas (Adult occupant)

16

Gyalogos (Pedestrian)

11

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTUmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy

FIAT tesztek

Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Hét ülés nagy térben - Fiat Dobló teszt

Hét ülést és csöppnyi poggyászteret vagy öt ülést és óriási csomagteret egyaránt adhat a Fiat Dobló, melyet legésszerűbb motorjával kaparintottunk próbára.


Még több FIAT teszt

Kapcsolódó tartalom


Az Autónavigátor ajánlja


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark Distinctive KLÍMA-ABS-6 LÉGZSÁK-GTA DESIGN

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 885.000 Ft

Évjárat: 2002 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T. Spark Distinctive Szép Megkimélt!

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 410.000 Ft

Évjárat: 2000 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 2.0 16V T. Spark Selespeed LIMITÁLT SZÉRIA

ALFA ROMEO 156 2.0 16V...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T.S.

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 555.555 Ft

Évjárat: 2000 / 4

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T. Spark Progression klima

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 190.000 Ft

Évjárat: 2000 / 10

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GTV 2.0 T.Spark L 100.400 KM

ALFA ROMEO GTV 2.0 T.S...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 1995 / 10

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V Super

ALFA ROMEO 166 3.0 V6...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD Progression Rozsdamentes. szép. kifogástal

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD...

Ár: 459.000 Ft

Évjárat: 2001 / 1

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS ÚJ MOTOR!KISEBB/NAGYOBB CSE

ALFA ROMEO SPIDER 2.0...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 166 2.0 T. Spark 16V

ALFA ROMEO 166 2.0 T....

Ár: 720.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó