Duplán sportos – Mercedes-Benz C 180 Sportcoupé

Mercedes-Benz C 180 Kompressor Sportcoupé Sport Edition, 2007 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyolcévesen, alig 90 ezer km-rel vettük közelebbről szemügyre a Mercedes-Benz sportos kompaktját, a C180 Sportcoupé kompresszoros, Sport Edition változatát.


Az ezredfordulón nemcsak az évszám ezres helyi értéke változott kettőre, hanem a Mercedes-Benz C-osztály generációja is. A W203-as kóddal debütáló limuzin mellett Stuttgartban úgy gondolták, hogy egy új közönséget is megcéloznak az autó kupé változatával. Így született meg röviddel a négyajtós megjelenése után a CL203, amely a Sportcoupé nevet kapta. Elnevezése ellenére nem a megszokott kupé forma jellemzi. Némileg kompaktabb, sokkal inkább az akkoriban piacon lévő E46-os BMW Compact változatának felel meg, mintsem a 3-as Coupénak.
Hirdetés

A cél feltehetően az volt, hogy ne csak a bajorok uralják ezt a szegmenst, ugyanakkor nem volt hosszú életű ez a kompakt-kupé kategória. Az E46 után a bajorok megszüntették a Compactot, a Mercedesnél még egy generáción keresztül tovább élt CLC néven, a most futó C-osztálynál pedig már kevésbé viseli a korábbi kompakt kupé formát a C Coupé. A következő sorokban egy 2007-es évjáratú, Magyarországon újonnan vásárolt C 180 Sportcoupé-t vesézünk ki, melynek motorterében kompresszor dolgozik, és egy Sport Edition csomagot is kapott.

A 8 éves forma még ma is megállja a helyét. Szexin mutat, ugyanakkor az erősen emelkedő övvonal miatt magasra húzott és tömzsi feneket a mai napig nem sikerült megszokni a szememnek. Fotózás közben pedig bizonyos szögből nézve minden eddiginél magasabbnak tűnt. Nem úgy a Sport Edition részét képző első hűtőmaszk és a 17 colos, elöl-hátul eltérő szélességű felnik, melyek jelentősen megdobják az autó megjelenését. A tükörbe integrált fehér színű irányjelző is jól mutat, hátul pedig a sportkipufogó kormos nyílása utal arra, hogy nem egy mezei Sportcoupéval van dolgunk.

A 87 ezer kilométer egy 8 éves autónál nem tétel, visszaosztva ez évi kb. 11 ezer km futásnak felel meg. Sőt, ha pontosan megvizsgáljuk az éveket, akkor az első hat elég lazának mondható, ennyi idő alatt ugyanis csupán 35 ezerig pörgött a számláló. Ezt követően anyáról fiúra szállt, és az elmúlt két évben több mint 52 ezer km ment bele, köszönhetően a szinte napi rendszerességű 80 km-es oda-vissza munkába való ingázásoknak.

A 180-as kompresszorral ellátott blokk 143 lóerőt teljesít, 220 Nm-es nyomatéka 2500-4200 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A valóságban 3500 1/perc felett él igazán a motor, itt fürgén is mozgatja az 1,4 tonnás karosszériát. Vezethetőség szempontjából a kormányzás lassú tempónál fura, ugyanis az oda-vissza tekergetés nehézkes, 40-50 km/h körüli tempónál már kevesebb erő szükséges. Nem kell félni, ekkor sem könnyül el túlzottan, a parkolásnál viszont a mai új autókhoz képest küzdeni kell vele. Természetesen vannak kivételek, legutóbb a BMW 640d Gran Coupénál éreztem hasonlót, igaz ott az xDrive miatt volt ez a jelenség, a jelenlegi tesztautó viszont csak hátul hajt. Ezt leszámítva kezes a kis Merci, a váltója pontos, jól kapcsolható, a kuplungja az erősebb dízeleknél megszokott keménységet hozza, féke patent. Jó a fogáspontja, és az adagolhatóság is hibátlan. Egyedüli gyengébb pontja a futómű, amely az autó sportos kivitele ellenére nem olyan feszes. Ez nem feltétlen gond, hiszen a magyar utakat így jobban viseli, és az utazási komfort is jobb így. Ugyanakkor némi kopogást már hallani felőle, ezen felül pedig az utastérben is vannak zörgések. Mindezek persze csak rosszabb minőségű úton jönnek elő, azonban egy 87 ezret futott prémiumautótól nem ezt várja az ember, pláne úgy, hogy a tulajdonos elmondása alapján a C Sportcoupé soha nem volt egy halk autó, már ami a belső zajokat illeti.

Mentségére legyen szólva, hogy ezen időszak alatt semmi műszaki gond nem adódott vele. Szép is lenne, 87 ezer km egy ilyen autónak nem nagy szám. Szerepet játszik ebben a gondosság is. A kötelező 15 ezer kilométerenkénti szervizek mindig időben, márkaszervizben lettek elvégezve. Érdekesség, hogy az olaj ennyi futás után a kompresszornak köszönhetően teljesen fekete lesz. Fogyasztása elég tág határok között változik. Városon kívül nyugodt tempóban haladva 6,8-7 literrel is megelégszik, városi forgalomban ugyanakkor a 12,5 l/100 km is reális. A tulajdonos dinamikusabb vezetési stílusával is 8,5 l/100 km körüli átlagon tudja tartani a tankolások közötti átlagot.

Felszereltség szempontjából az akkori kornak megfelelő prémium kategóriára jellemző szintet hozza. Passzív biztonságból nincs hiány, légzsákok hada, vészfék-fékrásegítő, ABS, ESP védi a bent ülőket. Ezen felül a Sport Edition különböző extrái, továbbá ülésfűtés, kanyarkövető Bi-Xenon fényszórók, digitális légkondi és tempomat, ami pluszban megtalálható benne.

Lássuk, mennyit ér manapság egy ilyen autó. Újkori ára közel 9 millió forint volt, ugyanakkor a vásárláskor egy nagyobb mértékű kedvezményt sikerült kifogni, hiszen kifutó széria volt 2007-ben a Sportcoupé, melyet egy évvel később a CLC váltott. Így mindössze 7,5 milliót kértek akkor ezért az autóért, ami egy teljesen korrekt ajánlatnak volt mondható. Mára már ennek az összegnek csupán a harmadát éri, 2,5 millió felett nem igazán lehet megválni tőle. A hasznaltauto.hu keresője ilyen évjárattal és ennyi futással nem hoz eredményt, mindössze egyetlen Sportcoupé van, ami 2007-es, közel háromszor ennyi kilométerrel. Nem csak a hirdetéseknél, az utcán sem találkozni vele sűrűn. Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne jó, csupán szűk az a réteg, aki egy ilyen, igazából csak két felnőtt számára megfelelő helyet kínáló autót használ a mindennapokban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Hello, nekunk egy C230 kompresszorunk volt, 2002-es 10 evig hasznaltuk. Nagyon jol ment, kituno fekek, de
    nagyon gyorsan koptak elol, a tarcsa is, rengeteget kellett tisztitani az elso felniket. Generator csere 2 x, az
    elso gariban a masodik sajat zsebre mar. Meghalt a kompresszor, kiszivta az olajat a sajat kis olajtartalyabol,
    fogaskerekes kapcsolat a ket rotor kozott. Mercedes USA csak komplett kompresszort arult, a neten kerestem
    felujitot, ahova postaztuk, egy het mulva visszajott, igy a felebe kerult. Potkerek, nemszerettem, nincs benne
    levego, csak ugy fer be a kocsiba, a hozza adott kompresszorral kb 5 perc felfujni, na ezt nem akartam.
    A csomagtartoba utazott egy eztra kerek, nyaron a teli telen forditva. Tudom nem tokeletes megoldas, de az
    elso gumisig en bevallaltam. Egyszer hasznaltam is.
    Telen jeges havas uton szinte hasznalhatatlan, a kiporgesgatlo sarga haromszoge gyakori latvany, nedves uton
    indulasnal s a sineken athajtva is. 10 ev, 136000 km, 10.25 l/100 km atlagfogyasztas. A nagyon hosszu ajto
    ki be szallaskor nagy helyet igenyel, ezert es a teli csuszkalas miatt valtunk csak meg tole.

Vélemény, hozzászólás?