0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mennyire Audi még egy Audi, ha 10 éves?

Audi A4 1.9 PD TDI, 2002 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kicsit ütött-kopott, minden bizonnyal több mint 200 ezer kilométert futott A4-es Audit próbáltunk a jó öreg 1,9 literes PD TDI motorral. És tetszett!

Teszt
Műszaki adatok

A 2000-ben bemutatott második generáció mai szemmel sem divatjamúlt, rövidesen 17 colos könnyűfém felnikre húzott peresebb gumi dob majd a megjelenésén. A mostani 195/65 R15-ös kerekekkel egyébként egészen jó az A4 rugózási komfortja

A 2000-ben bemutatott második generáció mai szemmel sem divatjamúlt, rövidesen 17 colos könnyűfém felnikre húzott peresebb gumi dob majd a megjelenésén. A mostani 195/65 R15-ös kerekekkel egyébként egészen jó az A4 rugózási komfortja

A VW-konszernes autók egyik védjegye, a fényezetlen alsó lökhárító nem valami csinos, ám annál jobban bírja a strapát

A VW-konszernes autók egyik védjegye, a fényezetlen alsó lökhárító nem valami csinos, ám annál jobban bírja a strapát

2012-t írunk, s az Audi kőkemény, kitartó munkával elérte, hogy egyértelműen azonos presztízsszinten legyen a BMW-vel és a Mercedesszel, sőt. Amennyiben német autóról, pláne prémiumautóról van szó, sokaknál az ingolstadti négykarikás márka az etalon. A rövid próbára megkaparintott A4-est vezetve is azonnal elfogja az embert az "ez aztán autó, ezt összerakták, ez minőség" érzés még akkor is, ha úgy a karosszéria, mint az utastér már bőséggel kapott az élettől; ha nem egy puccos, hanem "csak" egy tisztes kivitellel van dolgunk; ha motorja a semmi extra, de a kétliteresnél jobb hírű 1.9 PD TDI; ha 10 éves; s ha órájában 174 ezer kilométer van. Ami nem feltétlen valósághű, de mindegy.

Tisztes távolságból még viszonylag mutatós is a beltér, az összeszerelés minőségi, nem nagyon zörög semmi az autóban

Tisztes távolságból még viszonylag mutatós is a beltér, az összeszerelés minőségi, nem nagyon zörög semmi az autóban

Közelebbről aztán jól látni a megannyi kis kopást, fáradást

Közelebbről aztán jól látni a megannyi kis kopást, fáradást

Ezt a 2002-es gyártású, Magyarországon először 2004 végén forgalomba helyezett ezüst színű, persze már kopott fényű példányt tulajdonosa nemrég vásárolta 1,5 millió forintért. Tekintve a Használtautó.hu vonatkozó felhozatalát, ez jó árnak számít. Volt már A4-ese, csak régebbi, 2,5 literes dízellel szerelt kombi, azaz Avant, szereti a típust, nyilván ezért is döntött ismét mellette azután, hogy egy darabig, a maga nemében szintén meggyőző Swiftet hajtott. Megint nagyobb, kényelmesebb kocsira vágyott, bár sok helyre (még) nincs általában szükség, mert ketten vannak meg a kutya, az autót jobbára Budapesten, néha vidéki túrákon használva. Ellenben ha bővül a család, jól jöhet a suzukis viszonylatban fejedelmi, középkategóriás mércével csak átlagos hátsó térkínálat. A csomagtartó 445 literes, kellő méretű, teleszkópos nyitású, tehát belógó zsanérok nem gátolják a pakolást. Fura ugyanakkor, de nem bővíthető a poggyásztér − nemhogy osztottan, sehogy sem dönthető a hátsó üléstámla. Még pár második sori kritika, pár apróság: magas a kardánalagút, plusz se középső fejtámla, se zseb az ajtókon vagy az első üléstámlákon, se elektromos ablak. Cserébe jókora (EÜ-szettet rejtő) a könyöklő, és (két nem magas termetű utasnak) komfortos az ülés.

Egy második generációs A4-gyel szemben leggyakrabban felhozott kritika a nem túlzottan bőséges hátsó lábtér a magas kardánnal − szűkösnek azért nem szűkös, csak elsőre többet vár tőle mindenki... Egy második generációs A4-gyel szemben leggyakrabban felhozott kritika a nem túlzottan bőséges hátsó lábtér a magas kardánnal − szűkösnek azért nem szűkös, csak elsőre többet vár tőle mindenki...

Egy második generációs A4-gyel szemben leggyakrabban felhozott kritika a nem túlzottan bőséges hátsó lábtér a magas kardánnal − szűkösnek azért nem szűkös, csak elsőre többet vár tőle mindenki...

Általában széria szokott lenni az osztottan dönthető üléstámla, de ezen példánynál nem bővíthető a csomagtér

Általában széria szokott lenni az osztottan dönthető üléstámla, de ezen példánynál nem bővíthető a csomagtér

Elöl természetesen még kényelmesebb az autó, ezekben a fotelekben hosszú távon sem nyűg az utazás vagy a dugóban ücsörgés. Tárolóhely, pohártartó is van elég, remek az ergonómia, minden kézre esik. A váltókar szoknyája és gombja meg alkalmasint le − a kívül-belül számtalan kis kopást, karcot, foltot, anyagfáradást viselő tesztalanyunknak ez volt a legidegesítőbb, bizonyára nem drágán orvosolható hibája. Hogy a vezetőülés csöppet mozog? Hogy valaha egy macska költözhetett az autóba, s annak szagával nem is egy légfrissítő vív ádáz harcot? Hogy váltógombja 6 fokozatot ígér, miközben csak 5 sebességes? Annyi, illetve ennyi baj legyen, ha műszakilag problémamentes az autó.

Hát igen, ez ilyen, sokak számára nyilván illúzióromboló, de olcsón orvosolható probléma a gombjával együtt lejáró váltószoknya Hát igen, ez ilyen, sokak számára nyilván illúzióromboló, de olcsón orvosolható probléma a gombjával együtt lejáró váltószoknya Hát igen, ez ilyen, sokak számára nyilván illúzióromboló, de olcsón orvosolható probléma a gombjával együtt lejáró váltószoknya

Hát igen, ez ilyen, sokak számára nyilván illúzióromboló, de olcsón orvosolható probléma a gombjával együtt lejáró váltószoknya

Márpedig az. Volt állítólag kuplungberagadás, de ennyi. Mivel konkrétan nem tudni, igazából mennyit futott a kocsi, a szokásos − és költséges − sztorikon/cseréken biztos átment, mint PD-elem, kettős tömegű lendkerék, vezérműszíj és társai, talán turbó is, miegymás − a Használói véleményekben kutakodva a többség − ezen példány gazdájához hasonlóan − nem bánta meg, hogy A4-est vásárolt, s venne újfent, újabb típust. Hogy a Pumpe düse jobb, megbízhatóbb-e a közös nyomócsőnél? Fradi vagy Újpest... Amit ennek az autónak a tulajdonosa felró hibaként, az az, hogy zsúfolt a motortere, egy izzót sem egyszerű kicserélni. Más tészta, hogy vágták már fiatal fejéhez: "jól néz ki apu kocsija", na ja, az Audi az Audi.

A kétliteresnél ajánlottabb az olajból kevesebbet fogyasztó 1.9 PD TDI, a 130, chiptuninggal tán még több lóerő dinamikusan viszi a közel 1,5 tonnát A gyári 5,5 literes vegyes fogyasztás simán hozható, az időszakos cserék és javítások megfelelő alkatrészforrással nem feltétlen költségesebbek az átlagosnál

A kétliteresnél ajánlottabb az olajból kevesebbet fogyasztó 1.9 PD TDI, a 130, chiptuninggal tán még több lóerő dinamikusan viszi a közel 1,5 tonnát A gyári 5,5 literes vegyes fogyasztás simán hozható, az időszakos cserék és javítások megfelelő alkatrészforrással nem feltétlen költségesebbek az átlagosnál

Amúgy az ebben a változatban gyárilag 130 lóerős és komoly 285 Nm nyomatékú, a kétliteresnél kevesebb olajat igénylő 1.9 PD TDI blokk még talán izmosabbnak is tűnt a próba során − elképzelhető, hogy nyert korábban egy kis chiptuningot, ezt sem tudni ugye azon túl, hogy vajon hány kilométert tehetett meg az autó... Lényeg, hogy nem nagy turbólyukból kievickélve remekül gyorsul, rugalmas, hangja nem bántó, fogyasztása simán 6 liter alatt tartható, ami a 70 literes tankkal együtt több mint 1000 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Audi A4 1.9 PD TDI, 2002 alkatrészárai

Első fékbetét 9780 Ft/db − Roadhouse
Első féktárcsa 7420 Ft − Ferodo
Hátsó lengéscsillapító 15 700 Ft/oldal − Sachs
Olajszűrő 1580 Ft − Mann
Vezérműszíj-készlet 27 900 Ft − Conti
Vízpumpa 10 600 Ft − Graf
Kuplungszett 46 800 Ft − Sachs
Kipufogódob (hátsó) 32 440 Ft − Walker
Kettős tömegű lendkerék 95 400 Ft − Sachs

Forrás: Zs+U Kft.

Szürkén, egyelőre dísztárcsásan, 10 évesen is Audi. Parkolásnál tolatóradar nélkül szokni, érezni kell a boltozatos fart Szürkén, egyelőre dísztárcsásan, 10 évesen is Audi. Parkolásnál tolatóradar nélkül szokni, érezni kell a boltozatos fart Szürkén, egyelőre dísztárcsásan, 10 évesen is Audi. Parkolásnál tolatóradar nélkül szokni, érezni kell a boltozatos fart

Szürkén, egyelőre dísztárcsásan, 10 évesen is Audi. Parkolásnál tolatóradar nélkül szokni, érezni kell a boltozatos fart

Ennél komolyabb hiba sose legyen

Ennél komolyabb hiba sose legyen

Futómű? Kellemesen, úthibákon nem zavaróan feszes. Kormány? Nem túlszervózott, amennyire kell, informatív. Váltó? Ha nem rángatjuk, nem pottyan ki a bot és a kulissza, egyébiránt kis erővel pontosan, gyorsan is kapcsolható. Fékestül, úttartásostul, persze szubjektíven általános komfortérzetestül a 10 éves A4 abszolút Audi: könnyen, egyszersmind fölényesen vezethető, halk, harmonikus. Harmonikusabb-e egy Passatnál vagy egy Octaviánál? Jó kérdés, de tény, hogy az említett fix hátsó üléstámlát (és a műanyag kormányt) ellensúlyozandó 6 légzsák, menetstabilizáló elektronika (2001-ben 4 csillagos volt a modell EuroNCAP-töréstesztje), kétzónás automata klíma, kiváló gyári hifi is van, és még egyszer: olyan miliő, amiért az Audi nem Skoda, nem SEAT, nem is Volkswagen.

Felhólyagosodott gombbal, de van és kikapcsolható a menetstabilizáló elektronika

Felhólyagosodott gombbal, de van és kikapcsolható a menetstabilizáló elektronika

A címben is feltett kérdésre hát az a válasz, hogy 10 évesen, kicsit viharverten, quattro összkerékhajtás, automata váltó, lehengerlő motorerő nélkül is abszolút Audi egy Audi, s ha meglátjuk a márkaimidzsen túli valós értékeket, annyira már nem is fájó a prémiumfelár, illetve a sokszor drágának tűnő, de azért nagyjából a konszerntársakéhoz hasonló költségekkel járó javíthatóság. Várhatóan még sokáig szuper − és fogyasztását tekintve − gazdaságos autó maradhat ez az 1.9-es dízel, legfeljebb egy alapos tisztítókúrára kéne elvinni és rögzíteni a váltókart, hogy aztán már csak a kutya morogjon a száműzött macskaszag miatt.

Méretek

Hosszúság: 4547 mm
Szélesség: 1766 mm
Magasság: 1428 mm
Saját tömeg: 1467 kg
Tengelytáv: 2650 mm
Karosszéria-kivitel: négyajtós
Csomagtér: 445 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Hengerűrtartalom: 1896 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/8
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 285 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 96 kW (131 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 207 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,9 s
CO2-kibocsátás: 149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,5 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Passatos nyerte a 20 éves Volkswagen Golfot

Idén már nem csupán Golf-, hanem Volkswagen-találkozó volt a Hungaroringen. A tombola fődíját...

Volkswagen Passat B8: a csúcsdízel nagyon megy

A német Autogefühl már az új Passattal csapat. A legerősebbnek számító 240 lóerős TDI dízellel...

Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Executive A/T teszt

Nincs sok variálási lehetőség a Hyundai Grand Santa Fe esetén, alapáron is gazdag ellátmánnyal...

Volkswagen Golf III 1.4 CL, 1994 - használtteszt

Aligha van ma szebb 20 éves Golf III itthon, mint a Volkswagen-találkozó nyereményautója. Újdonsült...

Év végén jön, de már majdnem mindent tudunk róla, íme az új Skoda Fabia

Teljes gyári képgalériájával és legfontosabb műszaki adataival is megjelent a harmadik generációs...

Szerelem: veterán kereklámpás Ladák

A régi Lada ma már kultikus autó, főleg ha Zsiguli. Négyet próbáltunk 1971 és 1980 közöttről...

Komoly kedvezményeket ígér az elektromos és hibrid autók számára a Jedlik Ányos Klaszter

A Jedlik Ányos Terv mielőbbi megvalósítása érdekében megalakult a Jedlik Ányos Klaszter. Örülhetnek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (50 db)

Törölt felhasználó írta: 2012 december 25., kedd 06:35:23
Kivancsi írta: tavaly

nevettsegesek ezek a mai muanyag froccsontott barby es ken tipusu autok

es raadasul meg kibaszott dragak is.....

en egy 1979-es "vas"-at hajtok europan keresztul-kasul es jolbirja! :)

gyertek sassoljatok meg a kepekez a facebookon: Scirocco GT MKone


Előzmények megtekintése

Tehát a hibákat leszámítva semmi baja... Ha-ha-ha!!! :-DDDDDDDDDDDD

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 december 22., szombat 20:06:51
Kivancsi írta: tavaly

nevettsegesek ezek a mai muanyag froccsontott barby es ken tipusu autok

es raadasul meg kibaszott dragak is.....

en egy 1979-es "vas"-at hajtok europan keresztul-kasul es jolbirja! :)

gyertek sassoljatok meg a kepekez a facebookon: Scirocco GT MKone


Előzmények megtekintése

Megnézegettem, látom büszke vagy rá de miből gondolod, hogy bármiben jobb mint egy mai autó? Tipikusan azok szidják a mai autókat és műanyagozzák őket, akiknek nem telik rá, leggyakrabban Lada tulajok. Emlékszem, hogy amíg Kia Picantoval jártam az apósom azt mondta, hogy bezzeg az ő Wartburg-jában van anyag mert az 920 kg. Erre csak azt mondtam, hogy a Picantom 3,5 méter hosszú 860kg-val, egy Wartburg meg 4,2 méter hosszú és nehezebb 60 kg-val? Ne röhögtess már, akkor inkább az enyémben van anyag nem a Tiédben... Aztán Kappa tulajdonos lettem, önsúly 1440kg, 4-en utaztunk full tele csomagtartóval, a Wartburgban 2 személy némi csomaggal, együtt haladva az én kocsim kért 7,1 litert a Warbi 7,2 litert, úgy hogy az enyémben +100 lóerő és +2 henger dolgozik. Apukám 1310-es Daciaja annyit evett mint az én kocsim, egy Ladának 140-nél meg olyan hangja van mintha valaki izomból verné a tetejét, ezzel szemben az én 96-os, Ladához képest modern autóm fel sem veszi a 160-at sem... akkor szerinted milyen lehet egy 5-6 éves Scirocco, Passat vagy mondjuk S60?! Ha olyat írsz, hogy az újak Barby autók meg műanyagok akkor szerintem vajmi kevés elképzelésed lehet róluk... én nem sírom vissza a múltat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kivancsi írta: 2012 december 22., szombat 10:21:31

nevettsegesek ezek a mai muanyag froccsontott barby es ken tipusu autok
es raadasul meg kibaszott dragak is.....
en egy 1979-es "vas"-at hajtok europan keresztul-kasul es jolbirja! :)
gyertek sassoljatok meg a kepekez a facebookon: Scirocco GT MKone

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2012 szeptember 08., szombat 19:28:26
Törölt felhasználó írta: 2 éve

Már ne haragudj, de ez a cég nem autószerelőkből állt!!! :DDDDDD Ugye csak viccnek szántad hogy valaki kicsenget 5-7-8 milliót egy új Mondeóért, Focusért aztán még nekem kell EGR szelepet lekötögetni, kötögessen a nagymama otthon a karos székben!!! Látod én ezek után a hibák után megmaradtam azon a véleményen hogy a Ford egy rakat fos..., egy gép berendezés úgy működjön jól ahogyan megtervezték!!!!


Előzmények megtekintése

Bocsi én se autószerelő vagyok...:) Szerinted a többi autóban nem szarik be az EGR-szelep? Hát dehogynem...:) Nem a Ford a szar,hanem a sok előírás,ami miatt ezeket használni kell...-.-"

A válaszoláshoz belépés szükséges
Freee írta: 2012 szeptember 03., hétfő 15:11:36

Ezt a sok okostojás nyálverőt!
Akinek nem futja rá az szarja, meg aki BMW vagy merci fan vagy márkaelkötelezett japános, franciás, olaszos.
Az Opel is de a Ford is csak szeretne a közelébe jutni annak a minőségnek és precizitásnak és technikának.
Ami igaz: A lekopós műanyag gomb típushiba az Audi - WW konszern esetében de a viszont az autó fogyasztása, ahhoz mért dinamikája, méretei (hátsó lábtér átlagnál picit kisebb), csomagtere, és IGEN RITKA hibásodása bőségesen kárpótol.
Csak az pofázzon aki használta is!
Az enyém 2001 év végi,. 2003 óta nálam és én 10 éves koráig azt se nagyon tudtam merre kapható alkatrész évig, most 1,5 év alatt többet költöttem rá mint eddig.
10 év: kb 100eFt (ajtózár javítás 10e Ft, légbeömlő elekteronika 45eFt, féknyereg javítás, 20eFt) persze a minden autón kellő olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cseréket, 1akkut és gumikat nem számolva
11-12: ( vezérmű ékszíj stb. feszítő görgőkkel 85eFt, dupla membrános főfék dob 60eFt, csomagtérajtó kábelköteg csere 3eFt, komfort elektronika 33eFt, turbó javítás 45eFt, Motorbak csere 40eFt, fékbetétek cseréje 25eFT)
PERSZE nem vadi új de jó állapotú bontott gyári alkatrészekkel pótolva!
Ami a lelakottságot illeti a gombok gyűrűktől körömtől könnyen kopnak de a kicsit vadóc gyerekek dobozos könyöklő fedelet, kinyitható pohártartót, hátsó hamutál fedőt, kesztyűtartó ajtó pántját nálam sem kímélték, eltörték. Mert nem kíméletesen használták hanem csapkodták. Kellemetlen de javítható apró cseprő hibák. Vagy az előtte lévő "gömbölyű" 80-as és azelőtti "szivar" 100-as belseje strapabíróbb volt vagy a kölykök kisebbek.
Persze meg lehet venni WW-ben is de ha már annyit adunk érte ez szebb és elegánsabb.
Ez a 3. Audim és még mindig leginkább a "Haladás technikája" vezet annak ellenére hogy akárcsak a Merci BMW néha ők is megalkudnak az árért (kopós gombok - a merciken is volt a forgós világításkapcsolókon)
Audin kívül nálam Skoda, Seat, Lexus, Kia, Mercedes, Toyota, Opel, Mazda, Chevy estleg Ford jöhetne számba de a sorrend szerint!
De ha a lehetőség engedi ....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 augusztus 20., hétfő 10:13:23
Der Milan írta: 2 éve

Ha már Ted nem ért valamit akkor nekem is volna egy kérdésem, elmagyarázhatná valaki, hogy mitől középkategóriás egy A4-3-er-C-klasse. Igaz A4-ben nem ültem még, de BMW E36 és E46 megvolt baroni szűk mindkettő, ha elől kényelmesre állítottam nem fértek el mögöttem. w203-as C osztályban utaztam már többször, mögöttem gyerek a gyerekülésben hogy elférjen annyira előre kell húzni az ülést, hogy a térdem majdnem hosszá ér a műszerfalhoz, balesetnél tuti eltöröm a lábam, persze csak 180 centi vagyok. Ehhez képest egy Ceed vagy egy G-H Astra fejedelmi helyet képes biztosítani pedig alsó közepesek, egy kis kategóriás autónak számító Fiat Linea meg ehhez a nagy térérzethez még ad 500 literes csomagteret is. A német csodák jó esetben biztosítanak akkora helyet az utasnak mint a Kia Picanto-m, ami ugye 3,5 méter hosszú...


Teljesen igaz, hülye vastag kárpitok, durung könyöklőkkel ami legtöbbször a "vesémet nyomja", olyan széles kardánalagút amin egy repülő leszállhatna, fos süppedős ülések, szerintem indokolatlan mértékben kagylósítva(legtöbször!) ez Made in Germany!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 augusztus 20., hétfő 10:06:29
Nika írta: 2 éve

Már bocsi,de nagy hülye a cég,hogy az EGR szelepeket cserélgette. Le kell dugózni,ha Euro3as semmi gond,ha Euro4es dob hibakódot,azt meg egy 12ezer forintos szkennerrel kiolvasod és törlöd. Igaz,ehhez utána kell nézni,de megéri,és nem kell 60-70ezerért venned az EGR szelepeket...:)

Nekünk két Mondeonk van,használtan sokkal olcsóbb,mint a hasonló VW-k vagy Toyoták,majdnem annyival,hogy akár egy KOMPLETT üzemanyagrendszer-csere belefér...:)


Előzmények megtekintése

Már ne haragudj, de ez a cég nem autószerelőkből állt!!! :DDDDDD Ugye csak viccnek szántad hogy valaki kicsenget 5-7-8 milliót egy új Mondeóért, Focusért aztán még nekem kell EGR szelepet lekötögetni, kötögessen a nagymama otthon a karos székben!!! Látod én ezek után a hibák után megmaradtam azon a véleményen hogy a Ford egy rakat fos..., egy gép berendezés úgy működjön jól ahogyan megtervezték!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 augusztus 16., csütörtök 10:52:56

Ha már Ted nem ért valamit akkor nekem is volna egy kérdésem, elmagyarázhatná valaki, hogy mitől középkategóriás egy A4-3-er-C-klasse. Igaz A4-ben nem ültem még, de BMW E36 és E46 megvolt baroni szűk mindkettő, ha elől kényelmesre állítottam nem fértek el mögöttem. w203-as C osztályban utaztam már többször, mögöttem gyerek a gyerekülésben hogy elférjen annyira előre kell húzni az ülést, hogy a térdem majdnem hosszá ér a műszerfalhoz, balesetnél tuti eltöröm a lábam, persze csak 180 centi vagyok. Ehhez képest egy Ceed vagy egy G-H Astra fejedelmi helyet képes biztosítani pedig alsó közepesek, egy kis kategóriás autónak számító Fiat Linea meg ehhez a nagy térérzethez még ad 500 literes csomagteret is. A német csodák jó esetben biztosítanak akkora helyet az utasnak mint a Kia Picanto-m, ami ugye 3,5 méter hosszú...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ted írta: 2012 augusztus 16., csütörtök 09:42:41

Nekem csak egy dolgot magyarázzon el valaki:
Ha szinte ugyanaz műszaki szempontból az 1.9 TDI Audi A4 meg az 1.9 TDI VW Passat, külsőre meg belsőre sincs nagy különbség, akkor mi a fenéért kell az A4-et drágábban megvenni???!!!

Amúgy számomra hihetetlen, hogy egy ilyen traktor motoros, unalmas kinézetű, fémszínű valamiért egyesek rajonganak. Jó autó persze, nincs gond vele, de vágyni rá, rajongani érte, egyszerűen érthetetlen számomra...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2012 augusztus 15., szerda 15:04:22
Törölt felhasználó írta: 2 éve

Teljesen egyetértek veled, amit én írtam az céges körülmények között volt!!!! De gondold el hogy a Toyota kibírt 280ezer kmt-t, a Ford Mondeó,(Ami gyakorlatilag ugyan azon az útvonalon közlekedett!) meg 190ezer km-nél megadta magát!!! Pont a Toyota Landceuiseres cikknél írtam le a VW szerelő jó barátom véleményét, hogy a pl a Toyota dízelei nicsenek "szétfeszítve" lóerőbe ezért a hajtás lánc alkatrészei is tartósabbak. Ő is mesélt a régi 90 lovas 1,9 TDI AUDI-król, ahol majdnem hozzá sem kellett nyúlni ilyesmihez, na meg ezek még a mai napig is mennek, nem úgy mint fostalicska lóerő versenyző mostani német gépek, ugyebár(a TDCI focusom 350ezernél most lett hegerfejes!!!) Egyébként a volt cégem ahol még a nagy lízing időszak előtt, saját tulajdonú gépparkot tartottak fenn, csináltak költség elemzést 400.000,-km futás teljesítményig, és a Toyota nyert simán a Forddal és VW-nel szemben, az Aurisok és Avensisek voltak a leg probléma mentesebbek és leg olcsóbban fenntarthatóak!!!! Gondolj bele, Fordokon többszöri EGR szelep csere,(Amit a Ford szervízben volt pofájuk hengerfejjel együtt cserélni!!!!) ami például a Toyotákon sohasem jött elő!!!


Előzmények megtekintése

Már bocsi,de nagy hülye a cég,hogy az EGR szelepeket cserélgette. Le kell dugózni,ha Euro3as semmi gond,ha Euro4es dob hibakódot,azt meg egy 12ezer forintos szkennerrel kiolvasod és törlöd. Igaz,ehhez utána kell nézni,de megéri,és nem kell 60-70ezerért venned az EGR szelepeket...:)
Nekünk két Mondeonk van,használtan sokkal olcsóbb,mint a hasonló VW-k vagy Toyoták,majdnem annyival,hogy akár egy KOMPLETT üzemanyagrendszer-csere belefér...:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Audi A3 Ambition 2.0 TDI teszt

Odatették magukat a németek! Audi A3 2.0 TDI teszt

Nem hibrid, nem elektromos, nem űrkorszaki, de még csak nem is quattro, az új A3-ast mégis nagyon komoly élmény vezetni, miközben nagyon sokban segíti is sofőrjét.


Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Nagy tekintély kompakt méretekkel - Audi Q3 teszt Videó

A legkompaktabb Audi SUV csúcsverziójával, erősebbik dízelével, összkerékhajtással és automata váltóval, valamint a nagyobbakét súroló árral járt nálunk.


Audi A6 3.0 V6 TDI quattro S tronic teszt

Hanyas vagy? Új Audi A6 teszt Videó

Ma gyakorlatilag bármi belekrülhet az Audi A6-osba. Így akár luxusautós jegyekkel is felruházható a négykarikás nagyautó. Egy dolgot lehet csak hiányolni: az egyedi formát.


Audi A1 1.4 TFSI S tronic Ambition teszt

A legerősebb Audi A1-est teszteltük

Ez azért így erős, mondtam magamban, amikor megláttam a tesztautó árát - és nem a turbómotor teljesítményére gondoltam.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Már üzemel az ország ötödik elektromos autó villámtöltője

Átadták Budapest első e-taxi drosztját, ami nem is igazi droszt

16 órája – Sztori

E-taxi drosztot adtak át kedden Óbudán - írja az MTI. Csakhogy ez nem egy taxiállomás. Mindegy, örüljünk az újabb villámtöltőnek.


Körkép: a piac legkisebb autói. Egyben a legolcsóbbak is?

Milyen ötajtós miniautókba, mennyiért ülhetünk ma?

Tegnap – Sztori

Speciális csoportban, az ötajtós miniautók között néztünk szét, azt keresve, hogy mennyiért kaphatunk praktikus városi járgányt.


Tartósság: 26 év alatt 890 ezer kilométeres túra egy Mercedes-Benz G-osztállyal

Egy öregúr háromszor megtette a Föld-Hold távot Mercijével Videó

3 napja – Sztori

Günther Holtorf nem taxis, hanem egy életvidám nyugdíjas, aki 177 országot járt be 1988-as 300 GD terepjárójával.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI Q7 3.0 TDI quattro DPF Tiptronic

AUDI Q7 3.0 TDI quattr...

Ár: 7.400.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 1.9 TDI Sedan

AUDI A4 1.9 TDI Sedan

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 1997 / 5

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 Avant 2.0 PD TDI DPF Multitronic S-LINE KIVITEL!140LE!

AUDI A4 Avant 2.0 PD T...

Ár: 2.998.000 Ft

Évjárat: 2007 / 9

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó