0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Miért kell háromszoros árat fizetnünk egy autóért?

Autóvásárlás itthon és külföldön

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fizetéseink messze nem érik el az EU átlagát, a legtöbb terméket azonban azonos áron vesszük, kivéve a használtautókat, amiket sokkal drágábban.

Macerás, de spórolós megoldás a németországi vagy egyéb külföldi autóvásárlás. Érdemes az EU-ból szemezni, az onnan hozott autó származását ugyanis nem kell megvizsgáltatni, így mintegy 30 ezer forintos kiadás megúszható (A fotó illusztráció, melyet az Infiniti Europe tesztautójával készítettünk.)

Macerás, de spórolós megoldás a németországi vagy egyéb külföldi autóvásárlás. Érdemes az EU-ból szemezni, az onnan hozott autó származását ugyanis nem kell megvizsgáltatni, így mintegy 30 ezer forintos kiadás megúszható (A fotó illusztráció, melyet az Infiniti Europe tesztautójával készítettünk.)

Németországban ez a gusztusos, 4 légzsákos, légkondis, megkímélt Punto a hazai árának alig több mint harmadába kerül

Németországban ez a gusztusos, 4 légzsákos, légkondis, megkímélt Punto a hazai árának alig több mint harmadába kerül

Ritka perverzióval rendelkezünk mi autósújság-írók, szeretjük nézegetni, hogy Németországban néhány ezer euróért milyen korrekt használtautók kaphatók, aztán hőbörgünk kicsit az árkülönbségeken és a hazai autóátírási költségeken. Nem először írok így arról, hogy Németországban bizony olcsóbban és jobb autók kaphatók. Persze az már más kérdés, hogy a kedvező árért vett autó mennyiért kerül az új tulaj nevére. Nem olcsón, ahogyan az itthon használtan vett autó sem az Európában szokásos 15-20 euróért (~5000 forintért) kerül a vevő nevére, hanem jóval többért. Lássuk mennyiért!

Itthon mindenképp számolni kell a rendszerint a vásárlóval fizettetett eredetiségvizsgával (1400 ccm-ig 17 000, 1401-2000 ccm között 18 500, 2000 ccm felett 20 000 forint), illetve az ő nevére kiállított forgalmi engedély és törzskönyv 6-6 ezer forintos díjával, valamint a motorméret alapján fizetendő (1890 ccm alatt 18 Ft/ccm, felette 24 Ft/ccm) vagyonszerzési illetékkel. Összességében tehát egy 1,5 literes motorral szerelt autónál bő 50 ezer forintos adminisztrációs költséggel.

A keresett modellekből, így a smartból is még a honosítás költségével növelve is olcsóbb a hazainál a külföldi példány

A keresett modellekből, így a smartból is még a honosítás költségével növelve is olcsóbb a hazainál a külföldi példány

Hiába korlátozásmentes elviekben az EU piaca, aki külföldön vásárol autót, az EU területéről sem hozhatja be azt egyszerűen, és főleg nem olcsón. Egyrészt kétnyelvű (az eladó és a fogadó ország nyelvén íródott) adásvételi szerződésre van szükség, ha ez megvan, az akár friss uniós műszaki vizsgával rendelkező autót is műszaki vizsgára várja a tulajdonos lakóhelye szerint illetékes NKH vizsgaállomás – ugyanis műszaki adatlapos vizsgára van szükség – ez már önmagában 16 290 forint, továbbá minden használtan behozott autónál szükséges a 22 800 forintért kiállított egyedi forgalomba helyezési engedély. Ha ezek megvannak, azaz az autó forgalomba helyezhető, akkor jön a feketeleves, a regisztrációs adó – mely, mint tudjuk, motorméret, emisszió és életkor alapján differenciált. Aki még ezt a sokszor az autó külföldi árát jócskán meghaladó tételt is befizeti, az kötelező biztosítás megkötése után, az összes addigi papírral bármelyik okmányirodát felkeresheti s ott 6-6 ezer forintért igényelhet forgalmi engedélyt és törzskönyvet, valamint rendszámot (2 db-ot 8 500 forintért), amire persze még kell a 320 forintos érvényesítő címke is. Amennyiben megvan az autó EU-s forgalmija és törzskönyve, nem kel befizetni a származás ellenőrzés 10 900 forintos hatósági díját, ellenkező esetben viszont még a 17-20 ezer forintos eredetvizsga is kötelező tétel. Fontos továbbá, hogy már a külföldön írt adásvételi szerződés is azon személy nevére szóljon, akinek a nevére itthon kívánják írni az autót, különben a hazai átírásból ismert vagyonszerzési illeték is befizetendő. Bizony, bizony, a külföldről származó autó névre vétele még a regisztrációs adón túl is alsó hangon is 59 910 forint, ha azonban eredetvizsga és származás-ellenőrzés is kell, némi felfelé kerekítéssel nyugodtan lehet egy „százassal” számolni. És ehhez egy Németországból származó autó esetén a kiutazás, behozatal költségeire (persze távolságtól, az autó fogyasztásától, stb. függően) nyugodtan lehet hasonló összeget osztani. Magyarán, ha ingyen kapjuk is Németországban az autót, még az is közel kétszázezer forintba kerül hazai rendszámmal.

Euro4-es benzinmotorjával az utolsó meredek hátú Corolla a többi modellénél szerényebb mértékben, "mindössze" 30 százalékkal válik drágábbá a hazai rendszámmal, ezért még inkább megéri külföldről vásárolni

Euro4-es benzinmotorjával az utolsó meredek hátú Corolla a többi modellénél szerényebb mértékben, "mindössze" 30 százalékkal válik drágábbá a hazai rendszámmal, ezért még inkább megéri külföldről vásárolni

Az elmélet után nézzük a gyakorlatot is. Mibe kerül néhány vállalható használtautó Németországban, mibe kerülne az, ha rádobnánk a honosítás költségeit és mennyiért lehet hasonló állapotút kapni itthon. A hazai és a németországi használtautó-árak különbségének érzékeltetésére táblázatunkban az adott modellek kinti és legolcsóbb hazai árai közötti különbséget külön táblázatban szerepeltetjük, szerintünk ugyanis ez az a tétel, amit a regisztrációs adó és az egyéb adminisztrációs költségek eltörlésével vagy józan, a hozzá köthető munkával egyenértékű szintre csökkentésével megspórolhatnának a hazai vásárlók.

Használtautó árak Németországban és itthon [Ft]

Németországi ár* Német modell honosítva** Hazai megfelelő ára Magyarság-felár***
Fiat Punto 1.2 16V ELX, 2000 225 250 540 986 598 000 315 736
Volkswagen Golf 1.4, 2002 821 235 1 170 845 1 080 000 258 765
Opel Zafira 2.2, 2001 529 735 1 155 100 1 570 000 625 365
Renault Twingo 1.2 16V, 2005 794 735 1 213 902 949 00 154 265
smart 0.6 Turbo, 2000 477 000 737 350 749 000 260 350
Toyota Corolla 1.4, 2004 1 059 735 1 364 045 1 540 000 304 410
Mercedes-Benz W124 250 D, 1993 424 000 976 482 800 000 376 000
Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark, 1998 212 000 691 710 699 000 479 710
BMW X5 3.0i, 2000 2 517 500 3 614 011 2 899 000 381 500
Volvo XC70 2.4 T5 Aut, 2001 1 563 500 2 410 286 2 100 000 536 500
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDDi, 2001 503 500 989 091 1 099 000 485 591
*: 265 forintos euró árfolyammal

**: 100 000 forint behozatali és 59 910 forintos honosítási költséggel

***: a hazai megfelelő, illetve a honosított németországi modell ára közül a kedvezőbb és a németországi ár különbsége, tehát az az összeg, amennyivel a magyar vevő a némethez mérten mindenképp többet kell adjon az adott modellért

Vastag kiemeléssel azon modellek, melyek a honosítás és a hazahozatal költségével is olcsóbbak a hazaiaknál

Hiába lehet a kintieknél olcsóbb X5-ösöket kapni itthon, jobb állapotuk, szervizeltségük miatt még mindig a kintiek az értékarányosabbak

Hiába lehet a kintieknél olcsóbb X5-ösöket kapni itthon, jobb állapotuk, szervizeltségük miatt még mindig a kintiek az értékarányosabbak

Hiába lehet Németországban nagyon is gusztusos, légkondis, második generációs Fiat Puntót már 225 ezer forintért kapni, az honosítva bő 540 ezer lenne, ám még mindig érdemes utazni érte, hiszen itthon a hasonlókat alsó hangon 600 ezer környékén kínálják. Hasonlóan biztosan érdemes útra kelni a kifejezetten keresett modellekért, így merítésünkből az Opel Zafiráért, a Toyota Corolláért és a Ford Mondeóért is. Persze a kinti kínálatot látva még a legnagyobb hazai árelőnyt mutató modell esetében, azaz a honosítás költségeivel a hazai azonos típusnál bő 700 ezer forinttal drágább BMW X5-ért is nyugodtan javasolnám a kiutazást, ugyanis a nyugat-európai és a hazai szervizelési szokások között szakadéknyi a különbség. Míg itthon a legtöbb autós már a garanciaidő alatt is az olcsóbb megoldásokat keresi, Németországban nem ritka, hogy még a szétbontás előtti utolsó vizsgára is márkaszervizbe viszik, de legalább is jó minőségű új alkatrészekkel készítik fel az autókat. Kivételek persze mindenhol vannak, ám az egyértelműen kijelenthető, hogy még az állami sarcokkal növelt árakkal kalkulálva is legtöbbször értékarányosabb autót lehet szerezni külföldről. Az egy-egy modell hazai árelőnye ugyanis legtöbbször nem nagyobb egy közepes szervizelés számlájánál – a BMW X5 esetében ez persze milliós tétel közeli.

Nem hasraütés szerűek a táblázatunkban látható számok, valós németországi és hazai hirdetéseket vettünk alapul, mindegyik autó esetében kiszámoltuk a regisztrációs adót, a honosításhoz 100 ezer forintos hazahozatali és 59 910 forint adminisztrációs költséget kalkuláltunk Nem hasraütés szerűek a táblázatunkban látható számok, valós németországi és hazai hirdetéseket vettünk alapul, mindegyik autó esetében kiszámoltuk a regisztrációs adót, a honosításhoz 100 ezer forintos hazahozatali és 59 910 forint adminisztrációs költséget kalkuláltunk

Nem hasraütés szerűek a táblázatunkban látható számok, valós németországi és hazai hirdetéseket vettünk alapul, mindegyik autó esetében kiszámoltuk a regisztrációs adót, a honosításhoz 100 ezer forintos hazahozatali és 59 910 forint adminisztrációs költséget kalkuláltunk

Egyelőre tehát úgy néz ki, maradnak az itthon a regisztrációs adó által mesterségesen felvert használtautó árak, a macerás autóhonosítás miatt a rossz állapotú példányokkal gazdálkodó belpiac. Cikkünk írásakor egy teljes heti küzdelem után sem kaptunk információt egyetlen illetékes minisztérium sajtóosztályától arról, hogy tervezik-e a regisztrációs adó csökkentését – vélhetően aligha, hiszen miért mondana le egy zsíros bevételi forrásról a kormány − a költségvetésben ezen a címen bő 30 milliárdos bevétel szerepel. Nekünk marad az álmodozás az olcsó külföldi autókról, a táblázatban szereplő számokat, illetve a képgalériánkban megtekinthető hirdetéseket látva pedig mindenki megértheti, miért is van egyre több külföldi, főleg szlovák rendszámos autó útjainkon.

Ez is érdekes lehet:
 

Földön-vízen át vezettük a legkisebb Jeep modellt, a Renegade-t

A terepjáróiról híres Jeep lefelé bővítette palettáját. A tavasszal a Genfi Autószalonon bemutatkozott...

Összkerékhajtással is jön a frissített Mazda6

Két év után újította meg középkategóriás modelljét a Mazda. Stílusával a Mazda6 az újabb modellekéhez...

Surranó tolvajok fosztogatták az autókat

A tolvajok a távirányítók blokkolását követően nyom nélkül képesek nyitni és kipakolni az autókat...

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail...

Mindent túlél? Saab 9-3 - második generáció

Ha itthon nem is kapható, de a feltámasztott Saab egyetlen mai modellje a második generációs...

Mi minden befolyásolja a féktávolságot autózás során?

Többrészes sorozatban vizsgálódunk egy kicsit az elkövetkező hetekben. Fényt derítünk arra, hogy...

Színes búcsúkiadással köszön el a világ legrondább autója

Már egyszer elbúcsúztattuk, erre nem feltámadt? Még 11 darab készül a világ legrondább autójából...

13+1 pontos ellenőrzőlista téli autózáshoz

Hazai viszonylatban téli útviszonyok között viszonylag ritkán autózunk. Éppen ezért érdemes kellően...

A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (61 db)

Peti írta: 2013 június 25., kedd 21:22:55

csypet61
Ajándékba kapnék 10éves Ford C MAX-ot 10éves klima ell ablak 4légzsák.Menyibe kerülne?
Reg dij,vizsga,stb.
Válasz előre is köszönöm.

A válaszoláshoz belépés szükséges
DJ. Silas írta: 2011 december 26., hétfő 21:31:01

Szégyen ez az ország, igazából szavak sincsenek már erre....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Feri77 írta: 2011 június 14., kedd 14:49:45

Amit írok részben saját tapasztalat. Rövid ideig dolgoztan Németországban, láttam, tudom, hogy vezetnek és mennyit. Náluk is van leharcolt autó rengeteg. Egy dologban mégis fényévekre jának tőlünk. Ha bemész egy használt autó kereskedésbe náluk akkor az ott látható autókban legalább a kilóméter annyi ami benne van. Lásd hazai VW Passat Dieselek 1998-2002 évjáratban csak 150-180 ezer km-es autó vannak. Érdekesség képpen ezek az autók java Németéktől érkezett csak ott még 350-450 ezr km volt bennük. Talán ha a mi kis orságunkban kapható autók is a reális állást mutatnák akkor legalább a bizalom visszatérne a hazai vásárláshoz és nem kellene 1000 km-t utazni, hogy egy olyan autót vegyünk aminek tudjuk a tényleges futásteljesítményét és még azt is elmerik mondani ha éppen törött volt valamikor.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sifi írta: 2011 május 17., kedd 23:37:05
SütiLaci írta: 3 éve

Na végre valaki tisztán lát!Hajrá Szabi!Nálam a sok vevő meg:KÜLFŐLDIII???ÚÚÚÚÚ AKKOR NEM KELL A KOCSIII...mire én:igazad van vegyél szart inkább kelet-európából!Mintha azt mondanám hogy az autó Üzbegisztánból van....OTT VEGYETEK AUTÓT Kazahsztánban!AZOK JOBBAK:)


Előzmények megtekintése

Ja még valami. Azt hogy sokan sarkonfordulnak ha külföldi az autó azt a kereskedők csak maguknak köszönhetik. Nincs már akkora árrés mint régen és kénytelen a szart hozni és azt összetákolni. Nem csoda hogy ennyi már az előitélet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sifi írta: 2011 május 17., kedd 23:22:20
SütiLaci írta: 3 éve

Na végre valaki tisztán lát!Hajrá Szabi!Nálam a sok vevő meg:KÜLFŐLDIII???ÚÚÚÚÚ AKKOR NEM KELL A KOCSIII...mire én:igazad van vegyél szart inkább kelet-európából!Mintha azt mondanám hogy az autó Üzbegisztánból van....OTT VEGYETEK AUTÓT Kazahsztánban!AZOK JOBBAK:)


Előzmények megtekintése

A nepper nem bukóval és nem is nullszaladóval hoz be kocsit. Hanem olyat ami vmi miatt olcsobb. Törött, motorhibás, lelakott, sokat futott jöhet szóba. És hiába is mondja akárki hogy jobb a többet futott német mint a kevesebbet futott magyar. Egy magyar kolegám most vett egy verdát itt közel 300.000km-el. A németek azt sem kérdezték milyen, sem hogy hány éves, csak annyit mondtak, hogy idióta mert fémhulladékot vett. Azért adja olcsóbban mert a sokat futottat ök sem nézik semmibe, és csak jóval olcsóbban tudják eladni. Semmivel nem jobb és nem is olcsóbb! Ja és itt sem minden méter út autópálya. Ugyan úgy kergetik városban és vidéki utakon is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 május 17., kedd 12:34:42
doser írta: 3 éve

"nem tesz jót neki a sok autópálya sem főleg ha folyamatos 200-zal gyilkolják" - :DD



Az ilyenen mindig jót nevetek!

Mutass nekem Németországban egyetlen olyan szakaszt, ahol -nem több- csak 20-30 km-en keresztül tudsz 200km/h-val menni?!? Nincs olyan, érted, nem létezik! Főleg nem 2-300 km-t! (legfeljebb 2-3)

Az egy tévhit, hogy Németország a száguldozók Mekkája! Ezt általában azok gondolják, akik még életükben nem jártak/vezettek ott!

Hatalmas forgalom (a 3 sávos pályán is 110-130-al lézengők a belsőben), útépítések/terelések, dugók, 120-130-as táblák, stb...



"200-zal gyilkolják" - egy 1,2-es Puntónak biztos nem tesz jót (nem is igen lehet), de egy 530d-nek nem hiszem hogy megterhelő lenne (ha persze lehetne).


Előzmények megtekintése

Doser:
Erre azt tudom mondani, hogy nem vagy "elájulva" a németországi autópályáktól. Sajnos az általad leírt jelenségek gyakoriak minden nyugati országban. Általában mindig a német utakat hozzák fel példaként, de szerintem Észak-Olaszországban jobbak az autópályák, mint Németben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 május 17., kedd 11:43:37
SütiLaci írta: 3 éve

Na végre valaki tisztán lát!Hajrá Szabi!Nálam a sok vevő meg:KÜLFŐLDIII???ÚÚÚÚÚ AKKOR NEM KELL A KOCSIII...mire én:igazad van vegyél szart inkább kelet-európából!Mintha azt mondanám hogy az autó Üzbegisztánból van....OTT VEGYETEK AUTÓT Kazahsztánban!AZOK JOBBAK:)


Előzmények megtekintése

SütiLaci!

Megértelek, és értékelem is fáradtságodat, hogy külföldről cipeled be az általad értékesíteni kívánt használt autókat. Szóval az a 160-180-as vagy 200-as tartós tempó nem tesz jót egyetlen autónak sem. Műszakilag nézve az ilyen tempó mindenképpen sokkal nagyobb terheléssel, igénybevétellel és ebből következően nagyobb kopással jár az alkatrészekre, mint mondjuk a 130 - as sebesség, vagy éppen a 90-es országúti. Ez nem vita kérdése, hanem tény! Csak egy egyszerű példa. Állj meg egy autópályától kb. 100 méter távolságra, és figyeld a forgalmat. Észlelni fogod hanghatás formájában, hogy nagy sebességnél milyen sokkal nagyobb erők munkálkodnak, mint lassúbb sebességnél. Ez a nagyobb erők által okozott "erózió" meglátszik az adott jármű minden egyes porcikáján, ami mondjuk 2000 alkatrészből áll. Tehát csodák nincsenek, fából nincs vaskarika.
Nem akarom ezen fórumok keretében papagáj módjára hangsúlyozni a Németországból hozott Golf TDI-m német szakszerviz által papíron is bizonyított karbantartási slendriánságát. Eddigi tapasztalataim alapján ők sem jobbak, mint mi magyarok.
Itt többen elmondták, hogy a jó autó, pl. Németországban is drága, nem olcsóbb, mint nálunk, arról meg nem is beszélve, hogy egy 2-3 éves autóban nyugodtan lehet akár 300.000 km. is. Szerintem ez totál igaz. Te sem ráfizetésből élsz!!!
Amikor megnézek egy külföldről behozott gyönyörű, és jónak látszó használt autót, akkor mindig az jár az eszemben, nagy esély van rá, hogy olyan mint az az alma, amelyik kívül gyönyörű, belül meg férges, de a belsejét csak akkor látom, ha kettévágom.
Arról nem is beszélve, hogy sok kereskedő látván a hibátlan, gyönyörű és sérülésmentes külsőt, és hasonló utasteret, "megfiatalítja" az autó kilométeróráját, hisz a jármű vizuális hatása elbírja.
Tudom hogy te a külföldről behozottakat dicséred, hisz abból élsz, de meg kell azért érteni a vevők aggodalmát is. Ettől függetlenül persze vennék tőled használt autót, amit nyugatról hoztál be, kellően átnézve, és korrekt ármegegyezés után.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 május 16., hétfő 23:50:56
SütiLaci írta: 3 éve

Na végre valaki tisztán lát!Hajrá Szabi!Nálam a sok vevő meg:KÜLFŐLDIII???ÚÚÚÚÚ AKKOR NEM KELL A KOCSIII...mire én:igazad van vegyél szart inkább kelet-európából!Mintha azt mondanám hogy az autó Üzbegisztánból van....OTT VEGYETEK AUTÓT Kazahsztánban!AZOK JOBBAK:)


Előzmények megtekintése

Sokan azért mondják, hogy nem kell a külföldi kocsi mármint a nyugat európai mert nem szentírás az, hogy tényleg gondját viselik, esetleg utánatöltenek egy kis olajat mert minek a csere. Nem tudom, hogy itt vagy másik cikknél tett Vidi500 egy olyan hozzászólást, hogy csodálkozott azon, amikor azt hallotta, hogy nem kell cserélni a kocsiban olajat, és mindezt egy olasz autókereskedő mondta... Egy gyárnál használt kulcsos autónak nincs sok becsülete, azt nem tudom, hogy a németek hogy bánnak az ilyen autóval de hogy az olaszok kevesebbet törődnek az ilyen kocsival mint pl itthon egy átlagember az autójával az is biztos, ütik-vágják, nem gondozzák aztán eladják olcsóbban mint a listaár úgyis van pénz mit számít, legalább nem költött rá semmit 4-5 év alatt. Aztán ezek bekerülnek hozzánk vagy Romániába, kiglancolják oszt' mehet. Mellesleg semmivel nem rosszabb az az autó ami magyarországi forgalomba helyezésű és volt neki egy olyan gazdája aki elvitte szervizbe mindig időben ne adj Isten saját kezűleg cserélte a kötelező dolgokat. Nem azt mondom ezzel, hogy minden arany ami magyar illetve szar ami nyugat-európai de van ilyen is olyan is, és visszafele is igaz, nem általánosítható, hogy amit itt helyeztek forgalomba az szarrá válik mondjuk 10 éven belül. Biztos több jó van külföldön mert sok bunkó itthon nem viszi el szervizbe illetve nem ért hozzá de nem is foglalkozik vele és addig megy vele amíg be nem dobja a törölközőt, aztán meg odaadja egy autószerelőnek csúfolt barbárnak, hogy csinálja meg minimális ráfordítással, de lehet látni egy ilyen autón, hogy hogyan bántak vele.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 május 16., hétfő 23:06:48
SütiLaci írta: 3 éve

Senki sem megy 200-al csak a porschék,ferrarik,a többiek szépen tartják a 160-180-as tempót ami nem megterhelő egy mai autónak ami le van szabályozva,egy jól legyártott(hansúlyozom)autónak semmi bántódása nem eshet ha így van használva.Egyébként a német autópályák java is le van sebességkorlátozva és sokkal szebben betartják mint a magyarok....


Előzmények megtekintése

Mi köze van a tempónak ahhoz, hogy le vannak szabályozva a modern motorok? Elég nagy baj az egy autónak ha leszabályozás előtti fordulaton használják, az alkatrészek kopása sem konstans érték a letiltás alatti fordulatszámokon, hanem minél többet fordul a motor annál nagyobb az igénybevétel is, ebből következik, hogy a kopás is. Oké, nem mennek velük 200-zal hanem csak "tartják 160-180-as tempót". Most nem akarom Németországra kihegyezni a dolgot, hanem csak általánosságban, ez a tempó azért sokkal megterhelőbb minden mozgó alkatrésznek mintha mondjuk a 120-at tartanák vele vagy a 90-et. Főleg az a kérdés, hogy mennyit fordul a motor, ha 130-nál 3000-ret vagy alatta akkor nyilván nem megterhelő neki a 180 sem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sifi írta: 2011 május 16., hétfő 22:04:23
SütiLaci írta: 3 éve

Hát én azzal nem értek egyet,idáig amit lebeszéltem akár telefonon akár mail-ben,mindig félre volt téve még akkor is ha más vevő volt rá!Kultúrált országban ez így szokás:)

A bontószökevényeknél le vannak írva a hirdetésben is hogy milyen hibákkal találkozhatsz,(hogy ne érjen meglepetés).Száz szónak is egy a vége:sokkal szebb és jobb autókat találsz kint mint itthon,a kilóméter 99%-ban igaz,és ott mindig tömör valóság van:az olcsó mummia is hazajön,a drágább igényesebb darabok olyanok hogy mind a tíz újjatokat megnyaljátok amikor jöttök vele haza...

Egy korábbi hozzászóláshoz csak gyorsan komment,azt hiszem nem te írtad:annak idején teljesen jó autók kerültek be az országba,odáig szervizeltek voltak,itt magyarba nyüstöltétek évtizedekig szervíz nélkül,ugyhogy ne panaszkodjatok,örüljetek hogy a szocialista koporsókból normális autóba ülhettetek..vagy már elfelejtettük honnan jöttünk?:)


Előzmények megtekintése

A kereskedő célja az eladás. Esetleg ismerősnek fogja fenntartani az autót. Ha ott van egy biztos vevő "kezében a pénzzel" nem mond nemet rá biztos. Ha az ő szemszögéböl nézed a dolgot nem tudhatja valóban jön-e aki igéretet tett, és ha jön is kell-e neki az autó. Ocskavasat és gyöngyszemet is találsz itt is ott is. De ami tényleg jó annak kint is megvan az ára és a jelenlegi euró árfolyam mellett még ha a regadótól eltekintesz akkor sem jösz ki jobban mint ha magyarban vennéd. Csak 1000km messziről kell hoznod, meg magyarban vár a csomó herce hurca a forgalomba helyezéssel.
Töled is megkérdezem, hogy az autód rosszabbnak, saját magad pedig hanyag autótulajdonosnak gondolod mert magyar vagy?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Friss tesztek

Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 Ultra Prestige teszt

Németes francia – Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 teszt

Két éve járt már nálunk a DS 3 1,6 literes dízele. Azóta némi módosításon esett át. Megjelenése szebb, motorja erősebb és takarékosabb lett.


Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Hirdetés

NISSAN tesztek

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T teszt

Alapmotort bele! Nissan Qashqai teszt Videó

A Qashqai második generációja is városálló, sőt igazi mindenes. Az alap 1.2-es közepes felszereltséggel 6,6 millió forintért jó ajánlat.


Nissan 370Z GT Edition teszt

Táskában hagyott fegyver - Nissan 370Z GT Edition teszt

Egyedi felnikkel felszerelve, különleges GT Edition kivitelben járt nálunk a Nissan morgós V6-ossal hajtott fegyvere. Csak nem volt módunk elsütni.


Nissan NV200 Combi 1.5 dCi Tekna teszt

Taxinak pompás, családnak sem rossz - Nissan NV200 Combi teszt

Hét üléssel, dízelmotorral, csúcskivitelben járt nálunk New York új taxija, a Nissan NV200.


Nissan Qashqai+2 2.0 4WD Tekna teszt

Sokat ad, de sokat is kér - Nissan Qashqai+2 teszt

Frissítése után benzinmotorral járt nálunk a hosszított Qashqai. A nagy testű, 7 üléses összkerékhajtású étvágya jelentős, utastere cserében tágas és kényelmes.


Még több NISSAN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videó: megdőlt a kamionos ugratás Guinness rekordja

A félpótkocsis Renault megugrotta a Lotus F1-est Videó

9 órája – Sztori

A Lotus F1-es csapata sajátosan búcsúzott el a Renault-tól: csapatkamionjuk átugrat a versenyautó fölött, közben rekordot is döntöttek.


Megjelent a Gymkhana 6 legújabb paródiaváltozata

Itt a legújabb Gymkhana paródia Videó

12 órája – Sztori

Alig egy hete, hogy megjelent a Gymkhana 7, melyben Ken Block egy 845 lovas Mustanggal csapat Los Angeles utcáin, máris itt a gagyi, de annál látványosabb verzió.


Partneri együttműködést kötött a Budapest Airport és a Mercedes-Benz

Kecskemétről Ferihegyre megy számos Mercedes

Tegnap – Sztori

Egységesíti autóflottáját a Budapest Airport Zrt. Olyan gyártót kerestek, amely hosszú távú, megbízható partner lehet. A Mercedes nyert.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

NISSAN SUNNY 1.4 SLX

NISSAN SUNNY 1.4 SLX

Ár: 149.900 Ft

Évjárat: 1994 / 8

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

NISSAN LEAF

NISSAN LEAF

Ár: 7.790.000 Ft

Évjárat: 2013 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

NISSAN NOTE 1.4 Visia

NISSAN NOTE 1.4 Visia

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2011 / 5

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó