0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Családi autók 1,5 millióért. Melyiket érdemes keresni?

Átlagos igények szerinti családi autót kerestünk. Melyik a legjobb?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Józan fejjel gondolkodva, legfeljebb 1,5 millió forintos plafonig, de néhány extrát és 5 évnél fiatalabb kort elvárva kerestünk családi autót. Lássuk, mit találtunk.

Második generációs Focust 1,5 millió forint alatt 4 légzsákkal sok esetben csak jelentős futással kapni, de e sorozatnál is ki lehet fogni egyedien jó ajánlatokat

Második generációs Focust 1,5 millió forint alatt 4 légzsákkal sok esetben csak jelentős futással kapni, de e sorozatnál is ki lehet fogni egyedien jó ajánlatokat

Ahogyan azt korábban írtuk, a használt autók átlagos értéke kevéssel több, mint 1,5 millió forintnyi, a vásárlók közül azonban sokan szerényebb, a lélektani 1,5 millió forint alatti ársávban keresnek autókat, és áhítanak minél jobb vásárt. Ennyiért már legtöbbször elvárás az 5 évesnél fiatalabb életkor, de az alapvető biztonsági extrák, azaz a blokkolásgátló, az első és oldalsó légzsák, valamint a légkondicionáló és az első elektromos ablakmozgatás, valamint a központi zár megléte is.

Ezen paramétereknek megfelelően állítottuk be a használtautó.hu keresőjét, s leginkább arra voltunk kíváncsiak, hogy ilyen kritériumokkal milyen, legalább alsó-középkategóriás méretű, azaz családi használatra is alkalmas autókat találunk. Összesítő listánk arra mutat rá, hogy egyáltalán milyen modellekkel érdemes szemezni a fenti igényekkel.

A keresési feltételeknek megfelelő modellek

Modell Verziók Átlagos futás [km] Átlagkor Átlagár [forint] Példány
Chevrolet Evanda 2.0 16V Aut. 108 000 5 év 1 439 500 2
Chevrolet Lacetti 1.4 16V és 1.6 16V, SW 1.6 16V 48 971 4 év 1 446 428 7
Chevrolet Tacuma 1.6 16V nincs adat 4 év 1 299 000 1
Citroën Berlingo 1.4, 1.6 184 269 4,33 év 1 334 000 3
Citroën C4 1.4, 1.6, 1.6 HDi, 2.0 HDi 100 182 4,625 év 1 385 625 8
Citroën Xsara Picasso 1.6, 1.6 HDi 99 599 4,875 év 1 426 625 8
Fiat Stilo 1.4 16V 85 684 5 év 1 419 000 2
Ford Focus, Kombi 1.4, 1.6 157 977 5 év 1 445 222 9
Ford Mondeo 1.8 16V, 2.0 TDCi 148 900 5 év 1 399 500 2
Hyundai Matrix 1.6 69 000 5 év 1 390 000 1
Nissan Almera 1.5 119 000 5 év 1 290 000 1
Opel Astra Classic II, Caravan 1.4 16V 148 900 4,4 év 1 480 000 5
Peugeot 307, SW, Break 1.4, 1.6, 2.0, 1.6 HDi 123 720 4,7 év 1 423 600 10
Peugeot 407 2.0 Aut. nincs adat 5 év 1 490 000 1
Renault Megane, Grandtour, Limousine 1.4, 1.6, 1.5 dCi 109 751 4,85 év 1 425 350 20
Renault Scenic 1.4, 1.6 140 000 5 év 1 338 500 2
Volkswagen Golf Golf V 1.6 Aut, Golf IV Variant 1.6 55 000 5 év 1 370 000 2

Olcsón szerény futást leginkább a Chevrolet Lacetti ad, akár kombiként is

Olcsón szerény futást leginkább a Chevrolet Lacetti ad, akár kombiként is

Ahogyan az a táblázatból jól látható, némi szerencsével akár középkategóriás modellt, Chevrolet Evandát, Ford Mondeót vagy Peugeot 407-est is el lehet csípni 1,5 millió forint alatt, s az olcsóbb egyterűek (Chevrolet Tacuma, Citroën Berlingo és Xsara Picasso, valamint a Renault Scénic) is megjelennek, ám a kínálat zömét a családi használatra is alkalmas autók között a klasszikus alsó-középkategóriások adják.

Legfiatalabb átlagos életkorral és legszerényebb átlagos futással a Chevrolet Lacetti kapható − a márka értéktartása még nem az igazi, illetve a tulajok vélhetően a sokat kritizált, átlag feletti fogyasztás miatt nem autóztak sokat Chevy-jükkel. Egyterűt 5 év és 1,5 millió forint alatt (cikkünk írásakor) legvonzóbbat Hyundai Matrixot kapni, de lehet továbbá válogatni francia modellek közül is, Citroën Berlingo, Xsara Picasso és Renault Scénic egyaránt kínálkozik.

Citroën C4, Peugeot 307 és Renault Mégane egyaránt népes kínálattal szerepel 5 éves kor és 1,5 millió forintos vételár alatt a piacon Citroën C4, Peugeot 307 és Renault Mégane egyaránt népes kínálattal szerepel 5 éves kor és 1,5 millió forintos vételár alatt a piacon Citroën C4, Peugeot 307 és Renault Mégane egyaránt népes kínálattal szerepel 5 éves kor és 1,5 millió forintos vételár alatt a piacon

Citroën C4, Peugeot 307 és Renault Mégane egyaránt népes kínálattal szerepel 5 éves kor és 1,5 millió forintos vételár alatt a piacon

Miként az egyterűeknél, a hagyományos alsó-középkategóriásoknál is túlsúlyban vannak a keresési kritériumoknak megfelelő francia modellek, a németeknél alacsonyabb átlagos futással és árral kaphatók mind a Citroën C4, mind a Peugeot 307, mind pedig a Renault Mégane példányai. Kínálatukban egységesen léteznek 50 ezer kilométer alatti futásúak is.

Ár-érték arány kapcsán fölösleges lenne győztest hirdetni, hiszen például Volkswagen Golfból is lehet találni jó hirdetést, de csak egyet-egyet, ellenben az említett francia, illetve koreai modellek gazdag kínálatából sokkal könnyebben lehet korrekt példányra lelni − így aki 1,5 millió forintért szeretne 5 évnél nem idősebb családi járgányt, az leginkább Chevrolet Lacettit, Citroën C4-et, Peugeot 307-est és Renault Mégane-t érdemes nézzen.

Ez is érdekes lehet:
 

BMW X4 xDrive 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal...

Szolid 3,9 milliárd forintért 550 új autót vesz a rendőrség

Nagyon komoly összegért, zömében prémiumautókat vásárol a rendőrség. Döntően hazai gyártásúak...

Külföldön béreltek, lopást jelentettek, itthon értékesítettek, most lebuktak

Bérautókra szakosodott nemzetközi autótolvaj hálózatot derítettek fel a rendőrök itthon. Rajtaütésük...

Országszerte félpályás forgalomlassító demonstrációk lesznek hétfőn

December 15-én az egész országban torlódásokra és jelentős menetidő-növekedésre számíthatnak...

Tovább esik a benzin és a gázolaj ára

A töltőállomásokon is folytatódik az üzemanyagárak zuhanása, szerdától már jóval 350 forint alatt...

Féktávolság a gyakorlatban: ki mennyivel üti el a gyalogost?

Háromrészes cikksorozatunk utolsó részében több autóvezetői modellt vizsgálunk és megnézzük...

Hazudik a gyár: svédek mázsálták az új Ford Mondeót

Igen tekintélyes, 279 kilogrammos többletsúlyt mért a svéd Teknikens Värld magazin a Ford Mondeo...

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes...

Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (20 db)

Der Milan írta: 2011 november 22., kedd 23:05:04
Törölt felhasználó írta: 3 éve

Opelfan!



Volt egy 405, 1,9 szívódízelem vagy két éve adtam el. A minap ott volt nálam adagolójavításon, amikor kész lett, telefonáltam a tulajnak, hogy jöjjön érte és hozzon 18 pénzt. Megjelent egy F Astrával, szisztematikusan kipakolt belőle és kért 40 pénzt, ennyi kellett az Astrához és otthagyta. Nézem a papírjait, át sem íratta, csak üzembentartóit kötött rá. Hatezerért levették a nevéről az okmányirodában.

Tehát add össze, 40 amit kért, 12 volt az adagolós, munkadíjat magamnak nem számolok, 6 az okmányirosa, 9 a biztosítás.

Az 67-ért már legális. A kocsi hibátlan, 370-en áll az óra, kb. 500 van benne, indul, fék fog, futómű jó.

Erre futja manapság.


Nekem ne mondd, Apukámnak egy öreg Fiat Dunája van, 6 éves volt a kocsi amikor hozzánk került most 23 éves. 1.7 DS, 400.000-ret mutat az óra de vagy egy évig jártunk rossz km órával, most megy bele egy "új" adagoló mert ereszti a gázolajat már valamelyik tömítés... de valószínűbbnek tűnik egy spirál füzet hátulja hermetikkel vagy hermozállal és az ingyen megvan mert az anyagok megvannak otthon. :)

Azt mondod erre futja manapság... ebből kiindulva nem igazán értem kiknek készülnek az olyan cikkek, mint a 3 millás használt 4x4-es autók, vagy a csúcs Insignia összehasonlítások, állítom hogy az olvasók 99%-a ha nem is létminimumon de nagyon nehezen él. Elég megnézni azokat a cikkeket ahol valami áremelés van, mindenki lassan már anyázik :). Most hogy Németországban vagyok ezek a 1,5 millás gépek már nem tűnnek vészesnek, persze amikor otthon tanárként melóztam... :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 november 22., kedd 21:23:20

Opelfan!

Volt egy 405, 1,9 szívódízelem vagy két éve adtam el. A minap ott volt nálam adagolójavításon, amikor kész lett, telefonáltam a tulajnak, hogy jöjjön érte és hozzon 18 pénzt. Megjelent egy F Astrával, szisztematikusan kipakolt belőle és kért 40 pénzt, ennyi kellett az Astrához és otthagyta. Nézem a papírjait, át sem íratta, csak üzembentartóit kötött rá. Hatezerért levették a nevéről az okmányirodában.
Tehát add össze, 40 amit kért, 12 volt az adagolós, munkadíjat magamnak nem számolok, 6 az okmányirosa, 9 a biztosítás.
Az 67-ért már legális. A kocsi hibátlan, 370-en áll az óra, kb. 500 van benne, indul, fék fog, futómű jó.
Erre futja manapság.

A válaszoláshoz belépés szükséges
spingi írta: 2011 november 22., kedd 21:00:18

hol éltek ti??átlagos család hogy venne ennyiért autót?havi nettó 80-100 000 ft.-ból??

A válaszoláshoz belépés szükséges
BTO írta: 2011 november 20., vasárnap 14:09:00

minek 1.5 misi családi vasnak-ra.
kia rio ,daewoo kalos 1 misi alatt kapható a többit meg benzinre és a kötelező nyálát taknyát kicserélésre-vezérmöves dolgok-kell forditani.
ne a szomszédnak vegyünk autót.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick írta: 2011 november 12., szombat 10:32:51
spi5 írta: 3 éve

nem a kor számít hanem az állapot!


Előzmények megtekintése

A Picasso esetében azért érdekes ez a kor kérdés, mert a 2005-ösökben még az 1.6 8V 95LE-s motor van, és 2006-tól pedig az 1.6 16V 109LE-s motorral forgalmazták a kocsit (a benzinesekről van szó, csak abban gondolkodtam). Ez a motorváltás is okozza, hogy az 5 évesek kicsit dágábbak, mint a 6 évesek. Nekem egy 6 éves kocsim lett, még a 95LE-s motorral, eddig minden rendben vele.

Ahogy írod is, azt is szokták mondani, hogy az ember állapotot vesz, nem kort. De azért ezt bizonyos korlátok között kell kezelni. 10 éves kocsit akkor sem vettem volna, ha fele annyiba kerül, és (látszólag) tökéltes állapotban van. Örültem, hogy megszabadultam a 15 éves kocsimtól, ami látszólag rendben volt, soha nem volt törve (a vevő a próbaúton mondta is, hogy mennyire egyben van az autó), de egyre több apróbb gond jött elő. Mindezzel szemben olyan kocsit sem vettem volna, amelyik csak 2 vagy 3 éves, de van benne 200 ezer km. Hiába mondják, hogy pl. csak Budapest-Bécs között ingáztak vele végig autópályán, a 200 ezer km, azért csak 200 ezer.
Én 2004-esnél fiatalabb benzines egyterű kocsit kerestem, 100 ezernél kevesebb km-rel, szervízkönyvvel, olyat, amit új korában Magyarországon vásároltak. Voltak még egyéb szempontjaim az extrák terén: klíma, ködlámpa, távirányítás kp. zár, 4 elektromos ablak (amiben le tudom tiltani, hogy a gyerekek hátúl mindig lehúzzák). A Picasso megfelelt a feltételeknek, eddig elégedett vagyok vele.

A válaszoláshoz belépés szükséges
spi5 írta: 2011 november 11., péntek 20:47:47
nick írta: 3 éve

Én nyáron vettem kocsit, és éppen abban a helyzetben voltam, amiről a cikk szól. Két gyermekes család vagyunk, és éppen 1,5 millió körül kerestem kocsit. Gondolkodhattam volna drágábban is, de nem akartam hitelt felvenni. Nálam először a típus került meghatározásra. Az utóbbi időben több kombim is volt, és a két gyereknek amúgy is sok a cucca (bicikli, játéktraktor, stb.), ezért az volt az alap, hogy kombi vagy egyterű legyen. Aztán eldöntöttem, hogy egyterű lesz, olyan még nem volt eddig. Nézegettem a típusokat, először gondoltam jó lenne egy 7 személyes (néha könnyebb lenne a nagyszülőket is szállítani), de a fiatal 7 személyes drága volt, öreget meg nem akartam. Eldöntöttem, hogy 5 személyes lesz, sok típusról tájékozódtam, és végül a Citroen Xsara Picasso mellett döntöttem. 5 évest nem sikerült vennem, de egy 6 évest igen 79 ezer km-rel.


Előzmények megtekintése

nem a kor számít hanem az állapot!

A válaszoláshoz belépés szükséges
spi5 írta: 2011 november 11., péntek 20:45:15

Némelyik autó nagyon túl van értékelve csak azért mert 5-10 éves több milliót ér a gazdájuk szerint pedig sok olyan 20 év körüli autó van 2-300 000 ft. körül ami üti a számítógépekkel tele zsúfolt csodakocsikat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick írta: 2011 november 11., péntek 20:34:07

Én nyáron vettem kocsit, és éppen abban a helyzetben voltam, amiről a cikk szól. Két gyermekes család vagyunk, és éppen 1,5 millió körül kerestem kocsit. Gondolkodhattam volna drágábban is, de nem akartam hitelt felvenni. Nálam először a típus került meghatározásra. Az utóbbi időben több kombim is volt, és a két gyereknek amúgy is sok a cucca (bicikli, játéktraktor, stb.), ezért az volt az alap, hogy kombi vagy egyterű legyen. Aztán eldöntöttem, hogy egyterű lesz, olyan még nem volt eddig. Nézegettem a típusokat, először gondoltam jó lenne egy 7 személyes (néha könnyebb lenne a nagyszülőket is szállítani), de a fiatal 7 személyes drága volt, öreget meg nem akartam. Eldöntöttem, hogy 5 személyes lesz, sok típusról tájékozódtam, és végül a Citroen Xsara Picasso mellett döntöttem. 5 évest nem sikerült vennem, de egy 6 évest igen 79 ezer km-rel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2011 november 09., szerda 22:54:52

Ebből a felsorolásból az Opel és a Renault-hoz tudok érdemben hozzászólni. Az 1.4-es motorokat inkább felejtsétek el. Az astráé 90 Le a renault- 98 Le. Fogyasztásban esznek annyit mint az 1.6, viszont a menetdinamikájuk elég karcsú. Az Opel féle Ecotec motor szinte elnyűhetetlenen, viszont újkorától kezdve zabálja (szó-szerint) az olajat (ezt a gyár leírja a gépkönyvben). Ha erre oda figyeltek, akkor nem lesz vele gond! A Renault 1.4 nagyon megbízható üzembiztos motor, általában a gyújtótrafókkal szokott baj lenni. A korábbi példányokban Sagem féle volt (az hamarabb ment tönkre)- a megane II és a scenic II-nél is az első ráncfelvarrásig volt- , de a gyár a ránc plasztika után lecserélte a beszállítóját, és a Berut tett bele. Ezzel megszűntek a trafós problémák. Szóval inkább 1.6 .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 november 09., szerda 09:22:50
Török Tamás írta: 3 éve

Legújabb cikk az Autónavigátoron:műszakis autók 50,000 ft környékén/mai magyar valóság....


"...mai magyar valóság..." hát igen, nem sokan vannak akik 1,5 millát ki tudnak adni autóra. :)


Egyébként tényleg! Engem is érdekelne mit tudnak összemazsolázni 50.000 Ft-ért, aminek műszakija van, vagy csekély összegből vizsgáztatható gép. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

Dizájnból jeles, a többi meg úgysem számít - Citroën DS5 teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja, úgyis a formáiért fogja megkedvelni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

BMW sztorik: Paul Bracq egykori fődizájner mesél

Ő az a francia bácsi, aki minden idők legszebb BMW-it rajzolta Videó

12 órája – Sztori

Paul Bracq neve már évtizedes legenda, ahogy a keze munkáját dicsérő autók is azok. Bracq fődizánerként fontos nyomott hagyott a BMW-n is.


Visszapillantó: 30 éves a Saab 9000

Szentségtörő kocka: 30 éves a Saab 9000 Videó

21 órája – Sztori

Nem gengszterautó, de mivel nem is német, az értékvesztése hatalmas. Legenda a csereszabatos Croma ajtókról és a svédek elamerikásodásáról.


Sirályszárnyas Mercedes egy kubai erdő széléről az új Degler Kuba naptárban

Ez talán 2015 legmenőbb autós naptára Videó

Tegnap – Sztori

Kuba elszigeteltsége okán évekig nem érkezett új autó az országba. A Degler naptár képei közt azonban van, ami túlmutat ezen a sablonon.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 2.0 TDCi Titanium Magyarországi!!1.Tulajdonos

FORD FOCUS 2.0 TDCi Ti...

Ár: 5.430.000 Ft

Évjárat: 2013 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.0 GTDi EcoBoost Titanium

FORD FOCUS 1.0 GTDi Ec...

Ár: 4.700.000 Ft

Évjárat: 2014 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.4 Fresh 58.448 km!

FORD FOCUS 1.4 Fresh 5...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2005 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó