0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem mindig a sablon! Formás autók 2 millióért

Piaci körkép: stílusos, menő kocsik elérhető áron

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Abszolút érthető, amikor egyeseknek a forma, a stílus, az üzenet többet ér a litereknél és a praktikumnál - maximum 2 millió forintért néztünk szét a vagány, de nem nagy és nem erős használt autók piacán.

Gondoljon egy Astrára. Egy H Astrára. Ugye, hogy nem egy ilyen klassz GTC jutott az eszébe? Öt helyett csak három ajtó, dög − ez (is) kell a népnek

Gondoljon egy Astrára. Egy H Astrára. Ugye, hogy nem egy ilyen klassz GTC jutott az eszébe? Öt helyett csak három ajtó, dög − ez (is) kell a népnek

Mi van, ha egy autóra nem pusztán közlekedési eszközként, szürke használati tárgyként, feltétlen gazdaságos, minél olcsóbban fenntartható helyváltoztató kapszulaként tekintünk tágas utas- és csomagtérrel, a lehető legjobb ár/érték aránnyal és értéktartással? Mi van, ha valakinek nem kell az ötajtós vagy még inkább a legpraktikusabb kombi karosszéria, mi van, ha egyesek többre értékelik a stílust a sablonosságnál, a formát a futásköltségnél, a vélt vagy valós üzenetet a semmitmondó, üveges tekintetnél? Mi van, ha ezzel együtt nincs szükség a sok-sok lóerőre, ha se sportkocsi, se kabrió nem jöhet szóba, sőt a büdzsé is csak kicsit haladja meg az átlagos 1,5 millió forint körülit?

Két embernek nem feltétlen kell se több, se nagyobb. A Ford Fiesta vagy épp a Mazda2 jó kiállású, élvezetesen vezethető, gazdaságos üzemű kis vagány Két embernek nem feltétlen kell se több, se nagyobb. A Ford Fiesta vagy épp a Mazda2 jó kiállású, élvezetesen vezethető, gazdaságos üzemű kis vagány

Két embernek nem feltétlen kell se több, se nagyobb. A Ford Fiesta vagy épp a Mazda2 jó kiállású, élvezetesen vezethető, gazdaságos üzemű kis vagány

Mint annyiszor, most is az élet körvonalazta a keresési feltételeket: egy olyan, huszonéves férfi igényeit figyelembe véve nyálaztuk át a Használtautó.hu végtelen adatbázisát, akinek legfeljebb 2 millió forintja van új, azaz neki új, újszerű használt autóra, viszonylag sokat utazik, családja még "csak" kétfős, szokásos csomagjaikat egy kompakt, sőt egy kisautó poggyásztere is elnyeli, annyira viszont sem ő, sem barátnője nem extravagáns, hogy például nyitható tetejű legyen a járgány. Váltó? Mindegy. Motor? Majdnem mindegy, de persze rengeteget ne zabáljon. Szabadidő-autó, terepjáró? Kategorikus nem! Szedán? Sem. Évjárat, futás? Legyen minél fiatalabb, minél kevesebb kilométerrel, naná. Kizárt márka? Audi, BMW, Mercedes, mert csak... Klíma kell még és szép külső-belső, öröm és boldogság.

Néhány, a keresési feltételeknek megfelelő modell 2 millió forint környékén

Típus Motor Évjárat Futott km Ár (Ft)
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2004 98 000 2 050 000
Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD 2006 44 256 1 899 000
Citroën C4 Coupe 1.6 HDi 2007 57 000 2 100 000
Fiat 500 1.2 8V 2008 52 000 2 099 000
Ford Fiesta 1.6 TDCi 2009 48 400 1 990 000
Honda Civic 1.8 2006 73 000 2 199 000
Kia pro_cee'd 1.6 2008 57 200 2 150 000
Mazda2 1.4 CD 2009 47 678 2 099 000
Mini One 1.4D 2005 58 969 1 990 000
Opel Astra H GTC 1.4 2007 75 000 2 090 000
Peugeot 207 1.4 VTi 2011 19 000 1 920 000
Renault Twingo 1.2 GT 2008 40 571 1 899 000
SEAT Ibiza 1.4 TDI 2009 32 000 1 970 000
Suzuki Swift 1.6 Sport 2008 48 000 1 999 000
VW New Beetle 2.0 Aut. 2004 98 000 2 050 000

Amint az látható, alig egyéves modell is játszik, míg az igazi stílusautónak titulálható Alfa GT, Mini, Volkswagen Beetle hármasból már jelentősen korosabban, 7-8 esztendősen lehet szemezgetni. Az olasz kupé egyértelműen formájával számít vonzónak, ugyanakkor bent alig másabb egy 147-es kompaktnál, s finoman szólva sem a megbízhatóság mintaképe. Benzinmotorjai iszákosak, 1,9 literes dízelmotorja meg darabos, hangos, turbólyukas. Cserébe viszonylag kevés km-rel, impozáns bőrbelsővel, luxusellátmánnyal hozzá lehet jutni, akárcsak a nevéhez méltón mini, ám örökzöld, állandóan trendi vonalaival sokakat vonzó Minihez még akkor is, ha PSA-féle gázolajossal hajtott. Miként ők, úgy az újhullámosan is nosztalgikus, inkább nőies, mint élménydús Bogár is csupán elöl kényelmes, no és fenntartásuk is drága mulatság. Szerelembe esni akkor már a fiatalabb, sokkal nem is használhatatlanabb retrótörpével, a nagyon népszerű Fiat 500-assal „éri meg” – a pofás Cinquecento 2 millió forint környéki összegért benzines alapmotorral, élhető felszereltséggel jó vétel is lehet. Nyilván nem egy ideális utazóautó, de a fölényes menettulajdonságok, a komfort és a helybőség hiányát életérzéssel, vidámsággal és egész takarékos üzemmel feledteti.

Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre

Stílusautó 2 millióért? Az Alfa GT, a Volkswagen New Beetle, a Mini is alternatíva.
Már amennyiben inkább a szívünkre hallgatunk, mint az eszünkre

A természetesen szubjektíve összeszedett mezőny legfiatalabbikát, a 207-es Peugeot háromajtós verzióját remek benzinmotorral ajánlhatjuk, ráadásul az 1,9 milliós ár és a 19 ezer km-es futás is már-már racionális választássá teszi a – magas felszereltségi szinten − szakajtónyi krómmal díszített franciát. Ha teszünk az előítéletekre, honfitársai szintén megfontolandók: a kisebb Renault Twingo kanyarvadász futóművel, izmos, sokat mégsem fogyasztó turbómotorral, tologatható hátsó üléssorral, a nagyobb Citroën C4 Coupe egyedi megjelenéssel, például az élő ralilegenda Loeb nevét viselő limitált szériával tűnik ki a masszából. A C4 mondjuk az 1,6 literes dízelmotorral már majdnem szuper utazóautó, csak a hangjával és azzal érdemes megbékélni, hogy nagyon nincs hova pörgetni az erőforrást… A szintúgy osztott hátsó szélvédővel különlegeskedő Civic bezzeg épp a másik véglet, amennyiben ha nem is Type-R-ként, de 1,8 literes benzinesként vet rá szemet az ember. Ez már ugye az ufó-Civic, felszereltsége fényűző, rejtetten, de mégiscsak praktikus ötajtós, csomagtartója is tágas, több mint 400 literes – na ja, ilyen (73 ezres) futásteljesítménnyel 6 évesen is alaposan megkérik az árát, van miből alkudni, de nem alaptalanul, ez a mezőny egyetlen 6 fokozatú váltósa, így valóban ideális utazóautó.

Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport

Kicsik, de mindnek megvan a maga aduásza: Renault Twingo, Fiat 500, Suzuki Swift Sport

A PT Cruisert igazából csak egyedisége okán válogattuk be: nincs jó híre, ám akinek bejön, dízelként is meglepően kevés km-rel gyönyörködhet sajátos arányaiban. Ford Fiesta, Mazda2, SEAT Ibiza? A kommersz kisautók között vagány, lendületes modellként, élvezetes vezethetőséggel tartja őket számon a piac, s nem véletlenül. Dízelmotorral takarékosak, két személynek hosszabb utakra is elég nagyok, fenntartásuk az átlagosnál nem terheli meg jobban a családi kasszát. Igaz ez a Suzuki Swift Sportra is azzal a kitétellel, hogy parádés, 1,6 literes, 125 lovas szívó benzinmotorjának erejét futóművestül, kormányzásostul az utolsó cseppig kiélvezve bizony már megeszi a maga 10 liter üzemanyagát…

Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány

Kakukktojás középen: egy rejtett hátsó kilincses, tágas csomagteret is adó Honda Civic. Egy-egy formás, korántsem közkedvelt típus a két szélen, a perifériára szorulva: balra a Kia pro_cee'd, jobbra a Citroën C4 Coupe − kis szerencsével belőlük, ahogy a mezőny bármelyik tagjából kifogható egy tényleg jó példány

Végül, de nem utolsósorban itt van két olyan kompakt, amely azzal, hogy nem holmi unalmas, igavonó 5 ajtós vagy még unalmasabb cuccolós kombi (figyelem, azokat is kedveljük, csak más szempontrendszer alapján), hanem pro_ elő-, illetve GTC utónevű 3 ajtós, máris vonzza a tekinteteket – az Opel Astra és a Kia cee’d egyformán ajánlott még a táblázatban mutatott „semmi extra” benzinmotorokkal is. Korlátozott kilátás, nehézkes ki/beszállás hátulra/hátulról? Ezekben az autókban ritkán utazik kettőnél több utas. Mi lesz, ha bővül a család? Mi lesz, ha az addig imádott formák fáradni, a fontosnak nem tartott centik és literek hiányozni kezdenek? Mi lenne? Hősünk majd nagyobbra, kombira, egyterűre vált, menő kedvence pedig megint olyan garázsba kerül, amelynek falain nem szerszámkészlet, de Ferrari- meg Porsche-poszter porosodik.

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors...

Tényleg kettős fényszórót kap a friss Octavia?

Elég régóta piacon van ahhoz, hogy frissüljön és kövesse az elmúlt évek trendjét a Skoda Octavia...

Pénteken csak a gázolaj drágul

A szerdai drágulás után pénteken ismét áremelés következik a hazai töltőállomásoknál gázolajat...

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről...

RX-9 néven valósulhat meg a nemrég bemutatott csodás Mazda tanulmány

Egészen úgy tűnik, a japánok keményen dolgoznak egy új, hátsókerekes kupén, ráadásul Wankel motorral...

Kérdés, működik-e, kérdés, mikor robban be a légzsák

A The Detroit Bureau (TDB) felmérése szerint veszélyesek lehetnek a 7 évnél idősebb légzsákok...

Vajon milyen autóval autózhatunk legolcsóbban?

Számolgattunk egy kicsit, hogy egyes autókkal milyen távot mehetünk 10 ezer forintból.

Míg legutóbb a dízel ára került feljebb, most a benzin következik

Üzemanyagár-emeléssel búcsúzik az augusztus, a hó utolsó napján ugyanannyival drágul a benzin...

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Der Milan írta: 2012 augusztus 07., kedd 11:48:13

Fiat Bravo is van ennyiért, fiatal, 6 sebességes és annak sem tucatautós a formája. Az Alfával kapcsolatban leírtakról annyit, hogy nem több mint sztereotípia. Honda Civic-be is bele lehet nyúlni de Kia Ceed-be is, Opel Astráról meg már inkább ne is beszéljünk, ugyanakkor Alfából sem csak selejt létezik. Ha mindegyiknél felvetjük a szokásos meghibásodások lehetőségét, akkor odáig is eljuthatunk, hogy "inkább buszozok, mintsem, hogy sokat költsek bármelyikre is".

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Renault Trafic Combi Pack Comfort 1.6 dCi teszt

Társaságra vágysz? Renault Trafic teszt

Már nincs Jumbo-tető, van viszont F1-es motor, amivel gyári érték szerint fogyasztott a Trafic. Takarékos csapatszállító, amivel biztos, hogy nem leszünk magányosak.


Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Tökéletes ajánlat önfegyelmet gyakorlóknak - BMW X4 M40i

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről, egyéniségéről. Így ezekről itt most alig esik szó.


Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

25 éves a kabrió Mercedes-Benz E-osztály

Negyedszázados csillagos ég

5 órája – Sztori

Ebben a formában nem teljesen igaz a cím, hiszen csak 1993-tól jegyzik E-osztályként a 124 kódú Mercedeseket, így az A 124-es kabriót is, amely 1991-ben jelent meg.


Maserati Ghibli halottaskocsi és társai

„Dögös halottaskocsinkat add meg nekünk. Majd.”

10 órája – Sztori

Egy igazi autófanatikus azt is megválogatja, hogy mivel megy majd utolsó útjára. Íme a legfrissebb lehetőség és pár további ötlet.


A Merciseknek kell, a BMW-seknek nem kell önvezető autó

Kinek kell az önvezető autó?

13 órája – Sztori

A MaritzCX különböző márkájú autók tulajdonosaival készített felmérést az önvezető autókról. Tulajdonképpen bejött a papírforma.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD TRANSIT

FORD TRANSIT

Ár: 2.500.000 Ft

Évjárat: 2005 / 1

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

FORD KA SportKa 1.6 A VEVŐ NEVÉRE ÁTÍRVA AZ ÁRBAN

FORD KA SportKa 1.6 A...

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2004 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.8 Di Ambiente

FORD FOCUS 1.8 Di Ambi...

Ár: 399.999 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!