FIAT ULYSSE

FIAT ULYSSE

(2002 - 2014)

Pozitív


Komfortos, praktikus, jól variálható utastér, tekintélyes raktér, erős motorok, remek vezethetőség, biztonság.

Negatív


Hét üléssel nem túl nagy csomagér, újonnan magas vételár, nagy értékvesztés.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kiviteltől függően hat vagy hét embernek is tágas, finoman kidolgozott, barátságosan berendezett, de részleteiben helyenként elnagyolt kivitelezésű. A kezelőszervek ergonómiája nagyrészt rendben, de igencsak ötletszerű a középre helyezett műszeregyüttes: nehezen áttekinthető. Felhasználóbarát részletmegoldások, rengeteg segítő kütyü, (legtöbbször elektromos mozgatású) tolóajtók. Elődjénél 30 centivel hosszabb, így itt már akkor is van csomagtartó, ha az összes ülőhely bent van, öt ülés mögött már 780 literes raktér, két üléssel majdnem három köbméter rakteret kínál.

Különleges felszereltség

Hasznos, ügyes részletmegoldások, akár három tolótető, igényes berendezés. Alapból van klíma, szervokormány, elektromos ablak, egy szinttel feljebb már az ülés meg a hátsó ablak is gombnyomásra mozdul. De nem ritka a még ezeknél is dúsabban felextrázott plüss, vagy éppen bőr bútorzatú luxuskivitel sem.

Ajánlott motor

Általános igényekhez elég a 2,0-es dízel 109 lóereje, persze kellemesebb az erősebb, alig kevésbé takarékos, ráadásul különösen kulturált járású 2,2-es dízel. A 2000-es benzinessel el lehet járni, de a nagy és nehéz kocsit csak pörgetve képes némileg dinamikusabban mozgatni. A V6 bő 200 lóerejével a német autópályák mércéjével is gyors, de a fogyasztása is másik dimenzió.

Fenntartási költség

A szerkezetek tartósak, nagyobb gondok csak kivételesen adódhatnak, inkább csak kisebb zűrök fordulnak elő. Átlagosnak mondható karbantartási és javítási költségek.

Biztonság

Ötcsillagos törésteszt, az utasokra, különösen a gyerekekre (természetesen megfelelő gyereküléssel) nagyon vigyáz, de a gyalogosokat nem kíméli. Egyébként komplett biztonsági felszereltség, majdnem tökéletes, csak néhány részletmegoldás lehetne jobb, például a hátsó fejtámlák alacsonyak.

Típustörténet

09/1994Modelleinführung der Großraumlimousine (Baugleich mit Citroen Evasion, Lancia Zeta und Peugeot 806) mit zwei seitlichen Schiebetüren und bis zu acht Sitzplätzen. Motorvarianten: 2.0 (89 kW/121 PS) und 2.0 Turbo (108 kW/147 PS); ABS, Fahrer- und Beifahrerairbag serienmäßig04/1995Neuer Motor: 1.9 TD (66 kW/90 PS)06/1996Neuer Motor: 2.1 TD (80 kW/109 PS) ersetzt 1.9 TD (66 kW/90 PS)11/1996Neuer Motor: 1.8 (73 kW/99 PS)06/1998Neuer Motor: 2.0 16V (97 kW/132 PS); Motor 1.8 (73 kW/99 PS) entfällt10/1998Motor 2.0 Turbo (108 kW/147 PS) entfällt06/2000Leichte Modellpflege und neuer Motor: 2.0 16V (100 kW/136 PS); Motoren 2.0 (89 kW/121 PS) und 2.0 16V (97 kW/132 PS) entfallen09/2002Modellwechsel (Baugleich mit Citroen C8, Lancia Phedra und Peugeot 807) und neue Motorvarianten: 2.0 16V (100 kW/136 PS), 3.0 V6 24V (150 kW/204 PS), 2.0 JTD Automatik (79 kW/107 PS) mit Rußpartikelfilter, 2.0 JTD (80 kW/109 PS) und 2.2 JTD (94 kW/128 PS) mit Rußpartikelfilter; ABS, ESP, Fahrer,- Beifahrer,- Seiten- und Kopfairbag serienmäßig10/2005Motoren 2.0 16V (100 kW/136 PS) und 3.0 V6 24V (150 kW/204 PS) entfallen04/2006Neuer Motor: 2.0 JTD Multijet 16V (88 kW/120 PS) ersetzt 2.0 JTD (80 kW/109 PS); Erfüllung der Schadstoffklasse Euro406/2006Neuer Motor: 2.0 JTD Multijet 16V (100 kW/136 PS) mit Rußpartikelfilter ersetzt 2.2 JTD (94 kW/128 PS); Erfüllung der Schadstoffklasse Euro411/2006Motor 2.0 JTD Automatik (79 kW/107 PS) entfällt
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre