0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Terepen az olcsó hús - Land Rover Freelander használtteszt

Land Rover Freelander 2.0 Td4 Freer E, 2005 - használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Viszonylag olcsón kapható meg a Land Rover első szabadidő-autója. Kipróbáltuk milyen a Freelander 7 évesen.

Nem mai darab, alapvetően 1997-es konstrukció a Land Rover Freelander, de a képen is látható, általunk próbált, 2004-ben frissített verzió megjelenése még ma sem régimódi. Első vadrácsa látványos, de sajnos ma már kevéssé megtűrt a hazai utakon

Nem mai darab, alapvetően 1997-es konstrukció a Land Rover Freelander, de a képen is látható, általunk próbált, 2004-ben frissített verzió megjelenése még ma sem régimódi. Első vadrácsa látványos, de sajnos ma már kevéssé megtűrt a hazai utakon

Függőleges oldal- és hátfal, praktikus kialakítás, így az alapterülethez mérten tágas utastér jellemzi a Freelandert

Függőleges oldal- és hátfal, praktikus kialakítás, így az alapterülethez mérten tágas utastér jellemzi a Freelandert

Aki már tapasztalta, hogy sokszor milyen jól jön, és aki csak hallott róla, hogy milyen hasznos tud lenni, s főként aki gyakorta jár havas, saras, kiépítetlen úton, az összkerékhajtású autót keres. A mai szabadidő-autók, amilyen a tesztben szereplő Freelander is, ráadásul már egyáltalán nem nyűgös munkagépszerű autók − amilyen például a Land Rover klasszikusa, az 1948 óta gyártott, ma Defender névre hallgató ősmodell is, hanem leginkább praktikus, jól variálható utasterű, egyterű jellegűek. Ennek megfelelően meg is kérik az árukat, magyar rendszámmal rendelkező, már a hirdetésből kiolvasható buktató nélküli, 10 év és 2,5 millió forint, valamint 100 ezer kilométeres futás alatti példányból csak elvétve akad.

Kéttónusú beltér, természetesen még kemény műanyagokból. Kopás, színelváltozás nem jellemző, pohártartó és egyéb rekesz is akad, de az utólagos szemüvegtartót bizony érdemes lenne eltávolítani a kokpit tetejéről

Kéttónusú beltér, természetesen még kemény műanyagokból. Kopás, színelváltozás nem jellemző, pohártartó és egyéb rekesz is akad, de az utólagos szemüvegtartót bizony érdemes lenne eltávolítani a kokpit tetejéről

HDC, azaz lejtmenetvezérlő − elektromos vezérléssel segít a motorféknek a 7 km/órás tempó tartásában

HDC, azaz lejtmenetvezérlő − elektromos vezérléssel segít a motorféknek a 7 km/órás tempó tartásában

A helyzet azonban nem reménytelen, lehet találni − egy ráadásul első tulajdonosától, de kereskedésben, 2 290 000 forintért eladásra kínált, nem egész 7 éve, 2005. áprilisában forgalomba helyezett Land Rover Freelandert személyesen is megnéztünk a Duna Autó Zrt. használtautó telepéről.

Szögezzük le, a Freelander híre nem épp a legjobb, megbízhatóságával az ADAC-listák sereghajtója volt − ezt azonban egy, a piaci megítélést mutató használt példánynál remekül ki lehet használni, a vételár ugyanis látványosan nyomott, ugyanakkor Használói Véleményeink szerint a Freelander nem pocsék autó − megbízhatóság, kényelem, használhatóság és vezethetőség szempontjából jó osztályzatokat kapott.

A vonzó, első izomvasával és a rászerelt, maszkolt kiegészítő fényszórókkal kellően maszkulin megjelenésű Land Rover ugyanis egyáltalán nem visszataszító jelenség. Nem túlcicomázott karosszériáján említhető sérülés, illetve annak nyoma sem látható, van viszont terepjárósan hátra szerelt pótkerék, illetve nem annyira annak számító, ellenben látványos oldalsó fellépő is.

Gusztusos és egészen tágas a beltér, az ajtók szélesre tárulnak, az ülések magasan találhatók, így a beszállási kényelem átlag feletti Gusztusos és egészen tágas a beltér, az ajtók szélesre tárulnak, az ülések magasan találhatók, így a beszállási kényelem átlag feletti

Gusztusos és egészen tágas a beltér, az ajtók szélesre tárulnak, az ülések magasan találhatók, így a beszállási kényelem átlag feletti

Elektromosak az ablakok és a külső tükrök is, az ajtók behúzó-kapaszkodói az utastér leglátványosabban megkopott elemei

Elektromosak az ablakok és a külső tükrök is, az ajtók behúzó-kapaszkodói az utastér leglátványosabban megkopott elemei

A magas, 4,4x1,8x1,7 méteres, 2,56 méter tengelytávú karosszéria ajtói kellően nagy szögben nyílnak − a leghátsó, azaz a csomagtéré is oldalra, így nincs teleszkóp, ami megfáradhatna. A világos szövetkárpitos utastér nem csak szakadás-, hanem kopásmentes állapotából látszik, jó eséllyel nem füllentés a kilométerórában látható mintegy 91 ezer kilométeres érték, a nem egész 7 éve használt autó évi 12-14 ezer kilométeres futása teljesen hihető. Nem csak az ülések, a hozzájuk passzolóan zömében világos műanyagfelületek is színeződéstől mentesek, kopás csak egy helyen jellemző: az ajtók fémes színű, de műanyag kapaszkodó-behúzó rúdjának felületén. A helykínálat nem rossz, s rövid próbánk alapján az ülések kényelmére sem panaszkodhatunk. Pakolóhely viszonylag bőven kínálkozik: elöl kesztyűtartó mindkét oldalon, palacktartós ajtózsebek, hátul a tetőre szerelt hálós csomagtárolók segítik cuccaink elszórását.

Kesztyűtartó a jobb- és balkormánnyal egyaránt gyártott Freelanderben mindkét oldalra került, az első ajtók zseb mellett ötletes palacktartós is kaptak, hátul tetőszatyrokba lehet pakolászni Kesztyűtartó a jobb- és balkormánnyal egyaránt gyártott Freelanderben mindkét oldalra került, az első ajtók zseb mellett ötletes palacktartós is kaptak, hátul tetőszatyrokba lehet pakolászni Kesztyűtartó a jobb- és balkormánnyal egyaránt gyártott Freelanderben mindkét oldalra került, az első ajtók zseb mellett ötletes palacktartós is kaptak, hátul tetőszatyrokba lehet pakolászni

Kesztyűtartó a jobb- és balkormánnyal egyaránt gyártott Freelanderben mindkét oldalra került, az első ajtók zseb mellett ötletes palacktartós is kaptak, hátul tetőszatyrokba lehet pakolászni

A kézifék melletti kapcsolóval a csomagtérajtó ablaka engedhető le

A kézifék melletti kapcsolóval a csomagtérajtó ablaka engedhető le

Aki szabadidő-autót vesz, az legtöbbször összkerékhajtásra és dízelmotorra szavaz. A Freelandernél előbbi mindenképp jár, a dízel pedig valóban sokkal inkább ajánlható, mint a kissé gyenge 1,8-as vagy a kissé torkos 2,5 literes benzines. A 2,0 literes Td4 BMW-eredetű, közös nyomócsöves, 2,0 literes méretéhez képest ma már kissé mosolyogtató 112 lóerővel és 260 Newtonméterrel.

A bajor származás 7 év után is látszik: hidegen, alapjáraton is viszonylag kulturáltan jár, kihegyezetlenségének előnye pedig, hogy már 1750 1/percnél élvezhető csúcsnyomatéka nem lökésszerűen, hanem egyenletesen jön meg. Városban és könnyű terepen is vígan el lehet vele boldogulni. A 100 km/órára gyorsulás 13,2 másodperces szintideje korrekt, a 164 km/órás végsebesség pedig szintén bőven elegendő – lehet. Fogyasztásból jobb is lehetne a Td4, a városi érték még gyári adat szerint is 9,1 l/100 km, valójában 10-zel érdemes kalkulálni. Sok elővárossal 7,5-8 l/100 km értékkel el lehet lenni, ami már nem vészes.

Alapvetően jobbkormányosnak készült a Freelander, jelzi ezt a jobbra, azaz a baloldali járdára nézve nyíló csomagtérajtó is − a leengedhető, keret nélküli üveg nyitásnál, zárásnál automatikusan liftezik

Alapvetően jobbkormányosnak készült a Freelander, jelzi ezt a jobbra, azaz a baloldali járdára nézve nyíló csomagtérajtó is − a leengedhető, keret nélküli üveg nyitásnál, zárásnál automatikusan liftezik

Viszonylag alacsonyan van (a képen nem látható) raktértakaró, ezért azt behúzva csak 354, amúgy 545, üléshajtással 1320 literes a csomagtér. Praktikus utólagos kiegészítő a csomagtértálca és a 750 kilogrammos fékezetlen, 1560 kg-os fékezett vontatmányra hitelesített vonóhorog − melyek természetesen a vételárba foglaltak

Viszonylag alacsonyan van (a képen nem látható) raktértakaró, ezért azt behúzva csak 354, amúgy 545, üléshajtással 1320 literes a csomagtér. Praktikus utólagos kiegészítő a csomagtértálca és a 750 kilogrammos fékezetlen, 1560 kg-os fékezett vontatmányra hitelesített vonóhorog − melyek természetesen a vételárba foglaltak

A terepjáró-képességeket természetesen leginkább az automata, viszkokuplungos összkerékhajtás határozza meg. Alapesetben elöl hajt a Freelander, s a viszkokuplung tény, hogy a mai rendszerek között a legolcsóbb, leglassabban kapcsoló és a huzamos nyüstölést sem kedvelő összkerékhajtásnak számít, arra kiváló, hogy szükség esetén egy havas vagy épp saras emelkedőn is célba vigyen. A rendszer különlegessége, hogy összkerékhajtás esetén egy lassító áttétel is automatikusan kapcsolódik, így amennyiben megfelelő abroncsokat szerelnek a 18 centiméter hasmagasságú, elöl 30,5, hátul 33,9 fokos terepszögű, (az utólagos fellépők nélkül) 22 fokos rámpaszöggel bíró Freelanderre, egészen sokat tudhat. Menetbiztonsági elektronikából blokkolás- és kipörgésgátló, valamint a váltókar mellől kapcsolható lejtmenetvezérlő van jelen. Előre és hátrameneti fokozatban ez utóbbi 7 km/órás tempót engedélyez – extrém lejtőn jól jöhet, amúgy a motorfék is kellően biztonságos.

Terepen hasznosak lehetnek az extra fényszórók, a króm kiegészítők, mint a modellnevet is mutató gallyrács és az oldalsó fellépő inkább a látványt szolgálják Terepen hasznosak lehetnek az extra fényszórók, a króm kiegészítők, mint a modellnevet is mutató gallyrács és az oldalsó fellépő inkább a látványt szolgálják Terepen hasznosak lehetnek az extra fényszórók, a króm kiegészítők, mint a modellnevet is mutató gallyrács és az oldalsó fellépő inkább a látványt szolgálják

Terepen hasznosak lehetnek az extra fényszórók, a króm kiegészítők, mint a modellnevet is mutató gallyrács és az oldalsó fellépő inkább a látványt szolgálják

Aki gyakorta hagyná el a kiépített úthálózatot, annak az országúti nyárinál komolyabb abroncs ajánlott

Aki gyakorta hagyná el a kiépített úthálózatot, annak az országúti nyárinál komolyabb abroncs ajánlott

A célközönséget nyilván jobban érdeklik az aszfalton mutatott képességek. Sportkocsit nyilván nem itt kell keresni, de a Freelander viszonylag stabilan áll az úton, normál tempóval autózva nem dülöngél vészesen, futóműve közben nyeli az úthibákat. Kormányát kissé sokat kell tekerni, de sok kritikával – az átlagosnál nem túlnyújtózó igényekkel – nem illethető. Váltókarja nem épp a legpatentosabban kapcsolható fajta, de azért az is megszokható. A 4,4 méter hosszú karosszéria mai szemmel eleve kompakt, a manőverezhetőség szempontjából azonban az elképesztően jó kilátás még többet ér. Függőleges a hátfal és közel úgy állnak az oldalsó üvegek is, még az itt jelen lévő tolatóradar nélkül is érezhető a kocsi minden pontja. A ballonos, 195/80 R15-ös abroncsokkal nincs meghódíthatatlan járdaszegély.

2005-ös Land Rover Freelander 2.0 Td4 Freer alkatrészárai

Olajszűrő 1630 Ft − FRAM
Első féktárcsa 9125 Ft/db − TRW
Első fékbetét 9350 Ft − Roadahause
Hátsó lengéscsillapító 19 140 Ft/oldal − Monroe
Vezérműszíj készlet 62 075 Ft − Gates
Hátsó kipufogódob 13 750 Ft − Walker
Kuplungszett 63 315 Ft (tárcsa és szerkezet)
+ 34 870 Ft (kinyomócsapágy) − LUK

Forrás: ZS+U Kft

Viszonylag csendes és kellemesen nyomatékos a BMW-től származó Td4 turbódízel

Viszonylag csendes és kellemesen nyomatékos a BMW-től származó Td4 turbódízel

Ötfokozatú váltója és autópályás tempónál már jelentős szélzaja miatt hosszútávfutónak nem ezt az autót ajánlanánk, 130 km/óránál már 3300 1/perc feletti a fordulatszám. A Freelander igazi terepe a város és az előváros. Gyerek, feleség viszonylag biztonságban érezhető benne (túlzott illúzióink azért ne legyenek, a két légzsákos SUV a Euro NCAP töréstesztjén az ötből csak három csillagot szerzett). Biztosan célba ér hóban, sárban is – hangsúlyozzuk – megfelelő abroncsokkal. Most az eladásra kínált példányon országútra szánt nyári van, aki komolyabban kihasználná a Land Rover első kompakt szabadidő-autójának képességeit, annak feltétlenül ajánljuk, hogy ruházzon be egy jó garnitúrába is az autó mellé. Az amúgy korrekt (elektromos ablak, tükör, ködfényszóró, alufelni, légkondicionáló, vonóhorog, tolatóradar) ellátmányú kompakt SUV-val még úgy is bele fog férni a 2,5 millió forintos limitbe.

Költségek szempontjából a használt Freelander kapcsán el kell ismerni, hogy a szabadidő-autóktól megszokott módon az átlagosnál valamivel magasabb, de még így sem csillagászati szerviz- és alkatrészárakra (lásd táblázatunkat) kell számítani, ám aki a jelen példány első gazdájához hasonlóan az átlagosnál kevesebbet autózik, az összességében jó boltot csinálhat a konkurenseinél olcsóbb Land Roverrel.

Ez is érdekes lehet:
 

Magyarország 2014: egy kedves kis autós történet

Rég nem háborodtam fel ennyire, ennyire rég nem szégyelltem magam mások miatt. Ezek vagyunk mi...

Sorozatszereplő autók a Jockey-Mercitől Taki bácsi Ladájáig. Mennyibe kerülnek ma?

Jockey Mercije, Magnum Ferrarija über menő volt. Columbo Peugeot-ja vicces, de szerettük Taki...

Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár

Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj...

A benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz

Ha szinte észre sem vehető mértékben, de péntektől kevesebbet kell fizetni a benzinért és a gázolajért...

BMW 320 (E21), 1978 – használtteszt

Már harmincas éveinek felén is túl van a próbált, már OT-rendszámmal eladó BMW 320. Hathengeres...

Már négymillió példányban elkelt, spórolósabb lett a Suzuki Swift

Németországban a jelenleginél 14 százalékkal kevesebbet fogyasztó alapbenzinessel bővült a Suzuki...

Tilos álló autóban dízelmotort járatni - London belvárosában

London elsőként a szmogtermelésben élen járó dízel autókat szeretné kiűzni belvárosából. Az üresjárati...

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek...

Bringa hátul, rendszám a bringán. Az NKH megmondja, szabályos-e

Az autó hátuljára rögzített kerékpárok nem takarhatják se a rendszámot, se a világítást. Itt...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5kX3JvdmVy
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5kX3JvdmVy

Friss tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5kX3JvdmVy

Hirdetés

LAND ROVER tesztek

Range Rover Evoque 2.2 SD4 Prestige teszt

Bunkerbe csábít - Range Rover Evoque teszt Videó

Legerősebb dízelmotorjával, ötajtós karosszériával, automata váltóval és fényűző ellátmánnyal járt nálunk a Range Rover Evoque.

Még több LAND ROVER teszt

Címlapon


Friss cikkek

A Porsche múzeumának időszakos kiállítása régi prototípusokról lebbenti fel a fátylat

A Porsche majdnem megcsinálta 30 éve a Mazda MX-5-öt

20 órája – Sztori

MX-5 kaliberű olcsó sportkocsi 1984-ből, nagy négyajtós, mint a Panamera, csak 1991-ből. Ilyen csodák is láthatóak a Porsche múzeumában.


Amit az első Magyar Elektromobilitás Napon láttunk és hallottunk

Hogy áll a Jedlik Ányos program?

Tegnap – Sztori

Az első Magyar Elektromobilitás Napon számos szép dolgot hallottunk, számos szép autót láttunk, s reméljük, el is jön az elektromos kánaán.


Opel Corsa világpremier Budapesten

Ilyen az új Opel Corsa. Hogy tetszik?

3 napja – Újdonság

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás lehet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LAND ROVER FREELANDER Freeer 2.0 TD4 S

LAND ROVER FREELANDER...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

LAND ROVER FREELANDER Freeer 2.0 di XE

LAND ROVER FREELANDER...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 1998 / 8

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

LAND ROVER FREELANDER Freeer 2 2.2 TD4 S (Automata) Xenon 2Gyári kulcs! Gyönyörű!!

LAND ROVER FREELANDER...

Ár: 4.190.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó