Gyűjteménybe való BMW kabrió – 325 Ci használtteszt

BMW 325 Ci, 2004 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ritkaságnak számító BMW-t vezethettünk. Nem csak a modell, maga a példány is unikum, és ráadásul épp meg is kaparintható.

Nem is olyan régen, pontosan egy hónapja írtunk egy egészen szép, de azért közel 200 ezer kilométert futott, s már 13. életévét taposó BMW E46 320i-ről (mindezt ráadásul péntek 13-án). Megnéztük továbbá, hogy „kell-e félni az E46-os 3-as BMW-től?”, s megkaptuk több forrásból, hogy kell, s aki jót akar magának, az soros hathengeres benzinessel veszi. Nem rossz a 320i, de még jobb egy 325i, s még sokkalta az egy kabrió 325 Ci. Ami ráadásul az utolsó vászontetős 3-as kabrió, hiszen az E46 utódjának számító E90-es szériából már keménytetős kabrió készült (E93-as kódnéven), a mostani F30-ból pedig már nem is lesz Cabrio, hiszen helyét a napokban kiszivárgott képeken már látható 4-es Cabrio veszi át. Így aztán egy szép E46 Cabrio, pláne 325 Ci-ként igazi gyűjteménybe való darab. Ilyet vezethettünk a héten, ráadásul egy makulátlan, s kivitelével is exkluzívnak számító, amúgy épp eladó példánnyal.
A 2004-ben itthon vásárolt, azaz hazai forgalomba helyezésű gép ma, illetve már hosszú évek óta második tulajdonosánál van. Az autónak nem az a különlegessége, hogy vezetett szervizkönyvvel rendelkezik, hanem az, hogy tulajdonosa a motorfelújításra szakosodott Fortuna Bt. ügyvezetője, Kajári Zoltán, aki a gyári előírásoknál is szigorúbban tartja karban autóit. A BMW is az előírtnál gyakrabban, 10 ezer kilométerenként kapott – természetesen a gyári normának megfelelő – olajat. A 9 éves autónál különlegesség az is, hogy a mai napig is kizárólag BMW, gyári eredeti alkatrészek kerültek bele. Csak idén komplett futómű-felújítást kapott, az összes szilent cseréjével, gyakorlatilag új benne a kuplung, de az sem kis szó, hogy másfél szezont futott Bridgestone nyári és egy telet szolgált Yokohama téli gumiabroncsok járnak hozzá, s túl van a motor összes szíjának és feszítőjének cseréjén is. Csak a friss nagyszerviz és az abroncsok értéke (kedvezményesen is) több mint 1 millió forint, de ez persze nemigen érvényesíthető a piacon. Legfeljebb megadja annak a lehetőségét, hogy az amúgy gazdag, és egyedi felszereltségnek meg lehessen kérni az árát.
A kívülről gyöngyházfekete, belülről világos bézs bőr belsős kivitel eleve különleges és ritka kombináció, de ha ez nem lenne elég, a kormány és a műszerfal fabetétes. És az ehhez az autóhoz még passzol is az. Van továbbá bi-xenon fényszóró, automata légkondi, a hifi HarmanKardon, mélynyomós, kormányról vezérelhető CD-rádiós, az ülések (még a fejtámlák is) elektromosan állíthatók, a tükrök és az ablakok ugyancsak, s a tető is teljesen elektromos mozgatású, nyitásához, illetve zárásához csak egy-egy gombot kell nyomni. A csomagtér nem kicsi, nyitott tetővel is alig kisebb, mint zárttal, 260-300 literes.
Hirdetés

Zenghetünk persze ódákat a szervizeltségről, a garázsban tartottságról vagy az ellátmányról. Ezt az autót még úgy is vezethetősége adja el, hogy hibát nemigen lehet rajta látni. Na jó, ha nagyon akarjuk, akkor fel lehet őket fedezni, de inkább csak úgy, hogy azokat a nem az átverésre játszó tulaj megmutatta: a bőr kárpitozás a könyöklőn megkopott, egy festés fillérekből rendbe fogja hozni. Az első lökhárító egyik sarka picit karcos, a hátsó hajszálnyit egy oszlopot talált el. Egyikhez sem szabad hozzányúlni, egyik sem zavaró, komolyabb sérülés pedig nincs, és nem is volt az autón. Amiben viszont tényleg nincs hiba, az a vezethetőség. És ez amiatt számít különlegesnek, mert ilyen autó már ma sem létezik, s az egy-egy, ritkaság számba menő megkímélt, megtartott példányon kívül már soha nem is fog létezni.
Elöl ugyebár 2,5 literes, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, ötfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A váltó nem egy (olcsóbban is megkaparintható, de nem ezt a luxust adó) MX-5-ösé, de azért pontos. Hiába jelentős, 192 lóerős a teljesítmény, a meglévő ESP (BMW-nyelven DSTC) forszírozott üzemben sem jellemző, hogy beavatkozna, csakis akkor, ha baj van, ha viszont nagyon bízunk magunkban, akár ki is kapcsolható. Fölösleges persze, ez az autó nem arra van, hogy elfüstöljük hátsó abroncsait. Mostani tulajdonosa sem úgy használta, hanem a hátsó üléseket nap mint nap bevetve hordta vele gyerekeit óvodába, járt vele munkába és tárgyalni, s persze jókat autózott vele, mert erre mind alkalmas.
A gázreakció olyan azonnali, amelyet néhány év múlva majd anekdotaként mesélünk, s amit unokáink érteni sem fognak, hogy miért nagy szó, hiszen a villanymotor is azonnal ugrik. Annak azonban itt még nyoma sincs, van helyette könnyed felpörgés, vérpezsdítő motorhang és 4000-nél az addig is komoly húzóerőre még egy jelentős kontrázás. Leszabályzás 7000-nél. Aggasztó zörej, lógás sehol sincs, a stabil, de egészen jól is csillapító futómű jobban egyben van, mint sok 20-30 ezer kilométert futott autóé, a kormányzás pedig precíz és szintén lógásmentes. Nyitott tetővel, erősen fülelve hajszálnyi cicergés hallható a műszerfal felől – ennek említése azonban már újautós viszonylatban is szőrszálhasogatás.
Ami pedig még a vezetési élményen felül is meglepő az a fogyasztás: vegyes üzemben, a teljesítményt nem ritkán kihasználva is 11 liter körül van az átlag. A gyári vegyes érték 9,6 l/100 km, városon kívül nem kunszt 8-9 környékén fogyasztani a 325 Ci-vel. Ez a 8 másodperces 100 km/órára gyorsuláshoz és az akár 234 km/órás végsebességhez mérten kedvező. Olcsó autónak persze nem számít az E46 Cabrio. Soha nem is volt az. A 325 Ci alapára is 12,5 millió forint volt egykor, ez a példány pedig biztosan 15 millió forint felett volt. Most 3,59 millióért hirdeti gazdája, aki teljesen tisztában van azzal, hogy van jelentősen olcsóbb példány is a piacon. Csak épp nem ilyen állapotban, nem ilyen biztosan makulátlan múlttal és nem ilyen kivitelben. Aki ezt megveszi, az biztos lehet benne, hogy tényleg műszakilag újszerű autót kap, nincs is benne semmi olyasmi, ami elromolhatna, s az E46 kabrió, pláne ezen példánnyal, valaha még valóban gyűjtői példány lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Jó és zsép autó, nyálelválasztás elindítja ez tény. A belső az egyéni ízlés kérdése, van szebb is, de ez sem csúnya.
    1millával olcsóbban behozva, papírozva? Az kemény, 2.6 millából elég nehezen. kb 310e csak a regadó és a papír egy 2004es példánynak, marad 7762 eurónak megfelelő valutád. 8 ezertől indul a 325ci, 9e-rt már olyan van amiért érdemes elindulni, 10e euró, ami úgy tényleg penge. Ha ilyen könnyű lenne 1 millával beljebb lenni, akkor miért nem csinálja ezt mindenki? Jó, ha 1-2 100e-rel, talán fél millióval oclsóbban megvagy.
    Nem kötözködni akarok, csak ne dobálózzunk már ilyen nagy számokkal, tessék előtte számolni.

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    életem első E46 BMW-je egy 325ci coupé volt, szóval pontosan tudom milyen… elég jó. Azért a 192 lóerőtől nem kell hasra esni, de kétség kívül nagyon kellemes. Azért a 330i egyértelműen jobban megy, mert volt ahhoz is szerencsém párszor. Ez egy tökjó gép, nagyon kár hogy a belső az egy trágya… ez a bőr szín a fabetét, a kormány meg az egész borzasztóan gusztustalan… túlzok? nekem is BMW van.. nem túlzok
    az árról meg csak annyit hogy egy iszonyatosan jól karbantartott hasonló páldányt is vagy egy milkával olcsóbban hozok be németből… ennyi
    amúgy cool, baszott jó gép imádom kéne 🙂 de nem ez és nem kéne olyan cikkeket írni ami valakinek az eladó autójáról szól és ennek örömére az egekig ajnálozom …

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    SZVSZ a fekete belső és a szálcsiszolt alu berakás sokkal jobban illik egy sportos BMW karakteréhez, mint a bézs-fa színösszeállítás, amit én inkább a felső kategóriás, VALÓDI luxusautókban tudok jobban elképzelni ( JAguar, Rolls Royce, Bentley, stb stb )

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Szerintem klassz kis kocsi lehet.
    Aki esetleg ilyet keres, kicsit fiatalabbat, kicsit többért van már dízel ( bár csak 320d, és amúgy sem tudom ki az, aki a saját füstjét akarja szagolni egy cabrioban, de hát mégis eladták… ), annak itt van egy szintén szép állapotú autó, ugyan nem reklámozni akarom, csak a szeptember 13.-ai dátumról eszembe jutott, hogy én meg aznap cseréltem be a saját BMW-m ebben a kereskedésben 🙂
    http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320_cd-7206470

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Tisztelt halilaci!

    Az autó tulajdonosát éppen csak említettem, és azért emeltem ki, mert fontosnak tartom, hogy egy, az autójával nem csak törődő, hanem ahhoz maximálisan értő ember használta és üzemeltette. Az előírtnál gyakoribb olajcserével, gyári alkatrészekkel szervizeltette. Az objektivitást ezen cikk sem kívánta nélkülözni, ha megnézi, az autó egy-egy apró hibáját is említette az írás.

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás!
    Sajnálom, hogy a cikk 10%-a szólt az autóról, 90%-a pedig egy ingyen reklám.
    Gondolom sokunkat nem érdekel a cikk írója és az autó tulajdonosa közötti viszony.
    Egy pangó használt autó piacon így kell ingyen reklámmal növelni az eladási esélyeket.
    A cikk íróját, elfogultság miatt kellene az autónavigátor szerkesztőjének kérdőre-felelősségre vonnia.
    Objektív és korrekt cikkeket szeretnénk látni, nem pedig ehhez hasonlókat.

    A változás reményében. Tisztelettel.

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Gé, zold

    Én csak megjegyeztem egy tényt a “letaglózó gyorsulásról”.
    Mindig jókat derülök, mikor dilettánsok okoskodnak. 🙂

    Egyébként az elfogult fanoknak biztos jó autó, csak tisztában kell lenni a gyengéivel, ami egyáltalán nem kevés.
    Vegyétek vigyétek okostónik! 😀

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Höhö, vagy 10 éve az egyik titkárnőnknek volt ilyen, csak piros bőrrel. Ő pl kiadott érte. A baj nem az hogy 12 hanem hogy mennyire sóher ennyiért és mennyire durva akárcsak minimálisan pláne igényesen felszerelni. Ha nem tudnak a bajorok svindlizni a német újságokkal ezt nem tudták volna keresztülvinni.

    Ne nevettettesd ki magad a corollával. Ha stifted ellen azzal is aláznád őket, persze.

    Ez egy nagyon nagyon jó autó, apróságok hiányoztak a kínálatából, és persze mint preciziós eszköz kényesebb is. A futómű ennek a legjobb példája, bár amit olvastam az már nálam is túlmegy az ingerküszöbön. Elég csúnya botrányok voltak az E46nál.

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Szeretem mikor valaki látott egy amatőr gyorsuláson valami hihetetlen eredményt és utána szentül hiszi, hogy az reális. Mindegy, hogy volt-e hiba a rajtban vagy félre váltott, vagy meg sem történt:D
    Hagyjuk is, egy cabrio nem erről szól és mindig is drágább volt fedett társainál.
    Persze szeretnék látni egy 2004 körüli corollát ilyen állapotban hatos váltóval cabrio kivitelben, és akkor majd beszélgethetünk… na ez a szánalom manó:D

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Igen csak ömlengősre sikerült ez a cikk. Ordít róla az elfogultság.
    12 milla vagy több egy ilyen autóért 2004-ben? Ki az a hülye, aki ennyit ad egy ilyenért?
    5. sebességes váltó? Szánalom!
    Letaglózó gyorsulás? :DDD
    Szerintem inkább az taglózza le a BMW-s kollégát amikor elhúz mellette az 1.8-as Corolla, mint az a valóságban többször megtörtént. 1.8 vs 2.5 vicces! 😀
    160.000 km és újra cserélték a futómű több alkatrészét? 😀
    Egyébként szó sincs róla, hogy rossz lenne ez az autó úgy önmagában, de az árához viszonyítva viszont az. Helyén kell kezelni a dolgokat és akkor nincs probléma.

  • 2017.10.29. at 21:59
    Permalink

    Nagyon csecse, nekem tetszik csak az a vászontető. Az E93-ban az tetszett, hogy keménytetős lett. Amúgy javítsátok az F90-t F30-ra az a kódjele a mostani hármasnak. Mivel a hármas az már csak szedánt jelent, így a 4-s széria veszi át kupé és kabrió szerepét, F33 lesz a kódjele a kabrió 4-nek. 🙂

Vélemény, hozzászólás?