0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem mindig a sablon! Formás autók 2 millióért

Piaci körkép: stílusos, menő kocsik elérhető áron

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Abszolút érthető, amikor egyeseknek a forma, a stílus, az üzenet többet ér a litereknél és a praktikumnál - maximum 2 millió forintért néztünk szét a vagány, de nem nagy és nem erős használt autók piacán.

Gondoljon egy Astrára. Egy H Astrára. Ugye, hogy nem egy ilyen klassz GTC jutott az eszébe? Öt helyett csak három ajtó, dög − ez (is) kell a népnek

Gondoljon egy Astrára. Egy H Astrára. Ugye, hogy nem egy ilyen klassz GTC jutott az eszébe? Öt helyett csak három ajtó, dög − ez (is) kell a népnek

Mi van, ha egy autóra nem pusztán közlekedési eszközként, szürke használati tárgyként, feltétlen gazdaságos, minél olcsóbban fenntartható helyváltoztató kapszulaként tekintünk tágas utas- és csomagtérrel, a lehető legjobb ár/érték aránnyal és értéktartással? Mi van, ha valakinek nem kell az ötajtós vagy még inkább a legpraktikusabb kombi karosszéria, mi van, ha egyesek többre értékelik a stílust a sablonosságnál, a formát a futásköltségnél, a vélt vagy valós üzenetet a semmitmondó, üveges tekintetnél? Mi van, ha ezzel együtt nincs szükség a sok-sok lóerőre, ha se sportkocsi, se kabrió nem jöhet szóba, sőt a büdzsé is csak kicsit haladja meg az átlagos 1,5 millió forint körülit?

Két embernek nem feltétlen kell se több, se nagyobb. A Ford Fiesta vagy épp a Mazda2 jó kiállású, élvezetesen vezethető, gazdaságos üzemű kis vagány Két embernek nem feltétlen kell se több, se nagyobb. A Ford Fiesta vagy épp a Mazda2 jó kiállású, élvezetesen vezethető, gazdaságos üzemű kis vagány

Két embernek nem feltétlen kell se több, se nagyobb. A Ford Fiesta vagy épp a Mazda2 jó kiállású, élvezetesen vezethető, gazdaságos üzemű kis vagány

Mint annyiszor, most is az élet körvonalazta a keresési feltételeket: egy olyan, huszonéves férfi igényeit figyelembe véve nyálaztuk át a Használtautó.hu végtelen adatbázisát, akinek legfeljebb 2 millió forintja van új, azaz neki új, újszerű használt autóra, viszonylag sokat utazik, családja még "csak" kétfős, szokásos csomagjaikat egy kompakt, sőt egy kisautó poggyásztere is elnyeli, annyira viszont sem ő, sem barátnője nem extravagáns, hogy például nyitható tetejű legyen a járgány. Váltó? Mindegy. Motor? Majdnem mindegy, de persze rengeteget ne zabáljon. Szabadidő-autó, terepjáró? Kategorikus nem! Szedán? Sem. Évjárat, futás? Legyen minél fiatalabb, minél kevesebb kilométerrel, naná. Kizárt márka? Audi, BMW, Mercedes, mert csak... Klíma kell még és szép külső-belső, öröm és boldogság.

Néhány, a keresési feltételeknek megfelelő modell 2 millió forint környékén

Típus Motor Évjárat Futott km Ár (Ft)
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2004 98 000 2 050 000
Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD 2006 44 256 1 899 000
Citroën C4 Coupe 1.6 HDi 2007 57 000 2 100 000
Fiat 500 1.2 8V 2008 52 000 2 099 000
Ford Fiesta 1.6 TDCi 2009 48 400 1 990 000
Honda Civic 1.8 2006 73 000 2 199 000
Kia pro_cee'd 1.6 2008 57 200 2 150 000
Mazda2 1.4 CD 2009 47 678 2 099 000
Mini One 1.4D 2005 58 969 1 990 000
Opel Astra H GTC 1.4 2007 75 000 2 090 000
Peugeot 207 1.4 VTi 2011 19 000 1 920 000
Renault Twingo 1.2 GT 2008 40 571 1 899 000
SEAT Ibiza 1.4 TDI 2009 32 000 1 970 000
Suzuki Swift 1.6 Sport 2008 48 000 1 999 000
VW New Beetle 2.0 Aut. 2004 98 000 2 050 000

Amint az látható, alig egyéves modell is játszik, míg az igazi stílusautónak titulálható Alfa GT, Mini, Volkswagen Beetle hármasból már jelentősen korosabban, 7-8 esztendősen lehet szemezgetni. Az olasz kupé egyértelműen formájával számít vonzónak, ugyanakkor bent alig másabb egy 147-es kompaktnál, s finoman szólva sem a megbízhatóság mintaképe. Benzinmotorjai iszákosak, 1,9 literes dízelmotorja meg darabos, hangos, turbólyukas. Cserébe viszonylag kevés km-rel, impozáns bőrbelsővel, luxusellátmánnyal hozzá lehet jutni, akárcsak a nevéhez méltón mini, ám örökzöld, állandóan trendi vonalaival sokakat vonzó Minihez még akkor is, ha PSA-féle gázolajossal hajtott. Miként ők, úgy az újhullámosan is nosztalgikus, inkább nőies, mint élménydús Bogár is csupán elöl kényelmes, no és fenntartásuk is drága mulatság. Szerelembe esni akkor már a fiatalabb, sokkal nem is használhatatlanabb retrótörpével, a nagyon népszerű Fiat 500-assal „éri meg” – a pofás Cinquecento 2 millió forint környéki összegért benzines alapmotorral, élhető felszereltséggel jó vétel is lehet. Nyilván nem egy ideális utazóautó, de a fölényes menettulajdonságok, a komfort és a helybőség hiányát életérzéssel, vidámsággal és egész takarékos üzemmel feledteti.

Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre

Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.
Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre

A természetesen szubjektíve összeszedett mezőny legfiatalabbikát, a 207-es Peugeot háromajtós verzióját remek benzinmotorral ajánlhatjuk, ráadásul az 1,9 milliós ár és a 19 ezer km-es futás is már-már racionális választássá teszi a – magas felszereltségi szinten − szakajtónyi krómmal díszített franciát. Ha teszünk az előítéletekre, honfitársai szintén megfontolandók: a kisebb Renault Twingo kanyarvadász futóművel, izmos, sokat mégsem fogyasztó turbómotorral, tologatható hátsó üléssorral, a nagyobb Citroën C4 Coupe egyedi megjelenéssel, például az élő ralilegenda Loeb nevét viselő limitált szériával tűnik ki a masszából. A C4 mondjuk az 1,6 literes dízelmotorral már majdnem szuper utazóautó, csak a hangjával és azzal érdemes megbékélni, hogy nagyon nincs hova pörgetni az erőforrást… A szintúgy osztott hátsó szélvédővel különlegeskedő Civic bezzeg épp a másik véglet, amennyiben ha nem is Type-R-ként, de 1,8 literes benzinesként vet rá szemet az ember. Ez már ugye az ufó-Civic, felszereltsége fényűző, rejtetten, de mégiscsak praktikus ötajtós, csomagtartója is tágas, több mint 400 literes – na ja, ilyen (73 ezres) futásteljesítménnyel 6 évesen is alaposan megkérik az árát, van miből alkudni, de nem alaptalanul, ez a mezőny egyetlen 6 fokozatú váltósa, így valóban ideális utazóautó.

Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport

Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport

A PT Cruisert igazából csak egyedisége okán válogattuk be: nincs jó híre, ám akinek bejön, dízelként is meglepően kevés km-rel gyönyörködhet sajátos arányaiban. Ford Fiesta, Mazda2, SEAT Ibiza? A kommersz kisautók között vagány, lendületes modellként, élvezetes vezethetőséggel tartja őket számon a piac, s nem véletlenül. Dízelmotorral takarékosak, két személynek hosszabb utakra is elég nagyok, fenntartásuk az átlagosnál nem terheli meg jobban a családi kasszát. Igaz ez a Suzuki Swift Sportra is azzal a kitétellel, hogy parádés, 1,6 literes, 125 lovas szívó benzinmotorjának erejét futóművestül, kormányzásostul az utolsó cseppig kiélvezve bizony már megeszi a maga 10 liter üzemanyagát…

Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány

Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány

Végül, de nem utolsósorban itt van két olyan kompakt, amely azzal, hogy nem holmi unalmas, igavonó 5 ajtós vagy még unalmasabb cuccolós kombi (figyelem, azokat is kedveljük, csak más szempontrendszer alapján), hanem pro_ elő-, illetve GTC utónevű 3 ajtós, máris vonzza a tekinteteket – az Opel Astra és a Kia cee’d egyformán ajánlott még a táblázatban mutatott „semmi extra” benzinmotorokkal is. Korlátozott kilátás, nehézkes ki/beszállás hátulra/hátulról? Ezekben az autókban ritkán utazik kettőnél több utas. Mi lesz, ha bővül a család? Mi lesz, ha az addig imádott formák fáradni, a fontosnak nem tartott centik és literek hiányozni kezdenek? Mi lenne? Hősünk majd nagyobbra, kombira, egyterűre vált, menő kedvence pedig megint olyan garázsba kerül, amelynek falain nem szerszámkészlet, de Ferrari- meg Porsche-poszter porosodik.

Ez is érdekes lehet:
 

Kiderült, mit hoz 2017 a Mercedes-Benznél

Többek között kupé E-osztály, roadster GT és pickup jön 2017-ben Mercedes-Benz emblémával. Azokon...

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi...

Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá

A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember...

Egyre kevésbé kell félni a kilométeróra-tekeréstől, persze nem árt figyelni

Egymásnak feszültek az autós szakmai szervezetek, miután a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület...

Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Skoda Fabia 1.4 MPI, 2003 - használtteszt

Elég jól fogadta mindenki a Skoda kisautóját az ezredfordulón, a Volkswagen technikával borítékolható...

Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok...

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Der Milan írta: 2012 augusztus 07., kedd 11:48:13

Fiat Bravo is van ennyiért, fiatal, 6 sebességes és annak sem tucatautós a formája. Az Alfával kapcsolatban leírtakról annyit, hogy nem több mint sztereotípia. Honda Civic-be is bele lehet nyúlni de Kia Ceed-be is, Opel Astráról meg már inkább ne is beszéljünk, ugyanakkor Alfából sem csak selejt létezik. Ha mindegyiknél felvetjük a szokásos meghibásodások lehetőségét, akkor odáig is eljuthatunk, hogy "inkább buszozok, mintsem, hogy sokat költsek bármelyikre is".

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum teszt

Csendes őrült – Volvo V40 CC T5 teszt

Az új divat szerint öltöztették át a V40-et, tökéletesen tükrözi, amit az embléma ígér. A csúcsbenzines pedig összkerékhajtással dolgozik, bombabiztos páros. Kéne!


Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

50 éves az Alfa Romeo Spider

Fél évszázados tetőtlen Alfa-legenda

1 órája – Sztori

Ötven éve kezdődött a Spider történelme az Alfa Romeónál, bár a kétüléses roadsterek korszaka már az ötvenes évek közepén indult.


Gyorsulási versenyen hibázott a Camaro pilótája, 320 km/h-nál borult

Ilyen belülről egy 320-nál eldobott Camaro Videó

13 órája – Sztori

Csúnyán el lehet hajítani egy kocsit, főleg gyorsulási versenyen, ahol a legtöbbet akarják kihozni belőlük. Elég egy apró hiba, egy rosszul adott gázfröccs, vagy elbénázott váltás.


Gyorsasági, rali, tereprali - a Toyota mindenhol ott van

Belehúzott a Toyota motorsport részlege

16 órája – Sztori

A Toyota ügyesen csinálja. Majdnem megnyerték a Le Mans-i 24 órást, visszatérnek a WRC-be, és tartoltak a Silk Way Rallyn. Hajrá Japán!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Ambiente MO-I. 1.TUL. SZERVIZKÖNYV

FORD FOCUS 1.6 TDCi Am...

Ár: 2.095.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD ESCORT 1.4 Club KLÍMÁS!!!

FORD ESCORT 1.4 Club K...

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1999 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.3 Ambiente

FORD FIESTA 1.3 Ambiente

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!