Majdnem benéztem. Audi A4 Cabrio használtteszt

Audi A4 Cabrio 1.8 T, 2005 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy új lökhárító, s máris frissebb generációnak mutatja magát az Audi A4 Cabrio. Ez a példány Amerikából jött, Florida napsütését is hozza.


Meghatározó a single frame hűtőmaszk az Audik esetében, sőt, kedvelt tuningeszköz. Ezen, a gyárilag még nem azzal szerelt B6-os, azaz kabrióként 2006-ig gyártott, de a konkrét példánnyal 2005-ös A4 kabrión azonban jól mutat. Nem idegen tőle. Nem csak frissé, hanem egészen sportossá is teszi a megjelenését, hiszen nem csak a maszk, a teljes első lökhárító is egy Audi RS4-esről legózottnak tűnik, bár kissé attól is eltér, a keret fekete. Ha még az eredetihez hasonlóan krómkarimás is lenne, kifejezetten tetszene, így viszont csak annyit mondok, hogy nagyon ügyes fogás ahhoz, hogy a frissebb verziónak érezzem, hiszen pont ez a maszk volt az, amiről könnyedén felismerhető volt a 2006-ban kihozott verzió.
Bevallom, a fotózáskor majdnem benéztem, s elsőre azt hittem, hogy ez már a B7-es. Annak a bemutatóján épp jelen is voltam. 2006 elejét írtuk, még a szele sem volt itt a 2008-as válságnak, de a francia Riviérán autózva a magyar valóságtól akkor is távolinak tűnt a négyüléses, alapból front-, opcióként összkerékhajtású kabrió. Most sem egy átlagautó ez, még úgy sem, hogy ez a korábbi kivitel. És abban nagyszerű, amiben az Audi eredendően az: minőségérzetet ad. Lényegében Volkswagen-konszernes világ lengi körül az utasokat, de mégis minden exkluzív, cseppet sem úgy érzi magát a sofőr, illetve utasa, utasai, mintha egy Polóban, Golfban vagy Octaviában csücsülnének. Főként kívülről és főként szemből friss a megjelenés, gyári mosós és utólagos xenonos a fényszóró, barnásszürke, elektromosan, gombnyomásra nyíló és záródó a tető, ami szigorúan vászon, hiszen így kecses egy kabrió, ezt máig bőszen hirdeti az Audi. Hátul kettős kipufogóvég és az eredetet egyértelműen jelölő motorkerékpáros rendszámtábla a meghatározó.
Hirdetés
A vak is látja, hogy ez az autó Amerikából jött. A tulaj sem tagadja, aki egyébként a második, és hölgy, ahogyan az előző, az első is. Hát igen, jobb helyeken egy A4 Cabrio is lehet női autó. Az első tulaj ráadásul idős is volt, de úgy tűnik, hogy tudott vezetni, nincsenek komoly zúzódások nyomai az autón. Hiába, Floridában a felénk mindennapi parkolóhelyi lökdösődés kevésbé ismert, ott van hely az utakon és a parkolókban is. Hogy az első lökhárító nem véletlenül lett cserélve, az azért készpénznek vehető. Komoly hiba azonban nincs, még a gyári alufelnik is makulátlanok, rajtuk a gumik is jó állapotú Bridgestone Potenzák. Hogy a szélvédőkeret és az ablakok szegélye eloxált alumínium? A4 Cabriónál így dukál.
Az viszont már messze nem magától értetődő, sokkal inkább a garázsban tartottság eredménye, hogy a fehér dukkó a kilencéves autón is ragyogóan szép, s az is, hogy a vászontető nincs elöregedve. Azt fent hagyva sem mutat rosszul az A4 Cabrio, de még jobban mutat, ha - természetesen elektromosan - lenyitjuk. A vászon szerencsére nem vesz el túlzottan sok helyet az akár 315 literes csomagtérből. Ez pont elég ahhoz, hogy ketten akár közepes távokra is elutazhassanak vele, pont elég ahhoz, hogy egy közepesnél nagyobb bevásárlás is beférjen. Bútort persze nem ezzel érdemes szállítani. Vagy mégis? Hiszen nyitott tetővel a belmagasság végtelen...
Utóbbi kétségtelenül igaz, ellenben a jó állapotú, még a sofőrnél sem töredezett világosszürke bőrülésekre kár lenne pakolni. Hiába, az állapot nem csak kívülről, belülről is szép, mondhatni makulátlan. De inkább ne mondjuk, mert nem teljes mértékben az. Itt is látható az, ami a többi amerikai A4 Cabrio sajátjának is számít: a kormánykerék bőre hamar fényesedik, s így korosnak hat. Ez legyen persze a legnagyobb gond, hiszen tudjuk, hogy olcsón orvosolható, az utastér többi eleme pedig nemhogy összhangban van a kilométeróra (igen, átállítható és itt kilométert mutató) alig több mint 100 ezer kilométeres értékével, hanem jobb is annál.
Ha valakit érdekel a praktikum: hátul csak a lábtér korlátozott egy kicsit, de ez egy teljesértékű négyüléses kabrió. Még Isofix-csatlakozó is van gyereküléshez, s a hosszú első ajtók miatt - ha van hely azokat kitárni - a gyerkőcök nagyon egyszerűen rakhatók hátra. És milyen vezetni? Hát, sajnos nagyon nem olyan, mint egy vérbeli roadstert, ez nem az, ez egy kényelmes, nagy, nyitható tetejű kétajtós limuzin, egy A4 Cabrio. Kényelmesen lehet vele "krúzolni". Városban, országúton és autópályán is vígan elvan. Ha nem tapossuk, akkor 10 liter alatt tartható az étvágya. Ha pedig odalépünk az 1.8-as, hengerenkénti ötszelepes négyhengeres motornak, akkor akár 9,3 másodperc alatt 100 km/órára érhetünk a merevítések miatt bő 1,5 tonnás, így meglehetősen stabil kabrióval. A végsebesség egy híján 220 km/óra, óra szerint tehát annyi. Ha kell, lehet tolni a népet az autobahnon a single frame maszkkal, de azért a fokozatmentes automatával társított 1.8 T nem kifejezetten arról szól. Inkább a higgadt üzemről, a szükség esetén meglévő erőről. A teljes üzem egész kulturált amúgy, a hosszában beépített négyhengeres egyenletesen, csendesen jár, a CVT váltó nem sok vizet zavar, ha valaki arra vágyna, programozott áttételek között kézzel is kapcsolgathat.
És mibe kerül ez az élmény? A Használtautó.hu oldalait böngészve feltűnik, hogy nem egyedien elsütött tuningfogás a single frame maszkos utólagos frissítés. Hasonló korú A4 Cabriók 2,5 millióról startolnak (messze nem ilyen állapotban és kézi váltóval). Ezért, a hangulatával a floridai napfényt borús időben is adó, kitűnő állapotú és gyakorlatilag minden - a gyártásakor létező - extrát adó példányért 3,09 millió forintot kér tulajdonosa. Most, a szezon elején csábító ajánlat, single frame maszkos vetélytársa utólagos csellel sincs ennyiért, és az USA-ból most hozva sem lenne még ennyiért sem megúszható egy hasonló példány.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Javítottam egy Mazda 6-ost tetőre rakták, hátul úgy le rogyott a tető cserélni kellet az ülés hát támláját.
    Ha ott egy gyerek ülés van gyerekkel ma nem kéne óvodába vinni.
    Elkezdtem bontani a tetőt meg a koszorút csak a B oszlopig volt bent merevítés ezek láttán márt nem csodálkoztam mért rogyott le a tető az ülésig,a B oszloptól hátra ólyan gyenge minta harmat.
    Milyen boldogan ültessük agyereket hátra!!!!!!!!!!
    Cabrio se sokkal rosszabb.

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Jaj, az anti-roll bar az teljesen más dolog (magyarul ~ keresztstabilizátor)! Ne keverjük a szezont a fazonnal, amire gondolhattál, az a “pop-up roll bars” (magyarul ~ automatikusan előugró bukócső).

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Köszönöm, én ebből az “életérzésből” már nem kérek. Tizen-huszon-harminc éves koromban rengeteget motoroztam, mínusz 10C fokban is, jégbordás utakon. Ki kell próbálni… Volt részem előnyeiben és nyűgjeiben. Elég volt. Ma már csak arra használom a motort, ha belvárosba kell mennem, ahol parkolási nehézségek vannak. Ebből eredően a cabrio sem vonz. Nem vagyunk egyformák, így kerek a világ.

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Persze, de ha már választani lehetne coupe vagy cabrio között, cabriot választanék (de csak ha keménytetős), mert tudsz a szabad ég alatt közlekedni a lenyitott tetővel, na ennyiben hasonlít a motorozásra, na meg jobbak a túlélési esélyeid, igaz a korábban linkelt video azért elgondolkodtatott, főleg h én mindig a lehető legmagasabbra állítom az ülésemet, fejreállásnál eléggé problémás lehet.
    Hardtop-ozás az már macera, és telente egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány hardtopos autót látok, ellenben a keménytetős cabriók ugyanúgy rohangálnak.
    Én sem ültetek be senkit hátulra lenyitott tetővel, max 70km/h-ig, szóval csak város és balcsi körül cruseolás, de zárt tetővel lehet szállítani +2 embert, ami nagyon sokszor jól jön, ill. ha megtelik a csomagtartó, van hova pakolni!
    Ha 18+ fok van, akkor már nyugodtan le lehet csapni a tetőt, tehát ha normálisabb az időjárás, akkor egész nyáron és tavasszal/ősszel 1,5-1,5 hónap simán lehetséges cabriozásra, igaz 35fok felett főleg dél környékén én sem ajánlom.
    Lehet, hogy magamutogatás, én inkább életérzésnek nevezném, attól függ, hol csücsülsz. Nekem speciell kellemetlen volt eleinte, hogy állandóan bámultak és hallottam a megjegyzéseket (hideget-meleget egyaránt), de hamar eljutottam arra a szintre, hogy letojtam, és csak a forgalomra és a cabriozásra “figyeltem”. Külső szemlélőnek magamutogatás, cabriózónak “életérzés” 😀

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Amikor a hülyeség szorgalommal párosul….
    Te figyelj már, miért beszélsz ennyi butaságot? Miért nem érted meg, hogy van egy csomó ember, aki másképpen gondolja, mint te? Mi a retk….s f….t bizonygatsz itt? Mindenki tudja, hogy a tető nélküli autónak nincs teteje, ne találd már fel a tyúkszarban az ütőeret, ember!

    A feltételezéseidet pedig kérlek ne akard már itt tényekként eladni, Nézz törésteszteket, olvass utána a kabriók törésbiztonságának, amíg ebben teljesen tájékozatlan vagy, addig viszont ne okoskodj kérlek. Ez nem vélemény nyilvánítás, amit csinálsz, hanem okoskodás.

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Szerintem meg lehetne több eszed. Ez a hozzászólás annyira gyermeteg, hogy őrület. A te korodban ennél többet várnék. (nem úgy, ahogy te elvárod a tetőt egy tető nélküli autótól…nóóóóórmáááális?)

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Nézd meg a videó linket azokhoz is van mégis minden autónál a bábuk betonba verték a fejüket … Ráadásul Peugeotnál még az a oszlop is berogyott pedig 2008 as évjárat szemben ezzel ami 2002 szériára alapul… És természetesen CSAK 50 km/h val állt fejre ami azt jelenti hogy akkor ennyi a sérülés ha városban teszed tetőre 90km/h nál szinte biztos hogy egy cabrióban meghal mindenki ha tetőre is borul … Jelen esetben az Audi A4 ről beszéltem ehhez nincs kemény tető se gyári se utángyártott de ennek ellenére biztos kellemes huzatmenetes lehet télen … Itt nem arról van szó , hogy 2 millás kocsi vagy nem hanem arról , hogy ritkaság egy szakadt 1es golfot is megbámulnak ha cabrió … ez a kategória inkább a nem annyira tehetős de felvágni villantani vágyó emberek autója.

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    1. A legtöbb karión van anti-roll-bar, ami mindenképpen enyhíti a fejlreállásnál a veszélyeket. Nyelván enm olyan mintha egy merev tető lenne feletted.
    2. Sok kabiróhoz van hardtop, az kb megfelel a téli célra.
    3. A kabriók fűtése erősebb, rá van kalkulálva a nagyobb igény.
    4. magamutogatás kicsit leegyszerűsíti a koncepciót. Ezek nem roadsterek és nem motorok. Másfajta élményt kínálnak. Elég egyszerű ember az aki egy 2 millás audi miatt fog irigykedni…

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    De ha nem hiszel nekem itt egy teszt videó 50 km/h val tették fejre a kocsikat ” nem tudom ki közlekedik ennyivel közúton ” és mivel német törésteszt természetesen német cabrió nem szerepel köztük , de a hatás ott is ugyan ez lenne … https://www.youtube.com/watch?v=BXVWNEzjcnM aztán mindenki döntse el megér e neki ennyit a tető nélküli közlekedés vagy sem … 😀

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Köszi a kimerítő választ , de az csak a mese része hogy egy 4 személyes cabrió ugyan úgy véd törésnél mint egy ugyan olyan típus gyári tetővel… kezdjük ott hogy a fejlégzsák hiányzik belőle mivel nincs tető ahonnan kinyílna az oldallégzsák meg bármennyire is mondják nem helyettesíti hiszen akkor a tetővel rendelkezőkbe sem tennék bele + költségként. A kaszni merevségéről annyit ha fejre teszed pl a kocsit az első A oszlopnak kellene a nemlétező B oszlop terhelését is átvenni ami fizikailag képtelenség iszonyat vastag lenne az oszlop és nem mutatna szépen … vagy ott a kompozit anyag amivel lehetne szép vékony oszlopot készíteni viszont rettentően megnövelné a gyártási költségeket . Ez a fajta kocsi olyan mint a zsiráf … szép szép ,de otthonra nem kéne . Ha abból indulsz ki egy évben mennyi ideig lehet használni tavasszal ha nincs túl hideg és ősszel ha szintén nincs túl hideg … egyéb időkben tetővel kell közlekedni mert vagy leégsz a napon vagy megfagysz a hidegben . ha szerencséd van 12 hónapból 2-3 hónapig kabriózhatsz .Egyéb esetben meg nem praktikus és soha nem lesz olyan mint egy tetővel rendelkező társa … Ezeket a fajta kocsikat szerintem inkább arra acélra lehet használni amire valójában kitalálták .. magamutogatásra erre tökéletes de miden egyéb jellemzőjében jóval alulmúlja a tetővel rendelkező társait . Felhoztad itt hogy motorozás helyett jó … nos én motoroztam és ültem már kabrióban is … a kettőnek köze nincs egymáshoz . És eszembe nem jutna ha lenne gyerekem berakni egy cabrió hátsó ülésére pont a fent említett okok miatt …

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Majd lemaradsz, és tisztes távolságból követed.
    Előzni pedig laza dolog, ha van erő a kocsiban, ezt gyengusnak tartom száguldásra.
    Nekem nem tetszik ez a kocsi, de tény, hogy sokat dob a nem gyári lökhárító rajta, és akár 4en is ülhetnek benne, nem úgy mint más 4ülésesben, ahol fizikai képtelenség beültetni bárkit hátulra.
    Mikor felborulsz, hátul kirobban két fémcucc, az első szélvédő pedig erősített, így csak akkor van nagyobb baj, ha középen is bejut vmi. Ha rendes tetőd van, akkor pedig ráhajlik a fejedre. Szerintem teljesen balesetfüggő, hogy most épp jobban vagy rosszabbul jársz-e. Az viszont biztos, hogy merevítve vannak a kabriók, és jobban ellenállnak egy esetleges ütközés esetén, ez viszont súlytöbblettel és emiatt magasabb fogyasztással és rosszabb dinamikával párosul egy azonosan motorizált coupe-hoz képest.
    ÉN amondó vagyok, hogy motorozni veszélyes, mert még ha nagyon is résen vagy, akkor is érhet elkerülhetetlen baleset, amiben könnyedén fűbe harapsz, amit se TE, se a CSALÁDOD nem akarna, EZÉRT motorozás helyett inkább kabriózok. Nem váltja ki a motorozást, de legalább közelít felé, és nem is kell beöltözni hozzá, így nem leszel sültcsirke.
    Vászontetős kabriók problémája, hogy télen nem fogod használni, ezért ezeket a kocsikat tényleg csak jó időben használják. Ha a hétköznapokban ugyanúgy használható autót szeretnél, akkor csakis a keménytetősek jöhetnek szóba, annál nem baj ha hó éri vagy este kint áll a fagyban és ráfagy a jég.
    Ez csak marketing duma, hogy kecses vagy sem egy kabrió, szerintem mindenki döntse el maga mi tetszik neki és mennyire számít neki a hétköznapi használhatóság (mert akkor inkább keménytetős). Ettől függetlenül óvatosan a vászontetősökkel, sokszor besüvít a szél és be is áznak, ezeket mindenképpen ki kell deríteni vásárlás előtt.
    Az olcsóbban beszerezhető kabriók egyik nagy problémája, hogy nincs ülésszellőztetés, és nyáron a 30+ fokban szétfolysz az ülésben, ez már lecsoroghatna a 20milla+-os kabriókból.

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Főleg akkor élvezetesek ezek az autók mikor egy szerpentinen mész felfelé és előtted van egy ” lopott” fát szállító rejtett erőforrásokkal megpakolt koromokádó teherautó aminél kétséges a műszaki vizsga megléte is . Azon kívül hogy megfulladsz a friss hegyi levegőben imádkoznod kell nehogy rád essen egy kisebb 100 kilós faág a szakszerűen megpakolt tgk.ról nyitott tetőn keresztül hab a tortán , hogy meg sem tudod előzni . Értem én , hogy jó kocsi szép kocsi , de egy autónak legyen teteje nem mellesleg ha véletlenül tetőre teszed szinte biztos hogy valaki meghal benne .

  • 2017.10.29. at 08:53
    Permalink

    Ha vannak ikonikus autók amelyek egy bizonyos célra a legjellegzetesebbek akkor ez az. Tökéletes életélvező strandautó, 4 ülés nyitott tető, automata, csak a hat henger, meg egy feltűnőbb szín hiányzik 🙂

Vélemény, hozzászólás?