FIAT PUNTO

FIAT PUNTO

(2010 - )

Pozitív


Fiatalosabb, bár kevésbé maseratis megjelenéssel hódít az alaposan felfrissített Punto. Korszerű Multiair és Multijet motorok start-stop rendszerrel, viszonylag tágas karosszéria, igényesebb utastér-kialakítás, elérhető vételár és extrák.

Negatív


Az Euro 4-es motorok már kissé elavultak, a dízelek alul még mindig gyengék. érzéketlen elektromos szervokormány, nyúlós, gumis váltó, se nem komfortos, se nem sportos futómű.

Méret, kényelem, kidolgozás

Sokat javítottak az utastér minőségérzetén a Fiat mérnökei a Grande Puntóhoz képest. A legfontosabb kezelőszervek ugyanott találhatók, de puhábbak, szebb textúrájúak az anyagok, és szebbek a formák is. Minden változatban négy irányban állítható a kormány és emelhetőek az első ülések. Zavarja a kilátást a vaskos A- és C-oszlop. Három- és ötajtós kivitelben is kapható a Punto Evo. Ezek belméreteikben egyeznek, de hátra természetesen az utóbbiban könnyebb beülni. Viszonylag tágas a hátsó láb- és fejtér, és a 275 literes csomagtartó is, melynek nyitása már a hátsó embléma megnyomásával történik. Dynamic felszereltségtől kezdve 60/40 arányban dönthető a hátsó ülés, ekkor 1030 literesre nő a raktér. Kissé nehézkes a hangfelismerős infotainment rendszer használata.

Különleges felszereltség

Szebbek a kárpitok és a burkolóanyagok a Grande Puntóhoz képest. Már az alapfelszereltség, az Active csomag is tartalmazza a két elektromos ablakemelőt, a központi zárat, a fedélzeti számítógépet, és a két fokozatban állítható elektromos szervokormányt. Mégis, a 300 ezerrel drágább Dynamicnak a legjobb az ár-érték aránya, mert ebben már benne van a manuális klíma, az osztott hátsó pad, a teljes légzsákerdő, a bőrborítású kormány és váltó, az mp3-as hifi, és a fényezett külső tükör is. Az igényesebbek üvegtetőt, statikus kanyarfényszórót, tempomatot, ülésfűtést, esőérzékelőt is rendelhetnek, az extrák ára baráti.

Ajánlott motor

A kínálat a csak városi használatra javallott, régivágású 1,2-es és 1,4-es, mindössze nyolcszelepes benzinesekkel indul, melyek csak városban érzik jól magukat. A nagyon korszerű Multiair szelepvezérlésű, 16 szelepes Euro 5-ös motorokkal azonban már autópályán is virgonc a Punto Evo, különösen a turbós, 135 lóerős 1,4-es farag kis sportkocsit az autóból. Ár-érték és fogyasztás szempontjából azonban a 105 lovas a nyerő. Eltűnt a kínálatból az 1,9-es dízelmotor, már csak a 75 és 90 lóerővel választható 1,3-as Multijet adja a dízelpalettát. Ez hidekeg zakatol, viszont takarékos, és 90 lóerővel meglehetősen gyors is, bár 1600-as fordulat alatt gyenge.

Fenntartási költség

A Grande Puntónál főleg elektronikai problémák (kapcsolók, önindító, szervo) fordultak elő, de a kormánymű is elromlott néha. Mivel a Punto Evo egy átfogó modellfrissítésnek tekinthető, valószínűleg javult a helyzet, de vélhetően továbbra is elektromos gondok adódhatnak. Összeszerelése nem olyan gondos, mint a japán autóknak. A garancia két év, de némi felárért meghosszabbítható. Viszonylag olcsók az alkatrészek és a szervizelés.

Biztonság

A Punto Evóban széria a vezetőoldali térdlégzsák, ami ritkaság, még nagyobb autóknál is. Alapfelszereltsége még két légzsákot és blokkolásgátlót tartalmaz, de olcsók az extrák, a menetstabilizáló felára például csak 60 ezer forint, az ostorcsapás ellen védő fejtámláké pedig 25 ezer. Növeli az aktív biztonságot a nappali fény és a LED-es hátsó lámpa. Töréstesztje még Grande Puntóként ötcsillagos volt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre