Ilyen az, ha apa vérszemet kap – BMW 550i Touring
Használtteszt: BMW 550i Touring Steptronic, 2007
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezüst kombi, kis keréken, előzékeny sofőrrel. Aztán, ha meg úgy kell, akkor a 367 lovas V8-assal 5,4 alatt gyorsul százra a kéttonnás 550i.
Egy álmos délelÅ‘ttön, Érd város falusias hangulatú felén járunk. A hangulaton csak az javÃt, hogy egy BMW-re specializált műhelyben és szalonban a Bavarian Classicsnál[/url]. Körülöttem vagy tÃz veteránkorú álomautó, közte egy igazi régi M3-as és a már megénekelt, csodás youngtimer 850Ci. Mire átlapozom a friss német veterános szaksajtót, megérkezik Péter, a cégvezetÅ‘ és kollégája József, aki a náluk kúrált autók "kül- és belcsÃnéért" felel, Ãgy indulhatunk is a próbakörre. Épp a kipróbálandó kombi faránál állok, amikor beröffen az 550i Touring V8-asa. Már épp mondanám, hogy azt a leborult, de végül benn akad a szó.
Péter második hangforrásként közepes hangerÅ‘n bekapcsolja az Individual audiorendszert, ami egy kilenc csatornás erÅ‘sÃtÅ‘re épÃt és 16, összesen 825 W teljesÃtményű hangszóróra. Mindez leÃrva sem rossz, de Carl Orff Carmina Burana cÃmű zeneművének kissé elcsépelt, ám monumentális elsÅ‘ tételével együtt a maga módján megdöbbentÅ‘. Nem mondom, hogy adódtak a használtteszt során elÅ‘re nem várt fordulatok, de Ãgy is kikupálódtam, nem is kicsit. A mai használttesztben bemutatott E61-es gyári kódú, elÅ‘zÅ‘ szériás ötös BMW ugyanis több szempontból sem az itthon megszokott fajta. Egyrészt ebben itt tuti a 154 ezer futott kilométer, másrészt nem az 520d és 530d közötti skáláról való. Benzines, mégpedig szÃvó benzines, de nem az amúgy lelkesÃtÅ‘, igazi müncheni sorhatos, hanem V8-as.
Ortodox BMW-sek szerint a V8-as nem való propelleres autóba, csak a hathengeres, esetleg duzzogva még a V12-es. Ez itt viszont a márka legeslegutolsó szÃvó V8-asa, az N62-es blokk, de abból sem a kisebb négyliteres, hanem a nagyobb. Szóval V8-as, 4,8 literes, 32 szelepes – ettÅ‘l már mindenkinek be kell, hogy induljon a fantáziája. Ez a kombi Péter saját autója, volt. Azért csak volt, mert rájött, hogy muszáj annyit és úgy autóznia, hogy egy ennyire finom gép fenntartása a vállalt hóborton felül is pazarlás legyen.
Mert ez az ezüst kombi nagyon nem az, aminek látszik, hanem egy igazi sleeper car – lehet ám vele meglepetést okozni. A többi közlekedÅ‘ nem is tudja, mit látott. Arra gondolhatnak, hogy jól meg lett csippelve ez az 530d, de a helyzet nem ez. Az 550i gyárilag 367 lóerÅ‘s és 490 Nm nyomatékú. A blokk az elsÅ‘ X5-ös frissÃtésekor jelent meg a 4.8is változatban, itt az E61-ben meg 2005 és 2010 között volt kapható. Végsebessége a német prémiumgyártók gentlemen's agreementje értelmében 250 km/óra, de a tiltás csak a saját órás 260 környékén veszi el a gázt.
Ez a példány amúgy már a szebb, ráncfelvarrás utáni, azaz BMW zsargonnal LCI változat. 2007 elejére átalakÃtották a BMW veséket, a lámpákat elöl és hátul, a lökhárÃtókat, de még az oldalsó küszöb is változott valamelyest. Apró finomságokkal, mint a hátsó lökhárÃtó kisebb, a kipufogóvégnek szánt kivágásával tették szebbé a kocsit. A Chris Bangle jegyezte megosztó dizájnt a beltérben is érte egy kis revÃzió. A középkonzolon több a tárolórekesz, az ajtókárpit, a kilincs és a dÃszbetét vonala is átalakult, klasszikusabb BMW-s formát kapott. A hatfokozatú automataváltót már nem kell a kulisszában húzogatni, mert elektromos kapcsoló lett a karból. Az iDrive egész használható, az akkor új második szériás X5-féle változattal frissült a fedélzeti rendszer.
Az 550i-zés nem egyszerű pálya, és nem is olcsó hobbi. Kevés az ép és szép autó, pláne a nem sportcsomagos, szolid külsejű. Péter nagyon sokáig kereste a megfelelÅ‘ példányt, mÃg végül 2014 végén megtalálta, és behozta Németországból. ElsÅ‘ gazdái valóban BMW alkalmazottak voltak, Ãgy nem kellet tartani az elspórolt olajcseréktÅ‘l, meg hasonlóktól. 120 ezer valós kilométerrel kezdte hazai pályáját, de úgy alakult, hogy sok lett az ingázás és a vártnál még több a dugóban araszolás. Fél év alatt belement 30 ezer kilométer és a gyári 11 literes fogyasztással kalkulálva sem kevés 100 oktános prémiumbenzin. Az M5 alatti csúcsmotor országúton és autópályán, lendületesen közlekedve 13,5 litert kér, de a dugóba beragadva maximum 18-at. Ezt tetézi még, hogy az alapvetÅ‘en az olajra és a hűtésre is kifejezetten érzékeny motornak kÃnzás a városi üzem.
Egészen pontosan 104 fok az üzemi hÅ‘mérséklete, ontja a hÅ‘t, és Ãgy használva elÅ‘bb utóbb meg is öli magát. Ezért kellett szelepszár-szimeringeket cserélni a 9 éves és 150 ezret futott autóban, ami reálisan gondolkodva azért nem egy nagy truváj. A kúra ára a V8-asnál persze nem két fillér, de a felkészült szakműhely itt nem állt meg. A rendszer lelke a két hengersor közötti csÅ‘, ami ha nem szállÃt elég hűtÅ‘vizet, hamar motorhalálhoz vezet. Máshol úgy szokták ezt kókányolni, hogy egy kisebb átmérÅ‘jűt dugnak a gyári, már kikezdett csÅ‘be, de ez félmegoldás. Az igazi a vezérlés megbontása és a teljes csere, ami a Bavarian Classics megszállottságát ismerve nyilván nem maradhatott el. Biztos lesz, akinek ez vállalhatatlan dolog, de egy ilyen autót nem szabad az ezres régi Swift módján ridegtartásban széthasználni. És ha utánaszámolunk, nem kerül sokkal többe a szakszerű szervizelése, mint egy 530d-nek.
Az eredmény magáért beszél, a hang a teljesen gyári kipufogóval is eszméletlen. A városi gurulgatás is felemelÅ‘, de ahogy az országúton lehet végre adni egy kis gázt, az 550i elkezd élni. 3500-as fordulat felett az erÅ‘tartalék valami döbbenetes. És a legjobb mégis az, hogy a karakter inkább a régi sportmotoroké, nem valami modern turbódÃzelé. Kell neki a fordulat, a sportautomata gyorsabban is kapcsol az alapváltozatok automatájánál. Csak az 530-asokhoz és azok fölött lehetett kérni, de itt sportmód nélkül is 6500-as fordulaton vált, és még nincs semmi kickdown, csak közepesen nagy gáz.
Ezek még a BMW korai defektmentes kerekei, ettÅ‘l a mi rossz útjainkon az amúgy rém józan 17 colos könnyűfémfelnik is túl nagynak érzÅ‘dnek. Jó úton viszont álom a futás, hála a Dynamic Drive rendszenek, ami hidraulikusan állÃtja a futómű keresztstabilizátor rúdjait. Nem adaptÃv, külön állÃtani nem lehet, de felesleges is lenne. Egyenesben lazÃt, ennek örülhetnek a hátul ülÅ‘k, Ãven még precÃzebb vele az iránytartás. Még durva kanyarban is annyira minimálissá teszi az oldaldÅ‘lést, hogy csak négy kerékkel tudnánk leesni az ÃvrÅ‘l, addig meg annyi a tartalék a futóműben, hogy az már arcpirÃtó. Én közúton ki sem merném autózni. A kocsi saját Style 245 felnijei nemcsak szépek és ritkák, de duplán jók. Egyrészt csak 17 colosak, ezért viszonylag kátyúbarátok, ellenben a szokott 225 szélesség helyett 245/45 R17 méretű gumik való rájuk, amik jót tesznek a tapadásnak, és nem is túl alacsony az oldalfaluk.
Mint minden elÅ‘zÅ‘ szériás ötösben, Ãgy itt is bÅ‘ven elég a hely, a Touring csomagtere meg még hatalmasra is bÅ‘vÃthetÅ‘. Mivel ez a példány gyári bemutatóautó volt, Ãgy az üvegtetÅ‘n kÃvül minden a maga idejében elérhetÅ‘ extrát megrendeltek hozzá. Kulcsnélküli a nyitás, szervomotor húzza be az ajtókat, Dakota bÅ‘rkárpitos komfortülésekben csücsülünk. Ezeken már a sima tempomat is tud fékezni, de ebben az autót állóra fékezÅ‘ és a városi araszolásban is partner adaptÃv változat van, amit a mai BMW-kben szoktunk kritizálni, mert kicsit darabos a működés. Na de mindez a 2007-es kocsiban űrutazás, ahogy a head-up display, vagy az éjjellátó rendszer is. Mindezekkel még fölényesebb az 550i karaktere, nehéz nem lelkesedni érte. Ha a vevÅ‘jelölt úr belevág, hivalkodásmentes és mégis bitang kocsija lesz. Én máris irigykedem rá.
A fotózás helyszÃne a martonvásári Brunszvik-kastély parkja. A lehetÅ‘séget köszönjük az itt működÅ‘ MTA Agrártudományi Kutatóközpontnak[/url].
akinek nincs ilyen, az nem tudja milyen átélni egy csodálatos erőgép kiaknázását. erő, hangzás, kényelem, elegancia, szóval minden.
Valóban nem olcsó a fenntartása, de a jó bornak is ára van
Én is azt mondom, hogy ronda ez a gép :-DDD, de mégis mennyien hordják be a BMW-ket, meg VW,Audi,MB.Szar öreg pénz nyelők FUJ, sok felvilágosulatlan ember. Lehet jobbat akarnak kevesebb pénzért, ki tudja?:-DDDEzek helyett inkább KIA-t, Hyundai-t, Daewo-t kellene 20 éveseket azok olcsók.
A kombik általában jobban tetszenek, de ennél a Bangle fünfernél a szedán bejövÅ‘sebb, fÅ‘leg a ráncfelvarrás utániak. Szerintem a legszebb ötös. Fehérben, M-pakettel….Nyam-nyam….
Szerintem ez egy szép autó amit Ãgy ilyen állapotban kellene megÅ‘rizni.Ennek az autónak a lényege ,hogy aki megnézi azt hiszi hogy valami 520d vagy más dÃzel és az utcai bajnokoknak itt okozna meglepetést .Sajnos az autó nem magyar országra való az utak és benzin árak miatt talán német autópályán lenne a helye .
Nem került szóba, hogy ezalatt a 9 év alatt, mennyire volt sérült.
Nem olvastam el ezért megkérdezem van benne valami érdekesség azon kÃvül , hogy mennyire fasza a ” LUXUS ” BMW márka ?
Lehet csak a szÃn teszi és a szürke égbolt, de a képekre nézve nekem inkább az jön le, hogy ez elérte a bálna mercik öt évvel ezelÅ‘tti szintjét. Egy megöregedett top autó, ma már nevetséges megoldásokkal (az a fa de szörnyű, a kijelzÅ‘ pixelhegyei tragikusnak hatnak) és fáradt design-nal. Majd 10-15 év múlva lesz ez érdekes, ha a futóműve és a karosszéria túléli a magyar utakat.
Nekem pont az jött le a szövegből hogy eladó.
Egyébként érdekes hogy a tulaj csak 1 évig bÃrta fenntartani. Pedig biztos gondolta hogy nem fog vele 8 literbÅ‘l eljárni meg ilyenek.
hát különösen az e60as bangle “kÃnaiasÃtott” béemvéje nem a szÃvem csücske, szedánban m pakkal még elmegy, de ez Ãgy…egy vizuális környezetszennyezés :D:D:D:D
akinek kombi kell nem ilyet vesz és főleg nem 400 lovasat. de, ha mindenképp frusztrált és mindenképp erős kombi kell, akkor nem akarok mindig hányni, ha ránézek, 159 SW 2.4. AWD. ha van pénze valakinek arra még költ egy kicsit és ki lehet még hozni belőle ezt azt motor ügyileg. nagy kerékre ültetve meg kiváló.
ha meg már nagyon nagyon frusztrált és sleepert akar játékkerekeken, vegyen valami 25 éves zöldséges mercit azt tegyen bele V8cat.
végre valami ami jó és még csak nem is eladó… grt… egyetlen bajom vele, hogy én személy szerint túl szerénynek találom a külsejét … a belbecs és a külcsÃn nincs összhangban
Nem vennék BMW-t manapság fÅ‘leg a sztereotÃpiák miatt, de ezt bevállalnám. Igen ez a rendes Bmw nagy benzinessel,nagy csomagtérrel, full extrásan. Csak kÃvülrÅ‘l kéne valami ami elkülönÃti a többi 520 d tÅ‘l. Aki luxusautót akar, ez annak való. Fenntartani ezt meg amint Ãrták mint egy kisebb dÃzelt. Az hogy annyit eszik amennnyit bÅ‘ven megéri az élményért. De akkor inkább M5…..
Biztosan jó autó ez annak a szűk rétegnek aki megvette és használja, de ha racionálisabban belegondolunk egy városban használhatatlan, 13-18 liter prémiumot zabáló, csillagászati összegekért szervizeltethetÅ‘ autó, valójában teljesen értelmetlen. Arra a néhány élvezetes gyorsÃtásra amit közúton vagy pályán el lehet követni vele nem érdemes fenntartani, csak ha valakinek ez a szÃve-vágya. Ez egy olyasfajta irracionális autó amiben semmi művészi nincsen amivel legalább tompÃtani lehetne az irracionalitás élét!
Az E60-nak sok hiányossága van (leginkább a biztonság terén) amit a tesztekben a médiahátszél fedezett az utolsó 2-3 modellévben.
De ez az autó Ãgy ahogy van marhára stÃlusos darab. Igazi instant get, tipikus BMW erényekkel, tágas utastérrel, és ha kissé öregecske és lehangoló de stÃlusos belsÅ‘vel. A V8-as nagyon érdekes autóvá teszi. Sokat szÃvna vele a tulaj, de kompenzálná az a pár remek pillanat!
Az E60-nak sok hiányossága van (leginkább a biztonság terén) amit a tesztekben a médiahátszél fedezett az utolsó 2-3 modellévben.
De ez az autó Ãgy ahogy van marhára stÃlusos darab. Igazi instant get, tipikus BMW erényekkel, tágas utastérrel, és ha kissé öregecske és lehangoló de stÃlusos belsÅ‘vel. A V8-as nagyon érdekes autóvá teszi. Sokat szÃvna vele a tulaj, de kompenzálná az a pár remek pillanat!
Az autó(BMW) szokás szerint nem érdekel, de ez a fÅ‘cÃm:”Ilyen az, ha apa vérszemet kap”:)))
Ezen olyat röhögtem…:)
Megint egy FOS ,ami egy pénznyelő.