Kétharmad áron sem olcsó! BMW 316i használtteszt

BMW 316i, 2012 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Túl van a legjelentősebb, leginkább fájó áresésén a nem egész hároméves, alapmotoros, de gazdagon felszerelt, aktuális 3-as. Vajon így bombaüzlet?


Három év, 3,5 millió forint - tömören így foglalható össze az, amennyibe került első tulajdonosának a most próbált BMW 316i. Pontosabban akkor került ennyibe, ha - optimistán - sikerül annyiért eladnia, amennyiért hirdeti. Hol máshol, mint a Használtautón. Márpedig nem lesz könnyű 6,9 millió forintért eladni ezt a 3-ast, hiszen alapmotoros, ellenben egészen jól felszerelt. Újonnan egészen pontosan 3 746 900 forintnyi extrát pakoltatott bele megrendelője, aki színt biztosan jól választott, a kristályfehér metál jól áll az F30-as 3-asnak. Viszont én kegyetlen véleményt kell alkossak, a belepakolt extrák árát biztosan el fogja bukni, illetve azok árába bele fog kerülni a csaknem 3 évnyi és közel 60 ezer kilométeres használat.
Az alapmotor egyébként nem fájóan alap. "Ne akard kinyomni a szemét, és szeretni fogod" - írtuk másfél évvel ezelőtt az azonos motorizáltságú 3-as Touringról. S ez teljességgel megállja a helyét a szedán esetén is. Higgadt, de még dinamikus közlekedésre is teljességgel elegendő, persze nem versenyautós az 1,6 literes, 136 lóerős, de csúcsteljesítményét már 4350 1/percnél, 220 Nm csúcsnyomatékát pedig már 1350-nél adó turbós benzines. Ezzel aztán nyugodtan indulhatunk kevéssel alapjárat feletti fordulaton, s akkor is teljességgel kellemesen autózhatunk, ha 3000-res fordulat fölé sosem hajszoljuk. Így aztán akkor is egészen dinamikusan haladhatunk, ha közben már-már nagypapás higgadtsággal vezetünk. A 100 km/órára gyorsítást 8,9 másodperces szintideje, illetve a 210 km/órás végsebesség az alapmotortól becsületes. Versenyautózni viszont ne akarjunk, ez nem arra van!
Ez az autó Luxury line kivitelben készült, ami meghatározza külsejét, meg persze a belsejét is. Kívülről krómkeretesek az ablakok, belül fényes (mű)fa betétes az alul bézs műszerfal. Természetes, hogy a kárpitok minőségiek, nem látszik rajtuk a háromévnyi használat. Az iDrive itt még nem írásfelismerős, navigáció, tolatókamera, de még csak az alapnál jobb ülés sem fért bele a korrekt kisautó árát kitevő extracsomagba. Van viszont elektromosan nyitható üveg napfénytető, ülésfűtés, holttérfigyelő, fényre sötétedő tükör, eső- és fényszenzor, első-hátsó parkolóradar, háromküllős bőrkormány, Bluetooth-kapcsolat, s persze a felármentes "típusjelzés elhagyás", valamint a hazai vásárlással járó 5 év/100 000 kilométeres Service Inclusive szolgáltatás, aminek egy kevéssel több mint 40 százalékát élvezheti még ki a második tulaj. S ez itt az egyik legfőbb érték! Ezt az autó 2012 novemberében rendelték, még az év vége előtt néhány nappal átadták, s alig több mint 58 ezer kilométer van benne. Bő két év és bő 40 ezer kilométer karbantartási költségeit tehát tartalmazza még a mostani, az újkori ár mintegy kétharmadát kitevő vételár.
Hirdetés

Az újonnan - listaáron - 11,7 millió forintos hármast most 6,9 millióért hirdetik. Ez is nagyon sok pénz érte, de a vételárban benne van, hogy az aktuális szériától csak egy halvány facelift választja el, az utca embere számára ez az aktuális 3-as. Ami alapmotorral is korrekt, nem utolsó sorban hátul hajt. A 16 colos kerekekkel pedig egyszerre kapunk kényelmes és persze stabil futóművet, a kormányzás a kategória egyik legjobbja, ha nem a legjobbja.
A 3-as BMW alapmotorral is szerelemautó, ez a példány is csak annak lesz jó vétel, aki beleszeret, aki újból is pont ilyet konfigurálna, de azért azt szívesen veszi, ha nem csak 1,3 millió forintos kedvezményt kap, amit ezen példány vásárlója is megkapott, hanem még a kedvezményes árból is lecsíphet alsó hangon 3,5 millió forintot a 3 éves, a valóban újszerű autón amúgy nemigen látszó használatért cserébe. Amúgy pedig lehet nyugodtan morfondírozni, kommentelni, hogy ki milyen egyéb autót venne ennyiért. Ha venni persze legtöbbünk nem is tud vagy nem is kíván ennyiért, álmodozni azért szabad!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Szia Karotta!

    Szép kerek magyarázat arra, ami akkor történt-szerinted. Köszönöm, hogy rászántad az időt, érdeklődéssel olvastam. Örülök, hogy részben magad is elismerted azt, amit írtam, amit meg nem, ahhoz természetesen jogod van. Ennek egy része lelkiismereti kérdés, magad is tudod, hogy mi, hogy történt, ezen biztosan kár lenne vitatkozni. Ha félreérthető voltam, vagy pontatlan a hozzászólásomban, akkor sajnálom. Tőled ezt persze nem várom.
    A tényekből ez semmit nem von le, amit műveltetek, az mélyen nívón aluli volt abban az időben is és a konkrét esetben is. Valóban meg kellett érnie a helyzetnek ahhoz, hogy az a fajta szellemi ámokfutás, amit akkor műveltetek, kikophasson a frontvonalról. Szerencsére eljött az az idő is. Biztosan ez is benne volt abban, hogy a partvonalon kívülre kerültetek ezzel a műfajjal. Talán érdemes ezen is elgondolkodni, persze csak akkor, ha szakmáját kellő alázattal végző újságírónak akarsz tűnni, nem pedig annak, aminek most vélhetően érzed magad.

    Üdvözöllek,
    Kempelen

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Szia Kempelen!

    Azért vagyok most itt, mert fontoskodásból hazugságokat írtál rólam ebben a hozzászólásodban.

    1: Azt írod “Ott voltam, láttam karottát és winklert ahogy vihogtak, mindkettő tudta, hogy amit csinálnak az prostitúció, hazugság”. Na most, ha te nem vagy Benji, az operatőrünk, vagy Csabi, a technikusunk, akkor ez az állításod hazugság, hiszen nem voltál ott.

    2: Onnan is tudom, hogy nem vagy, Benji vagy Csabi, vagy valaki, akinek legalább annyi esze van, hogy rákeressen arra, amivel kapcsolatban trollkodni kíván, mert akkor tudnád, hogy ebben az anyagban a Winkler egyáltalán nem szerepel. Nincs ott. Ha van kedved újranézni, megteheted: https://www.youtube.com/watch?v=gVwT5e1TWqs

    3: A BMW-t nem ásta el senki. Nem vagyunk idióták. Mármint nem ilyen idióták. A tévében is szépén látszik, nagyjából 7 centi hó van a sík parkolóban, amiből akkor épp nem volt kedve mozdulni. Szar lehetett a gyári szerelésű téligumi? Hiányzott a mechanikus sperr? Gyenge volt a korai elektronikus kipörgésgátló? Sok neki a 400 Nm és az automataváltó? Lehet. Következik-e ebből, hogy a BMW szar? Nem. Hogy a hátsókerékhajtás szar? Nem. Hangzik el ilyen állítás? Nem. Jól működött az az autó azok között a körülmények között? Nekem igen, én megoldom. Anyámnak? Nem. Apámnak? Nem. Releváns információ a téli üzemeltetés képekkel alátámasztott nehézsége / önfeledt öröme egy potenciális vásárlónak? Feltétlenül.

    4: “a fizut műár akkor is a nézőszám után kapták” ez az állítás sajnos nem igaz. De igazként se volna semmi értelme. A TC nem attól lett a legnézettebb a műfajában, mert kikötözte a BMW-ket, hanem mert azt is megmutatta, ha egy jó autó éppen nem volt maradéktalanul jó valamiben. Vagy ha egy autó egyszerűen rossz volt. És ezzel a módszerrel nem többet, hanem kevesebbet lehet keresni. Mármint rövid távon.

    5: “nem is kaptak utána egy darabig tesztautót a BMW-től tudtommal” Na ez viszont igaz. Olyan levelet kaptam Barna Bélától, a Wallis akkori vezetőjétől, hogy hetedhét ország a csudájára járt. Odatettük a többi hasonló mellé a kandallópárkányra. Jártunk így az ősidőkben a komplett Porsche Hungária csoporttal, a Nissannal, a Fiat-csoporttal, voltunk rosszban a Toyotával és talán még egy rakás másik importőrrel is, a teljesség igénye nélkül. És ez így egészséges. Egyetlen fájó kritika simán kitöröl négy ajnározást és húsz korrekten neutrális-pozitív értékelést a forgalmazói memóriából. Nekünk ezzel együtt kell élnünk, és annak a tudatával, hogy elsősorban nem ők az ügyfeleink, hanem az olvasók. Nekik kell szeretniük a kiadványt.

    Vannak azok az emberek, akik személyes érdekeltségből vagy egyszerű márkarajongásból nem tűrnek meg más véleményt, mint a maguké. A mi életünk az ilyen emberektől nehezebb, de ezzel nincs semmi baj. A dolgunk ugyanis nem velük van, hanem a társadalom ennél józanabb többségével, akiket tájékoztatni és szórakoztatni próbálunk, márkáktól függetlenül. Mivel nekünk is van markáns véleményünk, azt is el kell fogadnunk, ha rólunk van markáns véleménye valaki másnak. Ezért arra kérlek, ha szerinted ostobák vagyunk, vagy hiteltelenek, vagy humortalanok, akkor írd ezt. De ne írj könnyen ellenőrizhető, egyértelműen fals tényállításokat, mert nem jól tájékozott, fontos illetőnek fogsz tűnni, hanem annak, akinek most feltehetően érzed is magad.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Nyilván sima nyári menetben autópályán tökmindegy, én is egy hangulatosabb kanyargós országúra gondoltam, ahol mondjuk az RWD előny egy bizonyos teljesítmény felett.

    Mindenkinek más a szubjektív érzet, de van egy objektív úttartási amit a súly/erő nagyban befolyásol. Tapasztalataim szerint a 163 320d volt az ahol tökéletes úton még tökéletes az úttartás, csak extra tényezők mellett (úthiba, síkos út) törhet ki, de akkor is megfogja az elektronika. De a 320nmnél már érzed, hogy hátul jön az erő, és a BMW futóműve és kormányzása erre jól rájátszik. Efelett már lehet élvezkedni de amíg az elektronika aktív addig nagy baj nem történhet (lásd pl a 911-esnél [url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/19/dreamcar[/url]).

    Más a helyzet rossz útviszonyok között, és a nyári gumi / friss hó tipikusan ilyen szitu. Akkor is vicces látni hogy mit szenvednek a 320d-k (nyilván nyári, de a kor alapján nem kopott gumival), ahol a bálna a 205ös nyári energy saverrel simán elmegy.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Nálam ott kezdődik az alap és ha vennéd a fáradságot megnézni a mai trendet akkor egyértelműen kiderülne hogy nem csak nálam … Szóval alap : automataváltó , vezetéstámogató berendezések , fejlett világításrendszer lehetőleg LED ” abból sem mindegy milyen pl BMW 3-5-6 szériába szereltet felejtsük el , Infiniti q széria szintén felejtős ” . Az összes többi ” extra” akkor jöhet ha marad rá keret pl bőrülés itt ugye fontos az ülés szellőztetés ami elégé behatárolja a választható modelleket ebben szegmensben kiesik a Volvo , Infiniti , BMW marad az Audi ,Jaguar vagy a Merci . Innen már csak ízlés kérdése ki mit választ mert nagyjából majdnem ugyanannyiba kerül az Audi A4 és a Jag.Xe, Merci már drágább … No de nem az én autóvásárlási szokásaim a lényeg vannak itt ennél sokkal lényegesebb dolgok …

    Leírom neked az egyszerűség kedvéért hogy néz ki az autó beszerzés egységekben jelölöm nem konkrét árban :

    Gyártó > Importőr/nagyker > Viszonteladó/kisker > Fogyasztó lefordítom neked parasztba hogy megértsd figyelj .
    Gyártó > Importőr/márka kereskedő > Autó szalon > Fogyasztó / Vásárló a fenti ábra ugyan az … és most jön a csavar figyelj !
    Gyártó elad valamit 100 egységért NETTÓ áron > Importőr megveszi ráteszi a saját hasznát +20 egységet ha belföldi értékesítés akkor +27 egység áfa ” ha Uniós akkor nincs rajta 27 egység” > Autószalon megveszi 147 egységért ráteszi a saját hasznát 20 egységet és kiteszi a kirakatba 167 egységért .Józsi bácsi becaptat a szalonba új gépjárműegységet vásárolni > eladó odarohan a jó üzlet reményében és bősz alkudozás keretein belül elenged neki 5 egységet + megígéri hogy a legközelebbi kötelező szervizkor majd ingyen kap 10 liter ablakmosó folyadékot . Józsi bácsi elégedetten távozik a jó üzlet reményében …Naaa deee itt jön a csavar a rafináltabb autóvásárló a következő képen jár el …FIGYELJ ÉS TANULJ…

    Rafinált Józsi bácsi megkéri az unokáját hogy Googlizza ki azon flottakereskedők elérhetőségét akik kiszolgálnak magánügyfeleket is ” elárulom mind kiszolgál” .Józsi bácsi megírja cégeknek konkrétan mit szeretne ” megversenyezteti őket ” és akitől a legjobb ajánlatot kapja attól vásárol a kialkudott kedvezmény jóval több mint a fenti példa esetében az 5 egység .. Felmerülhet a laikusokban a kérdés így benned is kedves Kempelem , hogy hogyan lehetséges ez ” nem nem nem trükköznek az áfával és még csak nem is jó fejek , hogy 0 egység haszonnal adják neked a hőn áhított gépjárművet … Itt jön a másik csavar Figyelj ….

    Gyártó > Flotta kereskedő > Vásárló ííííígy vaaan jól látod kimarad egy láncszem magyarán 20 egység kimarad amit mint Józsi bácsi kedvezménye szerepel . Tehát a Flotta kezelőnél a 167 egységbe kerülő autó szintén 147 egységbe kerül lista áron mivel még így is van nekik 20 egységnyi haszon . Ennek semmi köze az általad említett áfa törvényhez vagy egyéb trükkökhöz puszta árukapcsolat .

    Flotta kezelők szerződéseket kötnek a gyárral/ gyárakkal hogy az ő termékeiket értékesítsék ergó nagykereskedők és mint olyanok kedvezményes áron vásárolnak pusztán ennyi a trükk …ezért van az hogy pl az Audira szakosodott flottakereskedő az autószalonban veled közölt listaárnál ugyan arra az autóra 20% ” kedvezményt ” tud adni …

    Remélem érthetően kifejeztem ennél egyszerűbben már sajnos nem tudom leírni 🙁

    Végszóként még annyit szeretnék hozzáfűzni , hogy én megtanultam írni te tanulj meg olvasni , de akár azt is írhatnám ha nem tudsz úszni nem a víz a hülye … 🙂

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    “A csajunk sem egyforma, az óránk sem és a fizetésünk sem. :-D”

    Ez mindent elárul rólad. Abból az öreg Escort kombiból te messzemenő következtetéseket ne vonjál le, melósautónak van, erre volt szükség, futotta volna jobbra is, de nem vagyok a modern technika híve. Nőt nem pénzért veszek, nem kezelem őket tárgyként, és legfőképpen nem veszem őket egy kalap alá a karórákkal. Gratulálok. Elintézed te magadnak a kegyelemdöfést, nekem semmi erőfeszítésembe nem fog kerülni:)

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    ” Amúgy pedig lehet nyugodtan morfondírozni, kommentelni, hogy ki milyen egyéb autót venne ennyiért”

    Én pl. egy olyan autót, amivel meglehet jelenni már középszinten is és nem fűnyíró moci van benne.

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a6/audi_a6_2.8_v6_fsi_multitronic-9426494

    ha nem vagyunk extravagánsak és nagy étvágyúak lóerőben, ha meg igen, akkor ez :

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/cls_63_amg/mercedes-benz_cls_63_amg_automata-9254914

    saját véleményem szerint ez a bevert orrú, csipás f30 nem lett a legszebb, ha mindenképp bmw és esetleg napi használatra akkor egy e90 325D vagy 30..vagy 35 🙂 és még pénz is marad (a javításra meg naftára)

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/335/bmw_335d_automata_m-pakett-9188301

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Figy. Nekem is van elég erős autóm. Van elég sportos is és van elég takarékos is. Mégis mindig önmagához hasonlítok valamit, mert annak van értelme. Biztosan a te járgányodnak is van olyan tulajdonsága, ami másnak értelmetlen vagy béna, fogd föl ezt az autót is úgy, hogy van, akinek nem kell 420 Nm. Van, akinek ez is elég és sokan szeretnének annyit keresni, mint az, aki ezt az autót újonnan de még így használtan is meg tudja venni.
    Ne nézd le ezért őt, mert lehet, hogy sok dologban ügyesebb nálad.

    Ne számháborúzzunk, óvodás dolog.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Ízlés(ed) ellen nincs orvosság. Nem is szeretek ilyenről beszélgetni. nem vagyok liberális alkat, de ebben a kérdésben könnyen el tudom fogadni, ha valakinek más tetszik.
    A reszelgetés, amiről beszélsz egy teljesen új autó, aminek egyetlen eleme sem csereszabatos az elődmodellel s ha véletlenül mondjuk egy szilent akár még e46 kompatibilis is, az, ha jó, akkor szerintem nem baj.
    De tényleg kár ezen vitatkozni, szerintem a formai állandóság, a márkaidentitás, az egységes arculat jó dolgok. Én ilyen vagyok, nekem az ilyen autók tetszenek. A Mazda (Toyota, Honda) formai ténfergése, a Hyundai “ma szép, holnap szarvasos falvédő” formanyelve meg giccs, de ettől persze semmi baj azzal, ha neked tetszik. A csajunk sem egyforma, az óránk sem és a fizetésünk sem. 😀

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Hangulat sem csak egy féle van. Ahogy a gázpedálnak sem csak 2 állása van. 😀
    Nekem a 218i hangulatával sincs bajom, kimondottan tetszik, ahogy az e46-é mindig tetszett.

    Engem is vonzanak az érdekes autók, kettőt már be is szereztem az igavonó mellé, de még vannak álmok. 😀

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Minél többet dumcsizunk erről a BMW-ről annál kevesebbet ér számomra. Szinte már sajnálom a tulajt,hogy ilyennel kellett autóznia ennyi kilométert. Azt nem értem miért várt ilyen sokat? Én fél év után eladtam volna!

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Nyilván leginkább számít az állapot, de azért feltehetjük, hogy benzinest sem nehéz találni ennyi futással három évvel idősebbet. (A magyar benzines autók futása az országos benzinfogyasztás alapján 7ekm, még Bosch Car Service kimutatás alapján 13ekm.) Innentől a hibák ugyanazok jellemzően, de még ha bejátszik egy alaposabb szerviz is, az a vételárban is illene, hogy megjelenjen a koron túl is.

    A kommentem egyébként inkább arra vonatkozott, hogy bármi meghibásodásod van, jellemzően 3-5 évig még a tier1-2-ők sem gyárthatnak aftermarketnek. Hibák pedig vannak mindenütt, sokszor visszahívással járók is: mx5 – légzsák, corsa d – hátsó üveg csere, scenic II – radar sensor. Ezek friss autó korukban 100-400eFt-os költségek, pedig csak egy-egy hiba, ami bármelyik autóban előjön, s jellemzően ráncfelvarrásnál (vagy akár korábban) javítja az OEM.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    “Egyébként az Audi konzervativizmusa nekem is sok…”

    Na végre…halleluja:) Nevezzük konzervativizmusnak. Egyébként szerintem az lehet a háttérben, hogy az Audi és a BMW is meg van elégedve az európai eladásaival, ezért csak reszelgettek egy kicsit az elődön és kész az új, míg a Merci le volt tőlük maradva, nekik muszáj volt robbantaniuk, hogy ezáltal újra beérjék őket. A jelenlegi Merciken szemmel látható, sőt túlzás nélkül állíthatjuk, hogy mellbevágó formai újítások vannak, ezt hiányolom a másik kettőnél.
    Jajajj, a minap Kopasszal egy hasonlóan induló, értelmes beszélgetést sikerült lefolytatni. Ha veled is sikerül, akkor megeszem a kalapom:)

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Én is kipróbáltam az elmúlt időszakban egy e46 330d-t 🙂 Csak sajnálnám az enyémet. Költöttem rá, szerettem. Ráadásul kevés az olyan e36, ami gyári állapotnak örvend. Pénzt pedig pont annyit adnak érte, mint a betonkeverőt húzó tesóért.

    Most leraktam fél évre külföldi meló miatt.

    Hangulat? Azért kétlem, hogy egy 218i-ből beülve mondjuk egy e46 325i-be, ua-t adja 🙂 Persze nem tudhatom, egyik sincs a ház előtt.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Meséld el, hogy mi az “okosabb” vásárlás. Nem az érdekel, hogy szerinted mi, mert azt kb. leírtad, a véleményemet nem írom le, mert ehhez jogom van, hanem az érdekel nagyon, hogy egyetemesen mi az “okosabb” megoldás, feltételezem ekkora elánnal beböffent hsz. alapján megosztod velem.
    Figyellek.

    ÁFA ügyekben nem vagy otthon, ugyanis az ÁFA megfizetésre kerül a bérleti díjban, tehát eléggé eltévedtél. A számviteli törvényben részletesen olvashatsz a problémádról. Szerintem ez nem vicces.

    Mindig csodálattal nézem, amikor elmagyarázod, hogy kinek, mi alapján kell autót választania. Remek dolog, hogy vannak ilyen nagyon okos emberek.

    Magyarul megtanulhatnál írni, nagyon zavar a rengeteg hibád. Megtisztelsz vele, hogy ha nekem írsz, akkor odafigyelsz? Megköszönöm.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Vélhetően butaság is lenne egy 1,6-os autót a tiedhez hasonlítani. Önmagában érdemesebb talán nézni.
    Megértem, ha egy kamionhoz képest elkeseredett vagy, az tényleg sokkal nagyobb. Ilyen az élet.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Nahh most ráérek picit az agyhalott fejeddel foglalkozni 😀 Írom tömören … ebbe a szartalicskába akkor se lehetne ülésszellőzés ha akarná mert nem lehet a prémium BME3 -asba rendelni . Igen sokat számít egy full alap motoros BMW nél 3.7 millió forintnyi alig látható extra …ugyan is ezt a pénzt el lehetett volna költeni okosabban is … pl nem kell bele bézs műbőrkárpit amire ha ráülsz télen és még nem fűtötte fel az ülésfűtés” feltételezem azt azért rendeltek bele” addig simán kiugrik az aranyered és cimborái …:D Ráadásul nyáron beleizzadsz … ha már kiad valaki 3.7 milliót nem látható extrákra az a maradék 8 kiló már igazán nem oszt nem szoroz semmit és akkor van egy olyan autója ami igaz hogy alap motor de a világ egyik legjobb automata váltójával szerelték . Nem hiszem el hogy valaki annyira manuális fanatikus legyen hogy már pedig ő ezzel rendeli ha törik ha szakad … De tovább megyek azt a pénzt amit ott megspórolt ” szerinte ” a váltón most majd elengedheti az autó vételárából mert ennyiért nem fogják meg venni az fix … konklúzió : 3 évig feleslegesen taposta a kuplungot , de elmondhatja hogy van benne 3.7 millió forintnyi extra amiből az új tulajt érdekli majd jobb esetben a Xenon és a vezetéstámogató berendezések ” feltételezem van benne” .

    És hogy szembesítselek mekkora marhaságokat irkálsz íme pár nappal ezelőtti ostobaságod : ” Hülyeség. Az árengedményt nem a flottakezelő kapja, hanem az ügyfél. A 20% árelőny abból adódik, hogy a flottakezelő nettó áron szerzi be az autót, de a normális flottakezelők le se sz.nak az egy autós alkudozásoddal. Flotta. Érted? ” itt megtalálható az okfejtésed : [url][/url] http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/piaci_korkep_mennyibe_kerulnek_a_haromeves_premium_kozepkategoriasok-15693

    Igen értem én a Lizing cég árelőnye az az hogy nettó áron szerzi a kocsit és bruttó áron adja el … :DDDDD magyarán áfacsalást követ el …és nem az a kedvezménye , hogy nagy tételben vásárol ezért olcsóbban kapja mint aki csak 1et vesz … :DDD világos… :DDD

    Őszintén szólva felvidítottad aznap a napomat és nem akartam már írni rá mivel csak elrontottad volna…. :DDD ahogy ismerem a fajtádat nem vállalod fel hogy semmihez nem értsz semmit hanem hárítasz és próbálod megmagyarázni a hülyeségedet… mint ahogy majd most is fogod tenni .Lássuk ne okozz csalódást … 😀

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Attól függ, kinek mi a BMW hangulat? Beszéltem jó pár userrel az elmúlt években, az a tapasztalatom, hogy a legkeserűbbek azok, akiknek nincs pénzük az újabbakra. Mindig egyszerűbb elvesztett varázsról beszélni, mint üres zsebről. Nem rád gondolok természetesen.
    Én a cég eredményeit látva úgy gondolom, hogy a többség mégis úgy gondolkodik, hogy a mai modelleknek is megvan a varázsa.

    Olyan ez, mint öregem, aki mindig a 80-as éveket sírja vissza. persze, hiszen akkor volt fiatal. :-DDD
    Én is pecázok mostanában egy sorhatos benzines E46-ra, mint utolsó mohikánra, de neked beismerem, azért nem F30-ast nézegetek, mert nincs rá pénzem (varázs ide vagy oda. :-DDD

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Az biztos, hogy senkit nem hagy hidegen a cikk:) 8 órája van fent és több, mint 50 komment.

    Objektíven nézve egyáltalán nem rossz, akinek van rá zséje vegye meg. Ennyi. A többiek pedig lapozzanak vagy írjanak véleményt. Az autóról, ne egymásról.

    Személy szerint nem vennék már új BMW-t. Számomra elmúlt a márka varázsa az utolsó szívó sorhattal és a kisebb sorhatos dízelekkel. Mondom ezt úgy, hogy 6 hengeres e36-om van. Ráadásul a rettegett TDS. Az utolsó amit megvennék az az e90, abból mondjuk egy 325d. Ezek a mai bömösök nem adják azt a régi hangulatot, amit egy korábbi modell. Sajnos.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Az én véleményem szerint ehhez az autóhoz sok!
    A rekedtes hang szóba sem jöhet, a hátsó hajtás teherautóba való és szeretem a nyomatékot. Az enyém 420 NM és ez a BMW nagyon karcsú. A világos belső sem tetszik és maga az autó is kicsi.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Facelift esetében mindenki annyit változtat, amennyit akar. belátása szerint. A 3-as BMW eladási darabszámai nagyon jók, vélhetően ez azt mutatja, hogy a recept működik.
    Nem minden márka esetében elvárás, hogy a forma teljesen új legyen. Van, ahol az általad preferált utat formai tévelygésnek nevezik. Egyébként az Audi konzervativizmusa nekem is sok, BMW esetében szerencsére nem téveszthető össze 1-1 generáció. Persze nagymamámnak minden autó egyforma, de feltételezzük, hogy akik itt írnak, azoknak vásottabb a látásuk (némi képzavarral élve). Az E90 és az F30 között minden esetre tényleg nehéz nem észrevenni a különbséget, ha nem sikerül, az vagy vakság vagy rosszindulat szülte dolog.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Az “újítást” elintézték azzal az előzőhöz képest, hogy a fényszórók belefolynak a vesékbe, meg pár nüansznyi apróság. Az Audi ugyanezt remekül míveli. Talán a Merci kivétel. Egy új generáció az alapoktól kezdve újuljon meg külsőleg, mint pl. a Mazda6.

    Amit más gyártók faceliftnek hívnak, az a németeknél az új generációt takarja. Műszakilag vannak újítások, új extrák is felkerülnek a listára, de design-ban nem tudnak forradalmit alkotni az elődhöz képest. Valószínűleg a németek agya így van kódolva: kockák vagyunk, mi ezt tudjuk.:)

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Én nem akarok meggyőzni senkit, aki ezt akarja, az rossz helyen jár. Viszont ha semmiről nem beszélgetünk, akkor minek jönnénk ide? Ezen elgondolkodtál már?
    Abban egyetértek, hogy a trollokkal kár vitázni, e cikk alatt is igyekszem ehhez tartani magam, belátom, nem mindig sikerül. De dolgozom rajta.

    Az autóval kapcsolatban neked is az a válaszom, ami lrobnak. Én sem gyaláztam se4m őt, sem téged, sem senkit. Gyalázás ügyben s3000 írásaid ajánlom a figyelmedbe.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Sima úton sebesség állandón sehol nem érzed hol jön a hajtás. Ez az egész hitvita nem is erről szól, ezt autós bloggerként szerintem jól tudod.
    Télen azt is röhejes látni, amikor zsír XC90-essel akadnak el. Nyári gumival télen te se mész sehova egyik autóddal sem, ilyennel, ilyenekkel érvelni, mint most te teszed, nagyon szakmaiatlan.
    Annak idején elég sokat csapattunk nyári abronccsal E30-asokkal a Mecsekben kissrácként. Szerintem ezt a lemezt ne játszd túl.

    Anno winklerék poénkodtak 2002-ben egy M csomagos 530d tesztautóval, hogy direkt elásták és bemutatták, hogy nem tud kijönni a gödörből, jól le is vonva azt a butuska következtetést a dologból, amiket te is levonsz minden alkalommal. Ott voltam, láttam karottát és winklert ahogy vihogtak, mindkettő tudta, hogy amit csinálnak az prostitúció, hazugság, de hát a fizut műár akkor is a nézőszám után kapták. nem is kaptak utána egy darabig tesztautót a BMW-től tudtommal.

    Mi a kevés? Mi az elég? Mi a sok? Kinek mi a kevés? Kinek mi az elég? Kinek mi a sok? Szerinted, ha én egy 300 lóerős autóból az összes kocsidat lefikkantom, mint alulmotorizált sz.kat, akkor az a vélemény helytálló lesz? Az lesz a mérték?
    Legalább bloggerként légy óvatosabb, már ha pár helyi ovison kívül mások előtt is szakmainak akarsz tűnni. Más a helyzet, ha ez nem lényeges, bulvárt írni nem nagy kunszt én azért szívesebben olvasnálak, ha ügyelnél rá, hogy hogy nyilatkozol meg, még akkor is, ha egy blog az csak egy blog.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Ezt a dolgot már rengetegszer leírtam de utoljára még…:[b]TUDOD NAGYON JÓL,HOGY UGY SEM TUDJÁTOK EGYMÁST MEGGYŐZNI,UGYE?AKKOR MEG MI ÉRTELME VAN ENNEK AZ UNDORÍTÓ SZÁJKARATÉNAK?EZ IS CSAK EGY OSTOBA FAROKMÉREGETÉS,HOGY KI TUD FRAPPÁNSABB VÁSZT ADNI A MÁSIKNAK.AZTÁN VAN EGY PONT AMIKOR MINEGYIKŐTÖKNEK ELGURUL A GYÓGYSZER ÉS AKKOR A TÖBBI PASSZÍV OLVASÓ JÓL MEGSZÍVJA.JŐN A CSŐSZ /K.M/ ÉS MINDENKIT KIKERGET A KUKORICÁSBÓL.[/b]
    Igen van véleményem a kocsiról: amit Irob leírt,azzal én is teljesen egyetértek.És senkit nem gyalázok.:-)

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Speciel az V60-as D43ast és a C-kupét ([url]http://autossagok.blog.hu/2014/08/15/c180_coupe[/url]) rövid időn belül vezettem, és személy szerint KB egyforma vezetési élményt nyújtottak. A Merci kormánya kisebb és talán picit közvetlenebb volt, a Volvo kéziváltója pedig szebben járt.

    Speciel ugyanezt tapasztaltam a X3 18d nél is ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/01/07/bmw_x3_18d_teszt[/url]). Pont ezért nem tekintem előnynek az általam keresett (jól felszerelt alapdízeles) autóknál az RWD-t.

    Kapar amikor nem kell, de üresen alap felszereltséggel 1500-1800 kilós kasztnihoz az ilyen motor kevés. Sima úton nem érzed azt hogy az erő hátul jön (ez tapasztalatom szerint valahol 180LE feletti 320d-knél érkezik meg).

    Télen viszont röhejes látni ahogy a csili vili vadiúj 5öerek kacsáznak, mert nem kapott időpontot a tulaj a gumisnál az első hó megérkeztekor…

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    És az is egy vélemény, hogy érdektelen, formailag fejlődni képtelen, Mo.-on indokolatlanul státusszimbólumként kezelt, közel sem hibátlan, ellenben nagyon drága, idősebb korában pedig pénznyelőként viselkedő közlekedőedény. Ennyi. Az autóról írtam? Igen.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Relatív, hogy mi a sok. Minden esetre autóként én nagyon jónak tartom a maga nemében. Engem annak idején nagyon meglepett pozitív értelemben ez a blokk, amikor először volt alkalmam tartósan tesztelni. Nekem még a hangja is tetszett, kicsit rekedtes, de az autóhoz passzoló hangnak éreztem. A hajtás pedig, amit zold fikázgatott, nekem kis motorsága ellenére gyönyörűen hozta azt az élményt, amit ettől a kombótól várok. Ennyiért már sokkal jobb vétel ez az autó, mint újonnan. A világ gazdagabbik részén szép számmal futnak is hasonlók.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Te nem értesz egyet azzal, ha kötekedőnek valaki -akárki- idézi azt, amit egyébként a cikk szerzője kért? Én tartom magam hozzá, lrob-al és csalfaromeoval is szívesen beszélgetek erről az autóról, de őket csak én érdeklem. Ez szerinted rendben van?

    Abszolút egyetértek azzal, hogy dumáljunk a cikkben szereplő autóról. Pl. te sem írtál még egy szót sem róla, csak rólam. Van véle4ményed a kocsiról is?
    😀

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Kempelen csalfaromeonak 2 órája:
    [b]“Kérek mindenkit, hogy a cikkről, az autóról írjanak véleményt, ne egymásról!”
    (Katona Mátyás)[/b]
    Szerintem ti függőségben szenvedtek.Fizikailag fáj ha verbálisan nem köthettek bele a másikba.De ugyanakkor a másikra mutogattok,hogy ő volt,ő volt…

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    nem, nem figyelmeztettél, kötekedtél.
    Az autókról beszéljünk, ahhoz van kedved? Még mindig türelmesen kérdezem s örömmel beszélgetek veled. Autókról, autózással kapcsolatos dolgokról.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    [i]“Annyira nem erős a motor hogy kaparjon”[/i]
    Mi????
    [i]“…akár megérezze az ember”[/i]
    Mi????

    Ezt ugye te sem gondoltad komolyan? Bármi képes kaparni, még ez a motor is, bár szerintem kereket kapartatni mélyen a hülye gyerek szint azt meg, hogy hol hajt ebben pont úgy érezni, mint egy sokkal erősebben. Aki ebben nem érzi, az a 35i-ben sem fogja, ebben légy biztos.

    Érvként tehát ezt felhozni szerintem fölösleges, de semmiképpen nem szakmai.
    Az S60 valóban nem sportos. Annál taknyosabb kormányzású autót keveset vezettem. Talán a citiszervózótt Puntó közelíti csak meg.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    [i]“…szerintem ez az a liga ahol az RWD-nek csak hátránya van. Annyira nem erős a motor hogy kaparjon, vagy akár megérezze az ember, ellenben télen majd izzadhat…” [/i]

    Ezt a butaságot mindig előcitálod, és én minden leírom neked, hogy mekkora hülyeség. A Ladákon szocializálódott olvasó minden bizonnyal örömmel kajálja, de akinek már csak egyszer is volt egy E30-asa, ami ugyebár egyáltalán nem az elérhetetlen álom és arra tett már föl normális téli abroncsot (mondjuk Barumot, hogy ne álmodjunk nagyot), valamint képes volt a gázpedált nem binárisan használni (alapjárat-padlógáz), az mindenhova elmegy a hátsókerekes autóval, ahova fronthajtásossal.
    Persze ha jól kijegesíti maga alatt kerékpörgetéssel a havat, akkor sehova nem fog jutni, de ez esetben a fronthajtásossal sem.
    Egy ilyen autó a hajtás jellegéből adódóan talán még egyszerűbben is terelgethető hóban, persze csak akkor, ha a vezető képes a pedál helyzetének fokozatos kezelésére, ha tényleg annyit teszteltél mindenféle autókat, ahogy írod, akkor magad is tudod, hogy olyan hóban, amiről te katasztrófaként írsz, finom gázadásokkal pöckölhető egyik-másik irányba a kocsi.

    Botláb Gizella pedig a fronthajtásos Volvoval is el fogja ásni magát, ebben biztos lehetsz.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Egyrészt ez egy remek autó, kívül belül szép és arányos. Akinek kell az a kis plusz amit egy prémiummodell nyújt egy tömegmodellhez képest és nem másoknak akarja megmutatni hogy ki a jani, szerintem remek autóra lelehet.

    Az is megjegyzendő, hogy ez az 1.6os turbó nyomatékban egy 1.4es TD tudását hozza (viszonyításul viszont, az utolsó 2.5ös szívó sorhatos (pl 2006-os E90 323i) is ennyit tudott, de akár a 325i se tudott sokkal többet).

    Ennek fényében elmondható, hogy reménytelenül nem lesz alulmotorizálva…

    “nem utolsó sorban hátul hajt”: szerintem ez az a liga ahol az RWD-nek csak hátránya van. Annyira nem erős a motor hogy kaparjon, vagy akár megérezze az ember, ellenben télen majd izzadhat… Jópár ilyen alulmotorizált RWD-t vezetettem mostanában, és mindegyiknél ugyanaz volt a benyomásom. A sportos megjelenésű C kupé 180 kompressor semmivel sem volt élvezetesebb, mint egy Volvo S60 (ami bizony nem referencia sportosságban).

    Amiben a BMW (általában) többet tud, az a precíz és közvetlen kormányzás amiben szerinte több örömét leli majd az új tulaj, mint a kizárólag télen kitörő fenékben.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Bizony, hamarosan a kardodba dőlsz.

    Nem tudom ki, kit szólít meg, szerintem amit a szerző kért, az normális emberek közt egyáltalán nem rendhagyó. Arra hivatkozni sem. Nekem megy, hogy a cikkről beszélgessek, neked is ezt javaslom.

    Szerintem zárd le a velem való foglalkozást. Dumcsizzunk az autókról. Nekem ez nem fog gondot okozni.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Tegnap pont te papoltál a férfiasságról. Most bizonyítottad be, mekkora FÉRFI vagy:) A cikk írója mögé bújsz, és ugyanazt szajkózod…

    Megszólítottam én már valaha a cikk íróját? Na, ugye…

    Roreno, közeleg az a kegyelemdöfés:)

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Pontosan a konkrét autóra még van 2 év gari.
    A Hyundaiosok meg elmehetnek… Mi Németországban forgalomba helyezett, 3 hónapos Toyotát vettünk, semmi gond nem volt vele, érvényes volt rá a(z összesen) 3 év garancia. Ha vezetve volt a szervizkönyve (rendesen!), akkor meg kellett volna csinálniuk, a munkát + alkatrészt kifizeti nekik az európai központ.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Ezekhez az autókhoz még jellemzően nem kell sok alkatrész. Ha kell is, az bőven belefér abba az összegbe, amivel kevesebbe kerülnek.
    Bármilyen autóval vannak hibák, még az i40-el is, amit bár van itt olyan, aki képtelen felfogni, de ne belőle induljunk ki, fogadjuk el, hogy ez tény.

    Szerintem nem a kor számít, hanem az állapot. 5-6 éves autókban azért már nagy valószínűséggel annyi van, hogy a teljes futómű+fék felújítás akár millió felé is tolhatja a számlát. Az állapot a lényeg. Mindig.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Korrekt s teljes mértékben vállalható autó, ami már ezen alapmotorral is bőven elegendő a hétköznapokra. Ennyi pénzért már komoly középkategóriás vagy egyterű autót lehet venni, ami viszont nem prémium. Mindenki döntsön a saját igényei szerint. Saját magamnak nem vennék ilyet, de egy hétre szívesen bevállalnám. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    “Nekik nagyon nehéz lesz olyanról írni, aminek a kilincsét sem fogták még meg soha.”

    A probléma ott van, Kempike, hogy te a Bugatti Veyronnál is ezt szajkózod…

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Hát nem tudom, pont ezeknek az autóknak nem értettem soha a vásárlóit. Mármint nem a konkrét autóra vagy típusra értem, hanem a jól felszerelt, pár éves felsőközepes netán “prémium” autókét. Garancia nincs rá, alkatrészek még heroin áron az utángyártás hiánya (sokszor tilalma) és a bontóban lévő kevés autó miatt. Ismerős vett három éves i40-et, külföldit. Tolatókamera bedöglött, mint kiderült típushiba. Csak gyári van, 200e + szerelés. Magyar Hyundai elhajtota, hogy gari külföldi autóra itthon nincs, hiába lenne rá öt év. Választhatott hogy vagy benyeli ezt vagy kimegy Hollandiába átszereltetni (végül kiment és összekötötte egy hétvégi üdüléssel).

    Szóval szigorúan saját vélemény, de sokkal inkább akkor már 5-6 éves autó (pl. korábbi generációból a ráncfelvarrott, mert ezer típushibát javít ilyenkor a gyár, árban is van ilyenkor lefelé egy nagy ugrás, javítás sokkal olcsóbb, stb.) vagy valami olcsóbb új és garanciális.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Mátyás, ön szerint néhányunkat leszámítva kinek van bármilyen tapasztalata ezzel az autóval? Nekik nagyon nehéz lesz olyanról írni, aminek a kilincsét sem fogták még meg soha. Ugye belátja?

    Kellenének nagyon azok a fejlesztések ide a komment mezőbe, amiket jó ideje ígérnek. Biztosan sokkal kevesebben maradnánk.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Te akarnál vezetni egy számodra teljesen érdektelen külsejű autót? Te akarnál kapcsolatot egy téged tökéletesen hidegen hagyó nővel? Tudom a választ. Ne fárassz.

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Ettől szép a világ. Kinek a pap, kinek a papné. Mi lenne, ha neked is BMW-vel kellene járnod? Talán túl se élnéd azt a traumát, jobb is, ha kihagyod. Szurkolok neked, hogy sose kerülj olyan elviselhetetlen helyzetbe, hogy BMW-t kell vezess.
    😀

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    “Ennyiért persze egy vadonatúj, alapmotoros és hasonlóan felszerelt Hyundai i40 is elhozható. Melyik kéne?”

    Hmmm…lássuk csak, ez egy igen, igen fogós kérdés…tényleg megfontolandó…de döntésre jutottam: i40!:)

    A Bömbi meg maradjon meg a “majd megmutatom én a Lajosnak” típusú embereknek:)

  • 2017.10.28. at 11:35
    Permalink

    Ülés szellőztetés, pamutzokni hahó! Hol maradnak?

    Ebben a ligában ennyi pénz (3,7) nem sok Kaller. Ha céges az autó, akkor bérleti díjban pár tízezer, max. egy százas havonta, de écs-ben is elenyésző, éves szinten 60 ezernyi többlet költség. Aki ilyen autót vesz, vehet, kap, annak hidd el, hogy ez nem tétel. Ha éppen 11,5 vagy 12 volt a limitje, amennyiért autót vehetett, akkor ez így rendben is volt. Ha meg magánszemély, akkor a saját pénzével nem azt csinál, amit akar? Te pl. annyi pamut zoknit veszel, amennyihez csak kedved van, engem sem érdekel.

    Az automata amúgy sokakat nem mozgat meg, és navi is van jobb a gyáriaknál. Nem tudhatjuk, hogy ennek az embernek mi volt a fontos.

Vélemény, hozzászólás?