0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fiat Punto 1.2 75 SX, 1996 - használtteszt

Tovább a válság útján: 270 ezer Ft-os Fiat Punto használtteszt

2012. február 3., péntek 5:51 (4 hónapja)

Ez a cikk több, mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A főbb adatok: 137 ezer kilométer az órában, 270 ezer Ft az árcédulán. Mindkettő valós, az állapot szemre és vezetve is meggyőző. Az átlag-Punto nem ez, de ilyen is létezik.

Szolid kozmetikázás (értsd: alapos mosás) után egészen megnyerő az 1994-ben Giugiaro-formatervvel érkezett Punto 1996-os példánya

Szolid kozmetikázás (értsd: alapos mosás) után egészen megnyerő az 1994-ben Giugiaro-formatervvel érkezett Punto 1996-os példánya

Biztonságos, koccanásvédett helyen a mindenhol ép lámpák, a csomagtérajtó teljes széltében nyílik, így kiváló hozzáférést ad a raktérhez

Biztonságos, koccanásvédett helyen a mindenhol ép lámpák, a csomagtérajtó teljes széltében nyílik, így kiváló hozzáférést ad a raktérhez

Olcsón megkapható és fenntartható autó kapcsán mindenki tudja, hogy a Suzuki a legjobb választás. Ám egyrészt felmerülhet, hogy valóban az számít-e a legolcsóbbnak, másrészt pedig (s ez a jellemzőbb) sokan ódzkodnak a világ életében fapadosnak számító, hírhedten nem biztonságos és modernnek már hazai gyártásának elkezdésekor sem számító, amúgy valóban elnyűhetetlen Suzuki Swifttől. Miután múlt héten utóbbi sorozat egy 300-350 ezer forintos, de nem eladó példánya szerepelt használttesztünkben, most egy még olcsóbb, kicsit korosabb, nagyjából azonos futású, de első tulajos, ötajtós Fiat Punto került szerkesztőségünkhöz, mely 270 ezer forintos kikiáltási árral valósan eladó − volt.

Gusztusos és látványos a 16 éves autó műszerfala. A kormány szervója és magasságállítása csak egy felszereltségi szinttel feljebb lenne alapáras, itt nem is szerepel, de nem is hiányzik

Gusztusos és látványos a 16 éves autó műszerfala. A kormány szervója és magasságállítása csak egy felszereltségi szinttel feljebb lenne alapáras, itt nem is szerepel, de nem is hiányzik

Valósan ennyi a kilométer, a 137 ezer kilométeres futás évente 8500 kilométert, azaz enyhe használatot jelent, ez az állapoton is visszaköszön

Valósan ennyi a kilométer, a 137 ezer kilométeres futás évente 8500 kilométert, azaz enyhe használatot jelent, ez az állapoton is visszaköszön

A tesztben szereplő Punto különlegessége, hogy úgy elsőtulajos, garázsban tartott, hogy arra magam mérget vennék, ugyanis unokatestvéremék autója, leginkább nagynéném használta. A 16 éves, 1996 szeptemberében forgalomba helyezett Punto 137 ezer kilométeres futása a piaci átlagot alulról közelítő: a Használtautó.hu adatbázisában szereplő első generációs Puntók átlagfutása 153 ezer kilométer, átlagára 361 810 forint, ha csak az 1996-os évjáratig nézzük, 350 ezer forint. Az átlagár alá célzott hirdetési árnak természetesen van oka: a kocsi jobb hátsó ajtajának alsó része és sárvédőjének egy része fényezési hibás, ami kiváló alkualap a vevőknek, ám nagyon alkudozni nem érdemes, a lényegében rozsdamentes (egy-egy pöttyöt csak a javított sárvédőívnél tartalmazó) karosszéria az ilyen korú Puntóknál messze nem magától értetődő. Meg kell hagyni, a 16 éves fényezésen számos apró sérülés, karcolás látható, de összességében feltűnően szép a karosszéria.

Elöl-hátul jó a helykínálat, az üléskárpitok nem, hogy nem szakadtak, még kopást is alig mutatnak. Az ötajtós verzió sokkal praktikusabb, mint a háromajtós Elöl-hátul jó a helykínálat, az üléskárpitok nem, hogy nem szakadtak, még kopást is alig mutatnak. Az ötajtós verzió sokkal praktikusabb, mint a háromajtós

Elöl-hátul jó a helykínálat, az üléskárpitok nem, hogy nem szakadtak, még kopást is alig mutatnak. Az ötajtós verzió sokkal praktikusabb, mint a háromajtós

Alapesetben sem kicsiny, a hátsó, 60:40 arányban osztott ülést előrehajtva 1 köbméteres a raktér

Alapesetben sem kicsiny, a hátsó, 60:40 arányban osztott ülést előrehajtva 1 köbméteres a raktér

Nem titok, hogy utóbbin és az utastéren is sokat dobtak a lelkiismeretes lurdy házas, ez washos mosós-srácok, bár most nem volt szükség olyan komoly beavatkozásra, mint amilyet például egy kutyával használt autónál korábban mutatniuk kellett. Itt alapból is szépek a karosszéria királykék árnyalatához passzoló, kopás- és szakadásmentes üléskárpitok, a legnagyobb utastéri hiba, hogy a sofőr lábánál kikopott az utólagos szőnyeg nélkül használt gyári kárpit, illetve, hogy a kalaptartó színét nagyon erősen kiszívta a nap. Ellenben minden precízen működik, vannak olyan extrák, mint például kiváló fűtés – ami ilyen korú autónál és a hűtőhibákat gyakran mutató Puntónál messze nem magától értetődő, elektromos ablak, központi zár, amely kilincshúzásra old, és még rádió is szólhat az utastérben. Ebben az árkategóriában szintén nem egyértelmű, de itt még ma is kívülről és belülről is nyitható a csomagtér, ami 275 literével és főként szabályos, egyenes széleivel alapesetben sem kicsi, de üléshajtással sík padlójú 1 köbméteresre bővíthető. Csak télen, mínusz 10-ben mutatkozik a csomagtérajtó teleszkópjainak fáradása, ha az autó teljesen lehűlt, akkor már nem tartják meg az ötödik ajtót, de már némi fűtés után is funkcionálnak, így megelőlegezhető, hogy fagypont felett már nem is lesz velük gond.

1996-os Fiat Punto 1.2 75 SX alkatrészárai

Olajszűrő 690 Ft − Fram
Vezérműszíj készlet 5030 Ft − Dayco szíj + feszítőgörgő
Első féktárcsa 2660 Ft/db − Roadhouse
Első fékbetét 4240 Ft − Remsa
Hátsó lengéscsillapító 8660 Ft/oldal − Monroe Reflex
Kuplungszett 23 100 Ft − Sachs
Hátsó kipufogódob 7 460 Ft − RPS

Forrás: ZS+U Kft

Bizonyos szögből jól látható, máshonnan alig a fényezési sérülés Bizonyos szögből jól látható, máshonnan alig a fényezési sérülés

Bizonyos szögből jól látható, máshonnan alig a fényezési sérülés

Büszke lehet fűtőrendszerére a Fiat, viszonylag gyorsan csinál meleget, van is rostély bőven, alagút pedig a hátsó, egyáltalán nem szűkös lábtérbe is viszi a hőt

Büszke lehet fűtőrendszerére a Fiat, viszonylag gyorsan csinál meleget, van is rostély bőven, alagút pedig a hátsó, egyáltalán nem szűkös lábtérbe is viszi a hőt

Az utastér tehát kipipálható, a jó állapotú példányban ma is ugyanúgy élvezhető a kisautók körében tágas helykínálat, mint 1994-es megjelenésekor, amikor is az Év Autójának választották a Puntót. Jöhet a gépháztető felnyitása, ahol jól látható, hogy van olajszivárgás, ám az is, hogy nem vészes mértékben. Amúgy minden a helyén van, jó eséllyel csak a hengerfej tömítését kellene cserélni, és már nem is lenne gond. Nem ígérkezik vészes tételnek, ahogyan a Punto esetében semmi sem, megdöbbenésünkre még a hasonló korú Suzuki Swiftnél is olcsóbbak hozzá az alkatrészek (konkrét példák táblázatunkban feljebb).

Alapvetően nincs gond a motortérben, az olajszivárgás nem vészes mértékű Alapvetően nincs gond a motortérben, az olajszivárgás nem vészes mértékű Alapvetően nincs gond a motortérben, az olajszivárgás nem vészes mértékű

Alapvetően nincs gond a motortérben, az olajszivárgás nem vészes mértékű

Ilyen korú autónál ritka, de még a kormánykerék sincs kikopva, további, az állapotról árulkodó képek galériánkban

Ilyen korú autónál ritka, de még a kormánykerék sincs kikopva, további, az állapotról árulkodó képek galériánkban

Következhet a próbakör: a Punto hidegben is könnyen indul, hengerenkénti befecskendezős, Euro2-es, azaz a szmogriadó riasztási fokozatában sem sanyargatott motorja egyenletesen jár, bemelegedve – főként menet közben – megdöbbentően halk. Váltója jól kapcsolható, kormánya szervo nélküli, de menet közben így is nagyon könnyű, középállásában kissé nyúlós, de komolyabb gondokat nem mutat, sőt, kifejezetten jó a Puntót vezetni, nincs gond az egyenesfutással. A fékrendszer szerencsére hatásos és jól adagolható. Utóbbira szükség is van, ugyanis a 73 lóerős benzines 12 másodperces 100 km/órára gyorsulásával és 170 km/órás végsebességével meglehetősen fürgének számít. Érezhető is a tempó a 910 kilogrammos karosszériában, de leginkább az, hogy nemigen kell nagyobb motor a normális közlekedéshez az 1,2-esnél. Ahogyan az is belátható, hogy még egy 270 ezer forintos autóval is nagyon vígan el lehet lenni a forgalomban. A Puntóban nincsenek zavaró zörgések, természetesen nem új és makulátlan autó, de használati értéke nem tizedannyi, mint egy több mint tízszer ennyibe kerülő új kisautóé.

Katona Mátyás

Ez is érdekes lehet:

Itthon a Dacia Lodgy - beleültünk, beindítottuk

A Renault Hungária székházának tetején csodálhattuk meg, indíthattuk be és parkolhattuk ide-oda a szenzációs áron érkező Dacia Lodgy egyterűt.

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (47 db)

biker írta: 4 hónapja
saabracinghungary írta: 4 hónapja

Horatius

iagazd van zabálnak a benzinesek de a diesel sehol nincs a robbanékonyságához képest és nem lehet pörgetni mint állat 4500 nál vörösvonal és csá. az n épített motoromat 8000 ig kilehet csapatni meg rajta van az ikerturbó lebontja az utat 720 nm rel nyomatékba dízelek felett vagyok mellé jön 540 ló. ha értelmesen közlekedik vele az ember pályán tempomattal 130 al akkor ad egy elfogadható 14 literes fogyasztást. felső határ pedig igenis van méghozzá a benzinpumpa kapacitása annyi a max fogyasztás amennyi a benzimpumpa áteresztőképessége nekem walbro van benn 255 liter/óra átfolyással 75 literes a tankom elég gyoran ki lehet üríteni. egyébként a benzinesek rákfenéje a hideg üzem melegen majdnem olyan jó értéket hoznak mint a dízelek


Nem minden estben igaz, pl. Suzuki Spashban van benzines, és dizel verzió.
Az 5.-ik sebességben tesztelték(fift gear), és 7 decivel kevesebbet evett a benzines, és jóval dinamikusabbnak mondták. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 4 hónapja

Horatius
iagazd van zabálnak a benzinesek de a diesel sehol nincs a robbanékonyságához képest és nem lehet pörgetni mint állat 4500 nál vörösvonal és csá. az n épített motoromat 8000 ig kilehet csapatni meg rajta van az ikerturbó lebontja az utat 720 nm rel nyomatékba dízelek felett vagyok mellé jön 540 ló. ha értelmesen közlekedik vele az ember pályán tempomattal 130 al akkor ad egy elfogadható 14 literes fogyasztást. felső határ pedig igenis van méghozzá a benzinpumpa kapacitása annyi a max fogyasztás amennyi a benzimpumpa áteresztőképessége nekem walbro van benn 255 liter/óra átfolyással 75 literes a tankom elég gyoran ki lehet üríteni. egyébként a benzinesek rákfenéje a hideg üzem melegen majdnem olyan jó értéket hoznak mint a dízelek

A válaszoláshoz belépés szükséges
biker írta: 4 hónapja
Horatius írta: 4 hónapja

VW 1.9-es TDI, 110LE, 1998-as évj. Nyáron országúton 80-90-es tempóban 3 és 4 liter között eszik rövid távokon is, nem csak hosszún. 3 éve használom, bármikor kihozom belőle ezt az értéket!



Egyáltalán nem vagyok "diesel fan", pusztán több, mint 10 éves kő kemény tapasztalat, amit leírtam. Autókereskedőként 100-nál több típust próbáltam, teszteltem hosszabb távon is mindenféle kategóriából és ez az általános tapasztalatom, amit lentebb leírtam. Benzines autót csak a "piaci értéke alatt" jóval nyomottabb áron veszek meg/számítok be, mint egy dieselt, mert még a magasabb gázolaj árak mellett is szinte eladhatatlanok. (Ezért vitték feljebb a gázolaj árát.)



De nem csak nekem, az összes ismerős autókereskedőnek ez a tapasztalata benzines - diesel viszonylatban.



Egyszer elindultunk egy teljesen széria Jeep Cheorkee-val Somogybabodra 4.0L benzines tele tankkal és nem értünk oda. Félúton vissza kellett fordulnunk, mert meghibásodott az automata szivató és hirtelen 65 l/100km lett a fogyasztása. :-) Nem ez volt az egyetlen ilyen történet, csak a krémje közül az egyik. Egy dízellel ez nem fordulhatott volna elő. (mármint ekkora fogyasztás növekedés)

Az egyik ismerős egyszer odahozta a szervizbe az 1.6-os benzines Opel Astráját, hogy valami történt és már egy hete 17 l/100km lett a fogyasztása...



De mondom, hogy most itt van a fiatal, tiszta új állapotú Opel Corsa 1.2 benzines, bármikor beülhetünk és megmutatom, hogy ha 110 fölé megyünk az autópályán, akkor szemmel láthatóan elindul lefelé az üzemanyag szintjelző! Hibátlan, makulátlan az autó kívül-belül, első tulajdonos, újonnan vette, 15 ezer km van benne!



Benzines autóval foglalkozni maga a horror! Annak való, aki városon belül keveset használja, vagy minden harmadik hétvégén elmegy a családdal 50 km-re kirándulni, mert úgy még belefér az extra fogyasztás, de amúgy aki rendesen használja az autóját az csak ráfizet bármilyen benzinessel!

Annyi értéke van, hogy át lehet alakítani LPG üzeműre és úgy olcsóbb lesz vele közlekedni, ha tud LPG-t tankolni mindenhol, amerre jár.


Előzmények megtekintése

Benzinesek között, a Japánt kell venni, ez köztudott.
Nekem az 1,3 16v Szuzka(2002), Hosszú távon 90-100-l 4 litert evet, a sógor alatt, nálam 6,5 literre jön ki, de én nem sajnálom vissza rakni 3-ba, előzéskor. :), és a haver dizel Mondeójába annyiba kerülnének, az alkatrészek, mint az én autóm ára. :D, vicc.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gabcsi68 írta: 4 hónapja

Többen csak szapulják a dieseleket.
Munkába csak ilyen kocsijaim voltak Ducato Hiace H 100 Jumper. Sok mindent el lehet mondani róluk de a fogyasztásuk tényleg nem sok.Ezek tgk- és azért árut is szállítok velük, így a 7-8 l fogyasztás egyáltalán nem sok. Jelenleg családi kocsinak egy Astra 1,9 DTH motorosom van ami 150 lovas és aki hiszi aki nem 90-100 körül nem taposva 6.ban 4,2 vel beéri, és ha kell a 200 sem elérhetetlen, nyomték meg van doszta... :-) de ez természetesen nem 4,2 literrel. de ha KELL akkor annyival is beéri! Erről ennyit... :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 4 hónapja
pedaz írta: 4 hónapja

Ezt már észre is vettem, de a honlapjukon Opel és Suzuki alkatrészek vannak csak és ott sem a teljes spektrum. Mindegy, csak számomra érdekes, de elhiszem, hogy ilyen árakat adtak meg.



Köszönöm a választ és a cikket! Jó olvasni használtautóteszteket.


Előzmények megtekintése

Van ott minden, csak fent bele kell menni az autótípus szerinti keresésbe!

A válaszoláshoz belépés szükséges
pedaz írta: 4 hónapja
Katona Mátyás írta: 4 hónapja

Kedves Pedaz!



Ahogyan írtam, a Zs+U Kft. adta ezen árakat. Keresse őket a www.zsu.hu címen.


Előzmények megtekintése

Ezt már észre is vettem, de a honlapjukon Opel és Suzuki alkatrészek vannak csak és ott sem a teljes spektrum. Mindegy, csak számomra érdekes, de elhiszem, hogy ilyen árakat adtak meg.

Köszönöm a választ és a cikket! Jó olvasni használtautóteszteket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
52a52a írta: 4 hónapja

A gond az optikai főtengely jeladónál szokott lenni, de ez orvosolható.
Továbbá ha nincsen rendszeresen karbantartva kinyomja az olajat a szelepfedélnél, és a vezérműtengely végénél utóbbi elég sűrűn (2-3 évente) cserélni kell.
Viszont a fogyasztása tényleg jó

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 4 hónapja
Horatius írta: 4 hónapja

Van igazság abban, amit írsz, ki lehet fogni rossz konstrukciókat, hibás autókat mindkét üzemanyagtípusban egyaránt. Nekem csak jó tapasztalataim voltak eddig a dieselekkel, de biztos kifogtam a jókat, ill. amik voltak esetleges hibák, azt nem annak tudtam be, hogy diesel, hanem hogy autó és mint ilyen meghibásodhat.



Az összehasonlítást most csak, mint jó autókra tettem. A fogyasztást és még esetleg a vételárat figyelembe véve. Nagyon sokan félnek a dieselektől, mert hallanak mindenféle mendemondákat, amit elhisznek, magukévá tesznek és beépül a tudatukba: (Pl.: nem indul télen, drága a javítása, hamar tönkremegy) Nagyon sok diesel megfordult a kezem között és nem volt velük gond, legalábbis nem több, mint mennyi a benzinesekkel.

A benzinesnél állandó stresszben, gyomorgörcsben voltam, hogy mennyit hagyok ott alkalmanként a benzinkutakon a drága üzemanyag és a jóval magasabb fogyasztása miatt.



150 ezer km egyáltalán nem sok szerintem használt autóban. Magyarországon mindenki tekergeti vissza, mert különben nem tudná eladni, így nincsenek reális, valós adatok.



Csak voltam kereskedő, egy ideje már nem foglalkozom használ autókkal, csak a sok éves tapasztalat, ami megmaradt belőle. Elektromos autókat szeretnék használni és értékesíteni a közeljövőben. Tankolni már nem akarok, de ezzel gondolom rengetegen vannak így az országban.


Előzmények megtekintése

"Nekem csak jó tapasztalataim voltak eddig a dieselekkel, de biztos kifogtam a jókat,"
Van egy szakasz, amikor kifoghatod a jót. Amikor még nincs benne túl sok km, nem új, olcsón megkaphatod, és még nem kifejezetten lestrapált, így van hátra néhány tízezer km az üzemanyag ellátó rendszer javításáig, vagy más bajok bekövetkezéséig. Dieseleknél gyakoribb a hengerfej repedés is, stb. 300.000 km után már törvényszerű, ami fölötte van, az már ajándék. Lehetne tovább sorolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 4 hónapja
kopasz írta: 4 hónapja

A kérdésedre a válasz teljesen egyszerű! A dízel fanok úgy produkálják ezeket az extrém alacsony fogyasztási adatokat, hogy minden megtett 100 km-ből 50 km-en tolják a kocsijukat :) Így persze simán kijön a 4 liter, meg az 5 stb.... Egy 110 lóerős motor az életben nem eszik normális vezetési tempónál (szabályokat betartva) csak 4 litert, nyáron klímázva! Ez egy jó vicc!!! NE IS PRÓBÁLJATOK AZ ELLENKEZŐJÉRŐL MEGGYŐZNI!!! Én sohasem vennék dízelt, az biztos, ha meg kapnék egyet, akkor gyorsan eladnám, vay kicserélném egy benzinesre! Na mindegy a hívőket úgyse lehet meggyőzni, s nem is kell, mert már szemmel látható az alternatíva, amely mindkét tábornál (benzin-dízel) nagyobb hatásfokkal üzemeltettető, és olcsóbban!


Előzmények megtekintése

Az 5liter körüli fogyasztást még én is tudtam produkálni,igaz nem klímával,hanem kellemes 20-21 fokban,hosszútávon egy 1,5 tonnás Mondeoval. És engem nem lehet dízel fannak nevezni,mert párhuzamosan egy 1.6os benzines Leont is vezetek...

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 4 hónapja
Nika írta: 4 hónapja

Engem azért érdekelne,milyen dízellel jár el valaki 4 literből nyáron és hogyan. Mert ha 80al megyek,az én Mondeom is 5 litert eszik,de akkor agyhalott leszek. A legjobb fogyasztás hosszútávon,130as tempónál(osztrák autópálya) 5,3 volt...


Előzmények megtekintése

A kérdésedre a válasz teljesen egyszerű! A dízel fanok úgy produkálják ezeket az extrém alacsony fogyasztási adatokat, hogy minden megtett 100 km-ből 50 km-en tolják a kocsijukat :) Így persze simán kijön a 4 liter, meg az 5 stb.... Egy 110 lóerős motor az életben nem eszik normális vezetési tempónál (szabályokat betartva) csak 4 litert, nyáron klímázva! Ez egy jó vicc!!! NE IS PRÓBÁLJATOK AZ ELLENKEZŐJÉRŐL MEGGYŐZNI!!! Én sohasem vennék dízelt, az biztos, ha meg kapnék egyet, akkor gyorsan eladnám, vay kicserélném egy benzinesre! Na mindegy a hívőket úgyse lehet meggyőzni, s nem is kell, mert már szemmel látható az alternatíva, amely mindkét tábornál (benzin-dízel) nagyobb hatásfokkal üzemeltettető, és olcsóbban!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 4 hónapja
Der Milan írta: 4 hónapja

Az is nagy kérdés, hogy milyen autóról van szó mert az ember belenyúlhat rendesen a diesel javításba, de az is lehet, hogy bírja a kiképzést. Pl. a CR D-k porlasztócsúcsait lehet javítani, így nem feltétlenül kell számolni azzal, hogy 4-5-6db új csúcsot kell beszerezni, persze lehetséges nem mindegyiket, de néhány olaszét biztosan, PDTDI-t biztosan nem lehet, az zsebbenyúlós, magasnyomású szivattyú szintén zenész, turbó 50-100.000 ha az ember maga csináltatja, de hallottam már 700.000 ft-os rémtörténetet is persze szakszervizben. Nem tudom egy 530-535d-nek mennyibe fájhat a felújítása?! Ha 20.000-ret mennék egy évben szerintem akkor is években kellene mérni a megtérülését. Egyébként még egy dolog aggasztana ha egy 150.000-ret mutató órájú kocsit vennék, mi van ha olyan kicsi a kompresszió benne, hogy télen már nem indul be?! Rengeteg pénz felújítani, én az ilyenek miatt félnék dieselbe beleülni.



Azt mondtad kereskedő vagy, megmutatod a jelenlegi kínálatodat?


Előzmények megtekintése

Van igazság abban, amit írsz, ki lehet fogni rossz konstrukciókat, hibás autókat mindkét üzemanyagtípusban egyaránt. Nekem csak jó tapasztalataim voltak eddig a dieselekkel, de biztos kifogtam a jókat, ill. amik voltak esetleges hibák, azt nem annak tudtam be, hogy diesel, hanem hogy autó és mint ilyen meghibásodhat.

Az összehasonlítást most csak, mint jó autókra tettem. A fogyasztást és még esetleg a vételárat figyelembe véve. Nagyon sokan félnek a dieselektől, mert hallanak mindenféle mendemondákat, amit elhisznek, magukévá tesznek és beépül a tudatukba: (Pl.: nem indul télen, drága a javítása, hamar tönkremegy) Nagyon sok diesel megfordult a kezem között és nem volt velük gond, legalábbis nem több, mint mennyi a benzinesekkel.
A benzinesnél állandó stresszben, gyomorgörcsben voltam, hogy mennyit hagyok ott alkalmanként a benzinkutakon a drága üzemanyag és a jóval magasabb fogyasztása miatt.

150 ezer km egyáltalán nem sok szerintem használt autóban. Magyarországon mindenki tekergeti vissza, mert különben nem tudná eladni, így nincsenek reális, valós adatok.

Csak voltam kereskedő, egy ideje már nem foglalkozom használ autókkal, csak a sok éves tapasztalat, ami megmaradt belőle. Elektromos autókat szeretnék használni és értékesíteni a közeljövőben. Tankolni már nem akarok, de ezzel gondolom rengetegen vannak így az országban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 hónapja
Horatius írta: 4 hónapja

Ebben így igazad van. Valóban lehet kapni még használtan, nagyon olcsón ilyen 200 ezer és 1 millió között jó állapotú autókat (akár dieselt vagy benzinest) és ezek még jók valamire, elvisznek A-ból B-be és kész.



Mivel ennyire alacsony az áruk nem szállhat versenybe velük az most újonnan érkező elektromos autó 4 - 7 millió forintig terjedő árával. De ha már drágább kategóriát nézünk, mondjuk 3 millióért megkapható használt autókat, akkor már elgondolkodnék, hogy egy elektromos Kangoo-t vegyek inkább helyette 4 millióért, mert 1 év alatt megtérül az árkülönbözet és a javítási, fenntartási költségei is jóval alacsonyabbak.



Ez a nagyon olcsón megvehető (aztán tankolható) használt autó kategória még vinni fogja egy darabig a benzinkutak forgalmát. De aztán eltelik az idő 3-4-5 év és elektromosból is lehet majd kapni egyre többet használtan, olcsóbban. Most még nagyon újdonság, de pár éven belül közelítenek az árak annyit, hogy már reális alternatívát jelentsen.



10 ezer km-t mész egy évben? Az még olyan határeset benzines - diesel viszonylatban.



Nagyon sokan tényleg csak városon belül napi 15-20km-t használják, az havi 400, évi 4800 km.

Tudom, hogy a diesel autók vételára magasabb, ezért nem természetesen mondjuk évi 10 ezer km-es használatig nem éri meg dieselt venni, mert nem térül meg. A nagyobb meghibásodási rizikóval nem értek egyet, nem tapasztaltam, hogy több baja lenne egy diesel-nek mondjuk a 2000-es évig bezárólag, mint a benzinesnek. Valóban a benzinesek sokat fejlődtek fogyasztás terén, az újabb mostani dieselek viszont sokat romlottak, megbízhatatlanabbak lettek.



Nekem mégis az a tapasztalatom, hogy amikor benzines autóm volt úgy húzta ki a zsebemből a pénzt a tankolásoknál, hogy szinte fizikai fájdalmat éreztem miatta, mintha a semmire szórtam volna ki a pénzemet. A dieselek mindig megkönnyebbülést jelentettek ebből a szempontból, érezhetően kevesebbet fogyasztottak, rengeteget spóroltam velük. Mondjuk abban az időben évi 50 ezer km-eket mentem, úgyhogy nagyon meglátszott, megérződött a különbség.

Az ismerőseim is mind dieselre váltottak (kivéve a hétvégi autósok), mondjuk akkor még olcsóbb volt a gázolaj 20-30 forinttal/liter.


Előzmények megtekintése

Az is nagy kérdés, hogy milyen autóról van szó mert az ember belenyúlhat rendesen a diesel javításba, de az is lehet, hogy bírja a kiképzést. Pl. a CR D-k porlasztócsúcsait lehet javítani, így nem feltétlenül kell számolni azzal, hogy 4-5-6db új csúcsot kell beszerezni, persze lehetséges nem mindegyiket, de néhány olaszét biztosan, PDTDI-t biztosan nem lehet, az zsebbenyúlós, magasnyomású szivattyú szintén zenész, turbó 50-100.000 ha az ember maga csináltatja, de hallottam már 700.000 ft-os rémtörténetet is persze szakszervizben. Nem tudom egy 530-535d-nek mennyibe fájhat a felújítása?! Ha 20.000-ret mennék egy évben szerintem akkor is években kellene mérni a megtérülését. Egyébként még egy dolog aggasztana ha egy 150.000-ret mutató órájú kocsit vennék, mi van ha olyan kicsi a kompresszió benne, hogy télen már nem indul be?! Rengeteg pénz felújítani, én az ilyenek miatt félnék dieselbe beleülni.

Azt mondtad kereskedő vagy, megmutatod a jelenlegi kínálatodat?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 4 hónapja
Der Milan írta: 4 hónapja

A gond az, hogy ha pl a Fluence-t nézzük vagy a Kango-t, és a vételárat összehasonlítjuk ennek a kis szaladgálós ócskavas árával azt kapjuk, hogy soha az életben nem fog megtérülni a vételár a benzin és az áram illetve akku bérleti díj különbségéből :\... álom marad, de még bérleti díj nélkül is évtizedekben mérhető a megtérülés szerintem! Nem számoltam utána most mert nincs kedvem de biztosan nem mondtam nagyon nagy hülyeséget.


Előzmények megtekintése

Ebben így igazad van. Valóban lehet kapni még használtan, nagyon olcsón ilyen 200 ezer és 1 millió között jó állapotú autókat (akár dieselt vagy benzinest) és ezek még jók valamire, elvisznek A-ból B-be és kész.

Mivel ennyire alacsony az áruk nem szállhat versenybe velük az most újonnan érkező elektromos autó 4 - 7 millió forintig terjedő árával. De ha már drágább kategóriát nézünk, mondjuk 3 millióért megkapható használt autókat, akkor már elgondolkodnék, hogy egy elektromos Kangoo-t vegyek inkább helyette 4 millióért, mert 1 év alatt megtérül az árkülönbözet és a javítási, fenntartási költségei is jóval alacsonyabbak.

Ez a nagyon olcsón megvehető (aztán tankolható) használt autó kategória még vinni fogja egy darabig a benzinkutak forgalmát. De aztán eltelik az idő 3-4-5 év és elektromosból is lehet majd kapni egyre többet használtan, olcsóbban. Most még nagyon újdonság, de pár éven belül közelítenek az árak annyit, hogy már reális alternatívát jelentsen.

10 ezer km-t mész egy évben? Az még olyan határeset benzines - diesel viszonylatban.

Nagyon sokan tényleg csak városon belül napi 15-20km-t használják, az havi 400, évi 4800 km.
Tudom, hogy a diesel autók vételára magasabb, ezért nem természetesen mondjuk évi 10 ezer km-es használatig nem éri meg dieselt venni, mert nem térül meg. A nagyobb meghibásodási rizikóval nem értek egyet, nem tapasztaltam, hogy több baja lenne egy diesel-nek mondjuk a 2000-es évig bezárólag, mint a benzinesnek. Valóban a benzinesek sokat fejlődtek fogyasztás terén, az újabb mostani dieselek viszont sokat romlottak, megbízhatatlanabbak lettek.

Nekem mégis az a tapasztalatom, hogy amikor benzines autóm volt úgy húzta ki a zsebemből a pénzt a tankolásoknál, hogy szinte fizikai fájdalmat éreztem miatta, mintha a semmire szórtam volna ki a pénzemet. A dieselek mindig megkönnyebbülést jelentettek ebből a szempontból, érezhetően kevesebbet fogyasztottak, rengeteget spóroltam velük. Mondjuk abban az időben évi 50 ezer km-eket mentem, úgyhogy nagyon meglátszott, megérződött a különbség.
Az ismerőseim is mind dieselre váltottak (kivéve a hétvégi autósok), mondjuk akkor még olcsóbb volt a gázolaj 20-30 forinttal/liter.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 4 hónapja
pedaz írta: 4 hónapja

Kedves Szerző Úr, Ön hol találta ilyen árakon ezeket az alkatrészeket ? Szeretnék onnan vásárolni...

Én egy normál helyen 1,5-2 szer drágábban találtam csak meg ( ugyanehhez a típushoz ugyanattól a gyártótól. Ugyanúgy, ahogyan a Suzukis tesztnél.


Előzmények megtekintése

Kedves Pedaz!

Ahogyan írtam, a Zs+U Kft. adta ezen árakat. Keresse őket a www.zsu.hu címen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
spingi írta: 4 hónapja
Nika írta: 4 hónapja

Nem átlagember,csak pl. egy kereskedő-vállalkozó.

Oké,persze régen minden jobb volt,stb...Csak nézd meg azt,hogy mondjuk egy Peugeot 405ös és egy 407es milyen súlyú...


Előzmények megtekintése

kb. 350 kg a különbség ami adódik a sok kütyüből melynek nagy része felesleges,meg kicsit hosszabb-szélesebb-magasabb,adatait tekintve inkább hasonlít 605-re.
Számomra érdekes a gyártóknak az a szemlélete hogy minden modell frissítésnél kicsit megnövelik az autót,pl ha megnézel egy régi golfot kisebb mint ma egy polo.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 hónapja
Horatius írta: 4 hónapja

Rövid távokra (napi 100 km) autózásra legjobb az elektromos autó! Tudom, még nagyon drágák újonnan, de pár hónap múlva lesz olcsóbb is kapható ééés ingyen van az üzemanyag! :-)


Előzmények megtekintése

A gond az, hogy ha pl a Fluence-t nézzük vagy a Kango-t, és a vételárat összehasonlítjuk ennek a kis szaladgálós ócskavas árával azt kapjuk, hogy soha az életben nem fog megtérülni a vételár a benzin és az áram illetve akku bérleti díj különbségéből :\... álom marad, de még bérleti díj nélkül is évtizedekben mérhető a megtérülés szerintem! Nem számoltam utána most mert nincs kedvem de biztosan nem mondtam nagyon nagy hülyeséget.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 4 hónapja
spingi írta: 4 hónapja

Szerintem aki évi 50-60 ezret megy nem a fenti tesztben szereplő autót nézegeti és nem átlagember.

Én is diesel párti vagyok de a fatengelyes fajtából,szégyen a mai dieselekre nézve hogy annyit vagy még többet fogyasztanak mint 20-30 éves társaik,pl.Peugeot 106-205 4 liter P-405 5 liter,I-II golf,passat 5 liter,opel kadett,corsa 4 liter stb.Kár hogy újat már nem lehet venni.

A benzinesek többet fejlődtek az utóbbi években,nekik kb. felére esett vissza a fogyasztásuk.


Előzmények megtekintése

Nem átlagember,csak pl. egy kereskedő-vállalkozó.
Oké,persze régen minden jobb volt,stb...Csak nézd meg azt,hogy mondjuk egy Peugeot 405ös és egy 407es milyen súlyú...

A válaszoláshoz belépés szükséges
spingi írta: 4 hónapja
Nika írta: 4 hónapja

Aki meg évi 50-60ezret megy,és vigyáz az autóra,annak az új CR-dízelek fogyasztásban visszahozzák a szervízköltség többszörösét egy ugyanakkora benzineshez képest.


Előzmények megtekintése

Szerintem aki évi 50-60 ezret megy nem a fenti tesztben szereplő autót nézegeti és nem átlagember.
Én is diesel párti vagyok de a fatengelyes fajtából,szégyen a mai dieselekre nézve hogy annyit vagy még többet fogyasztanak mint 20-30 éves társaik,pl.Peugeot 106-205 4 liter P-405 5 liter,I-II golf,passat 5 liter,opel kadett,corsa 4 liter stb.Kár hogy újat már nem lehet venni.
A benzinesek többet fejlődtek az utóbbi években,nekik kb. felére esett vissza a fogyasztásuk.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 4 hónapja
Tamás11 írta: 4 hónapja

2006-os BMW 535d: 19 l/100 km, 2011-es Audi A4 2,0 TDI: 10 l/100 km városi fogyi.

Előbbi kb. 4 km-t, utóbbi 5 km-t megy egyszerre. Utána megint állás, hidegindítás.

A felemlegetett Prius ezt max. 6-ból megcsinálja...

(Hosszabb távra én is dízelt vennék, de most éppen rövidekre kell.)


Előzmények megtekintése

Rövid távokra (napi 100 km) autózásra legjobb az elektromos autó! Tudom, még nagyon drágák újonnan, de pár hónap múlva lesz olcsóbb is kapható ééés ingyen van az üzemanyag! :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

FIAT tesztek

Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Hét ülést és csöppnyi poggyászteret vagy öt ülést és óriási csomagteret egyaránt adhat a Fiat Dobló, melyet legésszerűbb motorjával kaparintottunk próbára.

Fiat Scudo 2.0 Mjet Executive teszt

Fiat Scudo 2.0 Mjet Executive teszt 

Gazdag alapellátmányával furgonként és egyterűként is helytállhat a Scudo. Összességében mégis melyik skatulyába illik jobban?

FIAT 500C 1.3 MJet Lounge teszt

FIAT 500C 1.3 MJet Lounge teszt

Extra méretű napfénytetővel faragtak nyitott autót a FIAT 500-ból. A végeredmény egy nem teljes értékű kabrió, de ez így van jól.

Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

2 napja – Sztori

Budapesten még 2008 márciusában zárták le a Keleti pályaudvar Thököly út felőli részét. Átadása már 2 éve csúszik. Vajon mikor lesz kész?


Láthatatlan autók Magyarországon

Láthatatlan autók Magyarországon

2 napja – Sztori

Válság ide, kis piac oda, az új modellek előbb-utóbb nálunk is viszonylag szép számban fogynak és észrevehetőek az utakon. Vagy nem. Listán a láthatatlan autók.


Drift OB: nagypályások csatája következik

Drift OB: nagypályások csatája következik 

3 napja – Sztori

A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FIAT PUNTO 1.1 55 S

Ár: 325.000 Ft

Évjárat: 1996 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT PUNTO 1.2 Dynamic

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2005 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT PUNTO EVO 1.4 8V...

Ár: 2.665.900 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó